Mange bøtter vann.. (side 61)

da har cw23 også våknet og hatt seg en rundtur i løvet. søte små

noe ikke akvaristikk. virker som jeg har fått no infeksjon eller no etter å ha fjerna ei visdomstann for en måned siden. oppdaget tidligere i uka en kul, og den er bare blitt større. nå kan jeg verken gjespe eller smile uten at det gjør vondt, og man kan faktisk se at jeg er hoven på venstre side av kjeven. no dritt altså. er det ikke det ene så er det det andre, sa kjerringa da hu blødde neseblod.

no mere hyggelig....

[External Image]

jeg ANER ikke hva denne driver med. den lekte statue i ca 2 minutter før den spratt av sted.
[External Image]
okay. prosjekt rekekar. nytt bunnsubstrat. heavy frisering av mosedotten. nye røtter, og muligens provisorisk bakgrunn i form av ei bambusmatte. jeg kjeder meg, må legge meg tidlig grunnet jobb i morgen og jeg kan ikke gjøre noe som vil få meg til å smile eller gjespe da dette gjør vondt.
Høres ikke noe godt ut, Sanne
Får ønske deg god bedring, men du bør vel kanskje få undersøkt det hos tannlegen. Ikke noe smart å gå med slikt for lenge.
nei, tannlegen skal ringes imorra. dette skjedde jo midt i ferien, så var ikke mye å få gjort inntil videre. det gjør heldigvis ikke vondt med mindre det kommer press på området, men det skal jo ikke være slik.

har tømt karet for reker og alt som ellers skal tas vare på. så skal det tømmes for resten av vann og sand, og skrubbes litt. kanskje jeg får redusert snegleantallet og.
Har du lagt inn plastfylling eller? Jeg la inn en for et par år siden som var vond utrolig lenge.

Gleder meg til bilder etter makeover Gøy å mekke litt i karene. Skulle gjerne hatt et par dager fri til kjenner jeg og mekka litt både her og der.
nei, hadde bare hull i tennene oppe og lenger framme. trakk begge visdomstennene på venstre side, og den nedre ser ut til å lage tull. jeg hadde veldig lange røtter, så hullene er veldig dype og et herk å holde rene. aner ikke om jeg ikke har greid å holde dem rene nok, eller om det er andre ting som spiller inn. men veldig irriterende uansett.

har nå fylt på ny sand, skal ha oppi litt vann og "scape" det. er jo ingen gravemaskiner i det karet, så kanskje det holder seg på plass? man kan håpe :p
skal og feste mose på den nye rota, som er mye mindre. rot+mose i forrige oppsett tok jo over halve plassen :p kanskje jeg får se rekene mer nå
Huff, håper ikke du har fått betennelse. Det hørtes ikke godt ut.

"Rydda" mine rekekar nå i nyttårshelga også, ser mye mer til dem og de responderte med å skifte skall
jeg så mine mer etter å ha skaffet meg 7 til, så nå har jeg 12. tok nettopp opptelling, de står til akklimatisering. ikke mye å gjemme seg i nå, er bare en liten rot med litt javamose akkurat nå. fant jo på dette sent på en søndagskveld, så jeg må innom krizoo i stokke og finne meg en liten rot til. den forrige rota var diger, tok 1/3 av karet. + massiv javamose, var knapt ei reke å se. så nå får jeg sett dem, enten jeg vil eller ikke :p så mange skall etter at jeg fikk de 7 nye tidligere i uka, så noe må dem trives :p så ingen gravide reker akkurat nå, men håper det ikke er altfor mange små som ligger i ei bøtte med javamose :p

hva som er galt med kjeven min vet jeg ikke, men det er en kul som går like fra tannkjøttet og ned til kjeven, og er ca 5 cm lang. får bare håpe det ikke er for vanskelig å fikse på.
Det hjelper å ha flere ja Har bare 4 voksne igjen og 2 halvvoksne, men 2 gravide heligvis så jeg håper stammen tar seg opp. Håper jo det er noen små i javamosen også.

Du må tå tak i tannlege i morgen. Lykke til!!

Åh som jeg gruer til å stå opp. Burde vel legge meg, men vet jeg får ikke sove uansett.
jeg skal i seng så snart jeg kommer ned. blir alltid litt for energisk av å holde på å romstere. da er jeg så ferdig jeg kan bli idag. litt av en overgang for de stakkars kreka :p men det kommer ei lita rot til med mose. ignorer den pinnen med redmoor, det så tragisk ut.

sånn var det
[External Image]

sånn ble det :p
[External Image]

den bambusveggen er bare et prøveprosjekt. er jo bare å nappe den ut senere
Det ble fint. Hva gjør du med all javamosen du har rensa bort? Hadde forresten vært kult med en sånn bambusvegg med javamose på, men vet ikke helt hvor lett det er å få festa.
resten ligger i ei bøtte sammen med rota. det innerste laget er jo brunt og lite delikat. bambusen råtner visst etter en stund, jeg hadde tenkt å kle dem med mose.. finner nok på noe, den bambusmatta er jo lett å fjerne om jeg finner på noe annet. rekene klatrer allere i den :p
Så kult syn Rekene er skikkelig edderkoppaktige når de klatrer på veggene.
ser ingen døde, så alle har klart seg, har jeg hvertfall ikke gjort noe galt i renovasjonslysten min. idag har jeg og "reddet" en enslig trille fra dyrebutikken, utifra finnene ser det ut til å være en hanne og. også har jeg skaffet stimfisk til 96 litern. så nå er det endelig noe fisk å se uten å ligge på vakt i en halvtime :p brun pennefisk ble det, 8 stykker. må nok ha noen få til senere, men dette var de de hadde. ganske tøffe egentlig, selv om de for det meste bare er hvite og brune. noen har farger på enkelte finner, antar det er hannene?
hm... har jeg rett i at dette er en liten herremann?
[External Image]

no one seez me now.
[External Image]
pennene mine. ser ikke ut til at de er så vanlige, bare 3 som har registrert dem..
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Wow så kule, er det stimfisk eller?
yep. vet ikke helt om de trives ennå, jeg ser en.. av 8 :p men ph'n og temperaturen og gh'n er som den skal i følge basen. prøvd å styre ene powerheaden sånn at den lager bølger i et hjørne (for oksygenets skyld) men ikke skaper storm. de liker det rolig. pene morsomme fisk

nå, var en tur på butikken. da jeg kom hjem så jeg etter fisken naturlig nok... "hmm... det var da virkelig ikke så lav vannstand i det karet... men i allverden..." *ser ned, bort, ned igjen* håndkledet under 85 litern er vått. armlenet på sofaen er vått.. den slangen som skal suge inn luft hadde begynt å pumpe ut vann.. MÅTTE skje når jeg var ute av døra et øyeblikk.
viser seg at jeg har en abcess/byll, altså infeksjon. men tannlegen greide ikke finne ut hvorfor. ingen betente tannrøtter, hullet etter visdomstanna ser bra ut. så marsj til spesialist imorra. det er så sent på dagen at jeg ikke kommer meg på jobb igjen, så da kan jeg dra på krizoo etter tannlegen (med mindre jeg er helt dopa) og finne ei lita rot til rekekaret er ganske øm i kjeften etter all mishandlingen idag, og tygge seig baggis vakke no sjakktrekk det heller.. jaja. et par smertestillende, så blir det ei bøtte vann å bære. må jo fylle opp 96 litern igjen.
Æsj kjipt å høre at du sliter slik for tiden, men godt du ble sekretær i klubben. Nå blir du vel med på møte den 14 å da vel?? Få sende deg referatet fra forrige møte, men det får vente til imorgen, skal bare så er det senga. Første dag på jobb er hard og bedre blir det ikke, man kan lissom ikke slappe av når man jobber med unger, de krever deg hundre og ti prosent hele tiden.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap