Sissis våte drømmer (side 61)

[QUOTE=Linda W
i fall du skulle pådra deg noe spennende. Røde grenmaller, for eksempel ;o)

Tatt helt ut av sammenheng, en utrolig festlig setning :oD
Lyskasse til kjøkkenøya
Helt enig Cara79; Linda kommer stadig med festlige og finurlige setninger ;D

I dag har jeg laget lyskasse/ stativ til kjøkkenøya. Ble det litt høyt tro?


[External Image]
Disse svarte sandsneglene er ganske stilige...
[External Image]
En vakker posthorn som fulgte med plantene fra Tommy Tran. Den ene mosedotten er forresten full av posthorn-bebiser ;D
[External Image]
Rubintetra
Må si disse små fiskene fasinerer meg veldig! De 14 i Gavepakken virrer rundt overalt, og er ikke det minste redde for hverken meg eller Redbull. Og så er de ustyrtelig søte når de jakter dafnier. Blir spennede å se hva de 2 i Trollskogen syns om alle disse nye, som enn så lenge er både mindre og blekere enn de jeg hadde fra før. Alle skal jo over i Kjøkkenøya etterhvert.
[External Image]
[External Image]
Røde grenmaller
Når jeg først er i gang med bilder av artige fisker, så må jeg legge ut bilder av de lange, slanke også ;D
[External Image]
[External Image]
Pittesmå stjernedaniobarn...
Umulig å få skarpe bilder av disse virrende minibarna uten ordentlig kamera, men må jo vise de fram lell! Er tross alt ikke fiskenes feil at matmor henger kraftig etter på utstyrsfronten...

[External Image]
[External Image]
Se de flotte, orange magene! Tydelig at avskallede artemiaegg faller i smak. Vokser fort gjør de også ;D
[External Image]
Er satt opp med voksenutstyr jeg, har ikke vrimlet med daniobilder i tråden min av den grunn. Livlige skjønnheter ;o)

Når jeg først er inne her, har du noe latinskere navn enn røde grenmaller på de røde grenmallene? Fant dem i en butikk i Askim, der var det stusselig med informasjon!
Sliter litt med å hjelpe deg der altså Linda, for Terje hadde heller ikke noe latinsk navn på dem. Har fått god hjelp til å lete, så tror det er Hemiloricaria sp. L010a, for de ligner veldig...
Slenger meg på denne tråden jeg, så hei hei
Etter å ha fulgt med i Lisa-S sin tråd, så syns jeg det ser ut som at coryene i Rio`n klør. Har mine også flukes, eller er det bare jeg som innbiller meg alt mulig? Man blir jo så påvirket når man leser sånt, og jeg er så redd for å få noe sykdom igjen. Huff, det var en som klødde seg mot sanda nå altså...
Plussmedlem
sissimor
Etter å ha fulgt med i Lisa-S sin tråd, så syns jeg det ser ut som at coryene i Rio`n klør. Har mine også flukes, eller er det bare jeg som innbiller meg alt mulig? Man blir jo så påvirket når man leser sånt, og jeg er så redd for å få noe sykdom igjen. Huff, det var en som klødde seg mot sanda nå altså...


Høstvannet drar ofte med seg mye så renseanleggene må tilsette mye rart Coryene kan klø av... det er veldig mange grunner til at Corydoras kan sprette mot sanden, så ikke tro det første og verste med en gang

Undersøk nærmere! Vannforbedringsmiddel kan hjelpe mot det jeg nevnte
Prøver å ikke tenke det værste Anders, men det er ikke like lett alltid. Coryene i dette karet klør seg mye oftere/ mer enn coryene i de andre karene, derfor jeg blir bekymret. Men disse vimser mye mer rundt også da...
Det myldrer!
Gunnar har jo endelig skjønt vitsen med egg, og nå myldrer det av dem: med hale på! Er skikkelig arti dette, og jeg får selvfølgelig lyst til å flytte alle ynglene over i et fødenett eller breeding-box, men hva om jeg klarer å få de til å vokse opp? Jeg har da virkelig ikke plass til et helt kull med perleguramier! Må bare motstå firstelsen, og det klarer jeg... Tror jeg...
[External Image]
[External Image]
sissimor
Prøver å ikke tenke det værste Anders, men det er ikke like lett alltid. Coryene i dette karet klør seg mye oftere/ mer enn coryene i de andre karene, derfor jeg blir bekymret. Men disse vimser mye mer rundt også da...


Har skremt hjertefeil på meg selv mange ganger, fordi Corydoras virginiaene og SAEne i Juwelen holder på sånn innimellom. Det er bare noe de driver med har jeg innsett, antagelig en måte å rote i sanden på. For selv med makrolinse er det ikke noe skummelt i sikte...

Gøy med all den yngelen da! Og Perlegurami er ikke akkurat guppy, det burde da være mulig å finne hjem til dem? De spiser til og med planarier ;o)
Håper virkelig ikke du har fått flukes nå da! :-o
Jeg har hatt flaks og har nesten aldri før hatt sykdommer i mine kar, så det måtte vel skje med meg også en gang. :/
Medisinerer for harde livet, og håper på det beste. For min del kom dette på verst tenkelige tidspunkt da det karet har 6-7 røtter med anubias på som jeg skulle selge på auksjonen i neste uke, dette utgår jo med høye kneløft.

Gu`så skjønne de var eggene med haler, hehe
Gratulerer så mye.
Finne hjem til dem klarer jeg sikkert, men hvordan finne plass til de er store nok til å forlate "redet"? Nå fristet du meg enda mer Linda, så om de fortsatt er der når lyset kommer på i morra..
Gratulerer til Gunnar og matmor!

Egentlig er vi passe tullete... Voksne folk, overbegeistret over noen småkryp.
Jaja... Jeg er stolt av det!
Jeg også, tenk hvor mye annet skrullete vi kunne funnet på!
sissimor
Finne hjem til dem klarer jeg sikkert, men hvordan finne plass til de er store nok til å forlate "redet"? Nå fristet du meg enda mer [B]Linda[/B], så om de fortsatt er der når lyset kommer på i morra..


Grattis med yngel! så morro!
Jeg tenkte som deg.. i går kveld ang kampfisk yngelen jeg har... hadde.. At om de fortatt er der i morgen så setter jeg de i fødenett.
Første jeg gjorde i morges var og skjekke bebisene.. og de var borte hele gjengen kjente brått jeg angret jeg ikke gjorde noe med det i går kveld da ja.. jaja slik kan det gå :P
Gunnar har masse yngel fortsatt han! Men jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Skal bort på langhelg, så det passer dårlig med små yngel...

Det som overrasker meg her, er at Perla er innvolvert i barnepassen. Gunnar beskytter de nærmeste 30-40 cm, og Perla beskytter utenfor der. Så nå ser jeg ingen andre fisk enn perleguramiene, til og med kampfiskene har trukket seg godt inn i plantejungelen. Men Gunnar jager ikke Perla, det hadde jeg trodd. Lærer mye av det her gitt...
Dekkglass
Rusla en tur bort på Glassmaker`n borti gata her (ca 250 m), for å spørre om de kunne lage dekkglass til Kjøkkenøya for meg. Hadde med meg målsatt tegning, og fem minutter seinere kom jeg ut med ferdige glassplater. En 320*537mm, og en 308*537mm. Den siste med to avkappede hjørner, for utføring av ledninger og fôring. Prisen på 120,- var absolutt ikke avskrekkende heller ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Britt Brynildsen
Reklame for plussmedlemskap