Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 63)

LindaB
[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=LindaB]og, jeg aner ikke hvilke kjønn det er på dem.. hvordan ser man det?

Du bør passe på at du har PH på 7,5 og GH på mellom 8-15. Mat de med reke og krabbefor for de inneholder stoffer som styrker skallet. De ciklidene du kjøpte og har kommer til å ta knekken på sneglene dine. Ciklider og snegler går sjelden bra.
Man kan se kjønnet på snurren men det er vanskelig når de er så slitt. Ellers står det hvordan du kan se kjønnet i snegletråden i klisteret. Får du til å ta bildet av snurren på de så kan jeg se om jeg ser det.

SUKK...

kjøpte de sammen, og han sa det skulle gå bra da.. disse ciklidene (og de andre de har på dyrebutikken på Krokstad) skal visst være av den "snille" arten - valgt inn for at de skal kunne fungere i et selskapsakvarium..

selvsagt kunne det være individuelle individer, men stort sett.

jeg har bare et lite kar med en enslig kampfisk oppi.. men der er det ikke pumpe oppi. kun varmekolbe.
Ja de kan fungere sammen i selskapsakvarie men det er ikke alle som har snegler og de passer ikke sammen med ciklider av noen art. Har du bare et kar og hvor stort er det?
Hei
hei,sjekk eposten din da heidi
Heidi Ingdal
[QUOTE=LindaB][QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=LindaB]og, jeg aner ikke hvilke kjønn det er på dem.. hvordan ser man det?

Du bør passe på at du har PH på 7,5 og GH på mellom 8-15. Mat de med reke og krabbefor for de inneholder stoffer som styrker skallet. De ciklidene du kjøpte og har kommer til å ta knekken på sneglene dine. Ciklider og snegler går sjelden bra.
Man kan se kjønnet på snurren men det er vanskelig når de er så slitt. Ellers står det hvordan du kan se kjønnet i snegletråden i klisteret. Får du til å ta bildet av snurren på de så kan jeg se om jeg ser det.

SUKK...

kjøpte de sammen, og han sa det skulle gå bra da.. disse ciklidene (og de andre de har på dyrebutikken på Krokstad) skal visst være av den "snille" arten - valgt inn for at de skal kunne fungere i et selskapsakvarium..

selvsagt kunne det være individuelle individer, men stort sett.

jeg har bare et lite kar med en enslig kampfisk oppi.. men der er det ikke pumpe oppi. kun varmekolbe.
Ja de kan fungere sammen i selskapsakvarie men det er ikke alle som har snegler og de passer ikke sammen med ciklider av noen art. Har du bare et kar og hvor stort er det?

har 1 akvarium på 180 liter.

har også et veldig lite et med kun 1 kampfisk hanne, men der har jeg ikke pumpe (kun varmekolbe)

Inaktiv bruker
Du MÅ Ha filter/Pumpe? Hvordan få du ellers sirkulasjon og ungår at vannet bare surner? Blir jo ikke noe oksygen i vannet heller.
Spock
Du MÅ Ha filter/Pumpe? Hvordan få du ellers sirkulasjon og ungår at vannet bare surner? Blir jo ikke noe oksygen i vannet heller.

skifter vann ofte, har ei lita plante oppi
bruker også litt vann fra mitt andre akvarium

kampfisken er ikke like avhengig av pumpe, da de henter oksygen ved overflaten
nå har den ene snegla liggi å flyti oppi overflaten siden igår.. den lever - har vært å kikket på den

men hvor langt har den egentlig lyst til å dra? *ler*
Du bør helst ha filter når du har snegler , de er veldig vare på dårlig vannkvalitet og de liker ikke at vannet skiftes ut for ofte. Det kan forstyrre den naturlige syklusen deres. Det blir også vanskelig å opprettholde rette verdier for snegler. De bør ha PH på 7,5 og GH på 8-15.
Hei
hei heidi,sneglene har kommet frem igjen,de sitter på matfatet nå,må vel til snøsen og bestille flere snegler her også,litt med størrelse da,begynner og se litt dårlig på gamle dager vet du..
Larsern
hei heidi,sneglene har kommet frem igjen,de sitter på matfatet nå,må vel til snøsen og bestille flere snegler her også,litt med størrelse da,begynner og se litt dårlig på gamle dager vet du.. :)

Tror ikke han har noen store snegler for øyeblikket men få han til å ta kontakt når han skal bestille så kanskje de har epler på listen. Jeg må bare få si at det lønner seg ikke å kjøpe store voksne snegler for de har du ikke lenge. Man vet aldri hvor gamle de er når man kjøper de og mange dør etter bare noen månder og kanskje tidligere. Skal sjekke når jeg har fått sendt avgårde alle mine snegler denne uka om jeg har igjen noen av de gule eller rosa.
ok,men jeg må dit imorra uansett,må ha mere planter,for første gang har mine fisker fått gaffel med agurk,til og med snglene sitter der.)
Heidi: Hvordan ser du egentlig forskjell på vanlige eplesnegler og kjempeepler? Fikk noen i dag, som jeg synes er kjempestore, type golfball-store. De er brun og gul. Det skal visst være vanlige, men har aldri sett så store før. De har helt lys kropp, og sett bort i fra størrelsen, er de helt lik de vanlige eplene jeg har hatt tidligere.
Sarap
Heidi: Hvordan ser du egentlig forskjell på vanlige eplesnegler og kjempeepler? Fikk noen i dag, som jeg synes er kjempestore, type golfball-store. De er brun og gul. Det skal visst være vanlige, men har aldri sett så store før. De har helt lys kropp, og sett bort i fra størrelsen, er de helt lik de vanlige eplene jeg har hatt tidligere.

Eplene har enten helt lys kropp eller mørkblå. Kjempe eplene har tofarget lysbrun sjateringer i kroppen.Eplene kan bli veldig store de også, 6-7 cm.
De to første er av to kjempe epler i grønn og mørk stripete.
Det siste er en grønn eple med blå fot. De lilla, blå og grønne epler har blå fot. Mens de rosa, gule og hvite har helt lys kropp.
Du har ikke bilde av de? En annen forskjell er også at eggene til Kjempe eplene er knallrøde mens vanlige epler er hvite.
Takk for svar Da er det nok vanlige epler jeg har. De er helt lys i kroppen. Ble bare overrasket over hvor store de var! Har ingen bilder av dem nå, men skal prøve å få tatt. Fikk også med noen pittesmå snegler, som var avkommet til en av de. De var hvite og lilla/brune. Håper jeg får egg på de også
Sarap
Takk for svar:-) Da er det nok vanlige epler jeg har. De er helt lys i kroppen. Ble bare overrasket over hvor store de var! Har ingen bilder av dem nå, men skal prøve å få tatt. Fikk også med noen pittesmå snegler, som var avkommet til en av de. De var hvite og lilla/brune. Håper jeg får egg på de også:-)

Det er synd de er så store for du kommer sikkert ikke til å ha de så veldig lenge. for de lever ikke så lenge etter at de er fullvoksne. Det lønner seg å kjøpe snegler som er små for da har du de veldig mye lenger. Får håpe disse rekker og legge egg før de takker for seg. Det er synd men sånn er det ofte.
Heidi Ingdal
Du bør helst ha filter når du har snegler , de er veldig vare på dårlig vannkvalitet og de liker ikke at vannet skiftes ut for ofte. Det kan forstyrre den naturlige syklusen deres. Det blir også vanskelig å opprettholde rette verdier for snegler. De bør ha PH på 7,5 og GH på 8-15. :-)

de er oppi akvariet hvor det er filter (Rio 180 liter nytt)

men det andre karet hvor jeg kun har en kampfiskhanne, er det kun varmekolbe
Jeg har akkurat puttet en rot oppi sneglekaret mitt, og da jeg kom opp en morgen måtte jeg bare le.

Heffalompen hang over den ene greinen og sov! (beklager dårlige bilder, måtte skyndte meg litt)
Plaza
Jeg har akkurat puttet en rot oppi sneglekaret mitt, og da jeg kom opp en morgen måtte jeg bare le. Heffalompen hang over den ene greinen og sov! (beklager dårlige bilder, måtte skyndte meg litt)

Dette var morsomme bilder. De liker å klatre sneglene.
Her er noen av mine flotte Marisa epler. Jeg håper de begynner og legge egg igjen for jeg har bare en hoe og de små vet jeg ikke kjønnet på enda. De er utrolig morsomme og se på.
Disse elsker kokt gulrot. De oransje sullene går jo i ett med guleroten.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap