- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 61)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 61)
Postet 10.01.12 kl 19:44
Inaktiv bruker
Heidi Ingdal[QUOTE=Spock]Her er en av mine nye. :) Jeg har døpt han (Den) Fatso! :Pheheh
Ja de var flotte. Den andre på bildet er en vanlig grønn eple med blå kropp. Den andre må jeg se kroppen på for å si om det er kjempe eple.
Den er litt mindre men samme kroppen Håper at det blir små snegler nå.
Heheh! Garry ble bare en ert i forhold! xD
Speedy kom også og måtte hilse på nykommerne Men han grevde seg fort ned igjen! :P hahah. Den andre snegelen (Barbie) Er for det meste helt bakerst, fant vell hoe snacks å spise på. Rekene ståd rundt dem til og begynne med og kastet sand på dem! Vanlig? :P
Postet 10.01.12 kl 20:32
Det ser ut som det er vanlige eplesnegler og ikke kjemper du har. Vanlige kan bli opp til 5-7 cm store. Det ser ut som du har endel hanner. Hvis du får til å fotografere snurren på alle sammen så kan jeg fortelle deg hvilket kjønn du har. Reker er veldig nysgjerrige så det er helt vanlig at de undersøker alt nytt i karet.
1. Må bare vise frem banebarnet mitt Erik på 3 år som er en ivrig akvarist. Han hjelper mormor med alt av akvariearbeid. Her fisker han snegler og Guppy. Guppyene svømmer helt i toppen og de var visst veldig morsomt å fange...
2.og 3. er to av mine reker som går i 40 literen min som går sammen med guppy og sullebabyer og naturligvis noen lilla epler.
1. Må bare vise frem banebarnet mitt Erik på 3 år som er en ivrig akvarist. Han hjelper mormor med alt av akvariearbeid. Her fisker han snegler og Guppy. Guppyene svømmer helt i toppen og de var visst veldig morsomt å fange...
2.og 3. er to av mine reker som går i 40 literen min som går sammen med guppy og sullebabyer og naturligvis noen lilla epler.
Postet 10.01.12 kl 21:39
Inaktiv bruker
Garry har lys snurr. (Gutt) Fatso "Den største" har lys snurr (Gutt), mens barbie klarer jeg ikke studere. hun har ikke kommet så langt frem enda, skjenert liten snegle.
Heheh, Det skal tidlig krøkes. ;D Har en 3 åring og ei på 4 som bruker og være på besøk. De synes det er så gøy og se på de "Søte" fiskene og de KULE sneglene og rekene. ;D heheh.
Her er Speedy på farta.
Heheh, Det skal tidlig krøkes. ;D Har en 3 åring og ei på 4 som bruker og være på besøk. De synes det er så gøy og se på de "Søte" fiskene og de KULE sneglene og rekene. ;D heheh.
Her er Speedy på farta.
Postet 10.01.12 kl 21:59
Koselig å få barna engasjert i akvariene. Min 2åring synes sneglene er de morsomste, litt fordi han får (forsiktig) ta på glasset om det sitter en der, mens han lager en nussetypelyd vi sammen har perfeksjonert frem.
Det er helt utrolige suller du har (og har hatt), Heidi. Jeg gleder meg veldig til været er mildere (neste uke?) og jeg får noen til, så kanskje jeg og får bebiser etterhvert. Vet du om suller bruker lenger tid enn epler på å bli kjønnsmodne? De vokser jo veldig sakte i forhold, eller så er det bare mine suller som føles som de vokser sakte... Prøvde ta bilde før i dag, men er ikke ennå helt fortrolig med linse og innstillinger. Håper jeg skjønner det litt mer etterhvert. Igrunn tror jeg det er mest latskap, for ikke orket å sette opp stativet. Fargene ble helt feil og. Den har egentlig grønn kropp og svart skall. Jeg er helt forelska i dem!
Og Heidi, jeg har fanget en del perler ikveld og hatt de over i et eget ventekar. Vet ikke om du ønsket kun de med lilla kropp, men plukket bare helt vilkårlig så du får ta de du får. Vet det er flere lilla med, men og sikkert sånne med lyse kropper. De med dårligst skall bor i karet de teorietisk skulle vært finest i, men leser her at slik er det for andre og. Merkelig det der... (Edit: Jeg fôrer som sikkert mange andre alle sneglene med rekemat, grønnsaker og malletabletter. Det har jo sikkert litt å si mht skall og helse der pH og GH ikke egentlig er optimalt for dem.)
Det er helt utrolige suller du har (og har hatt), Heidi. Jeg gleder meg veldig til været er mildere (neste uke?) og jeg får noen til, så kanskje jeg og får bebiser etterhvert. Vet du om suller bruker lenger tid enn epler på å bli kjønnsmodne? De vokser jo veldig sakte i forhold, eller så er det bare mine suller som føles som de vokser sakte... Prøvde ta bilde før i dag, men er ikke ennå helt fortrolig med linse og innstillinger. Håper jeg skjønner det litt mer etterhvert. Igrunn tror jeg det er mest latskap, for ikke orket å sette opp stativet. Fargene ble helt feil og. Den har egentlig grønn kropp og svart skall. Jeg er helt forelska i dem!
Og Heidi, jeg har fanget en del perler ikveld og hatt de over i et eget ventekar. Vet ikke om du ønsket kun de med lilla kropp, men plukket bare helt vilkårlig så du får ta de du får. Vet det er flere lilla med, men og sikkert sånne med lyse kropper. De med dårligst skall bor i karet de teorietisk skulle vært finest i, men leser her at slik er det for andre og. Merkelig det der... (Edit: Jeg fôrer som sikkert mange andre alle sneglene med rekemat, grønnsaker og malletabletter. Det har jo sikkert litt å si mht skall og helse der pH og GH ikke egentlig er optimalt for dem.)
Postet 10.01.12 kl 21:59
Endret: 10.01.12 kl 22:07
Inaktiv bruker
Hm, Kjappt spørsmål, Er det vanlig at eplesnegler slåss? Det ser ut som at Fatso og Garry slåss. :P Fatso driver og dytter Garry. Han er jo 2-3 ganger større. :P
Klatret opp glasset etter han og dyttet han oppover til Garry rullet over skallet og ned.
Nå driver Fatso og kryper OVER Garry...
Jeg viste jeg skulle kjøpt det Videokamera et i dag! xD
De kan vell ikke skade hverandre?
Klatret opp glasset etter han og dyttet han oppover til Garry rullet over skallet og ned.
Nå driver Fatso og kryper OVER Garry...
Jeg viste jeg skulle kjøpt det Videokamera et i dag! xD
De kan vell ikke skade hverandre?
Postet 10.01.12 kl 22:14
henneKoselig å få barna engasjert i akvariene. Min 2åring synes sneglene er de morsomste, litt fordi han får (forsiktig) ta på glasset om det sitter en der, mens han lager en nussetypelyd vi sammen har perfeksjonert frem.:) Det er helt utrolige suller du har (og har hatt), Heidi. Jeg gleder meg veldig til været er mildere (neste uke?) og jeg får noen til, så kanskje jeg og får bebiser etterhvert. Vet du om suller bruker lenger tid enn epler på å bli kjønnsmodne? De vokser jo veldig sakte i forhold, eller så er det bare mine suller som føles som de vokser sakte... Prøvde ta bilde før i dag, men er ikke ennå helt fortrolig med linse og innstillinger. Håper jeg skjønner det litt mer etterhvert. Igrunn tror jeg det er mest latskap, for ikke orket å sette opp stativet. Fargene ble helt feil og. Den har egentlig grønn kropp og svart skall. Jeg er helt forelska i dem! Og Heidi, jeg har fanget en del perler ikveld og hatt de over i et eget ventekar. Vet ikke om du ønsket kun de med lilla kropp, men plukket bare helt vilkårlig så du får ta de du får. Vet det er flere lilla med, men og sikkert sånne med lyse kropper. De med dårligst skall bor i karet de teorietisk skulle vært finest i, men leser her at slik er det for andre og. Merkelig det der... (Edit: Jeg fôrer som sikkert mange andre alle sneglene med rekemat, grønnsaker og malletabletter. Det har jo sikkert litt å si mht skall og helse der pH og GH ikke egentlig er optimalt for dem.)
Ja suller syns jeg også vokser sakte og spesielt de sorte. De blir kjønnsmodne når de er rundt 4 cm for jeg skulle selge noen som var rundt den størrelsen og jeg hadde de over i en 30 liter til dagen etter. Det var 4 stykker i karet og to av de hadde født babyer i løpet av natta. Så de var ca 4 cm lange. På grunn av at de ikke går an å se kjønnsforskjell på de så anbefaler jeg å ha minst 10 stk sammen.
Jeg tror nok kosten har mye å si når de går i verdier som de egentlig ikke tåler. Da får de jo i seg mat som inneholder stoffer som styrker skallet.
Jeg tar imot de jeg får jeg...
Postet 10.01.12 kl 22:23
SpockHm, Kjappt spørsmål, Er det vanlig at eplesnegler slåss? Det ser ut som at Fatso og Garry slåss. :P Fatso driver og dytter Garry. Han er jo 2-3 ganger større. :P Klatret opp glasset etter han og dyttet han oppover til Garry rullet over skallet og ned. Nå driver Fatso og kryper OVER Garry... Jeg viste jeg skulle kjøpt det Videokamera et i dag! xD De kan vell ikke skade hverandre?
Ja snegler kan sloss ja og det til gangs. Man kan ofte se at hannene har rifter og riper frempå skallet og det er fordi at de stanger mot hverandre for å prøve å komme under skallet til hverandre og bite. Jeg har sett mange ganger at to hanner sitter på ryggen til damen og prøver og stange hverandre ned. Da er hoa parringsklar og da blir det kamp om hennes gunst. De gir seg ikke før en tusler avgårde. Det er som regel da den minste som taper. Dette er helt utrolig å se på. Som regel er de så slitne og forfjamset at den som sitter igjen på toppen av hosnegla også bare tusler avgårde og glemmer hele parringen. Jeg har også sett par som holder på og parer som blir forstyrret av en sjalu hannsnegle som kommer og ødelegger hele akten for de to. Da stanger og skyver den hannen av hosnegla og parer henne selv. Så det er ikke bare bare i snegleverdenen...hardt liv i hardt vann....
Postet 10.01.12 kl 22:31
Inaktiv bruker
Hm, Men han følger jo etter Garry! :P heheh, jeg må le. Barbie sitter og momser på en Kokt brokoli stang mens de andre to leker sisten! ;P Jaja, nå er lyset av.
Får bruke tiden frem til jobb i morgen og sitte å se på. ;D
Kanskje det er noe på gang her.
Får bruke tiden frem til jobb i morgen og sitte å se på. ;D
Kanskje det er noe på gang her.
Postet 10.01.12 kl 22:43
Postet 10.01.12 kl 22:48
Inaktiv bruker
Jeg ser at de to nye har et slags hull på høyre side undet skallet. Men garry har et rør på hver side. Hm. Så rart. Er det noe ung epler har?
Postet 10.01.12 kl 23:18
SpockJeg ser at de to nye har et slags hull på høyre side undet skallet. Men garry har et rør på hver side. Hm. Så rart. Er det noe ung epler har?
Da er Garry en mann....Hvis du ser under klisteret i snegle og skalldyrforumet , der har jeg skrevet hvordan man ser kjønnet på snegler. Ta en titt på de og se om du kan finne det ut.
Postet 10.01.12 kl 23:47
Her er en rosa eple som graver seg ned. Det er ikke uvanlig at de gjør det. De kan gjøre det for å finne mat, legge seg og hvile eller gjør det for at de skal gjemme seg eller er redde. Jeg legger merke til at når jeg begynner og plukke epler eller andre ting så begynner noen å grave seg ned. Noen liker ikke forstyrrelser i karet og da er det best å gjemme seg for store stygge matmor.
Postet 12.01.12 kl 18:57
Postet 12.01.12 kl 19:01
Postet 12.01.12 kl 19:08
Postet 12.01.12 kl 19:12
Postet 12.01.12 kl 19:30
Postet 12.01.12 kl 19:32
Postet 12.01.12 kl 19:47
Postet 12.01.12 kl 20:08