- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 62)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 62)
Postet 12.01.12 kl 23:05
Postet 12.01.12 kl 23:21
Postet 12.01.12 kl 23:32
Postet 13.01.12 kl 00:11
Postet 13.01.12 kl 01:20
Postet 13.01.12 kl 02:04
LindaBmine nyinnkjøpte eplesnegler (?) 2 av dem da :) men mange bilder :) [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t93/ccluuk/Akvariet/eplesneglenenysgjerrigekampfiskjenter.jpg[/IMG] [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t93/ccluuk/Akvariet/eplesneglene.jpg[/IMG]
Har du kjøpt de på butikk eller privat? Tror de har gått i litt feil vannverdier. Ble litt bekymra for snurren til den ene. Håper de får gå i rette verdier hos deg. Får du babyer så si ifra skulle gjerne hatt noen gule epler. De er jo så søte ....
Postet 13.01.12 kl 15:47
Postet 13.01.12 kl 15:48
Postet 13.01.12 kl 15:49
Heidi Ingdal[QUOTE=Larsern]kan sånne snegler spises,mange gjør jo det
Har ikke hørt om noen som spiser eplesnegler nei...
Joda. Se her
Postet 13.01.12 kl 16:12
Tarald[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Larsern]kan sånne snegler spises,mange gjør jo det
Har ikke hørt om noen som spiser eplesnegler nei...
Joda. Se her
Æsj å fy flate,,......pjuk...
Postet 13.01.12 kl 16:23
Boken "Apple Snails in the Aquarium" inneholder også oppskrifter, jeg trodde jo det var på fint for til snegler og ble litt - eh - overrasket? da den første var snegler i hvitvin, se side 110 og utover.
Postet 13.01.12 kl 17:37
Postet 13.01.12 kl 17:42
Inaktiv bruker
Noen spiser mens andre sover.
stakkars den som kom blir litt klemt... :P
Stakarn som sat fast mellom Barbie og glasset mistet skallet sitt...
stakkars den som kom blir litt klemt... :P
Stakarn som sat fast mellom Barbie og glasset mistet skallet sitt...
Postet 13.01.12 kl 17:56
Endret: 13.01.12 kl 18:09
Heidi Ingdal[QUOTE=LindaB]mine nyinnkjøpte eplesnegler (?) 2 av dem da :) men mange bilder :) [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t93/ccluuk/Akvariet/eplesneglenenysgjerrigekampfiskjenter.jpg[/IMG] [IMG]http://i158.photobucket.com/albums/t93/ccluuk/Akvariet/eplesneglene.jpg[/IMG]
Har du kjøpt de på butikk eller privat? Tror de har gått i litt feil vannverdier. Ble litt bekymra for snurren til den ene. Håper de får gå i rette verdier hos deg. Får du babyer så si ifra skulle gjerne hatt noen gule epler. De er jo så søte ....
i dyrebutikk.. kjøpt igår - torsdag
noe jeg burde passe spesielt på?
og.. jeg tror kanskje de følehorna dems er blitt nappet litt mye på.. :/ eller strekker de seg ut ?
uff.. ciklidene jeg har (antagelig blå Acara som Mona trodde det kunne være) var litt innpåslitne igår.
ifølge han på dyrebutikken skulle de fiskene jeg kjøpte sammen (ciklidene, algeeterne) samt kampfiskjentene ikke være noe problem for sneglene..
hatt oppi Aquasafe da han sa at det var viktig å fjerne evt metaller i vannet (ga noe utslag på vannprøva, så hadde oppi aquasafe, ventet noen timer og hadde så oppi sneglene)
ellers skulle verdiene være bra
Postet 14.01.12 kl 00:44
Postet 14.01.12 kl 00:45
Postet 14.01.12 kl 01:39
LindaBog, jeg aner ikke hvilke kjønn det er på dem.. hvordan ser man det?
Du bør passe på at du har PH på 7,5 og GH på mellom 8-15. Mat de med reke og krabbefor for de inneholder stoffer som styrker skallet. De ciklidene du kjøpte og har kommer til å ta knekken på sneglene dine. Ciklider og snegler går sjelden bra.
Man kan se kjønnet på snurren men det er vanskelig når de er så slitt. Ellers står det hvordan du kan se kjønnet i snegletråden i klisteret. Får du til å ta bildet av snurren på de så kan jeg se om jeg ser det.
Postet 14.01.12 kl 10:25
Postet 14.01.12 kl 10:29
Heidi Ingdal[QUOTE=LindaB]og, jeg aner ikke hvilke kjønn det er på dem.. hvordan ser man det?
Du bør passe på at du har PH på 7,5 og GH på mellom 8-15. Mat de med reke og krabbefor for de inneholder stoffer som styrker skallet. De ciklidene du kjøpte og har kommer til å ta knekken på sneglene dine. Ciklider og snegler går sjelden bra.
Man kan se kjønnet på snurren men det er vanskelig når de er så slitt. Ellers står det hvordan du kan se kjønnet i snegletråden i klisteret. Får du til å ta bildet av snurren på de så kan jeg se om jeg ser det.
SUKK...
kjøpte de sammen, og han sa det skulle gå bra da.. disse ciklidene (og de andre de har på dyrebutikken på Krokstad) skal visst være av den "snille" arten - valgt inn for at de skal kunne fungere i et selskapsakvarium..
selvsagt kunne det være individuelle individer, men stort sett.
jeg har bare et lite kar med en enslig kampfisk oppi.. men der er det ikke pumpe oppi. kun varmekolbe.
Postet 14.01.12 kl 10:50