Inger Annes akvarieprosjekt (side 63)

Jeg har akkurat hatt en svært langvarig fotoseanse her, så nå kommer endelig noen bilder. Faktisk ganske mange bilder. Jeg legger dem ut litt hulter til bulter etterhvert. Jeg minner om at kameraet er et drittkamera, i hvert fall når det gjelder akvaristiske bilder. Men det er fiskene jeg vil vise fram, ikke fotokunster.

Et trillebarn:
[External Image]

Brochis splendens i mygglarvestormen:
[External Image]

Corykaos (b. splendens, c. leopardus, og såvidt snurten av en c. schultzei og en C-121):
[External Image]
n'aww, nusselige triller hva er den andre bartetypen for no?
Brochis Splendens...? Mulig en Brochis Multiradiatus også innimellom der, eller er den i et annet kar, Inger Anne?
Jeg mista alle multiene, Mona. De døde en etter en, og den siste gikk mens jeg var på ferie. Jeg aner ikke hva som skjedde, og begriper ikke hva som var feil. De viste få ytre tegn på sykdom, og fiskene de gikk sammen med, lever i beste velgående. Jeg har lagt ut spørsmål på Planet catfish om hva som kan ha skjedd.

Min egenproduserte c. schultzei black. Den er mørkere enn den ser ut til på bildet. Det er blitsen som gjør at den ser lysere ut enn den i virkeligheten er.

[External Image]

Et dårlig bilde av black-en, men man ser fargen litt bedre, selv om den er litt mørkere i virkeligheten.

[External Image]

Trillebarn med flagget til topps.
[External Image]
Bartekamerater (C-121):

[External Image]

CW-06:
[External Image]
Skal jeg våge meg fram, tro? C-140.
[External Image]

Myggisene frister veldig:
[External Image]

Vi tør, vi tør!
[External Image]
C-140 og CW-06 har egentlig mange likhetstrekk:
[External Image]

Grenmaller er egentlig veldig godt kamuflerte. Hvis man titter nøye, kan man faktisk se halen på grenmalle nr. 2 også.
[External Image]

Småfeite C-121:
[External Image]
Du legger ut bilder altfor sjeldent! Det er sååå kult å se bilder fra andre som (nesten) har like dilla som meg på Coryer. Bare du kunne komme til fornuft og tuppe ut de dumme kulefiskene så... da hadde du hatt plass til mange flere Corydoras! *hehe - ler litt småondt*

Den gjenværende trehjulssykkelen til venstre. Har den ikke blitt vakker?

[External Image]
mona o
Bare du kunne komme til fornuft og tuppe ut de dumme kulefiskene så... da hadde du hatt plass til mange flere Corydoras! *hehe - ler litt småondt* ;-)

Så det holder ikke med 13 arter coryer og brochiser (hvis jeg har telt riktig)? Jeg har faktisk flere coryarter enn kulefiskarter (9), tro det eller ei! Og det blir plass til flere C- og L-maller når jeg en gang får resten av karene som skal inn i reolene mine. Det er to arter jeg skal få slått klørne i: c. narcissus og c. haraldschultzi. Det hadde ikke skadet med green lazer heller, så hvis du får lek på dem, så har du kjøper... Og når jeg finner ut hva som gikk galt med multiene, så skal jeg definitivt, veldig sikkert få tak i noen igjen! Jeg var så lykkelig da jeg fikk tak i dem, og svært langt nede da jeg mistet dem. Jeg drømmer også om b. britskii, men det tror jeg er heller tvilsomt om jeg noensinne greier å slå klørne i dem. Etter at jeg fikk sett dine c. eques i levende live, ble jeg litt forelsket i dem også, og jeg hadde ikke vært veldig lei meg for å få tak i c. oiapoquensis, c. reticulatis, c. semiaquilus, s. barbatus, og sikkert en hel haug med andre også... Så mange coryer, og så liten plass... *sukk*
Inger Anne
Så mange coryer, og så liten plass... *sukk*


Så sant, så sant! Jeg driver også å prøver med artskart (til alle som ikke bor i det store karet i stuen), men det er neimen ikke lett når det er sååå mange nydelige fisker der ute! Jeg har faktisk kvittet meg med noen arter nå for å få større grupper. Fiskene ser ut til å like det, men det var med tungt hjerte jeg gav slipp på pygmeene. Heldigvis gikk de til en som jeg VET vil ta utrolig godt vare på dem. Det er alltid en trøst.
Da jeg hadde lagt ut så mange corybilder, var det mange andre fisker i akvariet som følte seg tilsidesatt, så jeg måtte ta en ny fotoseanse her (øyner dere at jeg er et skippertakmenneske, eller? ). Så hils på mine andre hyggelige samboere:

Kongen i discuskaret:
[External Image]

Her er dronningen:
[External Image]

En av mine L-177 GN. Dessverre har den flotte gule randa i halen begynt å få noen skjemmende flekker. Det er ikke noe galt med den, det er bare sånn fargen har blitt etterhvert.
[External Image]
GN-en igjen:

[External Image]

Sjokolademalla flytter seg aldri fra dette stedet, og venter bare på at maten virvler inn. Jeg vedder på at malla etterhvert blir så tykk at den ikke kan flytte seg fra hula si. Disse blir bollefisker!
[External Image]

Pell deg vekk, a!
[External Image]
Flere bilder av kongen og dronninga:
[External Image]

[External Image]

Hakkekyllingen i karet:
[External Image]
L-001. Sky men pen:

[External Image]

Siste discusinnbygger:
[External Image]

En liten polkadotbotia som titter fram:
[External Image]
Tittei!
[External Image]

En av mine L-144-yngel. En skikkelig søtnos!
[External Image]

En av mine eldste coryer. En VF c. sterbai, og de har en helt spesiell plass i hjertet mitt!
[External Image]
Nok en liten søtnos:
[External Image]

Dette er ikke pappaen, men du ser et lite glimt av mammaen, i tillegg til hannen.
[External Image]

Og det er mange av de små også!
[External Image]
Jeg er ikke her, bare så du vet det...
[External Image]

Det er stor malletetthet i dette karet. I dette bildet kan jeg faktisk telle minst 6 maller!
[External Image]

Det blir mange bilder av disse småttisene mine. De er bare for søte.
[External Image]
Denne alienen er pappaen deres:
[External Image]

Et litt bedre bilde av mammaen:
[External Image]

C. lorteti-hannen min. Jeg er utrolig stolt av denne vakre kula!
[External Image]
Og her er "kjæresten" min, Hufflepuff. Jeg elsker denne fisken!

[External Image]

Hallå!
[External Image]

Jack the Ripper, min flotte c. salivator:
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap