- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 60)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 60)
Jeg har massevis av sullebilder. De ligger kansje i tråden fra før også. Men her er tre av de første sullene jeg fikk. Den siste ble kalt for Laffen for han lignet på sjiraffen Laffen i halsen. Den er død nå. Når jeg bestilt suller første gangen så fikk jeg fargeblanding av både oransj, gule, sorte og andre farger. Jeg husker jeg fikk sjokk da jeg pakket de opp og fikk se fargene på de. De var helt unike. Nesten så jeg får tårer i øynene når jeg ser bilder av de igjen.
Det andre er av en poso. Den levde også lenge og fikk en yngel som het??? å husker ikke...hulk..
Det andre er av en poso. Den levde også lenge og fikk en yngel som het??? å husker ikke...hulk..
Postet 09.01.12 kl 17:44
Her er to bilder av mi første oransje sulle som het Pottifar. Den hadde jeg i flere år og den fikk 4-5 yngel..så Pottifarr var en dame. Den døde julaften for to eller tre år siden tror jeg....det var trist det. Pottifar gikk aldri sammen med andre oransje suller for jeg ville ikke blande han så jeg ikke så hvem som var hvem. Så han gikk sammen med de han først kom sammen med. Det var såååå trist da han døde.
Det siste er bilde av de svarte med oransje følehorn og oransje lepper. De har jeg ikke sett senere. Så jeg håper hver gang jeg bestiller sorte at det kommer noen med de oransje følehorna og leppene. hadde jeg visst de var så sjeldne så skulle jeg aldri ha kvittet meg med ynglene. Derfor tviholder jeg nå på mine Poso og Arnold sullene mine. De blir bare flere og flere. Poso er de med brun kropp med brunoransje flekker og Arnold sullene er sorte med store gule flekker. Det er så og si umulig å få ta i de.
Det siste er bilde av de svarte med oransje følehorn og oransje lepper. De har jeg ikke sett senere. Så jeg håper hver gang jeg bestiller sorte at det kommer noen med de oransje følehorna og leppene. hadde jeg visst de var så sjeldne så skulle jeg aldri ha kvittet meg med ynglene. Derfor tviholder jeg nå på mine Poso og Arnold sullene mine. De blir bare flere og flere. Poso er de med brun kropp med brunoransje flekker og Arnold sullene er sorte med store gule flekker. Det er så og si umulig å få ta i de.
Postet 09.01.12 kl 17:53
Endret: 09.01.12 kl 18:06
Postet 09.01.12 kl 21:23
Inaktiv bruker
Heidi, dette vet sikkert du. Jeg lurer på hvordan klorereker og Speedy å garry vil gå overens? Vet at Klorereker tar pestsnegler... :O
Planen var og kjøpe i morgen når jeg er i Bodø på byrebutikken. :O
Planen var og kjøpe i morgen når jeg er i Bodø på byrebutikken. :O
Postet 09.01.12 kl 21:33
Postet 10.01.12 kl 00:34
SpockHeidi, dette vet sikkert du. Jeg lurer på hvordan klorereker og Speedy å garry vil gå overens? Vet at Klorereker tar pestsnegler... :O Planen var og kjøpe i morgen når jeg er i Bodø på byrebutikken. :O
Ikke ha kloreke sammen med dine små snegler nei....Da blir de dratt ut av skallet fortere enn svint...
Postet 10.01.12 kl 00:35
Postet 10.01.12 kl 00:55
Postet 10.01.12 kl 01:06
Postet 10.01.12 kl 02:39
Endret: 10.01.12 kl 02:40
Inaktiv bruker
Heidi Ingdal[QUOTE=Spock]Heidi, dette vet sikkert du. Jeg lurer på hvordan klorereker og Speedy å garry vil gå overens? Vet at Klorereker tar pestsnegler... :O Planen var og kjøpe i morgen når jeg er i Bodø på byrebutikken. :O
Ikke ha kloreke sammen med dine små snegler nei....Da blir de dratt ut av skallet fortere enn svint...
^^ Tak for svar, da skal jeg ikke gjøre det. Får heller gjøre noe sånt når jeg kan ha dem i eget karr.
Jeg har blokkert ALL reklamen, så jeg ser ingen reklame jeg. :P
Skal og se etter flere epler i dag.
WOW! Sissimor, den var snasen. Utrolig kult bilde!
Postet 10.01.12 kl 07:13
Endret: 10.01.12 kl 07:14
Heidi Ingdal[QUOTE=Plaza]Jeg ropte høyt i dag da jeg så en skatt! *hihi* :) Jeg oppdaget en snegl som jeg ikke har sett før i mitt kar, og ikke vet jeg hvor den kommer fra, eller hva han er for noe. Er det en sandsnegl?
Enten er det en jegersnegle eller en Thiara winterii
Men jeg har ikke kjøpt jegersnegler? Og denne fant jeg i det store karet mitt hvor det er flere mnd siden det ble kjøpt inn noe nytt. Kan det fortsatt være jegersnegle?
Jeg har derimot Thiara winterii i det karet... kan de få barn med det mønsteret? Puttet han i 30 l i går, og holder seg over grusen.
Ble skikkelig nervøs for at det er en jegersnegl nå!!
Postet 10.01.12 kl 09:24
Plaza[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Plaza]Jeg ropte høyt i dag da jeg så en skatt! *hihi* :) Jeg oppdaget en snegl som jeg ikke har sett før i mitt kar, og ikke vet jeg hvor den kommer fra, eller hva han er for noe. Er det en sandsnegl?
Enten er det en jegersnegle eller en Thiara winterii
Men jeg har ikke kjøpt jegersnegler? Og denne fant jeg i det store karet mitt hvor det er flere mnd siden det ble kjøpt inn noe nytt. Kan det fortsatt være jegersnegle?
Jeg har derimot Thiara winterii i det karet... kan de få barn med det mønsteret? Puttet han i 30 l i går, og holder seg over grusen.
Ble skikkelig nervøs for at det er en jegersnegl nå!!
Det kan ha vært med et egg av jegersneglene på en plante ol . Det er ikke Thiara . Men skulle sett kroppen på den bedre. Enda et mysterium....det er spennende vettu..
Postet 10.01.12 kl 12:29
SissimorPosthornsnegle som bor (og har vokst oppi) i ph helt ned til 5,8! Har ikke satt de inn der med vilje altså... [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27680_120110023909_1.jpg[/IMG] Og en av eplene mine ;D [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27680_120110023914_2.jpg[/IMG]
AHHH nydelige snegler...deilig å se det posthornet med så fint skall i så lav PH.
Postet 10.01.12 kl 12:31
Postet 10.01.12 kl 12:33
Postet 10.01.12 kl 12:36
Det er NØDT til å være en jegersnegl dette her!! Jo flere bilder jeg ser av jegersnegler, jo likere blir han syns jeg.
Hva gjør jeg med han da? Jeg har snegler i begge kar, og ønsker fortsatt og ha det... Avliving?
Lurer på hvor mange flere jeg kan forvente å finne? Det siste jeg puttet i karet var litt Pistia som jeg fikk helt i starten på november. Har puttet nedi litt gjødselkuler osv, men det kan umulig være der han har kommet med... Og før der....? Hornblad som jeg også kjøpte privat i starten på november.
Hva gjør jeg med han da? Jeg har snegler i begge kar, og ønsker fortsatt og ha det... Avliving?
Lurer på hvor mange flere jeg kan forvente å finne? Det siste jeg puttet i karet var litt Pistia som jeg fikk helt i starten på november. Har puttet nedi litt gjødselkuler osv, men det kan umulig være der han har kommet med... Og før der....? Hornblad som jeg også kjøpte privat i starten på november.
Postet 10.01.12 kl 12:46
Postet 10.01.12 kl 13:10
Postet 10.01.12 kl 13:14
Inaktiv bruker
Postet 10.01.12 kl 18:43
Inaktiv bruker
Postet 10.01.12 kl 18:47