- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sølvi sine coryer og litt til :) (side 64)
Sølvi sine coryer og litt til :) (side 64)
I kveld har de små rødmunnstetraene blitt sluppet løs i 222 literen sammen med de voksne .Det tok ikke lange stunden før de stimte sammen alle sammen ,veldig flott å se .Tror de likte det alle sammen å bli litt flere individer
Legger ved et bilde av green laser-yngel,eplesnegler og pestsnegler i kjøkkenkaret, finknust discusbits er nam nam. Har foresten stoppet med nyklekket artemia her da jeg ikke så at de vokste noe bedre enn de som ikke fikk det.
Legger ved et bilde av green laser-yngel,eplesnegler og pestsnegler i kjøkkenkaret, finknust discusbits er nam nam. Har foresten stoppet med nyklekket artemia her da jeg ikke så at de vokste noe bedre enn de som ikke fikk det.
Postet 01.03.10 kl 22:14
Endret: 01.03.10 kl 22:16
Postet 01.03.10 kl 22:19
Ja ikke sant ,e veldig fornøyd med der Espen ,takk skal du ha ,de har en veldig fin glans på skallet.Er det marmorerte snegler eller ?
Jeg har også stort sett fort med Discusgranulat og vært veldig fornød med veksten på cory-yngel så kommer nok til å fortsette med dette. Det eneste er hvis jeg får oppdrett på sp.black igjen ,da tror jeg at jeg vil prøve med artemia igjen siden Mona hadde bedre overlevingsprosent med dette på akkurat disse.
Jeg har også stort sett fort med Discusgranulat og vært veldig fornød med veksten på cory-yngel så kommer nok til å fortsette med dette. Det eneste er hvis jeg får oppdrett på sp.black igjen ,da tror jeg at jeg vil prøve med artemia igjen siden Mona hadde bedre overlevingsprosent med dette på akkurat disse.
Postet 01.03.10 kl 22:53
I går var jeg å hentet 7 stk. med Chilli-rasbora eller Moskito-rasbora som de også kalles.
De er virkelig små men veldig søte. Synes ikke bildene rettferdiggjør fargene på de men det er nå så.
Det beste med det hele er at de har klart å lokke frem coryene som går i dette karet ,nemlig de små Corydoras venezuelanus og ikke minst de voksne CW010(ed laser).Disse har vært veldig sky en tid men nå får jeg virkelig sett de
Gjorde også litt forandringer i karet ,har vært litt misfornøyd med det i den senere tid.Om det blir værende slik som det er nå vet jeg ikke,får se litt på det før jeg gjør noe mer ihvertfall.
De er virkelig små men veldig søte. Synes ikke bildene rettferdiggjør fargene på de men det er nå så.
Det beste med det hele er at de har klart å lokke frem coryene som går i dette karet ,nemlig de små Corydoras venezuelanus og ikke minst de voksne CW010(ed laser).Disse har vært veldig sky en tid men nå får jeg virkelig sett de
Gjorde også litt forandringer i karet ,har vært litt misfornøyd med det i den senere tid.Om det blir værende slik som det er nå vet jeg ikke,får se litt på det før jeg gjør noe mer ihvertfall.
Postet 04.03.10 kl 14:42
Endret: 04.03.10 kl 14:47
Postet 04.03.10 kl 14:49
Endret: 04.03.10 kl 14:56
Postet 04.03.10 kl 15:02
Postet 04.03.10 kl 15:06
Endret: 04.03.10 kl 15:12
mona oHvilken av Laser-variantene er den Coryen i bakgrunnen? Heter de rød eller oransje laser? De er veldig fine :) men jeg sliter av en eller annen grunn med å se forskjell på de rød/oransje. CW nr....?
Det er CW010 red/ gold laser. Disse er mørk i kroppen i motsetning til orange laser(CW023) som har lys kropp.
I virkeligheten er det stor forskjell på de ,så det er lett å se hvilken som er hvem ,bortsett fra når de skal fanges og mister fargen av redsel
CW010 er også mer lik i kroppsfasongen til Green laser mens CW023 er mer rund i kroppen,spesiellt hunnene.
Postet 04.03.10 kl 15:10
Postet 04.03.10 kl 15:15
Endret: 04.03.10 kl 15:16
Postet 04.03.10 kl 18:13
Postet 04.03.10 kl 18:29
Takk skal dere ha begge to
Dette er imidletid et kar jeg synes er vanskelig å innrede av en eller annen grunn,blir aldri helt fornøyd uansett.Men får se når det gror seg litt til.Har prøvd noe nytt denne gangen.Tok en grein å surret gaffelmose(Ricca) rundt ,håper den vokser seg fin på denne.Har bare brukt den som flyteplante tidligere så er litt spent.
Dette er imidletid et kar jeg synes er vanskelig å innrede av en eller annen grunn,blir aldri helt fornøyd uansett.Men får se når det gror seg litt til.Har prøvd noe nytt denne gangen.Tok en grein å surret gaffelmose(Ricca) rundt ,håper den vokser seg fin på denne.Har bare brukt den som flyteplante tidligere så er litt spent.
Postet 04.03.10 kl 19:06
Jeg prøvde gaffelmose på en stein for ei stund siden, men det løsnet og fløt opp bit for bit, til slutt var det bare steinen igjen.. jeg hadde selvfølgelig ikke festet det godt nok.
Men trur det blir kjempefint når det vokser seg til der hos deg, jeg leser til stadighet at folk bruker Ricca'en under vann istedet som flyteplante, og virker som det vokser seg godt til.
Blir berre lekkert!
Men trur det blir kjempefint når det vokser seg til der hos deg, jeg leser til stadighet at folk bruker Ricca'en under vann istedet som flyteplante, og virker som det vokser seg godt til.
Blir berre lekkert!
Postet 04.03.10 kl 21:47
Lurer på om det næmer seg bytte av yngelpass hos hestenesene nå.
Hunnen har naturligvis ikke spist når hun nå har gått med egg i munnen.Men i kveld da jeg foret hannen så snek hun seg forsiktig til litt mat hun også. Samtidig var hun hele tiden bort til hannen og viste seg frem og liksom sa : kan ikke du overta nå jeg er sulten
Hannen var mer enn nok opptatt med å spise så han enste henne ikke så mye. Det er vel egentlig litt for tidlig ennå for overførsel men det kan jo være jeg har gått glipp av når hun begynte å tygge.
Men det er gruelig spennende iallefall ,nå kommer jeg til å kikke på de ganske så ofte fremover,håper de klarer dette fint.
Hunnen har naturligvis ikke spist når hun nå har gått med egg i munnen.Men i kveld da jeg foret hannen så snek hun seg forsiktig til litt mat hun også. Samtidig var hun hele tiden bort til hannen og viste seg frem og liksom sa : kan ikke du overta nå jeg er sulten
Hannen var mer enn nok opptatt med å spise så han enste henne ikke så mye. Det er vel egentlig litt for tidlig ennå for overførsel men det kan jo være jeg har gått glipp av når hun begynte å tygge.
Men det er gruelig spennende iallefall ,nå kommer jeg til å kikke på de ganske så ofte fremover,håper de klarer dette fint.
Postet 04.03.10 kl 21:48
SirraJeg prøvde gaffelmose på en stein for ei stund siden, men det løsnet og fløt opp bit for bit, til slutt var det bare steinen igjen.. jeg hadde selvfølgelig ikke festet det godt nok. Men trur det blir kjempefint når det vokser seg til der hos deg, jeg leser til stadighet at folk bruker Ricca'en under vann istedet som flyteplante, og virker som det vokser seg godt til. Blir berre lekkert!
Har hatt samme erfaring som deg ,det er veldig lett for at den løser seg opp dessverre.
Nå har jeg surret dene ganske så fast så håper det holder.Har gjort det samme med en stein i et annet kar i håp om å få dette til .Kjekkt å prøve litt nytt også
Postet 04.03.10 kl 21:51
Postet 06.03.10 kl 22:50
Postet 06.03.10 kl 22:53
Postet 09.03.10 kl 00:50
Postet 09.03.10 kl 10:13
Postet 09.03.10 kl 12:15