Anders' akvarierom [NR. 1] (side 62)

SÅ synd Anders Aldri morsomt når fisk dør...
Plussmedlem
mona o
*snufs* Nå savner jeg plutselig de gamle fiskegruppene mine litt! :p


Hah, det syntes jeg søren ikke er særlig rart heller... du hadde jo så ufattelig mye flott at du må jo ha en del du savner Å bla i trådene dine er bare fantastisk gøy på mange måter. Imponerende!

Kanskje når dere nå først skal pusse opp "akvarierommet" at dere skal pælme (evt. flytte) det dere garderobeskapet også? Da blir det jo plass til 20 akvarier igjen når du bare blir litt varm i trøya
Klær er det sikkert plass til andre steder :p

Godt å høre forresten at Weitzmani er en ganske enkel art Kanskje jeg etterhvert skulle flyttet en trio over i en 30 liter eller 54 liter full av mose og sånt...? Da kan jeg bare flytte trioen derfra når de har lagt eggene, og yngelen kan vokse opp "på stedet"
Men først må jeg jo se på kjønnsfordelingen, selvsagt.
Hei Anders
Synd med weitmanien din
Jeg lurte på om 60 liter blir for lite til å ha corydoras i?
Ps. Fine bilder av adolfoiene din
Mvh Henrik
Plussmedlem
60 liter er fint til en gruppe Corydoras i, det Mange Corydoras-akvarister liker den størrelsen godt, særlig til artskar.

Hvilken art kunne du tenke deg?
Jeg har fått veldig lyst på green laser etter å ha sett på alle de fine bildene du har tatt av dem, ellers så kunne jeg godt tenke meg c. panda
Plussmedlem
Corydoras panda er jo ganske små og du kan ha en god gruppe av dem i en 60 liter, særlig hvis du ikke har så mye annet

Green Laser er fantastisk, og jeg har en gjeng (15-20) ungfisk gående hvis du kan ta en tur til Notodden... salget skal begynne etterhvert nå
Anders K
Kanskje når dere nå først skal pusse opp "akvarierommet" at dere skal pælme (evt. flytte) det dere garderobeskapet også? Da blir det jo plass til 20 akvarier igjen når du bare blir litt varm i trøya :D Klær er det sikkert plass til andre steder :p

Dessverre får man vel si, så er det ikke plass til det garderobeskapet andre steder i leiligheten. Vi bor jo i en liten rekkehusleilighet bare.

Så, det blir nok ikke noe nytt stor-rom med akvarier overalt fra gulv til tak. Jeg tror ikke jeg hadde orket å stelle så mange kar heller lenger. Det var en periode det var ok, men jeg kjenner at nå er det ikke helt det jeg vil.
Jeg har tenkt en del på akvarier de siste dagene, og jeg kommer nok til å sette det opp etter nyttår en gang, kanskje utpå vårparten. Men jeg vet ikke nøyaktig når, da...
Har et spørsmål til jeg Anders :P Siden du er eksperten her
Er det vanskelig å ha oppdrett på C.panda?
Plussmedlem
Hehe... det var jo forsåvidt en spøk det med garderobeskapet og 20 akvarier, for jeg vet jo at du ikke bor på noen engelsk herregård

Bra at du vil sette opp noen akvarier igjen ihvertfall! Adolfoiprodusent høres fantastisk ut...

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Corydoras oiapoquensis er i full fart på glassene nå - men bare de tre hannene! Nå skal det sies at den ene hunnen ikke er i form, da, men den andre er såvidt meg bekjent frisk. Men den ligger under redmoor-rota og slapper av, den, er sjelden fremme og har funnet sitt yndlingssted. Dumme, late fisk :p Det bli'kke egg på den måten!


Akvariumboy; nei, de er ganske enkle Første gang hos meg poppet det plutselig frem ynge uten at jeg hadde sett egg, og det ble fisk i bøtter og spann på ganske kort tid... veldig produktive fisker, så de skal du nok få til



(Jeg er visst fryktelig skravlete i dag...!)


Takk for svar Ja, får håpe jeg klarer det :P
Takk for tilbudet Anders
Jeg tror det dessverre blir vanskelig å få mamma eller pappa til å kjøre meg helt til Notodden. Men hvis du kunne ta kontakt hvis du en eller annen gang skulle være i nærheten av Oslo kunne jeg jo kanskje møte deg og kjøpe en 5-6 stykker av deg
Mvh Henrik
Hei Anders
Jeg har begynt å tenke på å ha corydoras i 240 literen min.
Også lurte jeg på om jeg kan jeg ha corydoras sammen med scalarer og isåfall hvilken corydoras jeg kan ha?


Ps. Du er utrolig flink til å ta bilder
Mvh Henrik




















Plussmedlem
Sofagrisen
Hei Anders :) Jeg har begynt å tenke på å ha corydoras i 240 literen min. Også lurte jeg på om jeg kan jeg ha corydoras sammen med scalarer og isåfall hvilken corydoras jeg kan ha?


Jeg har ikke noen erfaring med scalarer, men jeg vet at de skal gå fint sammen med Corydoras, så det er nok ikke noe problem Hvilken art må du jo selv finne ut av, men finn en som vil ha samme temperatur som scalarene, som ifølge fiskebasen er 24-28 grader. Mange Corydoras-arter trives innenfor der.


Sofagrisen
Ps. Du er utrolig flink til å ta bilder :):):)


Tusen takk, hyggelig sagt Men kameraet mitt skal ha veldig mye av æren for det, jeg har investert i en god speilrefleks, nemlig. Den har blitt noe jeg ikke kunne klart meg uten nå!
Anders K
Green Laser er fantastisk, og jeg har en gjeng (15-20) ungfisk gående hvis du kan ta en tur til Notodden... salget skal begynne etterhvert nå ;)

hva er det jeg ser! noen i samme by som meg som skal selge green laser, håper du vil vurdere meg som kjøper av en gruppe når du skal selge de, så slipper de å flytte så langt
har beundret disse lenge, skal sette opp et 112l der de hadde passet perfekt!
mvh Hilde
Plussmedlem
Har sendt deg en mail jeg, Hilde
Plussmedlem
Gjengen med Corydoras oiapoquensis er merkelig... de tre hannene er ute og barter støtt og stadig, mens hunnene - de ligger og later seg under rota! Den ene er jo ikke frisk, men det med aktiviteten gjelder den andre også. Slapper av som dagen er lang, og når jeg fôrer litt på dagen er de ikke lett å få lokket de to frem i motsetning til de andre.

Tok et 50% vannbytte der i dag for å trigge dem litt, og nå ser den friske hunnen ut til å være litt mer interessert i å komme ut fra redmoor-rotas skygge. Den var akkurat ute og spiste litt av en fôrtablett som lå rett utenfor. Et skritt videre

Jeg har grublet litt på hvorfor det er sånn. Hvorfor er det bare de små hannene som er aktive? Hunnene er ganske store i forhold til dem.
Jeg lurte litt på om begge hunnene kunne være dårlige, men nei, den ene ser da ganske frisk ut?
Nå har jeg imidlertid funnet en teori... det er et velkjent fenomen at unge Corydoras kan være mer hypre enn voksne, og siden størrelsesforskjellen er såpass stor tror jeg at hannene er noe yngre enn hunnene. Kanskje det er svaret! De er kanskje aktive fordi de er unge. Håper ikke de legger seg til som de late hunnene om noen måneder :p

Håper de setter i gang med lek etterhvert, jeg. Oiapoquensis-småtasser hadde ikke gjort noe, det er en så nydelig art! Jeg elsker utseendet på Condiscipulus, og Oiapoquensis også. Eneste forskjellen er at Condiscupulus har lang snute, mønsteret er helt likt.

Jeg angrer ikke på auksjon-kjøpene mine, og jeg håper jeg slipper flere frafall.
Plussmedlem
Jeg har gode nyheter å komme med, det gjelder Corydoras oiapoquensis

De er tydelig fornøyde etter dagens vannbytte. Byttet rundt 50%, og de fikk litt kjølig vann. De har også fått en del fôr i dag. Prøver jo å trigge de til "noe", kanskje det kommer noen egg etterhvert
Nå suser de rundt som gale, og hunnene, og iallefall en av dem er med. Og det verste er at jeg tror det er den som har vært dårlig! Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tror faktisk det.

Det her er gledelig, for en sånn adferd har jeg vel knapt sett på disse før, for hunnene har gjerne holdt seg litt andre steder enn fremme i lyset, nemlig. Men nå suser mesteparten av den lille gruppen som gale på glassene her. Veldig gledelig å se!

Da ser det kanskje ut til at det går bra med "den skrale" likevel, for begge hunnene ser ganske OK ut nå

Akvariet der Corydoras weitzmani, venezuelanus og Green Laser går midlertidig fikk også et vannbytte i dag, og der har det vært full fart en stund. Så at noen Corydoras weitzmani var veldig aktive på glassene. Skjuler seg ikke like mye nå som de gjorde, da, med andre ord.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap