Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 6)

Inaktiv bruker
Gleden står meg bi ;D
Petworld.no sa at de skal sende meg nytt filter. Håper at det fungerer bra.
Inaktiv bruker
oops, beklager! jeg har forveklset deg med skrilz! dette er pinlig!

du snakket om et hybridkamera på den private tråden min, kan du gi meg en URL?
Inaktiv bruker
Puh! Er ikke mye tid man har til akvariene når man må i og planlegge Barnedåp hver forbaska helg! Jaja, dette er den siste i ÅR :P

Ellers lite nytt. Masse fine "Pest" Snegler i rekeakvariet.
De er lettere rosa og har rensket glasset ganske bra ;D
Den størst er ca 8mm ;P
Gleder meg til fredag for da drar jeg og henter meg 130L og nye fisker.
(De skal ikke være i 130L)
Så får jeg sikkert nytt filter fra Petworld.

Jeg prøver og fortelle Svigermor at hun ikke kan ha Neontetra og Rødmunntetra sammen med Platy og sverddrager. Hun ser ikke problemet.
Jeg forklarer og hun svarer: Jørgen du er nå den du er...
-_- Hvem skulle jeg ellers være? Georg Bush? Hm, Men nå ser man på Neontetraene at de begynner og bli skikkelig Dårlige. HVA skal jeg gjøre?
Pestsnegler blir ikke så store som 8mm, så da er nok denne en posthorn.

Nei, hva skal en gjøre med en slik svigermor? Du får finne en parallell til hennes eget liv, så kanskje hun tenker seg litt om...
Inaktiv bruker
Ikke:P Mulig øyemålet mitt er dårlig ;D
Frem med linjal! ^^
De er sånn skive snegler. Her er dem (URL)

Ja, huff. Hun presterte og si at det var ikke vanlig at fiskene hennes lever så lenge!
Jeg ble bare stående og gape. :O
Stykt og si, men noen skulle ikke hatt fisk...

(Hm, jeg tro jeg må finne en venn til Lille Speedy Gonzales*Den lille eplesneglen min)

Inaktiv bruker
I dag har jeg bestemt meg for og slutte å prøve og gi råd til folk her inne!
De fleste som mener at det man skriver er feil,
er så SYKT offensive og "angriper" selv om man sier at man TROR.
Så fra nå av så skal jeg ALDRI tro noe eller PRØVE og hjelpe...
Skal heller overlate det til "ekspertene" som er her.
Spock
De fleste som mener at det man skriver er feil, er så SYKT offensive og "angriper" selv om man sier at man TROR.

Jeg har ikke forståelse for det du sier, og mener du av og til kommer med opplysninger som du egentlig ikke vet hvor kommer fra.

I denne tråden ser jeg ikke du sier at du tror, og heller ikke i denne...

Det har seg slik i forum at vi kan godt ha ulike meninger og erfaringer, men infoen vi meddeler må være troverdig og helst rett
Inaktiv bruker
Janne
[QUOTE=Spock]De fleste som mener at det man skriver er feil, er så SYKT offensive og "angriper" selv om man sier at man TROR.

Jeg har ikke forståelse for det du sier, og mener du av og til kommer med opplysninger som du egentlig ikke vet hvor kommer fra.

I denne tråden ser jeg ikke du sier at du tror, og heller ikke i denne...

Det har seg slik i forum at vi kan godt ha ulike meninger og erfaringer, men infoen vi meddeler må være troverdig og helst rett
I tråd en så sier jeg at gullfiskene blir store og det med 15L Og det er jo sant...
I tråd to sier jeg at det SER UT SOM, for meg.. På sto aldrig at det var verken a eller b
Men jeg holdt en knapp på b...
Inaktiv bruker
Nytt filter til 130L bestilt, det falt på Eheim 2010 innvendig filter fra Petworld.no
Utrolig hyggelige mennesker.
Jeg har enda ikke HELT bestemt meg for hva jeg skal ha i 130L.
ser ut som det falt på Amazonas, men har litt lyst på Asia.
Nei, jeg må tenke mer.
Henter det på Fredag, Sammen med nye fisker til 70L og 126L
Så skal jeg levere Kirk og Panda tilbake til dyrebutikken.
Siden de er så store og jeg ikke har plass til dem så er det bare rett og rimelig at jeg gjør det.
Inaktiv bruker
Ancistrus
Nå er kjønns forskjellene på Ancistrusene mine begynt å komme frem, bartene vokser og de oppfører seg mer og mer teretiriell. Untatt lille Julia
hun har ikke begynt og få barter på nesen men på sidene og hun får vere akkurat der hun vil, nesten da. Bartrus er den største, han som har "Hoved hula" Han er en grinebiter og liker ikke at coryene snuser i hula eller at Julia er på "Taket" han vil ha henne inn eller bort! :P
Morsomt og se på når de tøffer seg, forandrer farger og mønster.
Heheh. Fikk ikke flytta speedy gonzales, finner han ikke. Hvor kan den lille eplesneglen ha gjemt seg mon tro. :O
Inaktiv bruker
NÅ ER DET BARE MOT GANGER!!!!
Men de sier jo at det er i motbakke det går oppover :P
1. Pc'n min er ødelkt, Koster 1000,- og fikse den... AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Socket-AM3, Quad Core, 3,4Ghz, 8MB, 125W, Boxed
I tillegg fikk jeg melding på Facebook at fiskene jeg hadde bestilt kom ikke og planta var feil. Så i JANUAR kom neste runde...
For en dag. Har vert plaga med ALT. Nett, PC, Folk, Mas. Er ikke måte på...
Men Fiskene har det knall bra.
Spock
NÅ ER DET BARE MOT GANGER!!!! Men de sier jo at det er i motbakke det går oppover :P 1. Pc'n min er ødelkt, Koster 1000,- og fikse den... AMD Phenom II X4 965 Black Edition Socket-AM3, Quad Core, 3,4Ghz, 8MB, 125W, Boxed I tillegg fikk jeg melding på Facebook at fiskene jeg hadde bestilt kom ikke og planta var feil. Så i JANUAR kom neste runde... For en dag. Har vert plaga med ALT. Nett, PC, Folk, Mas. Er ikke måte på... Men Fiskene har det knall bra.

Føler med deg,det skal ikke være lett og noen ganger må man bare prioritere en ting fremfor en annen,selv om økonomien ikke alltid er enig... :/
Det gjelder og prøve og finne en balanse i alt virvaret og ta en ting denne måneden og en ting den neste,så er det bare og håpe at alt er i orden til Januar.Lykke til!
Inaktiv bruker
Speedy er flytta!
I dag fant jeg endelig Speedy Gonzales igjen :O Har letet lenge etter han og endelig er han kommet i Rekeakvariumet.
Han fant seg fort til rette i gress skogen, klatrer opp og ned på stråene...
Jeg skulle gjerne lagt til noen bilder, Men siden jeg ødela pc'n min så har jeg noe gammelt møkk som ikke vil lese minnekortet til kameraet. Så da får det heller bli senere.
Laga meg Wordpress Blogg i dag, der skal jeg legge ut bilder og stuff.
Inaktiv bruker
Rekebilder
Tok noen bilder med HTC en (Beklager kvaliteten)

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Inaktiv bruker
Gratis!
I dag var jeg I Bodø på Bodø båt og fritid Zoo. Skulle hente flyteplanten min
Den var IKKE kommet som jeg fikk beskjed om Så da trøste handlet jeg svigermor en fisk Hun fikk en platy, Jeg sa til hun i betjeninga på Nordland Zoo at jeg ville ha en fargerik ho platy, så kom hun med en DIGER blå platy som ligner på en kryssning mellom molly og sverddrager... -.- Gret nokk det, tror ikke at jeg fikk det jeg ville ha, men så ikke det før jeg hadde kjørt 12MIL... Tror dere ikke at Fa#¤% Skapen ynglet da jeg kom hjem. Det kryr oppi akvariet. Svigermor kjøpte seg Sort Neontetra.
Nydelige fisker, Digre var de også.

Det beste var at jeg nettopp fikk et ett år gammelt akvarium GRATIS
Fordi det lekker :P Som om jeg bryr meg om det, Lett fiks. Aner ikke hvor stort det er, men man skal ALDRI takke nei til noe som er GRATIS.
Følger med 5 fisker, aner ikke hva det er, Modern skal hente det til meg i morgen siden jeg ikke har bil som ikke står ned snødd i smådeler og uten motor. :P Lenge leve latskapen.
Inaktiv bruker
En ting jeg glemte og fortelle om på min ferd gjennom alle disse dyrebutikkene er at.
Da jeg var på den ene butikken (Uten at navn skal nevnes) Så var det ei jente, Ung dame (Usikker på alder) Som skulle kjøpe fisker til ei veninde.
Da måtte jeg legge i ørene, sånn her gikk samtalen for seg. (Les med Bodø dialekt)
Ung dame *Æ sku ha hatt en sånn bolle sak...
Eldre herre Ekspeditør -JA! Det har vi, stor, liten? (Osloenser)

*Æ må få se ka du har...
-Rett bak deg. smiler han.
Her stod jeg og snakket med fyren så bryter hun inn...
*Æ vil ha en sånn (10L kubekar) Å 5gullfiska pluss 3 sånner dær ---> Da pekte hun på Sølv haiene.
-JA! Sa mannen (TOSK) Det skal vell gå greit det. Jeg ble så sjokka at jeg klarte ikke si et eneste ord, bare gikk med haka på knærne. HVOR er dyrevernet i sånne saker? :S Eier ikke folk vett. Greit at man er fersk, men da skal jo ekspeditøren veilede dem uansett hvor mye penger man skal tjene. selg heller små fisk hvis man MÅ! Selge fisk..

I tillegg var det mange døde fisker i noen kar. De var merka med karantene!
Og jeg så at ALLE økse fiskene var i karantene. De hadde hvitprikk.
Kampfiskene som de holder i sånne føde bur lagde skumrede, Stilig å se på men stakkars fisk.
Inaktiv bruker
Nå er gratis akvariet og fiskene kommet. Tror de fiskene har hatt et tøft liv...
De ser mørbanket ut og det er ikke bra, Det er To perle gurami, en kuhilii,
en barbe (den hoppa på gulvet da hun jeg fikk dette hos skulle ha dem opp)
og en "Sugemalle" Mulig en syk Ancistrus. Det ser ut som den har hår på kroppen.
Spock
I dag var jeg I Bodø på Bodø båt og fritid Zoo. Skulle hente flyteplanten min :) Den var IKKE kommet som jeg fikk beskjed om :( Så da trøste handlet jeg svigermor en fisk :) Hun fikk en platy, Jeg sa til hun i betjeninga på Nordland Zoo at jeg ville ha en fargerik ho platy, så kom hun med en DIGER blå platy som ligner på en kryssning mellom molly og sverddrager... -.- Gret nokk det, tror ikke at jeg fikk det jeg ville ha, men så ikke det før jeg hadde kjørt 12MIL... Tror dere ikke at Fa#¤% Skapen ynglet da jeg kom hjem. Det kryr oppi akvariet. Svigermor kjøpte seg Sort Neontetra. Nydelige fisker, Digre var de også. Det beste var at jeg nettopp fikk et ett år gammelt akvarium GRATIS :D Fordi det lekker :P Som om jeg bryr meg om det, Lett fiks. Aner ikke hvor stort det er, men man skal ALDRI takke nei til noe som er GRATIS. :) Følger med 5 fisker, aner ikke hva det er, Modern skal hente det til meg i morgen siden jeg ikke har bil som ikke står ned snødd i smådeler og uten motor. :P Lenge leve latskapen. :D

Huff kunne ikke annet enn og le her når jeg leste om fisken som bestemte seg for og yngle rett etter at du kom hjem.Skal jeg gratulere eller ikke tro..?
Inaktiv bruker
Ja, var jo det :P Siden de fleste mest sannsynlig ble for er det vell bare og le. Den er snål den fisken, den svømmer med ancistrusene... ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap