- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 62)
Tropheus Bilder (side 62)
vi har aldri brukt eller hatt liggende noe medisin før vi fikk buluene faktisk. Men så har vi aldri fått fisk direkte fra sjøen eller noe sånt. Men ser jo nå at det er greit å ha liggende. Skjer det noe så skjer det som regel veldig kjapt! Da er det for seint å begynne å bestille på nettet.
Ang alder på fisk så skal tropheus kunne bli inntil 20 år visst de får godt stell,god mat og vannbytter. Det har de fått hos oss, og hos han vi kjøpte de av.men for all del,skal ikke si sikkert. Jeg hadde ikke medisinert når alle de andre virker friske og raske. Da hadde jeg hatt medisinen til seinere. Vi har hatt bactopur direct (litt sterkere en vanlig bactopur), pluss en til som eg ikke husker navnet på som Kristian sendte oss i posten.
Brichardiene er visst ikke til salgs lenger i følge Erik hehe .... Han falt pladask for de! De er jo så fine. 3 stk som har fått egg siden vi fikk de for 2 uker siden.
Men har jo den lille gruppen vår med livua. 10 voksne og 10 yngel tilsalgs.
De er jo døøøøødsfine! Ikke sant Kristian? Vi kunne tenkt oss en stor gruppe med de, men er veldig vanskelig å få tak i i disse krigsdager i afrika.
Livua bilder..
Ang alder på fisk så skal tropheus kunne bli inntil 20 år visst de får godt stell,god mat og vannbytter. Det har de fått hos oss, og hos han vi kjøpte de av.men for all del,skal ikke si sikkert. Jeg hadde ikke medisinert når alle de andre virker friske og raske. Da hadde jeg hatt medisinen til seinere. Vi har hatt bactopur direct (litt sterkere en vanlig bactopur), pluss en til som eg ikke husker navnet på som Kristian sendte oss i posten.
Brichardiene er visst ikke til salgs lenger i følge Erik hehe .... Han falt pladask for de! De er jo så fine. 3 stk som har fått egg siden vi fikk de for 2 uker siden.
Men har jo den lille gruppen vår med livua. 10 voksne og 10 yngel tilsalgs.
De er jo døøøøødsfine! Ikke sant Kristian? Vi kunne tenkt oss en stor gruppe med de, men er veldig vanskelig å få tak i i disse krigsdager i afrika.
Livua bilder..
Postet 24.06.08 kl 18:12
Vidar Alfei[QUOTE=Vibsi]Off det var ikke kjekt å høre! Håper alt står bra til med de andre fiskene! Bra du tok den ut så du minsker sjansen for smitte i karet. Eg ville tatt et vannbytte og tilsatt salt etterpå. Har erfart nå at visst det er sykdom eller stress i karet så kan det dø mange på veldig kort tid, og det er ikke noe kjekt.. Blitt frisk igjen du da?
Er begynt å komme meg etter en kraftig influensa, måtte medisin til med meg også for å bli frisk gitt!
Den ene tropheusen som var svak, døde om natten.
Det så ikke ut som denne hadde noen slags utvendige "merker" som tydet på at den var syk, men kanskje kan det være pga alderen?
Det var en av de største.
Tok 3 vannbytter i forrige uke.
De andre spiser som bare det og er i 110! Har satt inn ekstra filtrering, så nå går det 1 stk Eheim 2026 og 1 stk Eheim 2028.
PH ligger på 8,4, GH på 12, KH på 8, disse verdiene har vært stabile etter at jeg gradvis har senket de fra det nivået som dere hadde Vibsi.
Hvor mye hadde dere tenkt for den Tropheus gruppen dere har for salg?
Hvilke medisiner pleier dere å ha liggende?
Jeg har bestilt følgende nå:
- BeFURAN
- Metronidazole
Har dere kjennskap til disse medisinene?
Det er akkurat de samme virkestoffene som jeg og mange andre bruker. Det er vel kjent som den beste kombinasjonen man har i dag..
Livuaer er mine røde favoritter.. Knallfine!
Postet 24.06.08 kl 18:27
Skal hente fisk i se onsdag den 2. juli, for dere som vil ha noe og kan hente samme dag.. Det kommer en bil fra cichlidenstadl samme dag, så utvalget er stort..
Postet 24.06.08 kl 20:46
Endret: 24.06.08 kl 20:46
<embed src="http://www.youtube.com/v/F9uuQUZEd_8&hl=en&color1=0x402061&color2=0x9461ca" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed>
Postet 25.06.08 kl 20:05
Postet 25.06.08 kl 21:35
Postet 25.06.08 kl 21:39
Kristian HennigGolden Kushangaza.. En ob-variant på samme måte som golden kalambo.. En styggere variant spør du meg.. Hvordan går det med fiskene dine da?
Den Kirizaen som var dårlig døde, men ellers har det gått fint med de andre, Har saltet akvariet med 200g/100L.
Har nettopp matet de for 10 minutter siden og de spiser og er i 100, så det er ikke sikkert det er noe sykdom som tok livet av den ene kirizaen, ikke vet jeg!
Når gruppen på Gol med Kiriza blir hentet i neste måned så skal jeg ta begge gruppene sammen i enten en 540 liter eller en 720liter (kommer ann på plassen jeg har tilgjengelig).
Så da blir 325 literen tom og klar for en gruppe med Tropheus, men er usikker på hvilken gruppe jeg skal skaffe meg (Er litt på jakt etter Moliro).
Har du noen tips til grupper Kristian? Kanskje har du noen på hånd?
Postet 25.06.08 kl 21:49
Vidar AlfeiHar du noen tips til grupper Kristian? Kanskje har du noen på hånd? ;)
Nei, altså, det er jo en stille tid egentlig,.. Jeg skal som sagt hente fisk nå på neste onsdag.. Det er visst noen veldig pene red rainbow kasanga tilgjengelig der.. Ellers var det ikola, men for din del blir jo det litt smør på flesk ift. kirizaene! Store mpimbwe red cheek er også på vei!
Postet 25.06.08 kl 22:10
Kristian Hennig[QUOTE=Vidar Alfei] Har du noen tips til grupper Kristian? Kanskje har du noen på hånd? ;)
Nei, altså, det er jo en stille tid egentlig,.. Jeg skal som sagt hente fisk nå på neste onsdag.. Det er visst noen veldig pene red rainbow kasanga tilgjengelig der.. Ellers var det ikola, men for din del blir jo det litt smør på flesk ift. kirizaene! Store mpimbwe red cheek er også på vei!
Hvilken pris ligger mpimbwe red cheek på? Er det VF fisker?
Postet 25.06.08 kl 22:16
Vidar Alfei[QUOTE=Kristian Hennig][QUOTE=Vidar Alfei] Har du noen tips til grupper Kristian? Kanskje har du noen på hånd? ;)
Hvilken pris ligger mpimbwe red cheek på? Er det VF fisker?
Det er vilde ja.. Tipper rett under 250,- men er du intressert kan jeg høre å prøve å presse litt på prisen..
Postet 25.06.08 kl 22:27
Postet 25.06.08 kl 22:40
Postet 25.06.08 kl 22:45
Det er helst Moliro jeg er på jakt etter siden jeg ønsker en spesiell Tropheus type som ikke alt for mange andre har.
Men er open for andre spesielle forslag også!
Hvor stor gruppe ville dere hatt i 325 liter?
Jeg kjører nå dobble filter i dette akvariet.
1 stk Eheim 2026 og 1 stk Eheim 2028, så filteringen er absolutt optimal for litt ekstra "møkk".
Jeg kjører også konstante PH målere i alle mine akvarier nå fra en leverandør i USA. Disse måler veldig nøyaktig, ser at nå ligger 325 literen med Kiriza på 8,44 i PH.
Dersom jeg velger å kjøpe yngel, så hvilke antall ville dere gått for?
Hvor lang tid ca. før de begynner å bli leksklare? ca. 1 år eller?
Men er open for andre spesielle forslag også!
Hvor stor gruppe ville dere hatt i 325 liter?
Jeg kjører nå dobble filter i dette akvariet.
1 stk Eheim 2026 og 1 stk Eheim 2028, så filteringen er absolutt optimal for litt ekstra "møkk".
Jeg kjører også konstante PH målere i alle mine akvarier nå fra en leverandør i USA. Disse måler veldig nøyaktig, ser at nå ligger 325 literen med Kiriza på 8,44 i PH.
Dersom jeg velger å kjøpe yngel, så hvilke antall ville dere gått for?
Hvor lang tid ca. før de begynner å bli leksklare? ca. 1 år eller?
Postet 25.06.08 kl 23:13
Endret: 25.06.08 kl 23:14
VibsiDu er tøff visst du sjanser på Vf fisk rett fra sjøen Vidar! Moliro er kjempe flott fisker spør du meg! Roger har jo red cheeks yngel? Og hører rykter om en Ilangi VF gruppe som han skal selge også? :)
Hehe, en må ta litt sjanser... Har nå bestilt alt av topp medisiner som trengs for å møte på evt sykdomer på Tropheus.
Vannverdier er jeg begynt å få taket på, har jo hatt Discus og jeg må si at det var mer arbeid å holde stabile verdier med de.
Nå er jeg ikke sikker på hva jeg kommer til å gjøre, om det blir VF eller F1 er usikkert.
Hvordan går det hos dere da?
Postet 25.06.08 kl 23:16
Vidar AlfeiDet er helst Moliro jeg er på jakt etter siden jeg ønsker en spesiell Tropheus type som ikke alt for mange andre har. :) Men er open for andre spesielle forslag også! ;) Hvor stor gruppe ville dere hatt i 325 liter? Jeg kjører nå dobble filter i dette akvariet. 1 stk Eheim 2026 og 1 stk Eheim 2028, så filteringen er absolutt optimal for litt ekstra "møkk". Jeg kjører også konstante PH målere i alle mine akvarier nå fra en leverandør i USA. Disse måler veldig nøyaktig, ser at nå ligger 325 literen med Kiriza på 8,44 i PH. Dersom jeg velger å kjøpe yngel, så hvilke antall ville dere gått for? Hvor lang tid ca. før de begynner å bli leksklare? ca. 1 år eller?
Moliroer er vel en av de variantene som flest har? Eller har det kansje endret seg i det siste? Vil du ha noe spesielt, kan jeg ringe til svensken og høre hva som er tilgjengelig av spesielle varianter!
Chilanga red er en variant man ikke ser ofte..
Se litt på hva du liker og lag en top 5 liste, så får vi se om det er noe som er å få tak i!
325- 25-30 voksene eller 30-40 yngel..
Postet 25.06.08 kl 23:21
Postet 25.06.08 kl 23:37
Postet 25.06.08 kl 23:39
Endret: 25.06.08 kl 23:40
Skal du ha en rød variant er uten tvil moliro den vakreste.
Da mener jeg moliro av god kvalitet.
Den på bilde er ikke så knall spør du meg.
Som nummer 2 kommer kalambwe "bright red".
Det er til salgs en gruppe F1 etter mine vilde fisker i Oslo nå og de blir/er fine.
Chilanga red er etter min mening en dårlig ilangii
Da mener jeg moliro av god kvalitet.
Den på bilde er ikke så knall spør du meg.
Som nummer 2 kommer kalambwe "bright red".
Det er til salgs en gruppe F1 etter mine vilde fisker i Oslo nå og de blir/er fine.
Chilanga red er etter min mening en dårlig ilangii
Postet 25.06.08 kl 23:54
Endret: 25.06.08 kl 23:56
Roger KaasaSkal du ha en rød variant er uten tvil moliro den vakreste. Da mener jeg moliro av god kvalitet. Den på bilde er ikke så knall spør du meg. Som nummer 2 kommer kalambwe "bright red". Det er til salgs en gruppe F1 etter mine vilde fisker i Oslo nå og de blir/er fine. Chilanga red er etter min mening en dårlig ilangii :(
Vet du hvem som selger og antall,pris osv?
Postet 25.06.08 kl 23:58
Postet 26.06.08 kl 00:05
Endret: 26.06.08 kl 00:06