128l Sør Amerika/ Brasil-Amazonas (side 6)

Det er alltid moro å oppdage "småttiser" i akvariet
Hadde jo 3 similiser, men 2 forsvant i karet når jeg styrte med isboksen min-var sikker på at disse var tapt. Men nå har jeg ihvertfall 2, og om et par uker kan jeg som første på AF registrere oppdrett på similis 2006

Aenusène var mye lettere å få til, og de vokser 3 ganger så hurtig omtrent.....
Her er akvariet med de nye greinene som jeg hentet forrige lørdag. Synes det ble bra, og kardinaltetraene reagerte nærmest øyeblikkelig med å ta i bruk mer av akvariet

[External Image]
Så aldri igjen similis yngelen, så får ikke godkjent oppdrett på den-ergelig. Mulig den gjemmer seg enda, men jeg tror jeg ville sett dem. HAdde idag første skikkelige vannbytte/rydding på ca 6mnd, byttet vel 40%. De stakkars mishandlede fiskene mine har skaffet meg store problemer-de yngler så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Aenuseène er nå halvvoksne og vokser ut av kraet snart, er er vel 16 aenus i karet nå i tillegg til 6 voksne similis. Kardinaltetraene er fine og store, de nærmer seg maks størrelse tror jeg. Guppyene.... ja de guppyene... dette er altså et kar på 128l-dersom jeg føler for å flytte noen guppybarn over i oppvekstkaret bare dypper jeg et 0.5l plastglass i karet. Når jeg løfter det opp er det 5-20guppy oppi.... jaja-det er nå koselig også med et akvarium som er fyllt av liv

Selvsagt håpløst å fotografere med hundrevis av guppy men her er 2 av de halvvoksne aenusène mine Aktive rakkere, skulle fotografere den på roten men broderns vinge innom han også gitt!
[External Image]

Slik ser karet ut nå, fornøyd med "elvebredd" effekten her.
[External Image]
Liten bildeoppdatering, vanskelig å ta bilder med så mye fisk og røtter i karet men noe er det da :

Voksen similis og kardinaltetraer. Ikke helt ren rute heller ser jeg.
[External Image]

Voksen aenus, voksen similis og ung aenus
[External Image]

2 voskne aenus bakerst og en til venstre, 3 unge aenus i gruppe og en helt i front
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Sliwon
Reklame for plussmedlemskap