- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Min Tanganyika-drømmeliste (side 6)
Min Tanganyika-drømmeliste (side 6)
MC DarupKan jo hende du vil komme med litt innspill eller tips til meg? Ikke så mange som driver med Tanganyika, så alle med litt peil er hjertelig velkomne til å hjelpe meg! Skrev jo litt om leptosoma vs nigripinnis på profilen din. Jeg tenkte å kjøpe en svær stim denne gangen, spesielt hvis jeg handler de i Sverige. Hvis man finner noen fra en spesiell lokasjon er det jo umulig (nesten) å finne de igjen hvis man skulle trenge å bygge ut stimen. Bedre å kjøpe mange, og hvis de blir for store eller for mange kan man heller selge de videre. Stimer ikke nigripinnis på samme måte som leptosoma?
Hejsan
Mina Nigripinnisar står mest upp efter grottkanter svävar över stenar och i grottor de är ganska stilla.
Men otroligt vackra.
Leptosoma däremot är det full rulle jagar och prövar att imponera på honorna de lägger sig lite på sidan och visar upp sig..,,(Testa samma sak jag när jag var ute sist men utan framgång )
Har mina tillsammans och det funkar jätte bra har just förtillfället 5 st leptosoma honor som tuggar samtidigt och de skall släppa ynglelen vilken dag som helst .
De äter ej sina avkommor.
Det lönar sig att ha många Leptosoma så att de sprider ut jakten på flera.
mvh Kjell
Postet 05.05.07 kl 13:54
Postet 05.05.07 kl 20:40
Nå skjer det sakte ting igjen her
Har satt inn en juwel bakgrunn, flat denne gangen. Gidder ikke snikete fisker bak bakgrunnen + at jeg vil bruke all plassen jeg får.
Hentet stein i dag, en sandhandler i Gamlebyen i Oslo (like ved middelalderparken).
Jeg plukket endel stein, og jeg ville jo helt ha runde som er brukket deler av (mye lettere mtp stabling)
Og siden de er de steinene andre helst ikke vil ha fikk jeg min haug gratis!!
Tror fargene blir bra.
Var innom Jan Holt og kjøpte aragonitesand og fin rådasand, skal blande disse etter tips fra Håvard på Jan Holt.
De har xenotilapia på Jan Holt.. fristende!!
Postet 01.11.07 kl 01:37
Postet 01.11.07 kl 06:31
Endret: 01.11.07 kl 06:39
Ja, det er 240 L.
Og halleluja!!
Var innom TAM Alna for å kjøpe litt frossenmat, første jeg fikk høre var "Gå å sjekk Tanganyika-karene".
Og de har fått inn stappersii!!!
(Ja, det fortjener 3 !-tegn)
De har signatus, stappersii, occelatus.. og calvus + litt annet.
Må si jeg ble helt himmelfallen og blendet av stappersiiene og ikke la merke til alt annet.
Hurra for Vegard!
Postet 03.11.07 kl 18:05
Postet 03.11.07 kl 21:46
Postet 03.11.07 kl 23:19
Postet 03.11.07 kl 23:30
MC DarupKan i allefall si at det fikk fart i oppstarten av karet! Har stablet ferdig steinene og nå driver Tony på med pumpa. (Joda, den obligatoriske vannsøl- episoden kom) Har tatt noe fitergørr fra et annet kar, så oppstarten er ikke milevis unna ;)
Javel ja, tør jeg spørre hva du pleier å ha i karene dine ?
Kunne bare ikke la denne gå upåaktet henn, he he
Postet 03.11.07 kl 23:43
Postet 03.11.07 kl 23:54
Har fått inn 5 calvus "black pearl" og 2 ancistruser.
Skjønte at ancistruser er en nødvendighet.. og jøsses disse var sårt tiltrengte. Hadde ikke karet oppe mange dager før det hadde kommet endel brunlige flekker.
Men flinke maller fjernet alt i rekordfart!
Skulle kjøpe stappersii på TAM, men i det karet var det hvitprikk og dermed må jeg vente.
Og vente.
Og vente.
Postet 27.11.07 kl 23:31
Inaktiv bruker
driver og setter opp 180 liter selv for Tanganiyka
hvordan tror du det går med ancistrus,er og egg?
i min andre tank gikk den rett i hulens løve og åt yngla til sebra ciklidene
løvens hule heter det vel..hehe
hvordan tror du det går med ancistrus,er og egg?
i min andre tank gikk den rett i hulens løve og åt yngla til sebra ciklidene
løvens hule heter det vel..hehe
Postet 27.11.07 kl 23:44
Postet 07.01.08 kl 12:14
Postet 09.01.08 kl 06:11
Postet 09.01.08 kl 14:13
Postet 09.01.08 kl 22:16
Endret: 09.01.08 kl 22:17
Det første der er vel en xenotilapia- art, eller?
Utrolig flotte snutter, men idiotiske kommentarer. Men huff, ganske fælt å brutal verden kan være, stakkars ciklidemammaen som fostrer opp gjøkmaller.
Har lagt inn bestilling på stappersii i dag, da jeg ville ha de rett hjem. Ikke via kar i butikk
Håper det er mulig å skaffe!
Postet 09.01.08 kl 23:27
MC DarupDet første der er vel en xenotilapia- art, eller? Utrolig flotte snutter, men idiotiske kommentarer. Men huff, ganske fælt å brutal verden kan være, stakkars ciklidemammaen som fostrer opp gjøkmaller. Har lagt inn bestilling på stappersii i dag, da jeg ville ha de rett hjem. Ikke via kar i butikk ;) Håper det er mulig å skaffe!
Ja han kunde hålla tyst..men du vet dessa jänkare...hehe
Lamprologus stappersii den verkar lite svåar att få tag i
Postet 11.01.08 kl 19:57
Tilgangen er i allefall variabel.
Plutselig får lokalbutikken min tak i de flere uker på rad, så er det helt stille.
Har sett de på en annen butikk (ikke nøye hvilken), men de var små og ganske pjuskete.
Litt tungt hjerte jeg forlot de, men jeg gidder ikke kjøpe individer jeg ikke synes ser fine nok ut.
Postet 11.01.08 kl 23:46
Lamprologus stappersii
Vad är det som gör att valet fall just på de?
För utom att de är vackra då.
Lamprologus speciosus. är nästan lik och kanske lättare att få tag i.
Lamprologus stappersii har lite flera blåpunkter på sida och så blir hanen 1 cm större(...men den är ju finare.. det är den)
Och det är ju klart att vill man ha en speciell fisk så tåls det att vänta på....fast det är svårt...men destå roligare när man får den.
Jag gillar även Lamprologus ocellatus (du vet den honan som bet mig i fingret hehhee) Hanen är bilden på det bifogade fotot Fotograf är Erlend D Bertelsen som var hemma hos mig och "fotade"..
Vad är det som gör att valet fall just på de?
För utom att de är vackra då.
Lamprologus speciosus. är nästan lik och kanske lättare att få tag i.
Lamprologus stappersii har lite flera blåpunkter på sida och så blir hanen 1 cm större(...men den är ju finare.. det är den)
Och det är ju klart att vill man ha en speciell fisk så tåls det att vänta på....fast det är svårt...men destå roligare när man får den.
Jag gillar även Lamprologus ocellatus (du vet den honan som bet mig i fingret hehhee) Hanen är bilden på det bifogade fotot Fotograf är Erlend D Bertelsen som var hemma hos mig och "fotade"..
Postet 12.01.08 kl 07:58