- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 61)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 61)
Inger AnneMelafix fungerer strålende i slike tilfeller. Jeg har egentlig bare brukt det én gang selv, men da var også skadene store. Og fisken padler fortsatt rundt hos meg. Men Melafix brukes mye i kulefiskmiljøet, så det er hovedsaklig der jeg vet at det har fungert godt. Den gangen jeg selv brukte det, synes jeg det var skummelt med den lukta som kom fra akvariet. Det var en urtelukt man ikke forbinder med akvarier. Det luktet liksom så unaturlig. Men siden det berget min kjære Bartesnoppen, så er jeg mer enn lykkelig for at jeg hadde det i huset. Jeg har forøvrig blitt advart mot å overdosere Melafix.
Det høres bra ut Inger Anne .
Håper det hjelper fort ,fælt å se fisk med sår.
Skal nok måle nøyaktig dose til de.
Klarte å finne 8 egg fra Weitzmaniene i går ,men magefølelsen er ikke helt god. Hadde vært veldig kjekkt hvis de var befruktet.
Postet 18.02.10 kl 10:55
Postet 18.02.10 kl 11:52
Postet 18.02.10 kl 12:00
Postet 18.02.10 kl 12:01
Postet 18.02.10 kl 12:05
Jeg tror det er tetreekstrakt i den. Lukten minner litt om grønn te, synes jeg. Og kanskje et islett av mint ja. Jeg måtte bort og lukte på det, og da fant jeg endelig ut hva det minner meg om: massasjeolje! Uansett en lukt som ikke hører hjemme i et akvarium, og det var det som frustrerte meg. Akvariet jeg hadde det i, er det som står én meter unna plassen jeg lever halve livet mitt på (i sofakroken på stua), så jeg kjente lukta hele tiden. Jeg ble drittnerøvs av den særdeles ikke-akvaristiske lukta. "Hva er det jeg har utsatt fiskene mine for?" Vel, det fungerte i hvert fall slik det skulle, heldigvis! Og det er jo et velprøvd produkt.
Postet 18.02.10 kl 13:26
Postet 18.02.10 kl 13:35
Ser ut til at 6 av de 8 eggene fra Weitmaniene er befruktet
Ellers så grubler jeg meg i hel for tiden pga. mangel på plass til flere akvarier.
Har håp om å få noen små Adolfoi ungfisk i hus ganske snart og disse har stått på ønskelisten ganske lenge nå.
Men så var det dette med plassen da
Har hatt annonse ute ang. 4 stk. ungfisk av red laser(CW010) men med ønske om at vedkommende hadde disse fra før av slik at det kunne bli en fin gruppe. dette ser ut til å ikke være så lett da det visst nok ikke er så veldig mange som har disse laserne.
Så nå vurderer jeg faktisk å selge leksgruppen på 4 stk. også(2 hanner og 2 hunner) sånn at det bli 8 stk. tilsammen.
Men urg.. så jeg gruer meg ,har jo lyst til å ha alle coryene mine. Når jeg tenker på dette ,så tenker jeg at dette gjør jeg ,men når jeg så se på de så tenker jeg ,å nei ,dere er jo så fine.
Ikke lett å være cory-idiot nei ,sukk
Ellers så grubler jeg meg i hel for tiden pga. mangel på plass til flere akvarier.
Har håp om å få noen små Adolfoi ungfisk i hus ganske snart og disse har stått på ønskelisten ganske lenge nå.
Men så var det dette med plassen da
Har hatt annonse ute ang. 4 stk. ungfisk av red laser(CW010) men med ønske om at vedkommende hadde disse fra før av slik at det kunne bli en fin gruppe. dette ser ut til å ikke være så lett da det visst nok ikke er så veldig mange som har disse laserne.
Så nå vurderer jeg faktisk å selge leksgruppen på 4 stk. også(2 hanner og 2 hunner) sånn at det bli 8 stk. tilsammen.
Men urg.. så jeg gruer meg ,har jo lyst til å ha alle coryene mine. Når jeg tenker på dette ,så tenker jeg at dette gjør jeg ,men når jeg så se på de så tenker jeg ,å nei ,dere er jo så fine.
Ikke lett å være cory-idiot nei ,sukk
Postet 19.02.10 kl 23:23
Postet 20.02.10 kl 01:14
Postet 20.02.10 kl 08:40
Black_FlysVanskelig valg det der. Du har jo plass til en reol og flere kar inne på data rommet ditt. ;) Hint hint... Tenkte også på dine røde, men siden det bare var 4 stk gikk jeg for orange laserne. Og utvidelse hos meg skjer ikke med det første.
Plass på datarommet du liksom ,skal kunne snu meg også da
Nei ,da må jeg heller vente til vi gjør noe mer med vaskekjelleren.Har noen planer der men ikke reol.
Den som står der nå tror jeg blir tatt vekk. Har problemer med å få skiftet vann i disse reolene.Mye lettere å ha de stående side om side.
Får ikke tatt vann fra springen der heller da denne er fast tilkoblet osmoseanlegget. Men skal med tiden få koblet til en med to utløp og da blir det mye lettere.Nå springer jeg jo opp og ned hele tiden med vann og det blir for tungvindt.
Postet 20.02.10 kl 16:18
Inger AnneHæh? Selge de røde? Du kan da vel ikke selge dem? Når man har fått slått kloa i sånne juveler, holder man fast på dem for alltid! Og husk at jeg har tenkt å snike med meg noen når jeg kommer til Bergen i mai...
Der kom det jeg hadde fryktet
For det er jo noen skikkelige juveler ,du har helt rett i det. Hmmm ... det skjer noe rart i hodet mitt nå ja
Trodde ellers det var orange laser(CW023) du var interessert i ?
Postet 20.02.10 kl 16:22
Postet 20.02.10 kl 17:20
Postet 20.02.10 kl 17:26
Postet 21.02.10 kl 18:11
Tusen takk skal du ha Marianne ,er veldig glad for å ha klart å få fatt i så mange fine coryer. Det e ikke alltid så enkelt her på vestlandet. Regner med at det ikke er så lett der du bor heller.
Ellers veldig kjekkt at du stakk innom tråden min , litt gøy når man ser at det er folk som leser litt om det en skriver
Ha en fin søndagskveld du og .
Ellers veldig kjekkt at du stakk innom tråden min , litt gøy når man ser at det er folk som leser litt om det en skriver
Ha en fin søndagskveld du og .
Postet 21.02.10 kl 18:44
Endret: 21.02.10 kl 18:46
Er ikke så lett å få tak i coryer her heller, men har Tropehagen ett par timer unna, og regner med at de kan bestille inn.
Har kun aeneus og paleatus selv, men er så mange andre jeg kunne ha tenkt meg. Venezuelanus f.eks, de er alldeles skjønne, syns jeg.
Klart man leser her, er jo det man lærer av, du sitter med masse kunnskap som er nyttig for oss nye akvarister. Det setter man pris på. Dessuten er du jo så hyggelig.
Ha en fortsatt fin kveld!
Har kun aeneus og paleatus selv, men er så mange andre jeg kunne ha tenkt meg. Venezuelanus f.eks, de er alldeles skjønne, syns jeg.
Klart man leser her, er jo det man lærer av, du sitter med masse kunnskap som er nyttig for oss nye akvarister. Det setter man pris på. Dessuten er du jo så hyggelig.
Ha en fortsatt fin kveld!
Postet 21.02.10 kl 19:17
Postet 21.02.10 kl 20:59
Du har en kjempekoselig tråd her Sølvi, og jeg leser den både her og på NA. Må jo få med meg alt
Hadde jeg bodd i nærheten av deg hadde jeg nok bodd med nesa i akvarieglassene dine!! Det høres utrolig spennede ut med alle de flotte cory-artene du har!! Jeg drømmer om litt annerledes arter jeg også, men her finnes ingenting i butikkene, ikke har jeg fått med meg noen i trondheimsområdet som har 'spesialisert' seg på cory heller..
Ser ut som vi skal ta ferieturen til Haugesund i sommer, og da kjører vi via Bergen på returen opp til midtnorge igjen. Tenkte vi skulle få med oss akvariet i bergen før vi kjørte hjem
Hadde jeg bodd i nærheten av deg hadde jeg nok bodd med nesa i akvarieglassene dine!! Det høres utrolig spennede ut med alle de flotte cory-artene du har!! Jeg drømmer om litt annerledes arter jeg også, men her finnes ingenting i butikkene, ikke har jeg fått med meg noen i trondheimsområdet som har 'spesialisert' seg på cory heller..
Ser ut som vi skal ta ferieturen til Haugesund i sommer, og da kjører vi via Bergen på returen opp til midtnorge igjen. Tenkte vi skulle få med oss akvariet i bergen før vi kjørte hjem
Postet 21.02.10 kl 21:21
Oi,oi ,oi dette er jo bedre enn julaften dette med tanke på godord osv.. Blir utrolig glad for dette og inspirerer skikkelig til å fortsette og kanskje bli litt flinkere til å legge in bilder av fiskene mine, tusen takk
Er du i Bergensområdet er du hjertelig velkommen til å ta turene innom for en titt og fiskeprat .
Ellers har sønnen i huset funnet seg en jente i Trondheim og reiser stadig vekk en tur der. så om jeg har noe for salg som du ønsker så kan jeg nok bestikke han til å ta noen fisker med på reisen
Er du i Bergensområdet er du hjertelig velkommen til å ta turene innom for en titt og fiskeprat .
Ellers har sønnen i huset funnet seg en jente i Trondheim og reiser stadig vekk en tur der. så om jeg har noe for salg som du ønsker så kan jeg nok bestikke han til å ta noen fisker med på reisen
Postet 21.02.10 kl 23:04