- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 60)
Leifs verden, del 2 (side 60)
Kan vel trygt si jeg har drettet albino cory Mona. Hvor mange 100 eller mer aner jeg ikke. Måtte til slutt gi bort yngel.... Har ikke selv noe i mot albino utgaver om di er riktig skapt. Men fikk litt avsmak når jeg for kort tid tilbake fikk se albino cory med mega slør!!!! At butikker kan ta inn noe slik. Men som alle vet, markedet er der for det meste.
(Tidligere nevnt dette i tråden)
Er det en cory jeg virkelig savner er det metaene jeg kjøpte av deg. Skal jaggu si dem kunne formere seg.... Virkelig flotte. Sjelden di selges her nå.
(Tidligere nevnt dette i tråden)
Er det en cory jeg virkelig savner er det metaene jeg kjøpte av deg. Skal jaggu si dem kunne formere seg.... Virkelig flotte. Sjelden di selges her nå.
Postet 21.11.11 kl 22:38
Tro det eller ei, men i dag fikk jeg øye på enda en yngel av Corydoras Sterbai. Den er nok klekket ut siste døynet. Legger ved bilde av disse to, men kvaliteten er ille....
Ikke lett å ta bilder nede i en isboks.
Bilde 3: Glad jeg ikke er medlem av denne søskenflokken. Antar det er et sted mellom 300 og 400 yngel
Ikke lett å ta bilder nede i en isboks.
Bilde 3: Glad jeg ikke er medlem av denne søskenflokken. Antar det er et sted mellom 300 og 400 yngel
Postet 22.11.11 kl 17:23
Postet 22.11.11 kl 17:28
Postet 23.11.11 kl 09:21
HvemErJeg?[QUOTE=LOFFA]Bilde 3: Glad jeg ikke er medlem av denne søskenflokken. Antar det er et sted mellom 300 og 400 yngel
Oi! Det var litt av en yngel-sky! Stilig.
Ja ikke sant-Håper ikke alle disse overlever. Det ville bli krise da i den 160L, selv om det kun er det leiksparet og ynglene i karet. Bildene er tatt i dag. Kommer etter dette med nye Apistogramma barlowi yngel
Postet 23.11.11 kl 16:27
Var tidlig ferdig på jobb i dag så benyttet anledningen til å være med fiskene en stund når jeg kom hjem. Barlowiene med lokasjon Rio Yaguasiyocu måndmatet jeg i dag og er noen av di mest fortrolige fiskene jeg tror jeg har hatt noen gang.
Di elsker å bli tatt bilde av og er overhode ikke skye. Dette gleder meg og mitt hjerte. En fisk etter mitt ønske. Di fra lokasjon Rio Ampiyacu er en del mer skye og holder seg bak og i plantene.
Førstnevnte prøvde jeg å følge litt ekstra med i dag, se om jeg kunns skille kjønn. Et par av dem er i den størrelses orden. Om jeg har rett har hannene orange på nedre del av halefinne samt tror det kalles eggflekker eller noe på analfinne tror jeg det heter. Noen som kan hjelpe meg å bekrefte dette?
Grunnlaget mitt er i forhold til den voksne hua jeg hadde fra før. Hun har ikke fargen på halen samt disse flekkene. legger ut bilder av hva jeg tipper er hanner
Di elsker å bli tatt bilde av og er overhode ikke skye. Dette gleder meg og mitt hjerte. En fisk etter mitt ønske. Di fra lokasjon Rio Ampiyacu er en del mer skye og holder seg bak og i plantene.
Førstnevnte prøvde jeg å følge litt ekstra med i dag, se om jeg kunns skille kjønn. Et par av dem er i den størrelses orden. Om jeg har rett har hannene orange på nedre del av halefinne samt tror det kalles eggflekker eller noe på analfinne tror jeg det heter. Noen som kan hjelpe meg å bekrefte dette?
Grunnlaget mitt er i forhold til den voksne hua jeg hadde fra før. Hun har ikke fargen på halen samt disse flekkene. legger ut bilder av hva jeg tipper er hanner
Postet 23.11.11 kl 16:48
Har nå trålet gjennom tråden min etter bilder fra reol byggingen min. Har lenge hatt lyst til å lage en artikkel om prosjektet og da trenger en selvfølgelig bilder. Har plukket ut 42 bilder som følger prosjektet fra start til mål. Ikke vært like flink til å ta bilder, men en får en innsikt iallefall. Ikke alle bilder vil evnt bli brukt da den ville bli for lang.
En annen ting jeg oppdaget på min ferd gjennom tråden var lokasjonen på mine første VF Apistogramma Barlowi. Lokasjonen var "Oran". Da har jeg også fått klarhet i det. Da har jeg lokasjon på alle tre barlowiene mine.
Legger ut 3 bilder fra reol byggingen
Noen av karene er byttet ut, så det er ikke helt som på bilde, men reolen er.... hehe
En annen ting jeg oppdaget på min ferd gjennom tråden var lokasjonen på mine første VF Apistogramma Barlowi. Lokasjonen var "Oran". Da har jeg også fått klarhet i det. Da har jeg lokasjon på alle tre barlowiene mine.
Legger ut 3 bilder fra reol byggingen
Noen av karene er byttet ut, så det er ikke helt som på bilde, men reolen er.... hehe
Postet 24.11.11 kl 00:44
Blir bare mer og mer fasinert over mine A. Barlowi med lokasjon Rio Yaguasiyocu. De er jaggu tillitsfulle og håndmater dem hver dag. Dem er fremme og skremmes ikke av noe. Selv ikke når jeg knakker på glasset. Har laget en ny tråd om kjønns ID på Barlowier, men ikke fått noen fornuftige svar enda.
Jeg selv mener det er hannene som har såkalte eggflekker på analfinnen og orange farge på nedre del av halefinne. Huene har ikke dette. Hadde vært fint å fått dette bekreftet.
Det vil i så fall bety at bilde 1 er en hanne og bilde 2 ei hue
Bilde 3 viser Apistogramma Borellii med det siste kullet, bilde tatt i dag. Første turen som jeg har sett henne utenfor hula. Fra di tidligere ynglene er det kun 5-6 stk igjen, ja om det ikke er flere som gjemmer seg t.ek under eikebladene da. Som regel er det flere enn det en kan se
Ellers noen som vet når en barlowi er kjønnsmoden og når hannene får farge/egg-
flekker. Tenker på lengde mål...
Jeg selv mener det er hannene som har såkalte eggflekker på analfinnen og orange farge på nedre del av halefinne. Huene har ikke dette. Hadde vært fint å fått dette bekreftet.
Det vil i så fall bety at bilde 1 er en hanne og bilde 2 ei hue
Bilde 3 viser Apistogramma Borellii med det siste kullet, bilde tatt i dag. Første turen som jeg har sett henne utenfor hula. Fra di tidligere ynglene er det kun 5-6 stk igjen, ja om det ikke er flere som gjemmer seg t.ek under eikebladene da. Som regel er det flere enn det en kan se
Ellers noen som vet når en barlowi er kjønnsmoden og når hannene får farge/egg-
flekker. Tenker på lengde mål...
Postet 26.11.11 kl 00:18
Postet 26.11.11 kl 01:39
Har nå lagt ut Apistogramma Sp. "Oregon" paret mitt for salg. Har desverre ikke noe ledig kar nede til dem. Og dem jager fortsatt på macmasteriene mine. Skulle ønske jeg hadde hatt et artskar til dem, men akkurat nå har jeg ikke det. Fant frem bildene av dem i basen (alle er av dem) og kan vel ikke si annet enn at hua er skjønn i leiksfarger.
Artig også var det di to gangene di la egg, og hvilken farge det var på dem. Ynglene klekket, men vokste ikke opp. Artemia er det som må til, bare jeg får det inn i hodet!!!
Fikk også inn 2 nye bilder i basen i dag, og har dermed rundet 30 bilder i basen, 25!! med apistogramma. Litt stolt kan en si.
Desverre har den ene sterbai albino yngelen gått bort i løpet av natten, og bare en er tilbake. Ser den i høyre øvre hjørne på bilde 1.
Bilde 2 viser sp "Oregon" hua og gjerne liker å jage macmasteriene på bilde 3.
Håper noen go hjerta folk ønsker å ta over disse flotte oregonene mine, da jeg selv ikke har plass til disse
Artig også var det di to gangene di la egg, og hvilken farge det var på dem. Ynglene klekket, men vokste ikke opp. Artemia er det som må til, bare jeg får det inn i hodet!!!
Fikk også inn 2 nye bilder i basen i dag, og har dermed rundet 30 bilder i basen, 25!! med apistogramma. Litt stolt kan en si.
Desverre har den ene sterbai albino yngelen gått bort i løpet av natten, og bare en er tilbake. Ser den i høyre øvre hjørne på bilde 1.
Bilde 2 viser sp "Oregon" hua og gjerne liker å jage macmasteriene på bilde 3.
Håper noen go hjerta folk ønsker å ta over disse flotte oregonene mine, da jeg selv ikke har plass til disse
Postet 26.11.11 kl 18:54
Emil EngøBarlowiene dine er rett og slett nydelige! Sant det er disse som er munnrugende? De har de her i den nærmeste sjappa, kan vel heller kalle det "zoomarked", hehe ^^ På midtun zoo! :) Flotte fisk som jeg har veldig lyst på, har dessverre ikke ledige kar :/
Hei Emil
Svarte på innlegget ditt i går, men i det jeg trykket på send knappen oppdaget jeg at nettet hadde koplet seg ut og det ble borte. Skal prøve en forkortet utgave av svaret jeg hadde i går.
Ja barlowi er en flott dverg ciklide, som det sikkert er litt delte meninger om på forskjellige felt. Noen vil si di er blandt di fargeløse, andre ser fargene di faktisk har. Hua er virkelig vakker i leiksfarger med sine sorte felt. For meg er barlowi en juvel i min samling.
Munnruger er di kalt, og den eneste innen denne arten som er kjent. Er ikke enig i at disse er munnrugere da eggene ikke ruges slik en ordentlig munnruger gjør. Tom C har et ord for hva di er, men husker desverre ikke beskrivelsen. Men greit nok for meg at di kalles munnrugere, selv om dem egentlig ikke er det. Kommer nok til i nær fremtid til å selge et par i hver av di to siste lokasjonene jeg fikk forrige helg
Husker du prisen på disse i butikken du var i? Ikke ofte en ser disse i butikkene, så anbefaler deg å kjøpe om mulighetene er der
Postet 26.11.11 kl 19:04
LOFFABlir bare mer og mer fasinert over mine A. Barlowi med lokasjon Rio Yaguasiyocu. De er jaggu tillitsfulle og håndmater dem hver dag. Dem er fremme og skremmes ikke av noe. Selv ikke når jeg knakker på glasset. Har laget en ny tråd om kjønns ID på Barlowier, men ikke fått noen fornuftige svar enda. Jeg selv mener det er hannene som har såkalte eggflekker på analfinnen og orange farge på nedre del av halefinne. Huene har ikke dette. Hadde vært fint å fått dette bekreftet. Det vil i så fall bety at bilde 1 er en hanne og bilde 2 ei hue Ellers noen som vet når en barlowi er kjønnsmoden og når hannene får farge/egg- flekker. Tenker på lengde mål...
Hei Loffa
Ser du lurer på forskjell på hunner og hanner på dine A. Borlowi, her er link til
den vitenskaplige beskrivelsen.
Se Side 54. For forskjell på hanner og hunner, tekst med mange bilder.
Blant annet som du nevner at halefinnen til hannen har ofte har en farge neders og en annen farge over.
Skulle gjerne tatt over Apistogramma Sp. "Oregon" dine, men desverre det blir alt for langt unna.
Hilsen
RHD
Postet 26.11.11 kl 19:32
LOFFA[QUOTE=Emil Engø]Barlowiene dine er rett og slett nydelige! Sant det er disse som er munnrugende? De har de her i den nærmeste sjappa, kan vel heller kalle det "zoomarked", hehe ^^ På midtun zoo! :) Flotte fisk som jeg har veldig lyst på, har dessverre ikke ledige kar :/
Hei Emil
Svarte på innlegget ditt i går, men i det jeg trykket på send knappen oppdaget jeg at nettet hadde koplet seg ut og det ble borte. Skal prøve en forkortet utgave av svaret jeg hadde i går.
Ja barlowi er en flott dverg ciklide, som det sikkert er litt delte meninger om på forskjellige felt. Noen vil si di er blandt di fargeløse, andre ser fargene di faktisk har. Hua er virkelig vakker i leiksfarger med sine sorte felt. For meg er barlowi en juvel i min samling.
Munnruger er di kalt, og den eneste innen denne arten som er kjent. Er ikke enig i at disse er munnrugere da eggene ikke ruges slik en ordentlig munnruger gjør. Tom C har et ord for hva di er, men husker desverre ikke beskrivelsen. Men greit nok for meg at di kalles munnrugere, selv om dem egentlig ikke er det. Kommer nok til i nær fremtid til å selge et par i hver av di to siste lokasjonene jeg fikk forrige helg
Husker du prisen på disse i butikken du var i? Ikke ofte en ser disse i butikkene, så anbefaler deg å kjøpe om mulighetene er der
De kostet 249,- for store voksne VF fisk!
Postet 26.11.11 kl 19:49
Fart66[QUOTE=LOFFA]Blir bare mer og mer fasinert over mine A. Barlowi med lokasjon Rio Yaguasiyocu. De er jaggu tillitsfulle og håndmater dem hver dag. Dem er fremme og skremmes ikke av noe. Selv ikke når jeg knakker på glasset. Har laget en ny tråd om kjønns ID på Barlowier, men ikke fått noen fornuftige svar enda. Jeg selv mener det er hannene som har såkalte eggflekker på analfinnen og orange farge på nedre del av halefinne. Huene har ikke dette. Hadde vært fint å fått dette bekreftet. Det vil i så fall bety at bilde 1 er en hanne og bilde 2 ei hue Ellers noen som vet når en barlowi er kjønnsmoden og når hannene får farge/egg- flekker. Tenker på lengde mål...
Hei Loffa
Ser du lurer på forskjell på hunner og hanner på dine A. Borlowi, her er link til
den vitenskaplige beskrivelsen.
Se Side 54. For forskjell på hanner og hunner, tekst med mange bilder.
Blant annet som du nevner at halefinnen til hannen har ofte har en farge neders og en annen farge over.
Skulle gjerne tatt over Apistogramma Sp. "Oregon" dine, men desverre det blir alt for langt unna.
Hilsen
RHD
Linken funket dårlig her hos meg RHD. Kom bare frem et rødt kryss. Men antar på svaret ditt at jeg er nære iallefall på min tydning av kjønns ID. Men hadde vært gøy å kunne lese mer om ID. Tror det nettstedet var tysk, og det er gresk for meg....
Antar du ikke har en slik side på Norsk?
Emil. Vet ikke hva jeg skal si til den prisen, men synes det var sånn midt på treet dyrt. Tenkte jeg skulle selge et ungt par til rundt 200 lappen etterhvert
Postet 26.11.11 kl 20:38
Postet 26.11.11 kl 20:54
LOFFAFart66 jeg slettet det som sto etter.de og kom inn på deres nettside. Men etter å ha trykket på contents tror jeg det var, fikk ie problemer og kom ikke inn. Om du kommer inn der og det ikke står alt for mye, kunne du da klippe ut og lime det inn her i tråden? Leif
Hei
Linken er til ei pdf fil, du må ha en pdf leser for å åpne den, siden du ikke får åpnet filen
mangler du sikkert et slikt program.
Du kan f.eks installere dette foxit reader
restart netleseren din etter at du har installert programmet, og prøv lenken igjen.
Det er ganske mye tekst og bilder så det er best å lese den der. Pluss at det er mye informasjon om Apistogramma Barlowi i filen.
Hilsen
RHD
Postet 26.11.11 kl 22:01
Postet 26.11.11 kl 22:19
Ettersom jeg har glemt å fornye plussmedlsskapet mitt måtte jeg legge all fisken jeg har for salg i ei annonse. Må få ordnet dette denne uka med medlemsskapet. Har da lagt ut Apisto. sp. "Oregon", A. Barlowi par, paleatus cory og sterbai cory. Paleatusene ble solgt tidligere i dag.
Forventet nye sterbai egg i dag etter vannbyttene i går, men ingenting var kommet. Blir et nytt vannbytte der igjen i morgen. Prøve å legge til rette igjen også for gamlemor barlowi for nye egg.
Ellers ikke veldig mye som har skjedd her i dag
Forventet nye sterbai egg i dag etter vannbyttene i går, men ingenting var kommet. Blir et nytt vannbytte der igjen i morgen. Prøve å legge til rette igjen også for gamlemor barlowi for nye egg.
Ellers ikke veldig mye som har skjedd her i dag
Postet 27.11.11 kl 19:10
Di siste dagene har jeg faktisk fått kontakt med flere som er apisto gale.... på Facebook. Artig at folk tar kontakt, selv om di kanskje ikke vet hvem jeg er. La ut en del apisto bilder.... så var det gjort. Dele erfaringer og meninger om disse flotte dvergene er jo bare noe en må ta seg tid til.
En veldig god kamerat av meg tok kontakt før i dag, og ville ha seg et par apistoer. Det jeg kunne tilby han for salg var Sp. "Oregon", Cacatuoides F1 og barlowi. Par av alle tre. Når han (dem) fikk se oregonene var han ikke i noen tvil. Di måtte han bare ha. Ble en mellom ting mellom salg og gi bort, prismessig, men men, hva har man gode venner for...
Det positive for meg da, er at trioen med Apistogramma macmasteri som går i 250L kan endelig få fred og ro, og kanskje komme i leik og la det yngle i det karet.
Har endelig kommet meg inn på siden jeg ble tipset om, om apistogramma barlowi. Noen bilder der av barlowi viser hvorfor jeg har forelsket meg i denne typen. Trodde ikke barlowi kunne få en slik fargeprakt! Nydelig og vakkert.
Legger likevel med noen barlowi bilder av mine skjønnheter
En veldig god kamerat av meg tok kontakt før i dag, og ville ha seg et par apistoer. Det jeg kunne tilby han for salg var Sp. "Oregon", Cacatuoides F1 og barlowi. Par av alle tre. Når han (dem) fikk se oregonene var han ikke i noen tvil. Di måtte han bare ha. Ble en mellom ting mellom salg og gi bort, prismessig, men men, hva har man gode venner for...
Det positive for meg da, er at trioen med Apistogramma macmasteri som går i 250L kan endelig få fred og ro, og kanskje komme i leik og la det yngle i det karet.
Har endelig kommet meg inn på siden jeg ble tipset om, om apistogramma barlowi. Noen bilder der av barlowi viser hvorfor jeg har forelsket meg i denne typen. Trodde ikke barlowi kunne få en slik fargeprakt! Nydelig og vakkert.
Legger likevel med noen barlowi bilder av mine skjønnheter
Postet 01.12.11 kl 23:40
Postet 02.12.11 kl 08:41