Mange bøtter vann.. (side 64)

da blir det ferskvannsgoby på meg gitt! kjetilv skal hente for meg imorra
må nok omrokkere litt i asiakaret da. glad jeg har god filtrering og krystallklart vann i det karet =D
Sanne
da blir det ferskvannsgoby på meg gitt!


Jeg er nesten ikke misunnelig i det hele tatt :p
hehe, må bare finne ut når han har tid til å stikke opp hit med dem :p

ble jo litt fullt i asia karet da jeg flytta de ynglene. men jeg finner ut noe. kan jo flytte dem tilbake til barnehagen :p
Sanne
da blir det ferskvannsgoby på meg gitt! kjetilv skal hente for meg imorra :)

Det ordner seg for snille jenter - takket være snille gutter!
Gled deg!
får dem på mandag kveld gleder meg som en unge :p
må bare teste litt ph og sånn. de går visst i en ph på 6. tror nok asiakaret mitt holder noe høyere.. 96 litern derimot har sinnsykt lav ph grunnet diger rot + blader. men fisken ser ut til å like det ;p
må nok skaffe eikebarkekstrakt dog, når tiden kommer. ph'n i kranvannet er jo på 7-8.. også må jeg kjøpe meg noen nye planter. den ene rødrosa jeg har i asiakaret er helt hullete.

la oss feire litt. har du sett på magen?
[External Image]
* :O *

Kanskje du skulle øve deg litt på artemiaklekking dersom det ikke skjer noe snart, sånt snadder kan muligens trigge dem til å sette igang....

Anbefaler forøvrig stengelplanter ala H. polyspherma til gobyene. De liker å ligge på bladene og glo.
da må jeg først ha utstyr og egg :p men uansett, jeg har ikke plass til stort flere fisk nå, er kun en liten gruppe otto som renholdere og muligens noen få penner til. all annen tilvekst må bli den sterkestes rett hvis de blir noe egg, inntil jeg flytter. når den tid kommer, så blir nok enten trillene eller melonene den eneste corysorten i det karet sammen med penner og sugekopper. da kan vi begynne å tenke på seriøst oppdrett har jo allerede et par stykker på kjøpslista til cw23 :p og de fiskene er jo bare... 8 måneder? de blir nok godt og vel året før de er kjønnsmodne, og de leker nok ikke på komando, dernest skal eventuell yngel bli 5 mnd.. er tenker de langt inni framtida :p

vurderte å flytte de stakkars ludwigia repensen min. har 4 tynne stilker igjen etter å ha kjøpt 2 potter. de brakk jo bare du så på dem. all flyteplanter samler seg i det hjørnet så de får jo ikke lys. de er grønne og har knapt vokst en cm :p


[External Image]
kjøpt ny plante idag, men den blir nok ikke plantet før imorgen. har hodepine nå. men luftpumpa er satt opp. de hadde selvfølgelig ikke den samme størrelsen på keramikkluftsteiner som den jeg kjøpte igår igjen, så de ble den store. den bruser bare i den øverste delen, men det blir hvertfall noe bevegelse i overflata. en i hvert bakre hjørne. blir noe vannbytter og styr imorra. pennene tar også avskallede artemia egg. disse flyter jo som dupp, så de får tid til å sikte seg inn på dem :p

forfølgelse
[External Image]
hm, må skaffe meg eikebarkekstrakt.. har ikke mulighet til å lagre vann til vannbytter, og jeg bytter en ca 40-50 liter vann fordelt på kara mine. pennefisken og gobien vil ha lav ph og liker ikke svingninger. som det blir med det fine nulltallet på kh testen. jaja.

[External Image]
goby goby GOBY! nå er de på vei mot porsgrunn, jeg får dem imorra kveld. jeg er IKKE hyper, neida...
I motsetning til Elin så innrømmer jeg glatt: JEG ER MISSUNNELIG!
OK, da.

Jeg er grønn av missunnelse! Jeg må bare få tak på disse dersom det blir akvarierom og flere akvarier på meg.

Du MÅ bare pøse på med bilder av disse søte skapningene, Sanne! Jeg må leve litt gjennom deg en lang stund fremover. Er stygt redd disse ikke akkurat er enkle å få tak i også
ja, de er jo ubeskrevet og alt. viste seg at hun ikke hadde 5 lenger, hun fant bare 2. men de er ikke sosiale så det går nok bra

nå blir det vannbytte og omrokkering i karet de skal gå i, + rydding sånn at det ser noenlunde presentabelt ut her.
*sukk* her er ene småtten kjetil sente meg mms :p

[External Image]
Sånne du gleder deg til?
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Hva med sånn da?
<embed src="http://www.youtube.com/v/LfLac6Vakzc&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="480"></embed>
Scalarene ser sultent på :P
da har vi røsket godt oppi der. filteret kranglet som vanlig og jeg brukte 10 minutter bare på å starte det.


sånn var det.
[External Image]

og slik ble det. plantene i midten blir høye etterhvert, :p
[External Image]
Nydelige de gobyene Hva er egentlig forskjellen på dem og vanlig humlegoby?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap