- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 62)
Leifs verden, del 2 (side 62)
Ettersom jeg har macmasteriene i karet her på TV/røykerommet har jeg anledning til å følle dem nøye, og har gjort det i dag. Det bringer tankene tilbake over 30 år, tilbake til min debutt med det motsatte kjønn...... (bortsett fra den gang var det jeg som ble lurt :-=)
Jeg følte meg klønete første gangen og beklaget så mye jeg klarte ovenfor henne. Men når jeg ser på hannen og di to huene jeg har, føler jeg at jeg ikke var så ille likevel.
Har ikke sett på maken til klønete fisk, hehe. Han leiker i det ene øyeblikket med ei på yttersiden, for så å gå i hula med den andre. Så får han begge huene inn i samme hula og stikker derfra etter noen få sekunder....
For å si det litt på kanten, hadde jeg hatt muligheten han har, hadde ikke jeg stikki med det første.... og fått jobben gjort. Bildene er fra mac ene
I kjellern har eggene til acaraene klekket og di ligger å dirrer som vibratorer. Et artig syn. Søskenflokken fra forrige kull er faktisk over dem og passer på dem også. Ser ut som giganter iforhold, selv om di ikke er mer enn 3-4 uker, er det vel.
Noen flere yngel er også oppservert i Cf borellii karet i dag. Har vel mer eller mindre gitt opp disse ynglene inntil jeg får avskallet artemia egg i hus (bestillt i dag)
Etterhvert kommer det mulig et par (eller fler) med Tilapia Mariae i hus. Disse blir ganske så store, 39 cm har jeg lest. Mulig ikke så store i kar, men en vet jo aldri. Så noe særlig mer enn en trio i en 160L er ikke aktuelt. Kunne evnt flyttet mac ene ned og hatt dem i 250L her på røykerommet. Vi får se....
Jeg følte meg klønete første gangen og beklaget så mye jeg klarte ovenfor henne. Men når jeg ser på hannen og di to huene jeg har, føler jeg at jeg ikke var så ille likevel.
Har ikke sett på maken til klønete fisk, hehe. Han leiker i det ene øyeblikket med ei på yttersiden, for så å gå i hula med den andre. Så får han begge huene inn i samme hula og stikker derfra etter noen få sekunder....
For å si det litt på kanten, hadde jeg hatt muligheten han har, hadde ikke jeg stikki med det første.... og fått jobben gjort. Bildene er fra mac ene
I kjellern har eggene til acaraene klekket og di ligger å dirrer som vibratorer. Et artig syn. Søskenflokken fra forrige kull er faktisk over dem og passer på dem også. Ser ut som giganter iforhold, selv om di ikke er mer enn 3-4 uker, er det vel.
Noen flere yngel er også oppservert i Cf borellii karet i dag. Har vel mer eller mindre gitt opp disse ynglene inntil jeg får avskallet artemia egg i hus (bestillt i dag)
Etterhvert kommer det mulig et par (eller fler) med Tilapia Mariae i hus. Disse blir ganske så store, 39 cm har jeg lest. Mulig ikke så store i kar, men en vet jo aldri. Så noe særlig mer enn en trio i en 160L er ikke aktuelt. Kunne evnt flyttet mac ene ned og hatt dem i 250L her på røykerommet. Vi får se....
Postet 10.12.11 kl 22:28
At en fortsetter med mer enn det en har tenkt til, hva akvarierelaterte ting angår, viser vel bare godt engasjemang. Og til hvilket klokkeslett på døgnet!!!!
Som jeg nevnte før helgen skulle jeg bytte vann og rense karet som står ved siden av 250L. Hailea karet med nijsseni apistoene. Tenkte da å mellomlande dem i juvel 70L karet i kjellern. Så gjort, og karet ble vasket med akvariekosten min, pumpe renset og resten kargjort. sanden tar litt mer tid å rense da det er natursand, hentet i Lågen på Kongsberg. Men ble etterhvert fornøyd.
Det var egentlig det jeg skulle gjøre, bom. Tenkte videre at når jeg først var oppe natterstid og gjore så godt jeg kunne for IKKE å vekke kona, kunne jeg like godt fortsette. Ynglene som var med acara paret når jeg hentet dem, fikk plass i parets hovedkar. Da var det vesle yngelkaret tomt, og det ble renset og sand det samme.
Så tenkte jeg derfor å flytte Cf Borellii ynglene over til det, for det var nå rent og pent. Vann ble tappet over fra deres kar og over i det nye, samt et bitte lite vannbytte på det. Og slik står det nå.
I morgen setter jeg in CORYDORASENE mine i det karet på rommet hvor nijsseniene var, for å prøve å få di litt mere vandt med at det er ruslasjon rundt dem. Di 10 Sterbaiene jeg har er ganske så skye. Hvorfor Coryene inn? Har jo allerede apisto mac ene her, så en annen type i tillegg ville være hyggelig. Ettersom det er stort sett apisto det går i karene her, ble det coryene jeg endte på.
Ja ettersom Mona endelig er tilbake, er cory blitt et hett objekt igjen, og enda en grunn til å ha dem der jeg er oftest hvor det er kar. Sterbaiene er jo også flotte å se på i tillegg til at karet, et Hailea kar på ca 70L er ypperlig sånn i forhold til å ta ut egg når det er tilstede. Skal legge ut bilder av toppen på karet og mulighetene for åpninger i neste innlegg
1. Corydoras Sterbai
2. Et par dager gml Apistogramma cf borellii yngel
3. Samme type som over som ble flyttet som nevnt i innlegget. Desverre kun 3 yngler igjen, så egentlig ingen ting å skryte av, fra di kullene fra tidliger. Men det holder for å registrere oppdrett på Borellii, og det gleder jeg meg enormt til. Med den gruppen jeg har er det en milepel for meg. Noe jeg faktisk er stolt av. 3 stk F1 yngler, slettes ikke værst, hehe
Som jeg nevnte før helgen skulle jeg bytte vann og rense karet som står ved siden av 250L. Hailea karet med nijsseni apistoene. Tenkte da å mellomlande dem i juvel 70L karet i kjellern. Så gjort, og karet ble vasket med akvariekosten min, pumpe renset og resten kargjort. sanden tar litt mer tid å rense da det er natursand, hentet i Lågen på Kongsberg. Men ble etterhvert fornøyd.
Det var egentlig det jeg skulle gjøre, bom. Tenkte videre at når jeg først var oppe natterstid og gjore så godt jeg kunne for IKKE å vekke kona, kunne jeg like godt fortsette. Ynglene som var med acara paret når jeg hentet dem, fikk plass i parets hovedkar. Da var det vesle yngelkaret tomt, og det ble renset og sand det samme.
Så tenkte jeg derfor å flytte Cf Borellii ynglene over til det, for det var nå rent og pent. Vann ble tappet over fra deres kar og over i det nye, samt et bitte lite vannbytte på det. Og slik står det nå.
I morgen setter jeg in CORYDORASENE mine i det karet på rommet hvor nijsseniene var, for å prøve å få di litt mere vandt med at det er ruslasjon rundt dem. Di 10 Sterbaiene jeg har er ganske så skye. Hvorfor Coryene inn? Har jo allerede apisto mac ene her, så en annen type i tillegg ville være hyggelig. Ettersom det er stort sett apisto det går i karene her, ble det coryene jeg endte på.
Ja ettersom Mona endelig er tilbake, er cory blitt et hett objekt igjen, og enda en grunn til å ha dem der jeg er oftest hvor det er kar. Sterbaiene er jo også flotte å se på i tillegg til at karet, et Hailea kar på ca 70L er ypperlig sånn i forhold til å ta ut egg når det er tilstede. Skal legge ut bilder av toppen på karet og mulighetene for åpninger i neste innlegg
1. Corydoras Sterbai
2. Et par dager gml Apistogramma cf borellii yngel
3. Samme type som over som ble flyttet som nevnt i innlegget. Desverre kun 3 yngler igjen, så egentlig ingen ting å skryte av, fra di kullene fra tidliger. Men det holder for å registrere oppdrett på Borellii, og det gleder jeg meg enormt til. Med den gruppen jeg har er det en milepel for meg. Noe jeg faktisk er stolt av. 3 stk F1 yngler, slettes ikke værst, hehe
Postet 11.12.11 kl 02:53
Endret: 11.12.11 kl 03:08
Postet 11.12.11 kl 03:01
Da er Corydoras Sterbaiene på plass i overnevnte kar her på røyke/TV rommet. Klimatisering, planting og vask av rota i fra deres forrige kar er unnagjort. På bilde 1, kan en se den tidligere nevnte sterbaien (piler) som ikke har fått tilbake finnene sine den mistet etter at di gikk sammen med mindre snille fisk hos forrige eier. Dem andre har blitt flotte med både utvokste finner og flotte barter. Hua med ring rundt på bildet er jaggu go og rund! Nært sagt en dundre på nesten 100 ;- =)
Fiskene kom til et kar som holdt ca 26-27c, og har etterfylt med kaldtvann slik at det nå er nede i 24 grader. Erfaringsmessig, når en flytter cory til nytt kar, senker temp og mater med røde mygglarver er at det er egg innen 24t. Skal bli gøy å se om dette også denne gangen slår til
Eikeblader er også tatt med i dette karet. Har lagt 10-12 blader på vannflaten, som synker fort av seg selv, ca 1-2 dager tenker jeg.
Det blir gøy å ha coryene så nære igjen og kan følle dem hver ghang jeg skal røyke, drikke... eller se tv. Spennende. Blir å sette opp et klekkekar her et eller annet sted også da det blir tungvindt å fly ned i kjellern med egg, om det skulle komme flere
Fiskene kom til et kar som holdt ca 26-27c, og har etterfylt med kaldtvann slik at det nå er nede i 24 grader. Erfaringsmessig, når en flytter cory til nytt kar, senker temp og mater med røde mygglarver er at det er egg innen 24t. Skal bli gøy å se om dette også denne gangen slår til
Eikeblader er også tatt med i dette karet. Har lagt 10-12 blader på vannflaten, som synker fort av seg selv, ca 1-2 dager tenker jeg.
Det blir gøy å ha coryene så nære igjen og kan følle dem hver ghang jeg skal røyke, drikke... eller se tv. Spennende. Blir å sette opp et klekkekar her et eller annet sted også da det blir tungvindt å fly ned i kjellern med egg, om det skulle komme flere
Postet 11.12.11 kl 13:20
Postet 11.12.11 kl 13:34
Bilde 1. Borellii hua som passer yngel
Fant forøvrig en yngel til i det yngelkaret som ble byttet ut i går
Bilde 2. Dette er "Flekken" Barlowi apistoen som har fått navnet fra flekken han har på analfinna. Han er konge i denne lokasjonen og styrer med støe finner
Bilde 3. Hannen til hu gamle mor. Lokasjonen jeg hadde aller først (Oran)
Fant forøvrig en yngel til i det yngelkaret som ble byttet ut i går
Bilde 2. Dette er "Flekken" Barlowi apistoen som har fått navnet fra flekken han har på analfinna. Han er konge i denne lokasjonen og styrer med støe finner
Bilde 3. Hannen til hu gamle mor. Lokasjonen jeg hadde aller først (Oran)
Postet 11.12.11 kl 13:44
Postet 11.12.11 kl 23:19
Bare pass på å la avskallet artemia ligge i vann før du fôrer med det, så synker det. Er også en annen grunn, men husker ikke helt hva som forandrer seg. Jeg fôrer fiskene med avskallet artemia med engangssprøyte etter at de har ligget i vann et kvarters tid, da får jeg sendt fôret rett ned til bunnen av akvariet
Postet 12.12.11 kl 11:42
LOFFADa er orderen på avskallet artemia egg behandlet, og betalt. Da gjenstår det å få prøvet ut dette. Skal bli spennende
Her er et tips til du mottar det;
Ta en klype avskallete artemiaegg mellom fingrene (tommel- og pekefinger), og senk akkurat under vann. Hold fremdeles hardt på "klypa" og gni samtidig litt frem og tilbake. Da vil du se at noe begynner å drysse ned mot bunnen. Med litt trening (du må øve) så får du det til
På den måten får du den frysetørkete maten til å synke. All mat som er frysetørket flyter nemlig som kork, inkl artemiaeggene. Så du må "tvinge" det til å synke, så det kommer ned på bunnen til Corydorasene (og eventuelle Apistogramma yngel).
Postet 12.12.11 kl 12:40
Endret: 12.12.11 kl 12:42
Tusen takk begge to. Skal bli artig å se om det blir flere yngler som overlever med dette foret. Hovedsaklig er det da apistoyngel jeg tenker på. Har lest at folk ofte mater 2x om dagen med dette. Holder det med 1x eller bør det fores 2x?
Leste litt om DIY i helgen, da spesielt om powerhead, pumper og filtre. Ideen om å lime på kabelbaner istedenfor glasslister inspirete meg- Tenkte at dette ville jeg prøve og spurte på elektrikker vekstedet på jobben i dag om dem hadde slike di ikke skulle bruke. Ta der borte og han pekte, ta det du trenger.... Var ikke vanskelig å be. Tok med meg 4 lengder.
Di sorte filtermattene jeg har er 50mm tykke og kabelbane listen er 25mm på baksiden, den siden som skal limes til akvarie veggene. Synes det ble litt trangt, men med litt fikling gikk det greit å få det inn.
Legger ved bilder
Leste litt om DIY i helgen, da spesielt om powerhead, pumper og filtre. Ideen om å lime på kabelbaner istedenfor glasslister inspirete meg- Tenkte at dette ville jeg prøve og spurte på elektrikker vekstedet på jobben i dag om dem hadde slike di ikke skulle bruke. Ta der borte og han pekte, ta det du trenger.... Var ikke vanskelig å be. Tok med meg 4 lengder.
Di sorte filtermattene jeg har er 50mm tykke og kabelbane listen er 25mm på baksiden, den siden som skal limes til akvarie veggene. Synes det ble litt trangt, men med litt fikling gikk det greit å få det inn.
Legger ved bilder
Postet 12.12.11 kl 16:03
Så langt har det ikke kommet egg hos sterbaiene, etter at di ble flyttet i går. Ga di litt røde mygglarver før jeg reiste på jobb ved 5 tiden i dagtidlig, samt når jeg kom hjem fra jobb. Di har funnet roen helt etter så kort tid og er en del med u-skremte, enn hva de var i kjellern.
Akkurat nå slurper dem i seg restene av mygglarver, og ser ut til å kose seg. Temperaturen har stabilisert seg på 25c og det uten kolbe i karet. (tyder på at jeg er en frysepinne når jeg er på røykerommet) Var det ikke det siste ordet jeg IKKE skulle bruke Mona, thihi.
Et par av huene er smellfeite, og har helt sikkert lyst til å legge noen egg i løpet av ettermiddagen.... I så fall blir det kjapt gjort klart et klekke kar. Ser ikke ut som det har gått så bra med di andre ynglene. Et par stk er å se i karet der, men ikke lett å se disse små søte blant planter etc. Håper på at albino sterbaien er der. Hadde vært artig med en som skilte seg litt ut.
Ellers tror jeg nok det vil komme flere albinoer på sikt. det er helt sikkert at det både er en hun og en han med disse genene i seg
Denne kan vel kalles "stuttsjukken".......
Akkurat nå slurper dem i seg restene av mygglarver, og ser ut til å kose seg. Temperaturen har stabilisert seg på 25c og det uten kolbe i karet. (tyder på at jeg er en frysepinne når jeg er på røykerommet) Var det ikke det siste ordet jeg IKKE skulle bruke Mona, thihi.
Et par av huene er smellfeite, og har helt sikkert lyst til å legge noen egg i løpet av ettermiddagen.... I så fall blir det kjapt gjort klart et klekke kar. Ser ikke ut som det har gått så bra med di andre ynglene. Et par stk er å se i karet der, men ikke lett å se disse små søte blant planter etc. Håper på at albino sterbaien er der. Hadde vært artig med en som skilte seg litt ut.
Ellers tror jeg nok det vil komme flere albinoer på sikt. det er helt sikkert at det både er en hun og en han med disse genene i seg
Denne kan vel kalles "stuttsjukken".......
Postet 12.12.11 kl 16:21
Endret: 12.12.11 kl 16:24
Vi vimser rundt i vårt nye kar
et nytt hjem vi fikk av han matfar.
Plassen var større og renere
vi synes selv matfar virket penere.
Vi kan ikke annet enn å glede oss
med denne plassen trenger vi ikke sloss.
Vi blunker og flørter i vei
vi er jo Corydoras Sterbai
Tja, noen dikter blir jeg nok ikke, langt fra en poet. Men fikk bare litt lyst likevel
et nytt hjem vi fikk av han matfar.
Plassen var større og renere
vi synes selv matfar virket penere.
Vi kan ikke annet enn å glede oss
med denne plassen trenger vi ikke sloss.
Vi blunker og flørter i vei
vi er jo Corydoras Sterbai
Tja, noen dikter blir jeg nok ikke, langt fra en poet. Men fikk bare litt lyst likevel
Postet 12.12.11 kl 17:00
LOFFAIdeen om å lime på kabelbaner istedenfor glasslister inspirete meg- Tenkte at dette ville jeg prøve
Dette var interessant. Disse slipper nok ikke filtermattene så lett som glasslistene, vil jeg tro Hva er ditt førsteinntrykk, Leif, etter at du fikk lirket svampen innpå?
Jeg har forstått det slik at når filtersmatta glepper fra glasslistene, så er det et tegn på at den er full av gørr, og på god vei til å bli tett og bør vaskes. Så kanskje like greit å bruke glasslister?
Postet 12.12.11 kl 17:14
Janne[QUOTE=LOFFA]Ideen om å lime på kabelbaner istedenfor glasslister inspirete meg- Tenkte at dette ville jeg prøve
Dette var interessant. Disse slipper nok ikke filtermattene så lett som glasslistene, vil jeg tro Hva er ditt førsteinntrykk, Leif, etter at du fikk lirket svampen innpå?
Jeg har forstått det slik at når filtersmatta glepper fra glasslistene, så er det et tegn på at den er full av gørr, og på god vei til å bli tett og bør vaskes. Så kanskje like greit å bruke glasslister?
Hei Janne. Første inntrykket mitt var at det var litt trasig å få inn filtermatten i lista, så kanskje gå ned fra 50mm til 40mm ville gjort det noe enklere. Jeg skal likevel prøve etterhvert med en 162L jeg har stående tom i kjelleren. Blir nok ikke noe før på nyåret.
Fordeler/ulemper
Fordelene med glasslister er at du kan kappe di på den bredden du vil. Jo bredere jo vanskligere vil det bli for matten å skli ut. Kabelbane lista har en standard str, som gjør at den KANSKJE vil gjøre at glasslister er enklere å handles med.
En annen ting når det gjelder filter matten er at den deles i to. (I høyden) Gjerne noen cm over bunnsubstratsnivå, slik at dette ikke "glir" inn i filterområdet når filteret skal renses. Har ingen erfaring med DIY filtere, men har lest at det varierer mellom 6 mnd og 2 år før en trenger å rense dette. Seff kommer dette ann på kar str, filter str, fiskearter og antall fisk en har i karet.
Har ikke helt fått med meg om det finnes en målings dings for hvor stor powerhead en trenger i forholdet til antall liters kar. Kommer vel sikkert litt ann på type fisk en har i karet og forholdet LxBxH.
Noen som har noen formeninger om dette? En powerhead på 800-1000L ville det være nok med denne filterløsningen i en 162L? Eller blir dette litt voldsomt mon tro?
Om noen har erfaringer og utforminger av denne filter typen er det helt på det rene at di må dele sine erfaringer her....
Vet ikke om dette gjore deg noe klokere Janne?
Postet 12.12.11 kl 17:39
Vedr. avskallede artemiaegg
Jeg gjør det på Monas måte, og foretrekker denne. Har også latt dem ligge i litt vann i eggeglass noen minutter og deretter brukt engangssprøyte, men den andre er raskere og du slipper rengjøring av glass og sprøyte.
Apistogramma yngel tar dette etter noen få dager. I mellomtide har jeg brukt Liquifry 1, og forsøkt meg på infusorier dyrket med bananskall. Bjornik har en god beskrivelse i si tråd.
Apistogramma yngel tar dette etter noen få dager. I mellomtide har jeg brukt Liquifry 1, og forsøkt meg på infusorier dyrket med bananskall. Bjornik har en god beskrivelse i si tråd.
Postet 12.12.11 kl 20:19
Endret: 12.12.11 kl 20:26
Titta här loffa
Se uträkningar här
"Höhe" betyr "akvariehøyde",
"ltr/h" betyr "liter per timme" (det vill säga filtrets prestation)
V anger avståndet från hjørnet i akvariet till filterkanten.
Resultatet du får fram i centimeter per minut anger genomströmnningen i filtret.
För biologisk filtrering har jag för mig att han anger att det skall vara 5-10.
Lägg in dina siffror och licka på =-symbolen
Lycka till!
"Höhe" betyr "akvariehøyde",
"ltr/h" betyr "liter per timme" (det vill säga filtrets prestation)
V anger avståndet från hjørnet i akvariet till filterkanten.
Resultatet du får fram i centimeter per minut anger genomströmnningen i filtret.
För biologisk filtrering har jag för mig att han anger att det skall vara 5-10.
Lägg in dina siffror och licka på =-symbolen
Lycka till!
Postet 12.12.11 kl 20:35
Tusen takk for info begge to.
Har holdt på litt i kjellern nå i kveld. Ettersom 54L ble ledig etter coryene, bestemte jeg meg for å gjøre det karet rent og beplante det en del mer. Cacatuoides ynglene mine blir flyttet over dit i morgen fra 100L i jern reolen. Har solgt noen av disse så det er vel ikke særlig mer enn 10-15 igjen av dem, så 54L får duge til dem.
100L vil gi muligheter for en gruppe med et eller annet, mulig cory. 162L vil også kunne benyttes til en gruppe med et eller annet, men vil nok ikke bli startet før på nyåret en gang.
Sterbai yngler er det desverre kun 2 igjen av. Men sitter nå å ser på gruppen at di er i full vigør på bakruta i karet her. Ennå ikke sett noen egg klistret, men har et lite håp om at det vil skje i løpet av kvelden.
Hos gamlemor barlowi skjer det ikke så mye, men håper at hun snart skal få teften på mannfolk igjen. Veldig fornøyd med dette bildet.
Acara yngelen har samlet seg i høyre fronthjørne av 160L, noen også under skiferplata som ligger der. Utrolig hvor ciklider greier å gjemme sine yngler. Plutselig dukker dem liksom opp!!!
En annen glede jeg fikk når jeg holdt på nede var at jeg fikk se en yngel surre rundt i Borellii karet. Den er omtrent like stor som di 4 som går i borellii yngelkaret.
Har i tankene å ta ut 2-3 huer i hovedkaret slik at det kun er 1+2 igjen. Jeg TROR dette vil sørge for større mulighet for at yngler vokser opp. En annen tanke som kom akkurat nå er også at di kunne flytte til 100L, beplante den tett og ha mange gjemmesteder.
Dette må i så vente noe da det er yngel i den ene hula i borellii karet akkurat nå
Har holdt på litt i kjellern nå i kveld. Ettersom 54L ble ledig etter coryene, bestemte jeg meg for å gjøre det karet rent og beplante det en del mer. Cacatuoides ynglene mine blir flyttet over dit i morgen fra 100L i jern reolen. Har solgt noen av disse så det er vel ikke særlig mer enn 10-15 igjen av dem, så 54L får duge til dem.
100L vil gi muligheter for en gruppe med et eller annet, mulig cory. 162L vil også kunne benyttes til en gruppe med et eller annet, men vil nok ikke bli startet før på nyåret en gang.
Sterbai yngler er det desverre kun 2 igjen av. Men sitter nå å ser på gruppen at di er i full vigør på bakruta i karet her. Ennå ikke sett noen egg klistret, men har et lite håp om at det vil skje i løpet av kvelden.
Hos gamlemor barlowi skjer det ikke så mye, men håper at hun snart skal få teften på mannfolk igjen. Veldig fornøyd med dette bildet.
Acara yngelen har samlet seg i høyre fronthjørne av 160L, noen også under skiferplata som ligger der. Utrolig hvor ciklider greier å gjemme sine yngler. Plutselig dukker dem liksom opp!!!
En annen glede jeg fikk når jeg holdt på nede var at jeg fikk se en yngel surre rundt i Borellii karet. Den er omtrent like stor som di 4 som går i borellii yngelkaret.
Har i tankene å ta ut 2-3 huer i hovedkaret slik at det kun er 1+2 igjen. Jeg TROR dette vil sørge for større mulighet for at yngler vokser opp. En annen tanke som kom akkurat nå er også at di kunne flytte til 100L, beplante den tett og ha mange gjemmesteder.
Dette må i så vente noe da det er yngel i den ene hula i borellii karet akkurat nå
Postet 12.12.11 kl 21:35
Tidligere har jeg blitt spurt, muligens litt ironik, hvordan jeg har klart å få slike flotte barn (har 3). Men når jeg nå har flyttet mine apistogramma cacatuoides yngler fra 100L til 54L, må jeg faktisk spørre meg selv; hvordan klarer jeg å drette så flotte fisk. F1 cacatuoidesene er så store at det kan kalles ungfisk/delvis voksen. Virkelig flotte individer. Faktisk så flotte at jeg vurderer å beholde dem selv.
hadde selvfølgelig ikke med kameraet ned når jeg flyttet dem, men skal etterhvert prøve å få tatt noen bilder.
Forøvrig finnes bilde iallefall av den VF faren i basen
hadde selvfølgelig ikke med kameraet ned når jeg flyttet dem, men skal etterhvert prøve å få tatt noen bilder.
Forøvrig finnes bilde iallefall av den VF faren i basen
Postet 13.12.11 kl 19:03
Postet 13.12.11 kl 19:28
Anders KOg jeg skjønner deg godt! Å ha egenoppdrettede fisk er definitivt ekstra gøy, med tanke på at de har vært hos deg siden de var egg, og alt styret man legger i et oppdrett :-)
Som du sier er det noe med egen oppdrettet fisk Anders, men blir nok kun å holde et par eller en trio av disse og selge resten etterhvert. Men disse var utrolig flotte.
Fant bilder av foreldrene og faktisk ynglene fra der di kun var EGG!!!
Legger dem med her. Synes faktisk avkommet var enda flottere
Postet 13.12.11 kl 19:43
Endret: 13.12.11 kl 19:46