Mange bøtter vann.. (side 63)

det rekekaret er bare 28 liter, så rota var ikke stor (men kostet allikevel 210 kroner)
min erfaring er at enkelte kjeder har begrenset utvalg da de skal ha plass til mye annet enn akvarieting og. så nå¨r jeg skal ha røtter så drar jeg til butikker som prioriterer fiskeavdelingen. her i området er det krizoo jeg drar til. den store rota i 96 litern fant jeg der. og nesten alle fine røtter i de andre kara og. sjelden jeg finner fine røtter på plasser som tropehagen.
en snikende jaguar
[External Image]


noen blue pearl
[External Image]

en penn
[External Image]
ookey. fore med betta yngelfor = crazy fisk. seriøst. ga litt av dette igår for å se om pennene tok det, hvilket de gjør. økt aktivitet på bunn naturlig nok, disse er vant til at hvis det lukter mat, er det til dem. prøver litt idag. fisken går BANANAS. herlighet for en freneti. tok så mange bilder at kameraet lagger, så nå må jeg tømme det. men, det får hvertfall fisken ut i dagen, om ikke annet. er jo ikke så mye mat i det pulveret for 19 voksne coryer :p
Jeg er ikke sikker på om jeg skjønte det - mener du at pennetetraene likte det veldig godt altså? Eller var det Coryene på bunnen som ble "crazy" ?

Hva er dette betta-yngelfôret forresten? Merke?

PS!
De tetraene er enda finere enn jeg trodde! (de var absolutt nydelige, for å si det rett ut!)
begge deler ser det ut til :p var god fart i coryene da jeg kom inn døra og, men ikke på lang nær så mye som etter at jeg foret! himmel. fikk tatt en god del melanotaenia bilder, de har ikke vært poseringsvillige siden de flyttet, så dette var fine greier.

pennene spiser dette yngelforet, ser hvertfall ikke at de spytter det ut igjen som de gjorde med jbl gala.

foret er ocean nutrition betta for, er som smått pulver i en liten plastflaske med grønt lokk. min kom i en liten kartong

herlighet som de melonene styrer nå. er to stykker som henger som erteris, en stor og en liten. minst en av dem er en hun... gale er de. får vel tine noe mygglarver eller artemia snart tror jeg, eller så blir de vel gale av å lete etter de små korna :p

og jeg har MASSE bilder jeg må redigere.. er masse grums og noe uklart vann akkurat nå, så det blir mye partikler og litt rare farger til tider. prøver å få bildene med fiskene i så naturlige farger som mulig, men ikke alltid jeg greier det. dessuten så jeg nyttårsaften at alt ser jo ikke like fint ut på andre skjermer :p
De pennene er kjempekule Fikk utrolig lyst på. Hvor har du kjøpt det betta foret forresten? Det kunne vært noe for kampfisk og channoides yngelen min
jeg kjøpte mitt på krizoo i stokke ;p men jeg vil tro alle som fører ocean nutrition vil kunne ta det inn. fullstendig navn er atison's betta starter. bruker det på venusyngel, i starten er de så små at kun infusorier/liquifry er smått nok, men de er ikke så veldig store før de tar dette. er jo ment for små betta yngel :p en sånn liten boks kosta 120 kr, så billig er det ikke. men det er forholdsvis drøyt. kommer jo an på hvor mange små og hvor raus man er :p

så skal vi se om jeg får redigert noe bilder her. har vel ca 50-70 å gå igjennom :p tatt 200 bilder på 2 dager.. ca 30% er slettet etter første øyekast :p
Oi, da har du litt å holde på med
her kommer noen fra igår. duppet av litt jeg, så er litt på etterskudd :p

en høytsvevende cw23. disse går høyere enn de andre, de kan til og med ligge å hvile på kanten der de to slimline platene glir over hverandre :p
[External Image]


kurtisering, ei hue to hanner :p
[External Image]

penner har ikke så varierte positurer. de henger for det meste sånn :p
[External Image]
tja, da har jeg fått ca 20 bilder som er noe å vise frem, pluss et bilde hvor bare bakparten er skarpt.
men jeg tar det med likevel, for det viser hvor nydelig det kan skimre i disse coryene. avhengig av lys og vinkel, går disse i alt fra turkis til mørk blågrønn, noen ganger ser det ut som noen har strødd glitter på dem :p
[External Image]


så noen oversiktsbilder, disse er store, så klikk på dem for detaljer. dette er etter at de begynte å fyke rundt når jeg matet pennene :p
[External Image]


[External Image]
forfølgelse, c melanotaenia hun og han :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fine bilder, så utrolig liten han er i forhold til henne
ja, det var størrelses forskjell da jeg kjøpte de. fikk beskjed om at de var av beskjeden størrelse... syns de var store jeg :p er vf, så forholdsvis voksne fisk. men de har vokst hos meg ja. som alle andre fisk :p er nok ikke gjerrig på maten. syns det er vanskelig å beregne, og noen fisk er jo mer på hugget under foringstid enn andre. så forer man litt ekstra så alle skal få :p


triller på matjakt
[External Image]

teknisk dårlig, men syntes det var litt søtt :p
[External Image]

og hva glor så du på?
[External Image]
Er det VF så kan de vel variere en del i størrelse ja. Bare morsomt med litt variasjon
de trillene stimer opp og ned ennå de. men ser ikke tegn til egg. men, de er hvertfall klare nå :p

disse melanotaeniane har et herlig nesegrev. sjekk de bartene da

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Nydelig den cory arten der Håper du får egg på dem.
ja, jenta er hvertfall klar nok! ser et par av dem har nermest dobbelthaker der de gjemmer seg under skifern :p
da har jeg kjøpt luftpumpe til 96 litern. pennene liker ikke mye strøm, så det blir ei pumpe til å bryte overflata. var halv pris på det meste på tropehagen idag, så da blei det ikke så dyrt heller :p men ser saken har to utganger, så stikker ned imorra og kjøper en stein til, så har jeg en i hvert hjørne :p

sitter å vurderer hvilket bilde jeg skal sende inn til konken... skal nok prøve å ta noen fler i kveld og i morra
hehe. slapp oppi litt broccoli hos rekene, i 64 liter (også til reker) og i 96 litern bare for gøy. tror du ikke coryene ble helt gale :p

også flytta noen venusyngel over til 64 litern, de er store nå. større enn sine søsken i 64 litern, siden de har hatt null konkuranse om maten. men de er så bleike! nærmest fargeløse er de. de små i yngeltanken er jo mye mere farger på...

her er ett bilde for sammenlignings skyld. merk den sterkt fargede hannen, og de to i øvre høyre og nedre venstre hjørne er to damer, som er mørke i fargen. og disse barna dems har jo knapt farger!
kan og se en av barna som har vokst opp med foreldrene uklart i øvre venstre hjørne :p

[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap