- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Kaja's coryastiske verden (side 6)
Kaja's coryastiske verden (side 6)
Postet 31.03.12 kl 21:04
Postet 31.03.12 kl 21:08
Postet 31.03.12 kl 22:03
Ja for de gule jeg kjøpte dem som er det langt mellom! Har noen knerter gående i en 12-liter, så det burde bli mulighet for fler etterhvert. Gratulerer med makro forresten :o)
Gøy med makro så takk!
Merker at det plutselig er hakket mer moro å ta bilder når det du fotograferer ikke ser ut som er fargeklatt uansett hvor mye du jobber for å få det til.
Og når det gjelder rekene fra deg så har de slagordet: Vi skal bereke Norge for nå har de 7 blitt til 200++
Men gøy for de er fortsatt like tamme og spiser gjerne rekepelletts fra handa.
Postet 31.03.12 kl 22:37
Postet 08.04.12 kl 16:14
Postet 08.04.12 kl 16:18
Postet 08.04.12 kl 16:21
Har oppdaget en gravid rød bie nå også så de svenske guttene som kom i hus har virkelig jobbet de...
Denne er litt mer sammarbeidsvillig til å bli tatt bilde av en den sorte bia som ser ut som ett transportfly med lemmen nede men holder seg langt unna kamera.
Selvom det kanskje ikke er pent å ta bilder sånn bakfra.
Tar med ett bilde av en blå tiger til slutt
Denne er litt mer sammarbeidsvillig til å bli tatt bilde av en den sorte bia som ser ut som ett transportfly med lemmen nede men holder seg langt unna kamera.
Selvom det kanskje ikke er pent å ta bilder sånn bakfra.
Tar med ett bilde av en blå tiger til slutt
Postet 11.04.12 kl 00:10
Postet 11.04.12 kl 00:16
Postet 11.04.12 kl 00:19
Adolfi
Endelig så egget gruppen min med Adolfi i påsken.
De to guttene jeg har i gruppen på 8 er ikke akkurat så store men nå var de tydeligvis store nok.
Lyset ble skrudd på for å ta bilde men tenkte med meg selv at siden de egget i mørket hang eggene trygt til lyset kom på dagen etter.
Jeg tok feil.
Antagelig har de egget igjen nå men ser bare ett egg der og det skal få henge.
Så runde damene er kommer det nok nye muligheter
De to guttene jeg har i gruppen på 8 er ikke akkurat så store men nå var de tydeligvis store nok.
Lyset ble skrudd på for å ta bilde men tenkte med meg selv at siden de egget i mørket hang eggene trygt til lyset kom på dagen etter.
Jeg tok feil.
Antagelig har de egget igjen nå men ser bare ett egg der og det skal få henge.
Så runde damene er kommer det nok nye muligheter
Postet 11.04.12 kl 00:30
Postet 11.04.12 kl 00:33
Postet 11.04.12 kl 00:36
Cory yngel
Ikke alt er like lett med yngel.
Noen ganger ordner de alt på egenhånd og andre ganger er det ikke mulig å få ting til uansett hvor riktig en gjør det.
Gruppen min med sp. black har egget 2 ganger en stund tilbake, begge gangene med få egg og desverre ennå mindre som klekket.
De sammenlagt 5 fra begge eggleggingene er nå nede i 3 og de ser ikke akkurat oppadgående ut de heller.
Tynne og bleke på magen har de også blitt og de burde vært mye større etter alderen.
De har vokst opp med en gjeng venuzuelas og noen få green lazer yngel og der ser en at de ikke har manglet mat på de typisk runde Cory magene dems.
Sterbaieggene er alltid til stede men selvom jeg etter alle kunstens regler gjør alt riktig så råtner de fleste før noe klekker.
Og de ynglene jeg hadde røyk seff med når en luftslange hadde hoppet ut av hangon boksen deres.
Men de slutter ikke å egge så nå blir egga klistret videre på ruta i eget oppvekstkar med reker som rengjøringshjelp.
Nytter ikke å gi opp, bare finne nye og bedre løsninger.
første bilde er av en av black'ene, ser tydelig at den ikke er helt som den skal.
andre av en venezuelas som både blir forskremt og nesten hvit når en tar bilde.
Noen ganger ordner de alt på egenhånd og andre ganger er det ikke mulig å få ting til uansett hvor riktig en gjør det.
Gruppen min med sp. black har egget 2 ganger en stund tilbake, begge gangene med få egg og desverre ennå mindre som klekket.
De sammenlagt 5 fra begge eggleggingene er nå nede i 3 og de ser ikke akkurat oppadgående ut de heller.
Tynne og bleke på magen har de også blitt og de burde vært mye større etter alderen.
De har vokst opp med en gjeng venuzuelas og noen få green lazer yngel og der ser en at de ikke har manglet mat på de typisk runde Cory magene dems.
Sterbaieggene er alltid til stede men selvom jeg etter alle kunstens regler gjør alt riktig så råtner de fleste før noe klekker.
Og de ynglene jeg hadde røyk seff med når en luftslange hadde hoppet ut av hangon boksen deres.
Men de slutter ikke å egge så nå blir egga klistret videre på ruta i eget oppvekstkar med reker som rengjøringshjelp.
Nytter ikke å gi opp, bare finne nye og bedre løsninger.
første bilde er av en av black'ene, ser tydelig at den ikke er helt som den skal.
andre av en venezuelas som både blir forskremt og nesten hvit når en tar bilde.
Postet 11.04.12 kl 00:53
144
Fikk tatt noen fine bilder av det som har blitt en trio men siden dama absolutt ikke ser på størelse som ett fortrinn har ho valgt å leke med lillegutt 2 ganger på rad.
Men han har virkelig vært en utrolig dyktig far begge gangene og har ikke noe problem med å passe på hula si både med barn der og uten.
Så fortsatt ønsker jeg å få tak i ei kjempestor 144 dame til 'hunken' min så kanskje han får gitt genene sine videre en dag.
Kjærsteparet på bilde 1&2 og dama på bilde 3
Men han har virkelig vært en utrolig dyktig far begge gangene og har ikke noe problem med å passe på hula si både med barn der og uten.
Så fortsatt ønsker jeg å få tak i ei kjempestor 144 dame til 'hunken' min så kanskje han får gitt genene sine videre en dag.
Kjærsteparet på bilde 1&2 og dama på bilde 3
Postet 11.04.12 kl 01:08
Postet 11.04.12 kl 01:11
Postet 11.04.12 kl 01:21
Postet 11.04.12 kl 15:50
Postet 12.04.12 kl 03:52
Ja jeg spurte deg om hjelp til bilder Milo...
De to bieguttene som så ivrig har parret på damene, er ikke like ivrig etter å bli tatt bilde av.
Bevis på farskap tenker de og haster avgårde.
Har startet et lite prosjekt med en nydelig endlersgutt, hvorav far var en veeeldig feilfarget fullred og mor en vanlig viltform.
Han har fått 4 unge damer (så unge at de ikke allerede var på tjukken)
av typen blonde undersword og veldig flotte gule i fargen.
Skal bli spennende og se om han bærer videre sine farger og tegninger.
Har tatt noen bilder, ikke lett siden han er skikkelig aktiv men en ser i alle fall sånn ca hvordan han ser ut.
De to bieguttene som så ivrig har parret på damene, er ikke like ivrig etter å bli tatt bilde av.
Bevis på farskap tenker de og haster avgårde.
Har startet et lite prosjekt med en nydelig endlersgutt, hvorav far var en veeeldig feilfarget fullred og mor en vanlig viltform.
Han har fått 4 unge damer (så unge at de ikke allerede var på tjukken)
av typen blonde undersword og veldig flotte gule i fargen.
Skal bli spennende og se om han bærer videre sine farger og tegninger.
Har tatt noen bilder, ikke lett siden han er skikkelig aktiv men en ser i alle fall sånn ca hvordan han ser ut.
Postet 12.04.12 kl 11:56