Sissis våte drømmer (side 60)

kan jo være du har flere akvarier til våren også?
Nyter en Dahls i Bergen nå. mmm

Hva med aspidoras. De er jo super aktive og små av størrelse.


Espen
Har ikke plass til flere akvarier Espen... sånn egentlig...

Aspidoras er fine de, men det er ikke bare bare å få tak i det heller her oppe. Men det blir nok coryer, for der er ønskelista lang altså ;D

Har virkelig prøvd å ta noen corybilder nå, men sliter litt der altså. Og så er det så stor forskjell på artene! Noen (les sp. Black) poserer som bare det, mens andre (les c121 og de grønn) stikker tvert jeg nærmer meg, og ligger i mørket og kikker. Så søte atte, men litt frustrerende...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Også litt ancistrusbilder:
Først frøken Gul-Lars (L144), som henger på sitt vandte sted under favorittrota si. Hun bør vel få et nytt navn egentlig
[External Image]
Og så to av Super-rotene. Den største, som har en begynnende Tana-bart, har okkupert denne hula.
[External Image]
[External Image]
Og så posert Malin så fint, at jeg bare måtte ta et bilde av henne.
[External Image]
Og så kom jeg på den diskusjonen vi hadde om lotus og echinodorus sammen. Slik står ihvertfall ozeloten sammen med lotusen nå. Og som vanlig er det med en svart linslus ;D
[External Image]
Plussmedlem
sissimor
Har ikke plass til flere akvarier [B]Espen[/B]... sånn egentlig...


Dette er uansett bare tull hvis du ikke har reoler enda! :p
Det kan du si det Anders, som har eget akvarierom! Jeg har ikke en eneste plass det går an å sette en reol uten at leiligheten blir seende ut som en dyrebutikk, og det vil jeg faktisk ikke. Tro det eller ei ;D
Plussmedlem
sissimor
Jeg har ikke en eneste plass det går an å sette en reol uten at leiligheten blir seende ut som en dyrebutikk, og det vil jeg faktisk ikke. Tro det eller ei ;D


Jeg må si jeg skjønner den, da
Hurra! Endelig har Gunnar skjønt det; Perla fikk kvitte seg med eggene! ;D

Jeg må si at jeg aldri blir lei av å se labyrinter i lek; det er så elegant, så vakkert, som en lyrisk dans. *sukker henført*

Og så er alle mini-fiskene oppi Trollskogen helt spinnville. Både rasboraene, danioene og de to rubitetraene freser rundt i et alvorlig tempo, med fargene fult slått på. Vakkert!
[External Image]
[External Image]
Bilder av C121 :D
Endelig lot disse skjønne coryene meg ta bilde av dem! Normalt legger de seg innunder plantene og titter på meg så fort jeg kommer med mobilen, og liksom sier; "Vi ser deg vi, men glem å ta bilder av oss."
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Det der er en knallfin Cory som jeg også hadde De er utrolig nydelige.
Får du til oppdrett på dem, klekk eggene i sortvann og sur ph, ellers mugner de lett.
Takk for tipset Mona! Kommer vel opprinnelig fra deg disse, og havna her via Dokka ;D
Plussmedlem
Få lek på dem'a, jeg trenger denne arten snart! :p
Skal prøve Anders! Skulle veldig gjerne hatt flere selv også jeg... ;D
Plussmedlem
Hvor mange var det du hadde av dem?
Linda W
Blir det barn kjører jeg til Trondheim med dem om nødvendig :o)

Eventuelt kan jo jeg ta dem med oppover, hvis det klaffer i forhold til ferie. Jeg kjører til Trøndelag (20 minutter forbi Trondheim, faktisk) minst 3 ganger i året, så det burde la seg gjøre.
Inger Anne
[QUOTE=Linda W]Blir det barn kjører jeg til Trondheim med dem om nødvendig :o)

Eventuelt kan jo jeg ta dem med oppover, hvis det klaffer i forhold til ferie. Jeg kjører til Trøndelag (20 minutter forbi Trondheim, faktisk) minst 3 ganger i året, så det burde la seg gjøre.

Og da er det flere som er interessert

Jeg føyer meg inn i rekkene av folk som er imponert over karene dine sissi. Du har en helt egen stil! Kjempeflott!
Anders: Jeg har 6 stk av C121, og det er selvfølgelig aaalt for lite ;D

Inger Anne: tusen takk for tilbudet, for fiskene til Linda yngler hvert øyeblikk nå. Og så er du hjertelig velkommen innom på kaffe og akvarieprat uansett om du har med last eller ikke.

Blippblopp: Tusen takk! Er så koselig at dere liker karene mine. Virker ikke som det er noe særlig aquascaping-interesse i klubben egentlig. Det skulle jeg gjerne fått et foredrag om (om enn i en litt bedre kvalitet enn det merkelige barbe-foredraget...) ;D
sissimor
[B]Anders[/B]: [B]Inger Anne[/B]: tusen takk for tilbudet, for fiskene til Linda yngler hvert øyeblikk nå. D


Og jeg kjenner prestasjonsangsten rive. De får pent vente til jeg har yngelklekkerireolen klar! Heldigvis setter Inger Anne kursen nordover med jevne mellomrom, hvilket vil si at hun kan transportere sørover også i fall du skulle pådra deg noe spennende. Røde grenmaller, for eksempel ;o)
Det er da ikke du om skal prestere Linda! Det er fiskene dine det ;D

De grenmallene er ganske små enda, men jeg krysser fingrene for at jeg har begge kjønn, og for at det blir romantikk etterhvert. De er jo skikkelig sjarmerende disse raringene. Hm... Kanskje jeg skal prøve å få tak i et par til?
Vel, med min track record so far - jeg skal jo helst ikke koke dem da. Eller kaste dem ut med skiftevannet. Har sikkert et par-tre andre artige nybegynnerfeil inne som jeg ikke har hatt tid til å begå enda. Så kanskje vi skal krysse fingrene for at de setter igjang før jeg får tid til å blande meg inn ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap