Elins lille hjørne (side 63)

Jeg har ingen lange og slanke. Mine er akkurat like store, og med slik liten kulemage som på bildet. Det er faktisk ikke mulig å skille mine 4 fra hverandre :p
Hadde vært glimrende om vi kunne bytte to etter hvert
Har noen gedigne Schultzei - som jo er samme arten. Dette er ikke de fra deg, Elin, men noen som er ca dobbelt så lange. Der er det helt klare kjønnsforskjeller. Hunnene har "hengekjaka" og hannene er skikkelig langslanke og elegante.

Har også ei enslig blackdame, så hyl ut om dere finner en kavaler til henne er dere snille!
Da tror jeg egentlig ikke at det er tvil.

Liv ruger på hannene, og jeg ruger på hunnene

Flott om vi kan bytte en gang det passer seg slik, Liv!
Da kan dere jo møtes på midten, og drikke kaffe hos meg!
Det må vi få til Det hadde vært hyggelig Myrheksa, får se hva vi får til, jeg har ikke bil så litt begrensede muligheter.
:o

Ikke pust en gang! Hehe, neida, det er desverre ikke lek på gang, men ALLE 8 C140 er ute samtidig!

Jepp, dette er så sjeldent at... har jeg egentlig sett alle 8 samtidig før, da? Tror nesten ikke det, jeg. det sier jo litt om hvor sky disse er.

De har antageligvis en utrolig dum plassering også, nesten helt nede på stuegolvet, der alle tramper rundt hele dagen. Men, de må nesten være i en 110 liter pga størrelsen (jeg har jo bare 110 litere og 54 litere å velge i), og da er valg av plassering litt begrenset. Ja, jeg håper disse vil leke en dag, men jeg tror ikke karet de går i nå vil tillate det å skje. Det er for urolig utenfor karet til at de får utfoldet seg, tror jeg.

Jeg håper snekkeren min kommer seg, for da blir det akvarierom til sommeren! Han har hatt en skulderoperasjon, og i midten av januar bærer det til sykehuset igjen for å vurdere enda en. Så derfor henger planene om akvarierom litt i det blå enda, dessverre. Det er for dyrt å skulle leie inn snekkere til dette, jeg har faktisk ikke tenkt å ta opp lån for å holde på med en hobby, så... her er det billigste måte, eller ingen måte :p

Eller.. dvs. Blir det ikke bygd på har jeg enda en mulighet, men det vil ta lengre tid. Vi har et rom i kjelleren som kan brukes (rett siden av vaskerommet, så det er egentlig perfekt!). Men, det er lavt under taket der så det er ikke helt optimalt. Dessuten brukes det som rom når vi har fosterbroren min på besøk (vi er avlastningshjem gjennom barnevernet for han). Men, han er så stor at han nok snart er ferdig med å være hos oss. Kanskje et år til?

Jaja, får se hva som skjer i 2009 Imens koser jeg meg med å dagdrømme litt Og kose meg med de karene og fiskene jeg har
oooooh. C140 stimer opp og ned glasset! Første gang jeg har sett. Ser til og med et par som barter litt rundt på de andre. Jeg sitter ikke nærme nok til å se om det er hanner som prøver å varte opp damene...

Jeg satte faktisk inn et powerhead i det karet i går. Powerheaden bare lå her, og det er ikke så mye bevegelse i overflata i det karet, så jeg bråbestemte meg for å sette det inn.

Kanskje disse skal gå på tubifex & mygglarver diett en stund...? Når vi begynner på jobb og skole igjen er det jo rolig på stua hele dagen... hehe

Det er da lov å håpe.
oi så spennende =D fikk forresten esken med eikeløv idag elin
Så raskt? Kjempebra!!

Ja, dette er jo litt spennende. Det dør sikkert ut, er vel en reaksjon på økt sirkulasjon. Men, jeg vet jo at det ikke er umulig å drette disse, så..
Spennende ,håper det blir noe mer da
Ja, Sølvi, det er da lov å håpe

Har vært å sniktittet på atroene igjen. Jeg må si, selv om de aldri mer skulle leke er dette en fryd å se på. Det er helt tydelig at å flytte til et rolig rom gjorde susen. De er fremme hele tiden! Suser opp og ned, hit og dit

Men. Jeg er bekymret. For det første ser jeg nå bare 5 stykk. Og jeg aner ikke hvor nummer 6 er en (en hanne). Rota er stor og med mange gjemmesteder, så jeg får ikke sjekket uten å ta opp den, og jeg vil helst ikke forstyrre.

En annen ting.. hva spiser disse egentlig? For de spiser da ingenting. Jeg plukker ut igjen tubifex, ser mygglarvene ligge å slenge og nå er det meitemarsticks som ligger der. Så riktignok at en av hunnene var bortom og prøvesmakte, men... det liksom ikke noen glød over det!
Får prøve å servere artemia, det har jeg sett at de spiser. Og noe må de jo ha i seg, de har vært her såpass lenge nå. Før var det ikke mulig for meg å se, måtte fóre etter at lyset var slukket. Men nå ser jeg jo til de hundre ganger per dag, og ser at det ikke er noe mat jeg serverer som fenger. Synes at et par av hannene (de to jeg ser) er ganske så tynne også

Får håpe de spiser nok, de må jo ha gjort det før. Mulig de spiser mygglarvene, bare at de ikke er storspiste og at jeg serverer litt vel mye.
Opplevde også at disse var langt mer småspiste enn andre coryer. De var omtrent like store som concolorene da jeg kjøpte dem, men concolorene raste fort fra i størrelse. Det var et hav av forskjell både i skyhet og apetitt. Jeg trodde jo jeg skulle selge deg 5 - hadde ikke sett 6 stk på uker og måneder så tror ikke det er noen grunn til bekymring. De får så godt stell så ta det med ro Fisk leker ikke om de ikke har bra forhold!
*puh*

Nei, hadde de ikke spist noe her så hadde de neppe vært i live fortsatt. Men jeg er liksom vant til at coryene kaster seg over både tabletter, mygglarver og tubifex (da går de jo HELT av skaftet!). Men nå har jeg altså sett atroene sveve over klypa med tubifex uten å ense den, og da blir jeg småbekymret altså hehe. Men noe må de da spise. Jeg tror egentlig at de spiser mygglarver...

Hmm. Tror jammen jeg skal teste det i morra. Jeg har en god krimbok jeg ikke har begynt på. Kan jo gi de en halv terning, og legge med i senga og lese. Da sitter jeg i ro, og kan ha et øye på mygglarvene og se om de blir spist

Tør ikke mate mer i dag siden jeg slapp oppi noen "pinner" meitemarksticks :p
mine coryer bryr seg overhodet ikke om tubifex. hvertfall ikke trillene, har ikke prøvd det etter jeg skaffet meg cw23 og c melanotaenia. er lissom ikke så lett med for du trenger blylodd for å holde på bunn :p
Sanne
er lissom ikke så lett med for du trenger blylodd for å holde på bunn :p

Hehehe! Holder lenge med en klesklype, da!

Var det frysetørret du prøvde også? Alle de andre coryene her går bananas når de får dette servert, men atroene? Nåh nei. Skal forske litt på hva disse egentlig vil ha, så skal de få nøyaktig det de peker på
ja, jbl's frysetørrede terninger. prøvd med klesklype og, uten altfor mye hell :p

trilineatus brydde seg lite. nå har jeg gitt dem røde myggiser ikveld.. men kan jo prøve en terning og se om cw23 eller melonene har andre meninger :p

edit: klesklype #1 fløt. klesklype #2 sank. så får vi se an reaksjonen :p
Du må melde fra hvordan det går!
tja, 30 min etter, og ikke en fisk har vært borte og snust :p nå gikk lyset av, så får jeg se imorgen om noe skjer :p virker som bladene har allerede begynt å synke såvidt
Coryene mine får frystrret tubifex med klesklype, det blir i alle fall borte De får som regel riktignok litt hjelp av sultne ciklider
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap