- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 6)
Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 6)
Postet 27.08.11 kl 10:11
Postet 02.09.11 kl 16:54
Postet 02.09.11 kl 22:57
Rokkemiljøet er nok ikke dødere enn hva rokke eierne gjør det til.
Bare synd at ingen gidder så hardt. Så jeg ser hva du sier.
Var jo "go gang" på et annet nettsted, men blir jo bare dumt hvis alle skal være avhengig av at noen få brukere skal holde alt gående.
Det er mer rokker i norges land nå, enn det noen gang har vært.
Bare synd at ingen gidder så hardt. Så jeg ser hva du sier.
Var jo "go gang" på et annet nettsted, men blir jo bare dumt hvis alle skal være avhengig av at noen få brukere skal holde alt gående.
Det er mer rokker i norges land nå, enn det noen gang har vært.
Postet 02.09.11 kl 23:06
Det var på ingen måte stikk til noen av oss som holder på med rokker, så ikke ta det ille opp noen! Men jeg savner aktivitet. Er her inne og kikker hver dag, men sjelden det har sjedd noe siden sist Kunne sikkert skrevet mer selv, men føler litt på at jeg skriver med meg selv. Frode er flink da kose!
Postet 03.09.11 kl 17:46
Postet 03.09.11 kl 21:37
Bare nevne at Jeff Rapps har inne endel rokker nå. Blant annet histrix til 1600,- og en fin BD leopoldi til 20.000,-... Har vært i kontakt med han før - og det var ikke noe problem å shippe fisk til Norge.
Jeg har ikke plass til flere rokker akkurat nå, men tenkte det muligens kunne være interessant for dere andre!
Gå inn her og scroll litt nedover for å se bilder.
Jeg har ikke plass til flere rokker akkurat nå, men tenkte det muligens kunne være interessant for dere andre!
Gå inn her og scroll litt nedover for å se bilder.
Postet 28.09.11 kl 22:03
Postet 06.10.11 kl 22:32
Endret: 06.10.11 kl 22:39
Postet 06.10.11 kl 22:35
Postet 06.10.11 kl 22:39
Gjør ingen ting å dobbeltposte slike flotte bilder Hystrix er og forblir en favoritt. Takk for tipset ovenfor forresten, men desverre er de ikke så mye verdt for meg, prisen var grei nok, men blir alltid mye ekstra med reising osv når jeg bor her jeg gjør. Her går det godt i dammen, de spiser nå over 200g seifilet i 1 måltid, det er mye sei :p Ellers så biter hannene en del på de 2 største hunnene, håper ikke de blir for voldsomme, pr dags dato har jeg ingen annen plass og flytte noen. Bytter vann 2 ganger i uka, ca 50%. Planene om 4000l skal snart realiseres, i dag begynte snekkerne å plate rommet, så fort det er sparklet og malt, så håper jeg å være i gang.
Postet 07.10.11 kl 19:34
Postet 08.10.11 kl 21:42
Hei.
Jeg skal på ingen måte selge skinnet før bjørnen er skutt, men er gaaaanske så sikker på at ene motoro dama her e ganske så på tykken Jeg har ikke sett bevegelse enda, men hun er ganske så "kulete" på ryggen. Jeg hadde 3 dager jeg glemte og handle sei, så det gikk 3 dager mellom måltid, rokker har ganske så høg metabolisme, så de ser på ingen måte tykke ut etter 3 dager uten mat, men det gjorde fruen
Jeg skal på ingen måte selge skinnet før bjørnen er skutt, men er gaaaanske så sikker på at ene motoro dama her e ganske så på tykken Jeg har ikke sett bevegelse enda, men hun er ganske så "kulete" på ryggen. Jeg hadde 3 dager jeg glemte og handle sei, så det gikk 3 dager mellom måltid, rokker har ganske så høg metabolisme, så de ser på ingen måte tykke ut etter 3 dager uten mat, men det gjorde fruen
Postet 13.10.11 kl 17:01
Postet 18.10.11 kl 22:25
Så artig at du muligens har unger på gang! Det er jo i så fall helt rått
Må si jeg ikke er særlig begeistret for forum-delen av dette nettstedet (tenker mest på det praktiske med å finne innlegg, legge inn bilder, layout, etc.), så det har vel vært litt medvirkende til at jeg ikke har bidratt så mye her...
Ellers har det vel egentlig ikke skjedd så mye nytt heller... Annet enn at jeg har fått frigjort plass i kjeller`n til et tre meters akvarium Fortsatt litt usikker på høyde og dybde, men tenker noe ala 100cm dypt og 55-60cm høyt.
Mangler bare litt mer planlegging + penger, så tipper jeg ting så smått begynner å skje utpå nyåret!
Må si jeg ikke er særlig begeistret for forum-delen av dette nettstedet (tenker mest på det praktiske med å finne innlegg, legge inn bilder, layout, etc.), så det har vel vært litt medvirkende til at jeg ikke har bidratt så mye her...
Ellers har det vel egentlig ikke skjedd så mye nytt heller... Annet enn at jeg har fått frigjort plass i kjeller`n til et tre meters akvarium Fortsatt litt usikker på høyde og dybde, men tenker noe ala 100cm dypt og 55-60cm høyt.
Mangler bare litt mer planlegging + penger, så tipper jeg ting så smått begynner å skje utpå nyåret!
Postet 19.10.11 kl 00:49
Stiligt, håper det blir skikkelig storkar på deg også i fremtiden da. Jeg ville uten tvil gått for 1,2 bredde, iom at rokkene kan bli 60-70, så mener jeg det dobbelte bør være et godt mål, men 100 holder nok. Ang høyde så er jo ikke dette første pri når det kommer til rokker, men for at et stort kar skal bære det store inntrykket, så syns jeg høyde har en del og si. Skal det virke stoooort, så må det også ha høyde, 80 er en fin høyde. Dette er bare mine egne tanker rundt mitt storkar, men greit og dele litt ideer Man gjørt det jo bare 1 gang + det er kostbart. Bare filterert på karet som skal i hus her kommer på over 10 000..
Postet 20.10.11 kl 15:16
Postet 20.10.11 kl 15:43
Postet 20.10.11 kl 22:50
Postet 17.11.11 kl 18:06
gratulerer så mye ..... og velkommen i rokke gjengen........
Hos meg har jeg tynnet ut litt og peru sp en og ypezien er nå showfisk i den nye butikken til dahls dyrerike...... var rett og slitt ikke plass lebeger , og det evige håpet om valper på marbeled motoro parret.... mye lek er det og fin fordeling av størrelse.... hannen er nettop blitt kjønnsmoden...
Hos meg har jeg tynnet ut litt og peru sp en og ypezien er nå showfisk i den nye butikken til dahls dyrerike...... var rett og slitt ikke plass lebeger , og det evige håpet om valper på marbeled motoro parret.... mye lek er det og fin fordeling av størrelse.... hannen er nettop blitt kjønnsmoden...
Postet 17.11.11 kl 19:27