Tropheus Bilder (side 61)

fine fisker kjell begby... hadde lenge lyst på de selv vi. men var ikke spessielt lett og få tak i her på vestlandet.

men så kom jo fristrinnen vibsi da med fisk. så bli stor handling hos dem ja. hehe og no har de vel neppe mer og selge oss da.(håper ikke det iallefall da. de blakker oss hehe) siste deal vi har no er 2x375 l kar så.
Tack skall ni ha!Tycker själv de är fina de.

Det finns många vackra varianter av Troffar
Var inom Nol utanför Göteborg igår och han har många vackra troffar.

mvh Kjell

Hjelp!
Ser det er ene Kirizaen som ligger oppned og puster veldig, noen formening hva det kan være?

Hvordan oppdage bukvannsot?

De andre er i 100, men som sagt den ene er ikke bra, kan vel kanskje være alderen også?

Hva skal jeg gjøre?
Vidar Alfei
Ser det er ene Kirizaen som ligger oppned og puster veldig, noen formening hva det kan være? Hvordan oppdage bukvannsot? De andre er i 100, men som sagt den ene er ikke bra, kan vel kanskje være alderen også? Hva skal jeg gjøre?

Spiser alle fiskene? Altså, forruten den som svømmer opp ned?

Jeg ville uansett tatt den som er oppned.. Har aldri vært borti at de kommer seg etter sånt, og bukvannsoten er smittsom, hvis det er det..

Mvh,
Kristian
Kristian Hennig
[QUOTE=Vidar Alfei]Ser det er ene Kirizaen som ligger oppned og puster veldig, noen formening hva det kan være? Hvordan oppdage bukvannsot? De andre er i 100, men som sagt den ene er ikke bra, kan vel kanskje være alderen også? Hva skal jeg gjøre?

Jeg ville uansett tatt den som er oppned.. Har aldri vært borti at de kommer seg etter sånt, og bukvannsoten er smittsom, hvis det er det..

Mvh,
Kristian

Jeg har tatt ut den som svømmer opp ned, tatt den i en stor bolle som jeg har tilsatt med Flubenol, så jeg får se hva som skjer med denne, men hva skal jeg gjøre med de andre?

Skal jeg tilsette noe salt eller skaffe medisin?

Vidar Alfei
[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=Vidar Alfei]Ser det er ene Kirizaen som ligger oppned og puster veldig, noen formening hva det kan være? Hvordan oppdage bukvannsot? De andre er i 100, men som sagt den ene er ikke bra, kan vel kanskje være alderen også? Hva skal jeg gjøre?

Mvh,
Kristian

Jeg har tatt ut den som svømmer opp ned, tatt den i en stor bolle som jeg har tilsatt med Flubenol, så jeg får se hva som skjer med denne, men hva skal jeg gjøre med de andre?

Skal jeg tilsette noe salt eller skaffe medisin?

Ved alle avvik pleier jeg å salte.. Hvis alle spiser ville jeg ventet med medisinen..

Bruk gjerne 200g pr 100l.

Mvh,
Kristian
Kristian Hennig
Ved alle avvik pleier jeg å salte.. Hvis alle spiser ville jeg ventet med medisinen.. Bruk gjerne 200g pr 100l. Mvh, Kristian

Jeg skal tilsette salt nå, alle spiser og er ingen avvik som jeg kan se.

Mener du jeg bør skaffe meg Flagyl for sikkerhetsskyld?

Er det ofte en får sykdom når det ikke er VF fisker?
Vidar Alfei
[QUOTE=Kristian Hennig] Ved alle avvik pleier jeg å salte.. Hvis alle spiser ville jeg ventet med medisinen.. Bruk gjerne 200g pr 100l. Mvh, Kristian

Alle tropheuser kan by på litt problemer når de kommer i nytt akvarie. Oppdrett er minst utsatt, men kan allikevel by på problemer.

Jeg sover alltid best når jeg har medsiner i hjemmet.. Bestillte forresten 40 metronidazol 250 mg tabletter på ebay til 100 kr totalt..

Følg litt med den neste uka, og medisiner med en gang du ser noen som ikke spiser.
Kristian Hennig
[QUOTE=Vidar Alfei][QUOTE=Kristian Hennig] Ved alle avvik pleier jeg å salte.. Hvis alle spiser ville jeg ventet med medisinen.. Bruk gjerne 200g pr 100l. Mvh, Kristian

Alle tropheuser kan by på litt problemer når de kommer i nytt akvarie. Oppdrett er minst utsatt, men kan allikevel by på problemer.

Jeg sover alltid best når jeg har medsiner i hjemmet.. Bestillte forresten 40 metronidazol 250 mg tabletter på ebay til 100 kr totalt..

Følg litt med den neste uka, og medisiner med en gang du ser noen som ikke spiser.

Hva søker du etter på ebay for å kjøpe disse tabelettene?

Har ikke fått kjøpt inn noen medisin enda, så det begynner å haste litt nå, så jeg får bestille i kveld tenker jeg!
Vidar Alfei
[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=Vidar Alfei][QUOTE=Kristian Hennig] Ved alle avvik pleier jeg å salte.. Hvis alle spiser ville jeg ventet med medisinen.. Bruk gjerne 200g pr 100l. Mvh, Kristian

Hva søker du etter på ebay for å kjøpe disse tabelettene?

Har ikke fått kjøpt inn noen medisin enda, så det begynner å haste litt nå, så jeg får bestille i kveld tenker jeg!

Tok en ukes tid før de kom inn i postkassa.. [URL=http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=metronidazole&category0=]Se her feks..[/URL]
Det kom viss et last med VF fisker fra Afrika den 17. Både Tjekkia og Sverige har fått sine fisker. Jeg har ingen kontakt i Tyskland så vet jeg ikke. Vet du det Kristian? Hva står på "listen" din denne gangen?
Kristian Hennig
Tok en ukes tid før de kom inn i postkassa.. [URL=http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=metronidazole&category0=]Se her feks..[/URL]

Da har jeg bestilt 100 tabletter med dette.

Er det noen annen medisin som jeg trenger å ha liggende?
badat
Det kom viss et last med VF fisker fra Afrika den 17. Både Tjekkia og Sverige har fått sine fisker. Jeg har ingen kontakt i Tyskland så vet jeg ikke. Vet du det Kristian? Hva står på "listen" din denne gangen?

I tyskland kommer det masse denne uken som kommer.. Darees salam er visst proppa full av fisk på vei ut.. Hvem er det som har fått i svergie?

Jeg vet det kommer store ikola, store red rainbow, odlede red belly, kiriza gold, mpimbwe red cheek og et par til.. Det er det som blir sent til svergie fra tyskland da svensken ikke har mulighet til å reise ned selv.. Ellers, av vilde fisk har han godt innkjørte chilnaga red og ilangi.

Jeg selv får 2+17 petrochromis moshi yellow

Noe nytt pågang badat?
Vidar Alfei
[QUOTE=Kristian Hennig] Tok en ukes tid før de kom inn i postkassa.. [URL=http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=metronidazole&category0=]Se her feks..[/URL]

Da har jeg bestilt 100 tabletter med dette.

Er det noen annen medisin som jeg trenger å ha liggende?

En medisin med nifrupurinol som virkemiddel.. Bactopur direct, furanol, aquafuran, aquamoore and so on..
Kristian Hennig
[QUOTE=badat]Det kom viss et last med VF fisker fra Afrika den 17. Både Tjekkia og Sverige har fått sine fisker. Jeg har ingen kontakt i Tyskland så vet jeg ikke. Vet du det Kristian? Hva står på "listen" din denne gangen?

I tyskland kommer det masse denne uken som kommer.. Darees salam er visst proppa full av fisk på vei ut.. Hvem er det som har fått i svergie?

Jeg vet det kommer store ikola, store red rainbow, odlede red belly, kiriza gold, mpimbwe red cheek og et par til.. Det er det som blir sent til svergie fra tyskland da svensken ikke har mulighet til å reise ned selv.. Ellers, av vilde fisk har han godt innkjørte chilnaga red og ilangi.

Noe nytt pågang badat?

I Sverige så er det Nol har oppdatert lista si i hvert fall. Jeg har en bekjent som skal ha R Rainbow. Ellers så venter jeg fisk fra Dar-Es-Salaam ja. Ikola, Red Rainbow og Golden Kazumba.
badat
[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=badat]Det kom viss et last med VF fisker fra Afrika den 17. Både Tjekkia og Sverige har fått sine fisker. Jeg har ingen kontakt i Tyskland så vet jeg ikke. Vet du det Kristian? Hva står på "listen" din denne gangen?

Noe nytt pågang badat?

I Sverige så er det Nol har oppdatert lista si i hvert fall. Jeg har en bekjent som skal ha R Rainbow. Ellers så venter jeg fisk fra Dar-Es-Salaam ja. Ikola, Red Rainbow og Golden Kazumba.

Blir spennende! Skal du få de direkte selv eller?
Kristian Hennig
Blir spennende! Skal du få de direkte selv eller?

Ja, det blir veldig spennende!
Vidar Alfei
Ser det er ene Kirizaen som ligger oppned og puster veldig, noen formening hva det kan være? Hvordan oppdage bukvannsot? De andre er i 100, men som sagt den ene er ikke bra, kan vel kanskje være alderen også? Hva skal jeg gjøre?

Off det var ikke kjekt å høre! Håper alt står bra til med de andre fiskene! Bra du tok den ut så du minsker sjansen for smitte i karet. Eg ville tatt et vannbytte og tilsatt salt etterpå.
Har erfart nå at visst det er sykdom eller stress i karet så kan det dø mange på veldig kort tid, og det er ikke noe kjekt..
Blitt frisk igjen du da?
2x375
da var racken montert og kommet på plass. Det ene karet er kommet igang. så får gå seg litt til før fisken kommer oppi tenker jeg ja.
Vibsi
Off det var ikke kjekt å høre! Håper alt står bra til med de andre fiskene! Bra du tok den ut så du minsker sjansen for smitte i karet. Eg ville tatt et vannbytte og tilsatt salt etterpå. Har erfart nå at visst det er sykdom eller stress i karet så kan det dø mange på veldig kort tid, og det er ikke noe kjekt.. Blitt frisk igjen du da?

Er begynt å komme meg etter en kraftig influensa, måtte medisin til med meg også for å bli frisk gitt!

Den ene tropheusen som var svak, døde om natten.
Det så ikke ut som denne hadde noen slags utvendige "merker" som tydet på at den var syk, men kanskje kan det være pga alderen?

Det var en av de største.

Tok 3 vannbytter i forrige uke.

De andre spiser som bare det og er i 110! Har satt inn ekstra filtrering, så nå går det 1 stk Eheim 2026 og 1 stk Eheim 2028.

PH ligger på 8,4, GH på 12, KH på 8, disse verdiene har vært stabile etter at jeg gradvis har senket de fra det nivået som dere hadde Vibsi.

Hvor mye hadde dere tenkt for den Tropheus gruppen dere har for salg?

Hvilke medisiner pleier dere å ha liggende?

Jeg har bestilt følgende nå:
- BeFURAN
- Metronidazole

Har dere kjennskap til disse medisinene?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap