- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins lille hjørne (side 64)
Elins lille hjørne (side 64)
Fórer C140 med tubifex akkurat nå (ja, jeg ble inspirert etter å se stimingen i dag hehe), og de er helt gale
Utrolig at det er så store forskjeller.
Ellers gikk jeg litt mann av huse i høst og kjøpte 5 pakker frossen tubifex. Har enda ikke funnet en fisk her i hus som spiser det... snakk om å kaste penger ut av vinduet. neste gang jeg finner nytt fór skal jeg kjøpe en liten pakke først :p
Utrolig at det er så store forskjeller.
Ellers gikk jeg litt mann av huse i høst og kjøpte 5 pakker frossen tubifex. Har enda ikke funnet en fisk her i hus som spiser det... snakk om å kaste penger ut av vinduet. neste gang jeg finner nytt fór skal jeg kjøpe en liten pakke først :p
Postet 02.01.09 kl 20:04
Hvilket merke kjøpte du? Jeg har akvarietekniks frosne tubifex og den er veldig populær hos meg. Men har merket at det varierer fra merke til merke. Prøvde meg på fina fisken cyklops og ingen ville ha. Akvarieteknik sin derimot - den går ned på høykant.
Fjorårets dårligste kjøp her må være rekefor som ikke synger. JBL Noveo Prawn- ikke kjøp!!!
Fjorårets dårligste kjøp her må være rekefor som ikke synger. JBL Noveo Prawn- ikke kjøp!!!
Postet 02.01.09 kl 20:07
Endret: 02.01.09 kl 20:09
liv_65Hvilket merke kjøpte du? Jeg har akvarietekniks frosne tubifex og den er veldig populær hos meg. Men har merket at det varierer fra merke til merke. Prøvde meg på fina fisken cyklops og ingen ville ha. Akvarieteknik sin derimot - den går ned på høykant. Fjorårets dårligste kjøp her må være rekefor som ikke synger. JBL Noveo Prawn- ikke kjøp!!!
hehe syngende for var vel litt høye forventninger - synker!
Postet 02.01.09 kl 20:10
Hmm... det er dyrego sin.. det står dyrego på pakka mener jeg å huske, så det virker som om de lager sine egne. Eller i hvert fall pakker dem.
Et skikkelig bomkjøp hehe. Forresten, det var den frosne artemiaen deres også. fina fisken sin frosne artemia sklir ned på høykant, men ikke dyrego sin.
Dyrego sin frosne tubifex er forøvrig den eneste jeg har sett inoen butikk rundt her. Hadde fina fisken hatt en hadde jeg hatt mer tro på den
Et skikkelig bomkjøp hehe. Forresten, det var den frosne artemiaen deres også. fina fisken sin frosne artemia sklir ned på høykant, men ikke dyrego sin.
Dyrego sin frosne tubifex er forøvrig den eneste jeg har sett inoen butikk rundt her. Hadde fina fisken hatt en hadde jeg hatt mer tro på den
Postet 02.01.09 kl 20:10
Postet 02.01.09 kl 20:11
Postet 02.01.09 kl 20:14
hm, av frossenfor er det faktisk bare røde myggiser som går ned. har kun tilgang på fina fisken her. har svarte mygg, ikke like populært. rekemix ville ingen ha, og kuhli som skal digge pksehjerte ignorerte det fullstendig. artemiaen går ann, avhengig av hvilken fisk som får det. coryene er ikke like ivrig, venusene går av hengslene uansett hva de får... amanoene likte artemiaen også.
Postet 02.01.09 kl 20:18
Postet 02.01.09 kl 20:22
ElinHHmm... det er dyrego sin.. det står dyrego på pakka mener jeg å huske, så det virker som om de lager sine egne. Eller i hvert fall pakker dem. Et skikkelig bomkjøp hehe. Forresten, det var den frosne artemiaen deres også. fina fisken sin frosne artemia sklir ned på høykant, men ikke dyrego sin. Dyrego sin frosne tubifex er forøvrig den eneste jeg har sett inoen butikk rundt her. Hadde fina fisken hatt en hadde jeg hatt mer tro på den :-)
Tror akvarieteknik og dyrego er samme merke som begge importerer. Ser i alle fall helt like ut i pakningene. Det må være smak og behag da. Mine får stort sett bare de produktene og lite fina fisken og det glir ned på høykant
Sitter og ser på perlerad av novo prawn nå, har prøvd å dytte men det hjelper bare på noen. Skikkelig irriterende. Fikk de veldig anbefalt så det er eg. litt rart, kanskje feilproduktsjon med innlagt flytevest?
Rekemix kjøper jeg ikke - den griser så fælt og få som liker den. Kjøpte spesielt for tanganyika så var kun de som fikk den hos meg. Ikke kjøpt igjen etterpå.
Postet 02.01.09 kl 20:29
Endret: 02.01.09 kl 20:30
ElinHBurde vel snart tømme fryseren for mislykkede frossenfór kjøp :p
Aha....Det høres ut som et nyttårsforsett jeg burde sette meg! Rydde opp i alt frossentfôret jeg har i frysern!
Pakkevis med mislykka kjøp av frossentfôr, sånt man bare må stå og slamsuge opp igjen fordi ingen vil ha det.... :p
Selv guppyene (som vanligvis eter alt!) gren på nesa av hvite og svarte mygglarver... :p De spiste litt, men resten måtte jeg stå og rense ut - møkkajobb. Ingen andre rørte det. Svarte blir bare rota i stykker i millioner av ørsmå ruskebiter, som også må slamsuges vekk av meg.
Har artemia, bosmider, cyclops og et par ting til også, men av de vet jeg at iallefall de to førstnevnte blir spist (om enn ikke med særlig stor entusiasme).
Postet 02.01.09 kl 20:37
Endret: 02.01.09 kl 20:38
Postet 02.01.09 kl 20:49
Postet 02.01.09 kl 21:05
Jeg skjemmer ikke bort noen
Alle ynglene har fått hver sin dose artemia også. Klarer ikke å slutte selv om de er blitt 10 uker
Loxo og black har fått vannbytter, og resultatet av det var to weitzmaniyngel til i bøtta. Lurer på om det snart er tomt nedi der nå.
11 liter plasttanken min inneholder nå 24 yngel. 23 weitzmani og 1 metae. Det begynte med 16 egg weitzmani, så jeg har alstå slamsugd/fanget 7 weitzmani yngel fra foreldrenes tank. Det va'kke værst!
Alle ynglene har fått hver sin dose artemia også. Klarer ikke å slutte selv om de er blitt 10 uker
Loxo og black har fått vannbytter, og resultatet av det var to weitzmaniyngel til i bøtta. Lurer på om det snart er tomt nedi der nå.
11 liter plasttanken min inneholder nå 24 yngel. 23 weitzmani og 1 metae. Det begynte med 16 egg weitzmani, så jeg har alstå slamsugd/fanget 7 weitzmani yngel fra foreldrenes tank. Det va'kke værst!
Postet 02.01.09 kl 21:11
Postet 02.01.09 kl 21:42
Postet 02.01.09 kl 21:44
Postet 02.01.09 kl 21:50
Postet 02.01.09 kl 21:51
Postet 02.01.09 kl 21:59
Endret: 02.01.09 kl 22:02
Åh ja Gourmetmaten daler ned fordi jeg likevel lager den. Det blir nok tidsnok slutt på slike fancy saker!
Nest siste dag av ferien min! Jeg kommer til å slite mandag morgen, har jo snudd døgnet helt på hodet. Nå er det tungt å stå opp klokka 8, og på mandag har jeg da jobbet en halvtime allerede!
Har matet alle sammen i mørke i dag og løpt rundt med lommelykt og sjekket at alle spiser. Ikke no problem, til og med macmasteriyngelen spiser i halvmørke (setter på litt lys i taket så det ikke er bekmørkt). Så da har jeg dobbeltsjekket at det går bra å mate før jeg drar på jobb uten å sette på lyset.
Nå skal jeg snart ut og handle litt, for en gangs skyld ikke akvarieting, men klær til jentene
Nest siste dag av ferien min! Jeg kommer til å slite mandag morgen, har jo snudd døgnet helt på hodet. Nå er det tungt å stå opp klokka 8, og på mandag har jeg da jobbet en halvtime allerede!
Har matet alle sammen i mørke i dag og løpt rundt med lommelykt og sjekket at alle spiser. Ikke no problem, til og med macmasteriyngelen spiser i halvmørke (setter på litt lys i taket så det ikke er bekmørkt). Så da har jeg dobbeltsjekket at det går bra å mate før jeg drar på jobb uten å sette på lyset.
Nå skal jeg snart ut og handle litt, for en gangs skyld ikke akvarieting, men klær til jentene
Postet 03.01.09 kl 08:56
Postet 03.01.09 kl 10:17