Anders' akvarierom [NR. 1] (side 63)

Plussmedlem
Jeg tok noen bilder av Green Laser-ungfiskene i kveld jeg fant ut at jeg ville legge ut her. Noen av dem skal nok forlate hjemmet nå etterhvert... *snufs*

Mulig de ble litt uskarpe.











[External Image]

[External Image]

[External Image]
De er så utrolig fine
Dette er en art jeg virkelig ønsker meg. Skal forresten få en gjeng corydoras sp. black av en i akvarieklubben. Gleder meg masse
Plussmedlem
Corydoras adolfoi
[External Image]

Har vært hjemme i dag, lysene ble skrudd på litt ekstra tidlig og noen av fiskene fikk litt fôr. Og nå vet jeg at jeg ikke skal drive med fôring når man er i dårlig form! Og i hvert fall ikke med diskusgranulat. Hadde det enda vært fôrtabletter... med det her er bittesmå korn som legger seg overalt!
Hele boksen veltet, nemlig.

Å neida, jeg er ikke frustrert ))
[External Image]
Enda godt boksen ikke veltet oppi akvariet...
Sier som Sissimor; godt det ikke havnet i vannet. Det hadde krevd mye mer jobb å få rettet opp i, stress også
Plussmedlem
Hehe, ja, det hadde vært verre om en halv boks med diskusgranulat havnet i vannet... heldigvis var det ikke stor sjans for det akkurat i dette tilfellet, for jeg skulle bare sette fra meg boksen litt på et akvariearmatur. Jeg satt den helt på kanten, og da regnet det diskusgranulat utover gulvet... :p

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Jeg har en del egenoppdrettede Corydoras Green Laser som går sammen med de oprinnelige 10. Noen av de minste begynner å bli kjønnsmodne, for jeg så akkurat at et par "småtasser" prøvde intenst å få med en dame på "noe gøy"

Det er litt rart det der, for Green Laser har ikke lagt egg siden i våres eller noe. De var så utrolig effektive lenge, men så var det bare bråstopp en stund før sommeren! Håper de setter i gang igjen snart. Egentlig kunne jeg tenke med å drette opp et stort kull av disse her, men for det første så har jeg ikke plass, og for det andre møtte det med en del triste problemer forrige gang. En del av ynglene fikk nemlig "pilespisshale", og det tok mye av gleden fra meg. Ikke forstod jeg det før det hadde gått lang tid heller, men jeg lurte jo på hvorfor jeg hadde noen skraptynne yngel som aldri vokste, og mange flotte eksemplarer som utviklet seg fint.

På grunn av pilespisshale-problemene fikk jeg altså aldri opp noen særlige mengder yngel noen gang. Av mitt første oppdrett går alle ungfiskene sammen med voksengruppen, mens mitt andre oppdrett snart skal selges.

Men jeg har lest en del om dette problemet, da, så jeg håper på mer suksess neste gang... men det bekymrer meg at det skal komme igjen. Også lurer jeg på; hvorfor er Green Laser så utsatt...?
Plussmedlem
Et bilde til av Corydoras adolfoi...

Et par som koser seg med mat, de hadde fått diskusgranulat her. Kun den ene var i fokus da, men... [External Image]
Plussmedlem
Det nesten skremmer meg å se hvor mye vann som faktisk er i lufta inne på et rom fullt av akvarier! Det er utrolig mye, nemlig. Jeg har ikke dekkglass da, og 4 (5) av akvariene mine er uten heldekkende armaturer, men alle gir fra seg store mengder vann.

På bildet under ser du hvor mye vann som har kommet i tanken nå siden jeg tømte den i går kveld. Jess, helt riktig! Kanskje ikke så lett å se akkurat hvor stor tanken er, men sammenlign med armen min...


Kanskje derfor jeg sjelden er tørst...? :p[External Image]
Kunne trengt en luftavfukter jeg og, det er rene regnskogen nede på rommet mitt!!!!!
Har lest gjennom alle postene nå, veldig interessant og følge med på! Har netopp bestilt en 240 liter, har en 55 liter akkurat nå. Jeg var på dyrebutikken i tromsø, og de solgte cory eques der!!!!! synd de kostet 200 hver og jeg ikke har penger
Plussmedlem
Takk for det, Gard 200 stk. er forresten en utrolig bra pris for eques (jeg betalte 350 pr. stk sist...) så om du har sjansen så ikke la den gå fra deg. Men jeg skjønner jo det at pengene ikke strekker til - sånn er det å være ung akvarist...

Ja, men får og være 14 så er jeg heldig og har en jobb i hverdagene, så vist de ikke blir utsolgt skal jeg kansje kjøpe 4-5 Hørte med moren min og skulle kanjse få 2 av henne De er utrolig fine og skal kjøpe en 55 liter til og kansje ha eques og corydoras panda oppi den.
Plussmedlem
Gard Johansen
De er utrolig fine og skal kjøpe en 55 liter til og kansje ha eques og corydoras panda oppi den.


Det ville jeg nok absolutt ikke anbefalt dessverre. Dette er fordi de to artene trives i forskjellige temperaturer. Panda vil gjerne ha tempen godt under 25, mens eques vil ha det mye varmere... så disse artene passer egentlig ikke sammen sånn sett.

ok. Da kan jeg jo ha artskar for begge.
Vet du noe om panda liker ekstra sirkulasjon, huler etc?
Plussmedlem
Jeg har skrevet litt om Corydoras inne på min blogg/"hjemmeside", jeg tenkte jeg skulle linke til den her så kan du lese litt der, Gard Der har jeg skrevet litt generelt om Corydoras og det de trenger. Ellers så liker Corydoras panda det samme som andre Corydoras; røtter med skygge ovenfra (og sirkulasjon). God sirkulasjon kan være med å få de til å leke

Her er siden om Corydoras


Siden kan være litt mangelfull, da, for jeg forfattet det ganske raskt og sånt, bare med det som falt inn i hodet mitt. Om noen titter innom der og har innspill til hva annet "generelt" jeg kan føye til, bare si ifra til meg.
Ang green laser corydoras
Hei Anders
Kjekt å se inne på bloggen din, jeg lurer på om du har noen gode råd om hvordan få corydorasene i lek, mine er ganske sky, gjemmer seg inne i planter og kokosnøttene,er fremme når jeg ikke ser på dem, bør jeg ta bort kokosnøttene?

corydorasene er mine favoritter
Plussmedlem
pippi66
Hei Anders Kjekt å se inne på bloggen din, jeg lurer på om du har noen gode råd om hvordan få corydorasene i lek, mine er ganske sky, gjemmer seg inne i planter og kokosnøttene,er fremme når jeg ikke ser på dem, bør jeg ta bort kokosnøttene? corydorasene er mine favoritter ;-)


Hyggelig at du titter innom


Corydoras er veldig varierende i oppførsel fra art til art og fra akvarium til akvarium. Mange opplever dessverre Green Laser som en sky art som gjemmer seg hele tiden, og det gjør tydeligvis du også.
Jeg hadde det sånn før jeg også, helt til akvariet fikk en ominnredning; da ble plutselig fiskene mer aktive, mindre sky og startet å leke regelmessig. Dette er snart et år siden, og fiskene er fortsatt mye mer aktive enn det de var før.

Jeg ville ikke fjernet skjulestedene Coryene har, nei, det bare senker trivselen og fører til mer stress.

Hvis du gidder å se i mitt forrige innlegg her i tråden kan du klikke på linken som står der. Da havner du på en side der jeg har skrevet litt diverse om Corydoras. Les den, kanskje du får noen tips og litt nyttig info? Det er også fine artikler om Corydoras her på AF. Gå på "Artikler", så på "Maller".
Plussmedlem
Corydoras vittatus har vist litt lekstendenser om dagen, men jeg har ikke sett noen egg så langt. Jeg håper jo det kan komme noen fler da, sånn at jeg kan få spredd denne arten litt De 6 ynglene jeg har nå vil jeg jo ha selv, så jeg kan ha en fin, stor gruppe på 12 av denne arten

Et par bilder av en av hannene. Hvis noen lurer på hva den flekken på "snuten" er så er det rett og slett bare sånn det er. En føflekk, kanskje? Hehe












Ingen som syntes han her er lekker, vel?
[External Image]

[External Image]
Krysser fingrene at det blir enda mere vittaus yngel på deg Anders
Utrolig fine bilder du tar!!!! Hva slags kamera har du????
Plussmedlem
Henerik
Hva slags kamera har du????



Jeg har investert i et veldig godt kamera jeg er veldig glad i; et Canon EOS 600D. Det kostet noen tusenlapper, ja, men så har jeg et kvalitetskamera som varer lenge og jeg er veldig fornøyd med

Etter at jeg fikk det ble kvaliteten på bildene i denne tråden med ett ganske mye bedre. Det ble også en stor forskjell for meg som tar bildene, det er så utrolig mye lettere å lykkes med bildene!
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap