Revestrekenes akvarieverden (side 64)

Jeg blir alltid litt sliten av den hannene som stresser damen slik. Det virker som om det tar lengre tid for henne å finne et sted å klistre opp eggene, når hun har en slik hale med plagsomme mannfolk bak seg. I hvert fall innbiller jeg meg det. Men morsomt å se på er det selvfølgelig, selv om stresset nesten smitter over på meg. Jeg stiller meg forøvrig allerede opp på venteliste til søte, små gosseier. Jeg er svak for de coryene med orange på finnene. Eller, jeg burde vel si at jeg er svak for dem også! Jeg er også veldig svak for langnesede og store coryarter.
Flotte bilder av flotte Coryer, Rita!
Så artig at dere fikk lek på C.Gossei. Har akkurat flyttet 5 stk til et annet kar og jeg synes jeg så tendens til lek i går på gruppen.
Plussmedlem
Jeg har en ny art på ønskelista; Corydoras gossei
Wow, virkelig fantastiske bilder ;D
Lisbeth
[QUOTE=Rita Revestrek]De vi fant ble sluppet fri etter fotografering, jeg tror ingen ombord hadde den helt store flyndreinteressen :)


Så synd, kanskje nettopp disse ville vise seg å få til i fangenskap

Jeg har hatt Achirus lineatus, den var viltfanget, men spiste som bare det så lenge det var mørkt Fascinerende fisker!
Inger Anne, jeg skal huske på deg hvis det vokser opp noen gossei

Sissimor og Mona, takker Og Mona, den digre hunnen er nok en av dine gamle adolfoier

Jarle F, jeg krysser fingrene for lek på dine også, de fleste av våre er jo fra samme gjeng som dine så de er nok kommet i rett alder.

Vakkert Rita! Så moro med blitsfrie bilder! Jeg krysser også fingrene for oppdrett, for da kan barn godt flytte inn her hvis de vil....
Ja jeg har blitt litt antiblitz i det siste, problemet er bare å finne riktig innstilling så kameraet knipser i rett øyeblikk Jeg skal huske på deg også hvis det vokser opp noen, kryss gjerne fingrene

Imponerende mengde bilder som jeg øyeblikkelig hadde fått in i basen, bra at de allerede ligger der så slipper vi jobben

Aktivitet hos c. condiscipulus
[External Image]
I dag er det full aktivitet blant C. condiscipulus'ene og det hadde vært skikkelig gøy om det dukket opp egg hos disse flotte coryene

[External Image]
Den mest ivrige beileren har tatt på seg leksdrakten, han har "skrudd av" fargestyrken i maske og ryggfinne, han er mye rødere enn normalt, hodet er også mørkere.

[External Image]

[External Image]
Hei. Har fått "flukes" i et av mine kar, og vet jo at du har erfaring med dette og bruken av Kusuri Wormer Plus. Lurte på om du kunne gi meg noen tips, gjerne i min egen tråd, om bruken av denne medisinen?
Bla så lurer jeg på om dette vil ta livet av rekene som går i samme kar, samt dosering og evt forhåndsregler jeg må ta før bruk?

Mvh
Lisa
Kusurien er grei å bruke, den har ikke tatt knekken på kirsebærrekene her i huset, tror ikke vi har mistet en eneste pestsnegle heller Pulveret blandes ut i kokende vann i en kopp (litt vrient å løse opp) og så skal det tilsettes i små doser (etter at det er avkjølt) i karet fordelt over en times tid. Det står på pakningen at man skal bruke en måleskje (0,3 g) pr 30 gallons (en UK gallon tilsvarer 4,546 liter så da er en skje nok til 136 liter) som en engangsbehandling, hardt angrepne fisk kan rebehandles etter 7 dager. Jeg har byttet vann i karet før behandling og så ventet en uke etter medisinering før jeg har byttet vann igjen. Håper du blir kvitt flukes'ene

Enhetsomreger finner du her
Plussmedlem
Krysser fingrene for Condiscipulusene deres! Og for at en gang noen ungfisk skal havne på Notodden Hadde vært veldig artig om dere hadde fått lek på dem.
[External Image]
Jeg tenkte jeg skulle ta en grundig kikk i karet til condiscipulus'ene for litt siden, for å se om jeg kunne se noen egg... og jammen er ett blad fullt av egg
Plussmedlem
Nei så EKSTREMT, og det innlegget ditt kom i samme sekund som jeg hadde postet mitt, omtrent! Nei så utrolig artig! Nå følte jeg nesten at det hadde skjedd hos meg selv, for dette var utrolig kult

Gratulerer så mye! Dette var virkelig kult. Virkelig!
Hurraaa! Vakreste egg i verden! Og så veldig veloppdragent plassert ;o)

Så arti! Nå ble jeg skikkelig glad også. Pussig at et bilde av litt rogn skal vekke slike følelser ;D
Nå krysser jeg fingrene for at eggene er befruktet. Det er fortsatt stor aktivitet i condiscipulus-karet så kanskje det blir flere egg
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Falcone
Reklame for plussmedlemskap