Leifs verden (side 64)

So long,Leif

Skal hilse fra alle kjente og kjære i akvariekjelleren her,det var jo mange som fikk livet snudd på hodet i går.
Om savnet skulle bli for stort når du får nytt akvarierom,så er det ikke umulig at de kan flytte hjem igjen :o)



Er ikke bare fiskenes liv som er snudd opp ned. Reolen ble allerede hentet søndag kveld og det ble veeeldig tomt i akvariekjelleren. 160L i stua har fått beboere. 14 stk C125 og de koser seg. Ellers er det bare kongoene som er igjen av voksen fisk, samt er drøss med yngel. Ja det tynnes vel litt ut der også ettersom mange har sendt mail og ringt. Fikk solgt de 10 ungfiskene av C125 og hyggelig var det at de kom til en barnefamilie. Faller lett i barnas verden når de titter rundt i karene, så hun fikk med en del yngel av forskjellige slag på kjøpet. Guttungen min er også litt anderledes nå når han er med i kjelleren. Bebbi synger han ut og finner snart ikke hverken fisk eller kar der. Men han har glede av stue karet. Er vel kun 6 kar igjen nå totalt. Skal vel ha noe mer fargerik fisk i 160L, men vet ikke hva det blir. Vil iallefall ikke ha eggtyver... Ellers er det sånn passe med meg, men har ikke mistet motet selv om jeg har vært fraværende noen dager fra tråden min. Kos dere videre i sommervarmen folkens
Sikkert noen som lurer på hvordan det går med meg nå ettersom jeg ikke har skrevet noe på nær 2 uker. Beklager om noen synes det blir litt mye OF TOPIC i dette innlegget. Mine C125 går fortsatt i 160Literen og har lagt egg der også ;- =) Nede går det ancistrus yngel, kongo yngel, c125 yngel og et par apisto yngel. Disse er fordelt på 3-4 kar. Ja, så det er ikke helt tomt for kar. Det blir ikke noe leie nå, men EIE. Ingen skal lenger få sette pinner i hjulene mine. Sist fredag søkte vi om 80% i en bank og 20% i husbanken. Lørdag, dagen etter lå det brev fra sist nevnte at lånene var innvilget. JIPPI tenkte jeg og tårer var vanskelig å holde tilbake. Vi har plukket oss ut et hus i HOF området i Vestfold, 15 minutter herfra som vi sannsynligvis legger inn bud på mandag eller tirsdag. Huset har 4 soverom, og gjett hva det ene rommet skal brukes til? Har også mulighet i kjelleren, selv om det er vel lavt under taket der. Desverre er det ikke inngang til kjelleren annet enn utende fra. Men om det blir dette huset, blir det iallefall akvarierom/akvariekjeller
Plussmedlem
Lykke til med budet Bedre å betale på et lån enn leieutgifter.
Anbefaler deg å bytte ut tapeten på badet ...Hvis det er det landlige og solrike huset jeg tror det er. Regner med at den ligger på Finn

Gleder meg virkelig på dine vegne Leif ,lykke til med husjakt
Loomis
Lykke til med budet :) Bedre å betale på et lån enn leieutgifter. Anbefaler deg å bytte ut tapeten på badet ;) ...Hvis det er det landlige og solrike huset jeg tror det er. Regner med at den ligger på Finn :)



Takk Lookis. Jo da det ligger på Finn ;- ) De fleste hus som selges via megler ligger vel der.... Jo da å betale til seg selv er mer hyggelig enn å kaste 6000 kr i leie ut vinduet hver mnd. Leien her utgjør jo et lån alene på over en mill!!! Tenker ikke.... alt for mye på akvarierom enda i forhold til det huset, selv om det tussler litt bak i cellene.... Kan jo være at det måtte bli et annet hus til slutt. Men så langt har det ikke kommet inn bud, og det var visning der sist onsdag. Er litt lovende for oss, slik i forhold til bud. Kanskje vi er heldige å få det noe under takst. Vil spare oss for en del penger. Et eksempel er; Et lån på 1,3 mill er 1500 kr pr mnd billigere enn et lån på 1,4 mill. Det vil dekke nesten bensin utg mine til jobb pr mnd. Vurderer i et nytt hus en reol, evnt å selv bygge en reol for kun like kar. Siden tanken er oppdrett på mindre typer fisk som Aspidoras, Corydoras og Apistogramma, trenger en egentlig ikke større kar enn 54/60L. Men samme hvor kjøpet av hus blir, gleder jeg meg til å kunne sette opp noe jeg vil trives med og være sikker på at jeg ikke må ta det ned igjen slik som nå. 54L er jo kurante kar og komplette koster disse ikke mer enn 500Kr stk. Kanskje en også ville kunne forhandle seg til litt rabatter om en kjøper noen på samme plassen. F.eks på Dahls i Moss. Vet ikke helt hvordan det funker, og har heller aldri vært der. Akkurat nå er gleden størst for at vi har fått lån, kanskje vi har et hus innen kort tid og gleden er enda større?

Oppdateringer kommer som de skjer.....
Sølvi Gullaksen
Gleder meg virkelig på dine vegne Leif ,lykke til med husjakt :)



Tusen takk Sølvi. Kan tro vi gleder oss til å få noe for oss selv nå, etter de to siste hendelsene. Her og i Kongsberg som sitter friskt i minne. Får vi huset vi har i tankene blir vikjempe fornøyde. Skal hente lånebevis eller hva det heter i morgen og da kan budrunden starte.......
Det tror jeg så gjerne ,unner egentlig alle å ha eget hus eller selveier-leilighet.
Så jeg synes dere fortjener noe for dere selv etter hva dere har opplevd.

Håper det blir plass til noen flere akvarier da
Jeg krysser fingrene for dere og ønsker dere lykke til i budrunden!
Nå sitter jeg bare og venter på gledesutropet ditt her i tråden når du forteller at budet ble godtatt av selger og at dere er blitt stolte HUS-EIERE..!

Lykke til Leif.

Skal ta meg noen øl i syden for deg...
Takk alle sammen for lykke ønsker. Jo da Espen, skulle du komme over noe fra AASS er det bare å ta noen ekstra for meg ;- )

Da har vi alle tre vært å kikket på huset sammen i kveld sammen med et annet par som også er potensielle budgivere. Så kan bli en tøff budrunde. Jeg faxer iallefall vårt første bud i morgen tidlig. Blir det vårt til slutt blir nok et av soverommene akvarierom. I kjelleren må i så fall vegger isoleres og lektes ut (inn). En del arbeid for en som vil fort i gang igjen. Jeg gir bud med kort frist så det vil nok være avklart i løpet av et par tre dager antar jeg. Blir noen spennende dager å holde ut nå. Ja og med min tolmoldighet så blir vel det en prøvelse for noen og en hver----.....----
Må jo si at kona var like begeistret som meg for huset da.....
Det er med lettet hjerte, glede og nær tårer i øyekroken at jeg nå kan kalle meg huseier. Jeg vant budrunden med glede i dag!!! Kort svar frist for eier og rask overtagelse var kravet mitt i forhold til mitt siste bud, og alt ble innfridd. 1. juli får vi huset våres ;- =)

Jeg er SÅÅÅÅÅÅ glad og familiene våres er så glade på våres veier. Endelig kan jeg se frem mot å bygge opp akariehobbyen min igjen og fortsette der jeg slapp for kort tid siden. Antar at jeg bygger en reol på et av soverommene og bygger den for like kar over hele fjøla.... Er i tenkeboksen, men finner nok ut av det etterhvert som ting kommer på plass. EN GLEDENS DAG HER I HVITTINGFOSS
Gratulerer

Da var du tilbake med nye planer for akvarie-hobbyen og fremtiden ser jeg,det er bra!
Nå kan du plaske så mye du vil med vannet,ikke verst bare det

Lykke til med alle planene og riktig god sommer
Klemz
Så fint da både for deg og hobby`en.
Jeg blir helt rar dersom jeg går noen dager uten akvarier rund meg.
Etter ferien som vi kom hjem igår som varte i 10 dagers fant jeg akvariene snud på hode.
Det jeg fant var 4 akvarier som hadde akutt behov for vannbytter og opphoving av oppråttnet mat og pumper som var gått tett.
Og jeg fant en døende prinsesse og en oppspist gurami.

Han som passet på her for oss har vist hat det travelt.
Han er egentlig en erfaren Xakvarist (litt rusten har han nok blitt)
B. Andresen
Så fint da både for deg og hobby`en. Jeg blir helt rar dersom jeg går noen dager uten akvarier rund meg. Etter ferien som vi kom hjem igår som varte i 10 dagers fant jeg akvariene snud på hode. Det jeg fant var 4 akvarier som hadde akutt behov for vannbytter og opphoving av oppråttnet mat og pumper som var gått tett. Og jeg fant en døende prinsesse og en oppspist gurami. Han som passet på her for oss har vist hat det travelt. Han er egentlig en erfaren Xakvarist (litt rusten har han nok blitt)



HEEEI B.A. Lenge siden sist nå. Har vel vært godt å ha ferie tenker jeg. Selv begynner jeg 28.juni og det passer veldig bra med overtagelsen av huset ;-=)
Trist når en kommer hjem til slike kar med rotne planter, overforing etc, men men. Alt går seg til etterhvert igjen. Kan tro jeg gleder meg til å få ting opp å gå igjen.
Gratulerer så masse Leif ,veldig glad dere fikk huset.
Lykke til med huset og akvariehobbyen
Inaktiv bruker
Hei Leif/Feil/gamle ørn eller spøkefuglen, velg selv
først vil jeg bare si Gratulerer så utrolig mye med nytt hus, jeg er kjempe glad på dine vegne!
så om du trenger hjelp med noe i det nye huset, bæring av akvarier, møbler eller noe slikt, pass av minstemann av den grunn, bare å si ifra, jeg stiller opp vet du, det har jeg alltid sagt

har vært litt ute av kontakt i det siste, men har hat mye å gjøre med akvarier og alt mulig, at data og skriving, det har vært vanskelig..

forresten hyggelig å se deg igjen her om dagen, på narvesen

lykke til videre da, tar kontakt snart vettu
og ring meg da, om du trenger bærehjelp eller noe annen hjelp av den grunn
gratulerer Leif.
får vel ta en dahls for huset deres også..
Koser oss på ferie i Trondheim.
Snart Kreta.

Legg ut bilder så fort du kan da.

God sommer videre.

Espen
Føler at dette blir muligens et langt innlegg, dog mest of topic og om huset. Men begynner litt topic her først. Oppdaget i dag at tempen i 160L med mine C125 var kjempe høy i dag, over 30 grader!!! Tok ut kontakten til kolben og byttet ut en del av vannet, så det er noe mer stabilt og konfortabelt nå. Ellers har jeg tenkt å samle alle mine C125 yngler til et kar nede, da de går fordelt i 3 kar. Er kun tre kar nede nå som er oppe å går. Har faktisk en del mer yngel av C125 enn jeg trodde så dette vil bli en bra gruppe etterhvert, selv om jeg må selge unna noen. Får iallefall tømt et kar til med denne sammenslåingen.

Så til huset.......

I går hadde jeg alle nivåer av følelser i kroppen. Tårer trillet faktisk og var totalt knekt. Alt startet med en tlf fra husbanken i Kongsberg, hvorpå han spurte om jeg hadde kjøpt hus i Hof i Vestfold. Ja det har vi sa jeg og følte ugler i mosen. Det lar seg ikke gjøre sa han da lånet må brukes innenfor kommunen lånet taes opp i. Så beklager vi kan ikke gi deg lån til det huset. Verden raste sammen selv om dette "kun" var 20% av kjøpe summen. Jeg måtte ringe kommunen jeg flyttet til og ta dette med dem. Med litt mot ringte jeg og tenkte at det var jo "KUN" å overføre alle papirene til husbanken i HOF. For å korte ned historien etter ørten tlf, viser det seg at Hof kommune ikke har startlån og mulighetene var brukt opp. Satte akkurat å gjore klart alle papirene jeg skulle ha under klubbstyremøte (jeg er klubbleder). Tenkte at nå glipper huset, drømmehuset, mellom fingrene på meg. Føleleser ble et kaos og et h...... . Ringte kona i all hast, kvalt omtrent i tårer, voksne mannen..... Hun ble minst like fortvilet og sa jeg ikke visste hva vi skulle gjøre. Legg på sa hun så skal jeg ringe mine foreldre. Jeg hadde bare en ting i hode.. komme meg til banken hvor vi har fått 80% av lånet og si i fra. Tok kontakt med min nestleder og fikk han til å avlyse møtet jeg satt å gjore i stand til. På vei fra Drammen til Kongsber ringte kona igjen og hun hadde ordnet med at de var kausjonister på den delen vi nå ikke hadde av lånet. Litt letta ble jeg men fortvilelen var nok lett å se når jeg kom frem til banken. Så det gikk greit der da til slutt, men vil være 100% sikker når papirene i banken er underskrevet og eiendoms papirene underskrevet. Så gårsdagen var en dag hvor alle nivåer på følelsesbarometeret var berørt. Vet dette blir veldig mye of-topic, men slik blir det når en er et føleses menneske og er åpen om det. Jeg kan igjen etter dette fortsette å planlegge akvarierommet mitt og tenke fremover, men dette i bakhodet. Tirsdag er det "signing" av både lånet og eiendommen så håper det nå ikke kommer flere kjepper i hjulene for oss. Ha fortsatt en riktig god helg alle sammen

Du ba om bilder Espen, de ligger ved her






Pju. Utrolig flott at det ordnet seg. Huset ser jo fantastisk ut da.
Er det STOR hage også?
Hører jeg sildrende vann og dam etterhvert?

Hehe. Ha en fortsatt flott sommer Leif.
Stikker til Hellas om noen timer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap