Anders' akvarierom [NR. 1] (side 60)

Plussmedlem
Sarpsborg-auksjonen i går var kjempebra, som en del andre allerede har fått uttrykt Jeg brukte nok penger på fisk i går også, så nå er det PAUSE en lang stund.

Jeg kom hjem med 3 nye Coryarter i går, da Tre arter som har vært på ønskelista. Åh, fantastisk! Det som ble med hjem var 5 C. oiapoquensis, 5. C. weitzmani og rundt 10 C. venezuelanus som Kaja var så hjertelig snill og sendte med meg - helt gratis

Venezuelanusene er ganske små, men de to andre tror jeg kanskje kan begynne å leke etterhvert hvis jeg er heldig. Det hadde vært fint å få oppdrett på dem, for de er jo bare 5 og jeg må jo ha større gruppe av de lekkerbiskenene. De går ikke i artskar, da, for venezuelanus og weitzmani ble puttet sammen med Green Laser ungfiskene i en 85 liter, og oiapoquensis sammen med de tre CW032-hannene, men det kan jo hende de syntes det er greit å egge etterhvert likevel

Åh, jeg er så fornøyd, og weitzmani har vel kanskje vært det størte ønsket av disse tre, og de er bare råålekre Elsker mønsteret og utseendet på dem... men jeg er ikke mindre fornøyd med oia'er og venezuelanus!


Etter auksjonen var vi innom Kaja og Milo og tittet en stund, veldig hyggelig, takk for titten
Tusen takk til Janne og Donald som jeg var med, to kjempetrivelige personer, så det ble en veldig hyggelig tur. Veldig snilt av dere å plukke meg opp!





Venezuelanus og weitzmani går sammen med Green Laser-ungfiskene
[External Image]

En vakker venezuelanus
[External Image]
Følelsen av å få nye Corydoras-arter i hus, som attpåtil har vært på ønskelista lenge...priceless!
Plussmedlem
mona o
Følelsen av å få nye Corydoras-arter i hus, som attpåtil har vært på ønskelista lenge...priceless![B] :D[/B]


Du har så rett, så rett... også hele tre arter Fantastisk!






...og den er ikke støgg den her heller, vel? Akkurat denne hadde egentlig litt bleke svartfarger, skal forsøke noen fler bilder. (C. oiapoquensis)
[External Image]
Gratulerer med nye flotte arter i hus
Gratulerer med nye flotte coryer ,tenker du er fornøud nå ja.
Alle sammen er kjempeflotte ,men er nok enig med deg at Weitzmaniene er spesiellt flotte .Disse står fremdeles høyt på min favorittliste,blir ikke lei av å se på de nydelige fargene og kontrastene.
Plussmedlem
Takk Rita og Sølvi Det ser ut til at jeg har vært ganske heldig med kjønnsfordeling også, så jeg har jo håp om oppdrett etterhvert.

Alle de nye fiskene ser ut til å ha det bra, forresten, og matlysten ser ut til å være i orden Det samme gjelder equesene som ble kjøpt på lørdag.
Plussmedlem
Takk for besøket i går, var moro.
Akkurat oppdaget at Eigenmanni'ene har lekt i løpet av natten, de begynte så smått når Janne tittet hardt på de... :-p
Gratulerer med nye coryer
Må si at jeg bare sitter her hjemme og beundrer deg helt vilt. Jeg har fått helt cory- dilla siden jeg begynte og lese tråden din. Du skriver bare helt sinnsykt bra!!!!!

Siden jeg er tretten år kjenner jeg med veldig igjen i det styret med å få med foreldre til å gå med på å få flere akvarier.
Men nå skal jeg kjøpe med et par 85 litere med bare corydoras
Gleder med MASSE
Stå på Anders!!!!!
Plussmedlem
milo
Akkurat oppdaget at Eigenmanni'ene har lekt i løpet av natten, de begynte så smått når Janne tittet hardt på de... :-p

Hehe, ja, det vil jeg tro, hun eide visst respekt hos mallene hun der...

Eneste som undrer meg er at det ikke har kommet melding om at noen Coryer har lekt etter at jeg var og kikket på dem? :p Hmmm...


Sofagrisen
Må si at jeg bare sitter her hjemme og beundrer deg helt vilt. Jeg har fått helt cory- dilla siden jeg begynte og lese tråden din. Du skriver bare helt sinnsykt bra!!!!!


Det var fantastisk hyggelig skrevet, tusen takk! Det gir veldig med inspirasjon å se at noen skriver sånt Men jeg sitter her og rabler ned automatisk uten å tenke veldig over det, jeg

Høres veldig bra ut at du vil prøve deg på Corydoras, det er lett å bli hekta på! De små, barteprydede skapningene sjarmerer veldig mange. Høres også ut som en veldig god idè å kjøpe et par 85 litere, veldig fine størrelser til Coryer, egentlig. Har jo seks stykker av dem, og det er plass til ganske store, fine grupper i dem
Takk for hyggelig selskap i går, Anders. Dette må vi gjøre flere ganger
Du fikk tak vi mye lekker Corydoras i går, og jeg misunner deg de flotte oiapoquensisene. Satser på oppdrett hos deg, jeg


milo
Akkurat oppdaget at Eigenmanni'ene har lekt i løpet av natten, de begynte så smått når Janne tittet hardt på de... :-p

Det var enkel tankeoverføring det; enten gir dere yngel ellers ender dere opp som fiskepinner! :p
Plussmedlem
Hadde vært kjempehyggelig og gjentatt det, ja, ingen tvil om det

Oiapoquensis'ene er i full fart på rutene her nå, så jeg for en liten stund siden. Typisk Cory i nytt akvarium... men jeg har en god følelse av at jeg skal få det til etterhvert :p Det er jo ikke en av de vanskeligste artene så vidt jeg vet, så jeg tror nok det blir mulig å få tak i ungfisk herfra en dag, ja, men nå skal jeg ikke love for mye...!

Jeg skal prøve den fiskepinne-greia, forresten. Kanskje trikset for C. eques?

"Legg egg NÅ, ellers blir det fiskekaker OG kaviar av dere!"
Plussmedlem
Takk, Janne! Det trikset ditt ER uhyre effektivt tydeligvis...

Jeg fikk nettopp øye på noe jeg aldri har sett før; flørting på C. eques En av hunnene fra den opprinnelige gruppen min ble satt sammen med de nye som ble kjøpt på lørdag, og de nye + en "gammel" hunn går nå i 54 literen. Og når jeg kom inn på akvarierommet nå nettopp (er jo stadig inne og sjekker alle mine nye skjønnheter), ser jeg at C. eques er i rasende fart overalt, og det mest spennende av alt; en hann prøver seg på den svære, feite hunnen jeg hadde puttet oppi ved å vibrere foran snuten hennes!

Nå skal det sies at jeg også renset filteret tidligere i dag, så det kan jo ha fått dem til å "speede opp", men jeg tror jeg går for Jannes teori. Hehe! Oia'ene, venezuelanusene og kanskje weitzmaniene er i full fart de også, så det er et spesielt syn inne på akvarierommet akkurat nå

Dette kan jo bli riktig så spennende etterhvert. Grunnen til at jeg satt en av mine opprinnelige hunner sammen med de nye var jo for å se etter flørting og sånt for å få et innblikk i hvordan kjønnsfordelingen blant de nye faktisk er. Og nå VET jeg jo at det iallefall er hanner "inni bildet"


Denne lille flørtingen jeg så er nok altså ikke noe tegn til at noe kommer til å skje straks, for mange har sett slike tendenser på C. eques uten at det har hendt noe, men jeg lever jo i håpet, og det er godt å endelig ha sjansen til å få oppdrett på dem også. Det kjedeligste jeg vet er å ikke ha sjansen til oppdrett. Og det var jo på denne måten det begynte med C. vittatus, så...

Et flott syn med hypre C. eques er det iallefall Skal prøve å fotografere dem, kanskje jeg kan få med litt flørting også...?
Bilder er alltid kjekkt

Tenker du har det spennende nå med så mange nye fisker som er hypre i sine nye kar .
Det er da en virkelig må nyte de og knipse bilder for plutselig så blir de sky igjen.Ja ja ikke alle da ,men noen blir det jo.
Håper jo også at det skjer noe med Equesene dine
Plussmedlem
Sølvi Gullaksen
Bilder er alltid kjekkt ;)


Tok noen bilder av hyperaktiviteten, legger de ut i morgen. Nå skal jeg til sengs, litt tidligere enn i går; jeg var trøtt som ei strømpe i dag, og jeg fikk beskjed om på skolen at jeg "så ut som en vampyr"

Det hørtes ikke bra ,litt søvn må man ha .

Ser frem til bilder i morgen
Anders K
"så ut som en vampyr";-)


Kan nesten se for meg dette etter en veeeeldig lang dag igår)
Plussmedlem
"Ulempen" sånn med eques er jo at hannene er ivrige som fy de, men hoene gidder ikke... Sånn har vi det her. Sett heftig lek og t-posisjon flere ganger, men ikke sett noe egg etter at de har holdt på....
Det kommer til å bli ryddet endel hos de i forbindelse med neste auksjon, blant annet en del L066 yngel som skal vekk, så får vi se hva vi får til etter det...
Gratulerer med nye fine coryer, Anders! Du er det vel unt. Gleder meg til flere bilder
Plussmedlem
Takk Nina



Et bilde til av Corydoras oiapoquensis. En flott art som jeg er nødt til å få oppdrett på [External Image]
Plussmedlem
Det ser ut til å gå bra med samtlige nyinnflyttede foreløpig, heldigvis. Mange av de nye Coryene er i full fart, travelt opptatt med å "suse rundt" Oiapoquensisene er kanskje de mest aktive sånn sett akkurat nå.

Jeg er veldig fornøyd om dagen, alle de tre nye artene er så fiine atte...








Dårlig bilde, men det viser at det er futt i C. oiapoquensis.
[External Image]


Her er et bilde av min enslige grenmalle! Den fulgte med i sanden i posen med venezuelanusene fra Kaja. Den har ligget (hengt) og slappet av på denne plantestilken skikkelig lenge, den fant visst en perfekt plass der...
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap