Elins lille hjørne (side 62)

Liv
At de er festet til planteblader holder i massevis. Jeg stresser ikke så mye med å få de festet til noe, for jeg får ikke taket på å feste de på innsiden av klekkeboksen. Mine løse egg klekker som bare det uansett. Og alle weitzmaniene mine har klekket rett fra leucocephala blad, så det funker strålende!
Takker!

Sikler noe helt grenseløst på de nydelige atrobarna dine forresten...
ElinH
Liv Stå på! Rull de forsiktig av :-) Er eggene skikkelig klebrige har jeg ikke måttet rulle de av helt heller, bare rulle de en omgang oppover glasset, så sitter de mer fast i fingeren min enn i glasset. Mulig du kan bruke en liten dott javamose og "feie" de opp med også. Vil tippe at de enkelt fester seg til mosen og kan bli med mosen av glasset på den måten. :-)

Da har jeg fått tak i ennå 5-6 egg De legger på små blader så da plukker jeg ganske enkelt bladene.

Spørsmålet nå er om det er ok for yngelen å klekke på blader som flyter rundt i et yngelnett - er det fast nok underlag å klekke på? Åhhh dette er gøy. T-posisjon per 2 minutter nå ca En diiiiger hunn som holder på med et haleheng på 5-6 gutter.
Liv

Alle mine weitzmani har klekket fra planteblad (leucocephala), det går helt fint
Myrheksa
Takker! :) Sikler noe helt grenseløst på de nydelige atrobarna dine forresten... ;)

Ja, er de ikke flotte? Salgsklare i april
Så bra! Fikk småangst av tanken på å måtte flytte dem og klistre dem til noe nytt Dette blir kjempespennende!!! Lese litt innlegg om klekketid og sånn nå tenker jeg. Takk for hjelpen!!!! Godt å ha noen drevne å spørre når en løper til og fra og prøver å gjøre alt på en gang
ElinH
Ja, er de ikke flotte? :D Salgsklare i april ;-)

Holder du av noen til meg? *Værsåsnill!*
Det er jo ikke så mange å ta av så det gjør noe... bare 11 stykk. Men det skal vel la seg gjøre

Prøver å få de til å leke igjen nå, men når (om) det skjer vet jo bare fåglarna
Jippi!

*Gledesegmasse!*

Snill du Elin!

Et par bilder.

1: den knøttlille paleatusyngelen jeg fikk øye på i 110 literen i dag.

2: En black tar en liten pustepause oppå algekula. Dette må da være en hunn? De er ganske unge, så det er vel neppe helt sikkert... men alle 4 ser slik ut, så jeg lurer da på om jeg har fått meg 4 hunner. I så fall må jeg jakte på 4 hanner

[External Image]

[External Image]
nawww. hadde vært enklere om man så finnene på dem... om de er helt runde eller spisse. vanskelig å se der. men så søt der den dupper på kula :p
Godt poeng. De er liksom ikke spesielt villige til å posere, men jeg kan jo prøve å se etter - og sammenligne. Ellers er det utrolig hvor sjeldent jeg ser alle fire samtidig :p
Jeg mistenker at jeg har 5 hanner, så kanskje vi kan bytte et par stk ev
Åh. Jøss. Det hadde jo vært helt genialt

Men mine er vel ganske unge... usikker på hvor lenge jeg kan vente før jeg er sikker, liksom. De er jo så runde og gode rundt magen alle fire at...

En dag jeg får ånden over meg kan jeg se om jeg får fanget dem så jeg får studert dem ovenifra.

Uansett... kanskje det ikke hadde vært så dumt å bytte? Litt nytt blod i begge gruppene

ferdig med å plukke egg forresten? Hvor mange ble det?
Er nok ganske unge mine også Men syns alle ser veldig lange og slanke ut - vi har god tid til å se an. Hvis det viser seg at jeg har hanner og du hunner så hadde det i alle fall vært genialt å bytte litt

Ble vel 12-15 egg til slutt, fant akkurat 3 til som jeg selvsagt måtte plukke. Dette blir spennende, aldri hatt cory yngel før Tar 2-3 dager å klekke eller?
Hos meg tar det vel rundt 3-4, men det kommer an på tempen Jo kjøligere, jo lengre tid tar det.

Da jeg bare hadde rundt 19 grader tok det 5-6 dager :s Men vannet bør jo være varmere enn det uansett
Ser veldig ut som en hunne for meg da.
Hadde selv bare hanner før jeg fikk kjøpt noen flere og da var et veldig lett å se hvem som var hunner
Er hannene av denne arten spesielt lange og tynne? Jeg forer godt, men de er fortsatt lange og slanke til coryer å være.
Ja Liv , de er lange og slanke i forhold til hunnene.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap