Revestrekenes akvarieverden (side 62)

Det første equesbildet er helt fantastisk!
Synes det blir så utrolig fine bilder uten blits, og det er vanskelig fordi absolutt alt må klaffe. Men når det gjør det vises fisken sånn som den egentlig ser ut, ikke frosset fast med unaturlige reflekser liksom. Hurra for deg!
Jeg har fått helt dilla på fotografering uten blitz, og de fleste bildene i tråden fra innlegg 1010 (da yngstedatteren kjøpte seg nytt kamera) er tatt uten Begynte med automatisk sportsinnstilling og endte opp med manuell bruk, ofte TV-innstillingen. Jeg syns også det får mye bedre frem hvordan fisken egentlig ser ut.

Fantastiske bilder Rita! Som alltid ;D
Plussmedlem
Kjempeflotte bilder Eques er en fantastisk Cory når den viser sine rette farger. Hvordan er det med dine nå, er det fortsatt masse futt og fart i karet dems?
Fantastisk flotte bilder
Takker Anders, de oppfører seg helt som de alltid pleier å gjøre, svinser rundt i hele karet, hannene forfølger hunnene stadig vekk... men de vil ikke Jeg setter igang tørkeperioden når vi kommer hjem fra Brasil tenker jeg, 4-6 uker uten vannbytte, høy temperatur og bare grøntfór.
Plussmedlem
Må ønske dere masse lykke til i Brasil. Nyt tiden der nede - ikke hver dag man opplever Amazonas! Ta masse bilder, ikke det at det er nødvendig å si til deg...
Vi nyter tiden her nede Anders, internett er veldig til og fra så bilder og tekst kommer når vi er i Norge igjen
I dag har jeg en super fornøyd sønn som har fått oppfylt sin drøm med Corydoras gossei. Må bare si at denne coryen er mye finere en bilder klarer å vise. Han har tittet på cory som han har lyst på, det startet med en lang liste og endte opp med Gossei som favoritt.

Min bedre halvdel har alltid ønsket seg green laser så det gjorde ingenting at begge disse cory typer tok turen til auksjonen i Oslo.

P.S. Meget fine bilder du tar og en informativ tråd du har. Eques den er fin den
Nå har jeg endelig somlet meg til å lage en bildereportasje fra dag 1 i Amasonas, se innlegg 113 i "Tur til Brasil"-tråden Dag 2 kommer i morgen.
Så flink du er Rita! Og takk for delingen av flotte bilder, jeg koser meg glugg ihjel med sånt :o)

Den ikke så bittelille venezuelanusen syntes selskapet i tilvenningskaret var bare akkurat sånn passe, så den har flyttet inn i sitt nye hjem allerede og barter fornøyd rundt i ståket sammen med resten. Caudimaculatusene er jevnstore, så enten har dine fått nok mat likevel, eller mine blir frastjålet like mye. Det tror jeg egentlig ikke, for Xiphophorus milleri er ikke rare greiene. Vakre er de, og planen er at de skal flytte hjem så fort jeg har ståket det ordentlig til og rengjort og ryddet plass til dem. Har Javamose så det holder her. Takk! For flott fisk og vakre bilder...
Takk, takk Jarle F og lykke til med de nye coryene. Selv er vi kjempefornøyd med de nye Hemiloricaria hasemani'ene, snedige skapninger som graver seg ned i sanden De ser ut til å trives i sine nye omgivelser, jeg knipset noen bilder av dem i går og de dukker nok opp i tråden så fort jeg er ferdig med Brasilturbildene

Linda, kjempegreit at den enslige venezuelanusen kunne finne sine artsfrender hos deg, den er sikkert overlykkelig (hvis en fisk kan bli det) over å slippe alle de prikkete samboerne den har hatt i mange måneder

Bildereportasje fra dag 2 i Amasonas er på plass her, se innlegg 116
Rita Revestrek
Linda, kjempegreit at den enslige venezuelanusen kunne finne sine artsfrender hos deg, den er sikkert overlykkelig (hvis en fisk kan bli det) over å slippe alle de prikkete samboerne den har hatt i mange måneder :)

Det tror jeg en fisk såvisst kan bli. Jeg glemmer ikke den gangen jeg fikk tak i to septentrionaliser som jeg kunne legge til de to jeg allerede hadde. Jeg hadde mistet noen trionaliser, og hadde altså bare to igjen, og de var alene lenge. Så fikk jeg altså tak i to til, som også hadde vært alene lenge. Du skulle ha sett jubelen fra begge sider da jeg satte posen nedi for akklimatisering. Jeg tror jeg aldri har sett så lykkelige coryer før!
Rita Revestrek
Linda, kjempegreit at den enslige venezuelanusen kunne finne sine artsfrender hos deg, den er sikkert overlykkelig (hvis en fisk kan bli det) over å slippe alle de prikkete samboerne den har hatt i mange måneder :)


Den vimser i alle fall på vanlig Coryvis nå, i tilvenningskaret sto den for seg selv under en pumpe mens smykkene suste rundt. Og noe skjer med stimfisk når den får selskap, på Mosseauksjonen fikk jeg en diger enslig SAE som hadde terrorisert sine omgivelser og bare lagd bøll, nå går den i Juwelen sammen med fem andre på samme størrelse, og oppfører seg helt eksemplarisk. Hvis noen fiskeart i verden kan være overlykkelig må det jo være Coryer, de virker rusa på livet hele livet bare de er mange nok og finner mat :o)
Linda W
Hvis noen fiskeart i verden kan være overlykkelig må det jo være Coryer, de virker rusa på livet hele livet bare de er mange nok og finner mat :o)


Hehe, så fint sagt! Coryer er jo bare sånn - sjarmtroll tvers igjennom!
Så flott at du er i gang igjen Mona
Nå er reportasjen fra dag 3 i Amasonas også på plass, se innlegg 121.
Det er kjempeålreit å gå igjennom alle bildene og opplevelsene vi hadde der nede
Flotte billedbrev Rita! Jeg koooser meg godt med dem, og tenker at en dag blir det min tur ;D
Hvilke fisk er det dere venter på da?
Utenom discus.
kjempe flotte reportasjer.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap