- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Tropheus tråd (side 61)
Tropheus tråd (side 61)
Kenneth SkjervenDa var det kommet troffer i hus for første gang :D Var hos 2nelise tidligere i dag og kjøpte en liten stim med Tropheus Nkonde.. Takker for en meget god handel btw :) Har litt uklart vann nå, etter bruk av cichlide salt og litt ommøblering i karet, men skal prøve og få lagt ut noe bilder etterhvert :D Ps. Nydelige fisker du har vært og hentet Badat..! Virkelig flotte var de!
Hei Kenneth, håper du er fornøyd med troffene dine. De har jo vokst veldig siden jeg kjøpte de av KristianH da de var bittesmå. Bare spør og spør og spør på tråden her om ALT du lurer på, evt. stusser på. Leste her et sted at utah ice er veldig dyrt, det er det ikke her i Tønsberg. Men reelt sett, med ciklidesaltet så skulle du holde fine vannverdier. Gleder meg til bilder men de må vel roe seg litt og bli trygg i karet, at de ikke bare står i en stim og jager opp og ned, men finner sin plass, slår seg til ro og begynner å bruke hele karet.
Postet 11.08.09 kl 09:59
Postet 11.08.09 kl 16:28
saffen2nelise da... hva bilde er det du har på avataren din da???? værste jeg har sett... utha ice.. hvilken butikk har det i tønsberg da??? til alle rundt i oslo . tam alna har 4-6 kg med utah ice igjen.. til 39 kr kg. de sender ikke da hadde det havnet i bergen for og si det slik ja..
*ler meg ihjel* Saffen, du er god
Krizoo selger Utah ice i kg. biter. Koster ikke så mye, hva kiloprisen er husker jeg ikke. Vi brukte bare å ta med oss en bit når vi handlet der
Postet 11.08.09 kl 16:45
Postet 11.08.09 kl 16:58
saffen65 kr kg hos krizoo dyreste jeg har hørt om foreløpig da.. men 2nelise halloo diskus????? hva har du til og si til ditt forsvar da??
Ok, jeg har aldri lagt meg opp i kiloprisen på utahice. Og Discus, hehe.... du aner ikke hvor nydelige de er. Det er ei her i Tønsberg som er begynt å selge Discus og har bare DE lekre eksemplarene - fristelsen ble sååå stor at jeg droppet troffene
Jeg har ikke sagt at jeg ikke liker troffer lenger, bevares. Men akkurat nå så er det discus for meg, så det så :S
Postet 11.08.09 kl 17:09
Heisann!
Jo takker atter en gang for handelen, er strålende fornøyd
De bruker hele karet nå, virker som om de koser seg skikkelig !
Tenkte jeg skulle investere i en skikkelig sirkulasjonspumpe til de, så de får litt mer strøm og leke seg i :P Tror det skulle bli bra!
De bruker hele karet nå, virker som om de koser seg skikkelig !
Tenkte jeg skulle investere i en skikkelig sirkulasjonspumpe til de, så de får litt mer strøm og leke seg i :P Tror det skulle bli bra!
Postet 11.08.09 kl 18:31
Postet 11.08.09 kl 19:12
Heisann!
Saffen : Ok Er en slik jeg driver og bestiller også.. Tror du det vil holde til et kar på 375 ltr ? Har en Tetratec 1200, helt ny med god futt i, en fluval 2+ og så skal jeg ha inn en sun sun 5000 l/h
Postet 11.08.09 kl 19:54
Postet 11.08.09 kl 20:17
Heisann!
Liker ikke det lyset jeg har i karet mitt.. Er en kombo av Marine Glo og Power Glo bra i troffe kar ?
Postet 11.08.09 kl 20:25
Postet 11.08.09 kl 20:36
Heisann!
Vidar AlfeiEn grunn regel på sirkulasjon til Tropheus er 10-12x akvariet størrelse. Dvs. 530 liter x 10 = 5300 liter.
Ok! Takk skal du ha! Da burde det være mer enn nok
Ok Badat.. :P Da skal jeg sjekke litt...
Hvilke lysrør hadde du til Nkondene 2nelise ?
Postet 11.08.09 kl 21:22
Endret: 11.08.09 kl 21:23
Postet 11.08.09 kl 21:28
Heisann!
Ok.. Har du noe anbefaling ?
Ser du er fra Sogndal Vidar, ikke verst :P Er selv opprinnelig fra Hafslo hehe
Ser du er fra Sogndal Vidar, ikke verst :P Er selv opprinnelig fra Hafslo hehe
Postet 11.08.09 kl 21:29
Postet 11.08.09 kl 23:17
Heisann!
Hehe ok
Jaja, Kaupanger er jo ikke lange biten unna da :P
Jaja, Kaupanger er jo ikke lange biten unna da :P
Postet 11.08.09 kl 23:18
Postet 11.08.09 kl 23:29
Heisann!
Har bare 2 stk 36w t8.. Samt jeg har bestillt et bluelight kit med diode lys.. Pleier la det stå på med den andre belysningen, gir litt "saltvanns preg" på lyset.. :P Men kan jo prøve med Phillips Master og Sylvania Aquastar da.. har god erfaring med Aquastar fra tidligere Malawi kar.. Får man det blå lyset i tillegg da, så kanskje det blir bra..!
Postet 11.08.09 kl 23:32
Postet 11.08.09 kl 23:34
her kommer en video av petro karet.
[IMG]http://www.youtube.com/watch?v=mHMvfZH9KXc[/IMG]petroer
petro og tropheuskar side ved side
livua karet i veggen
[IMG]http://www.youtube.com/watch?v=mHMvfZH9KXc[/IMG]petroer
petro og tropheuskar side ved side
livua karet i veggen
Postet 12.08.09 kl 00:45
Endret: 12.08.09 kl 00:53