Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 64)

1. Denne sullen har en veldig spesiell farge, nydelig gul og den har jeg hatt lenge. Hadde håpet på yngel i den fargen men det nærmeste jeg kom var hvit. Den hvite har nå blitt stor og håper på yngel av den også.
2. Posthorn som driver og turner..er vel sommer OL i London snart....
3. Snegler har det med å hoppe... noe denne rosa eplen også gjorde. De klatrer opp på plantene og hopper utfor...
1. Hvite epler er noe av det fineste jeg ser. De er så flotte så lenge de holder seg hvite.
2. En av mine store Arnold suller. Jeg tror jeg har fått til 12 stykker tilsammen av de med smått og stort.
3. En av mine små perler.....
Inaktiv bruker
Jeg satte her i mine egene tanker rett før jeg skulle på jobb, så kastet jeg et blikk på Reke dammen.
En klump så jeg, en diger klump av snegle, så hørte jeg en lyd, KLASK!!!! DUNK!!!
Joda, her var det et TYDELIG overgrep... Heheh :P Hva de faktisk holdt på med aner jeg ikke, men jeg trodde at liv skulle gå tapt! Men de lever begge to. :P

Spock
Jeg satte her i mine egene tanker rett før jeg skulle på jobb, så kastet jeg et blikk på Reke dammen. En klump så jeg, en diger klump av snegle, så hørte jeg en lyd, KLASK!!!! DUNK!!! Joda, her var det et TYDELIG overgrep... Heheh :P Hva de faktisk holdt på med aner jeg ikke, men jeg trodde at liv skulle gå tapt! Men de lever begge to. :P

ÅÅ den holder på å voldtar Garry..hvis det er det den heter den nest minste. Garry er overhodet ikke klar enda men det er det den gjør den store. Da er i alle fall Garry dame. Dette har jeg sett masse av.
Inaktiv bruker
Nei det er Barbie, (Nest minste) Og Fatso. ;P Hm, jeg hører lykke rus. Enten så er Fatso Homo eller så er Barbie faktisk ei dame Jaja, kjærlighet er kjærlighet.
Garry bare svinser rundt om kring med speedy på skallet. Litt gøy å se på de to, :P Synd jeg aldri klarer og få et skikkelig bilde av de.
Hahah!
Men speedy liker og grave seg ned det er helt klart for det kan gå dager mellom hver gang jeg ser han. :P
Da er Barbie en dame får vi håpe. Den er i alle fall ikke mottakelig for herrebesøk enda. Fatso er jo mer enn klar men damene må være rundt 4 cm før de er klare til å legge egg. Damer som ikke er klare prøver alt de kan for å riste de av seg og komme til under skallet så de kan bite hannen. Hadde selv en slik episode i et av de rosa karene. Der var hoa mellom 3-4 cm men ikke klar....ho rista han av seg og beit skikkelig etter hannen. De gir seg som regel. For hoa legger døra under skallet til hannen og skyver de ut. he he.
Inaktiv bruker
heheh. Jet tror barbie er større en 4cm. :P
Hm, hvor måler mann? Skallet eller hele kroppen?
ja de sneglene er skikkelig kule, unger elsker og se på dem. :P
Jeg håper det blir små snegler snart, for vannstanden er ganske lav nå... :P Burde vell bytte vann. :/
Da har jeg noe og gjøre før jobb i morgen ;D
Jeg måler de fra nesetuppen og bak på enden av skallet. Det blir sånn ca...er barbie så stor??? hvor stor er da Fatso..han ser jo ut som en kjempe i forhold...hvis jeg har forstått rett at det er Fatso som sitter på ryggen til Barbie?
Inaktiv bruker
Fatso er DIGER. han er rundt 7-8cm ;P 3 ganger så stor som Garry, 10 ganger så stor som Speedy. Ja han som sitter på ryggen til Barbie.
Han har spist opp ALL Andematen! :P Jeg skal måle og veie alle tre i morgen ;P
Oppdatering på vekt og lengde kommer.

Har et bilde av Fatso og Speedy på telefon, skal se om jeg finner kabelen så det kommer ut.
Da er han i alle fall en fullvoksen eplesnegle. Blir den større så er den en kjempe eple, men får ikke det til å stemme med fargene. Skallet ligner på en kjempe eple men ikke kroppen. Blir spennende å følge med på.
Inaktiv bruker
Mulig vannet forstørrer :P Uansett ;P Her er bildet.
Spock
Mulig vannet forstørrer :P Uansett ;P Her er bildet.

Dette syns jeg ser normalt ut. Speedy har jo vokst veldig. Må få se skallet og kroppen på den ....Her er bilder av alle mine tre Pianosnegler som Speedy muligens er i slekt med. De har paret seg så venter nå i spenning på om det kommer noen små snart. Den har snart gått en måned gravid..he he
1. Her er en stor sort sulle med hvite prikker som har født to eggsekker. Var veldig spent på om det var noe inni de, men dessverre så var de tomme. Det er sjelden faktisk. Har opplevd at de har fått tomme eggsekker bare en gang før. Men regner med det kommer flere.
2 og 3. Her er det to som tydeligvis har noe på gang. Den halte og dro i den andre sullen lenge....så ble det litt vasking og pussing og hvordan det endte vet jeg ikke ...vil vise seg om ca 14 dager tenker jeg...men de er jo søte da..
Inaktiv bruker
;P Da er det det jeg som føler at de er så store. De skal måles og veies i dag.
Jeg synes speedy er like liten jeg, ;P men han ligner veldig på dine Pianosnegler.
Er dette en langtids levende snegle? Siden den vokser så sakte og at de bruker litt ekstra tid på det ene og det andre?
Du har så mange fine snegler, hadde jeg fortsatt bodd i Trondeim så hadde jeg kommet og kjøpt fra deg.
Spock
;P Da er det det jeg som føler at de er så store. De skal måles og veies i dag. :) Jeg synes speedy er like liten jeg, ;P men han ligner veldig på dine Pianosnegler. Er dette en langtids levende snegle? :D Siden den vokser så sakte og at de bruker litt ekstra tid på det ene og det andre? :) Du har så mange fine snegler, hadde jeg fortsatt bodd i Trondeim så hadde jeg kommet og kjøpt fra deg. :D

De Pianoene jeg har har vokst ganske fort syns jeg, men hvor lenge de lever er sikkert bare ca 2 år kan jeg tenke meg. Det er så individuelt hvor lenge de lever. Det er bare bra at de ikke vokser så fort, for ved å ha de i akvarium så forkorter vi levetiden deres med det halve..fordi i et akvarium får de mat hele tiden, jevn temperatur, ingen tørke eller flom som gjør at de må grave seg ned osv. Ute i det fri kan de bli opp til 4 år mens de i akvarium blir maks 2 år.
Det er bare å si ifra så kan jeg sende deg snegler jeg vettu.

Her er noen bilder av to gode venner av meg. De tuslet sammen lenge på glasset tett i tett. Glasset er ikke pusset for det gjør jeg aldri i 30 litrene for det fødes endel babyepler der og de trenger det belegget som ligger på glasset der.,ikke så fint å se på men...
Inaktiv bruker
Så trist! :O Jeg håper mine varer LENGE! Nå har jeg målt dem :P Fatso er 5-6cm Barbie 3-4cm Og garry er bare 2cm ;P hahah
Men fatso er skikkelig tung! :O Sånn 10 gram mens de andre fikke jeg ikke utslag på. :P

;D JA! Jeg vil ha snegler. Men det må vente litt, er -20 ute! -.-
Spock
Så trist! :O Jeg håper mine varer LENGE! :D Nå har jeg målt dem :P Fatso er 5-6cm Barbie 3-4cm Og garry er bare 2cm ;P hahah Men fatso er skikkelig tung! :O Sånn 10 gram mens de andre fikke jeg ikke utslag på. :P ;D JA! Jeg vil ha snegler. Men det må vente litt, er -20 ute! -.-

Da blir det ikke lenge til Barbie tar imot han. Hadde voldtekt i rosakaret i dag tidlig og den var bare 3 cm stor. Men ho måtte gi tapt, han fikk viljen sin denne gangen.
Ja alle sendinger av snegler er utsatt til mandagen....jeg blir borte til søndagen. Barnebarna ville ha mormor på besøk resten av uka...og det ville mormor vettu...

Denne oransje sullen driver med vannterapi...
Inaktiv bruker
^^ så gøy, jeg håper det bli action snart.
Hvor lang tid tar det fra parring til egglegging?

Klart de vil ha besøk, jeg synes selv det er gøy og ha barn på besøk i en alder av 21 :P Nabogutten på 5 var her i helgen og hadde lyst å se, men da var vi ikke hjemme, så nå har jeg fått STRENG beskjed om at jeg må holde meg hjemme.
Og med 3 gudsønner og 2 nevøer så blir det fort noen unger som vil se, de stråler når de ser fiskene, sneglene og rekene.

^^ Vann yoga?
Jeg aner egentlig ikke hvor lang tid det tar. Fra 1-3 uker kanskje. Du vil se det på Barbie hvis du følger endel med på karet at ho vil gå endel og lete etter en plass å legge eggene. Over vannet, du må ha senket vannstand ca 7 cm for at ho skal få plass til å legge egg. Ho kan gå mange runder rundt kanten for å finne den rette plassen. Sørg bare for at ho ikke finner en vei ut av karet. Eggleggingen foregår om natten.
1. Disse to er søte vell?
2 og 3. Thiara winterii er knalltøffe sandsegler. De er sjeldne å se over sanden..men denne tok seg en tur over sanden...skikkelig fint skall har de.
Sulawesi-sneglene dine er så fine! Jeg har hatt lyst å kjøpe sånne flere ganger men uansett hvordan jeg vrir og vender på det så har jeg ikke rette vannverdier i noen kar her...bare surt cory-vann overalt
Men de er virkelig flotte, de aller fineste sneglene synes jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap