Tante Astrid´s undervannsverden (side 61)

... eller for mye

Har forresten kjørt på en dobbelkur med esha 2000 og esha exit i dag. Kunne ikke se mallen og ikke vet jeg hva det kan være så feiler den, så turte ikke annet enn å sette i gang en kur.

Smartingen dukket selvfølgelig opp rett etter at jeg hadde hatt i medisinen. Ser bra ut på hodet i dag, men ene bukfinnen er rød i tuppen. Puster også litt raskere enn jeg liker så selv om den er bedre så skader det sikkert ikke med litt medisin.

Er et år siden jeg medisinerte i dette karet da jeg strevde med hvitprikk. Gudskjelov at jeg ikke har sett mere til den ihvertfall.
Hyggelig at du likte tegningen forresten. Pastellkritt er ganske grov å jobbe med så det er vanskelig å få til noe særlig detaljer. Derimot er den kjempefin å gni sammen og skape fine overganger. Særlig nøyaktig er det derimot vanskelig å tegne med disse. Har behandlet bildet med fixerspray. Hadde jeg ikke gjort det så hadde den ikke tålt å bli sendt i posten engang :b
Det hang igjen litt farge på det hvite arket den lå inn mot, men klare flotte farger av rakettfisken Kan tenke meg at det ikke er det letteste å male/tegne med.
Da så jeg plutselig at posten var hentet inn, og så at jeg også hadde fått bildet i posten i dag! Enda finere tegning i virkeligheten enn på bildet her på AF.

Tusen tusen takk, Astrid! Det er nydelig. Og passet så godt at jeg fikk bildet fra måneden jeg har bursdag på også
Glad du likte den og at den kom vel frem
bildet kom fint fram og til og med mamma(som ikke bryr seg om fisk) lurte på hvilken fisk, om det var en kunstner som hadde laget det, det er kjempefint
guttn
om det var en kunstner som hadde laget det


Se der, ja. Bedre kompliment går det ikke an å få. Og jeg er helt enig
Så bra at dere likte den, guttn. Morsomt å få skryt vet du
Da er vallisneriaen både hentet og plantet. Tusen hjertelig takk, de var jo så flotte og så myyyye Har foreløpig bare måttet grovplante i karet pga dvergguramien som har egg på gang (tror jeg, vokter i alle fall reiret som en smed) Men det kommer til å bli kjempefint når jeg får plassert alt som jeg vil ha det Si fra om det er noe planter jeg kan sende deg. Har lotusavleggere om du trenger mer av dem.
Ble dobbelt av samme melding Opplever ofte at det henger seg og timer ut, så prøver jeg igjen så blir det dobbelt. Jaja
Så bra de kom fram i god behold! Selv om jeg røsket ut såpass mye så er det ganske tettvokst enda som du ser. Den vokser godt den der. Takker for tilbudet og skal si fra om det er noen av plantene dine jeg kan tenke meg avlegger fra ved en senere anledning. Foreløpig så er det ganske fullt her

Blir spennende å se om du greier å få fram guramiyngel også.
Tusen takk for en nydelig Discus. Den kom i postkassen i dag og nå henger den på veggen over sengen min.
Tusen takk, du er knallgod å teikne.

Fra Magnus
Takk skal du ha Magnus. Glad du likte den
Det ser ikke akkurat glissent ut nei Håper jeg får de til like godt som deg. Har satt de på venstre siden i Asia karet tenkt at de skal flyte over mot andre siden. Med så mye labyrintfisk i det karet så har de lagt sin elsk på dem allerede

Du har skikkelig grønne fingre, så du er nok ganske så selvforsynt der ja Si fra hvis det er noen du har lyst på i alle fall
Det skal jeg så absolutt gjøre
I dag kom det noe i posten til meg også
Skal få fin ramme med glass,du er jammen bra flink.Når skal du ha utstilling,du er jo en virkelig kunstner?
Tusen takk !

Bare hyggelig Ewi

Har en tendens til å gi vekk det jeg lager etterhvert så det blir lite bilder å stille ut. Har likevel et par bilder stående for salg i et utstillingslokale sammen med flere andre. Har stått der en stund så det spørs om det blir noe salg :b Ett av de bildene er også et fiskebilde forresten, nemlig dette:
[External Image]

Har hele tiden planer om å bli litt flinkere til å bruke mer energi på slikt, men det ender visst alltid med at jeg heller blir sittende foran akvariene eller her på forumet ;D

Fikk tatt et bilde av nøkkelhullciklide hannen. Setter også inn bildet av hunnen som jeg har postet før. Sammenlignes de så er det mulig å se at hannen har lengre utdradde rygg- og gattfinne. Den ytterste spissen på brystfinnene er også mer utdradde hos han. Ellers så er hunnen litt rundere i fasongen og litt større.

Nederst en av dvergøksefiskene med speilbilde.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nå er det min tur å få lyst på Hvor store er de nå?
Rundt åtte centimeter kan jeg tenke meg, med finner og alt, og de blir nok ikke stort større vil jeg tro. Det er bare de viltfangede som har en sjanse til å nå de femten centimetrene som basen opererer med er jeg redd. Synes det er helt greit at de holder seg små jeg da
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap