Anders' akvarierom [NR. 1] (side 64)

Takk for svar
Fikk forresten til store bilder-JIPPII!!!!!
Mvh Henrik
Plussmedlem
Måtte bare dele et annet litt kult bilde jeg tok i dag også... Bildet er av en leveriktsnegle (en type "pestsnegle"). De kan gjerne drive rundt i akvariet med strømmen, tar seg liksom en svømmetur i ny og ne



[External Image]
Leverikter er nyyyydelige! Ta godt vare på den
Plussmedlem
Siden fatter'n jobber på Kongsberg, har jeg kommandert han til å stikke innom Biltema før han kjører over heia til Notodden Der skal ha nemlig kjøpe et par av DISSE lysrørene for meg som jeg har lyst til å teste.

De var helt ufattelig billige, og jeg tror de gir fint lys. Jeg gleder meg veldig til å prøve dem!
Anders K
Måtte bare dele et annet litt kult bilde jeg tok i dag også... :-) Bildet er av en leveriktsnegle (en type "pestsnegle"). De kan gjerne drive rundt i akvariet med strømmen, tar seg liksom en svømmetur i ny og ne :)


Hehe, det så ut som den koste seg og "Weeeee!" seilte fornøyd avgårde med alle deler brettet ut! Veldig godt knipset bilde!
Plussmedlem
Corydoras adolfoi er mine mest flittige eggleggere for tiden, så jeg har planer om å teste metoden ved at jeg tar vann fra det akvariet til et annet. Jeg har tenkt til å prøve å få C. oiapoquensis i lek, så da tar jeg litt vann fra Corydoras adolfoi og ser om Oia'ene "liker det" Kunne forsåvidt tatt litt til Corydoras vittatus også, jeg får se.

Forsøkte å knipse noen bilder under leken i dag, men det var ikke lett. De er såpass skvetne de her at det nytter ikke å gjøre en masse bevegelser foran akvariet, da fyker de vekk. Legger inn et par bilder av grei kvalitet likevel













Hadde bare hunnen kommet i fokus...!
[External Image]


To hanner som følger etter en hunn
[External Image]
Plussmedlem
Da har jeg startet på mitt lille "eksperiment" angående vann fra akvarium med lek Tappet litt vann fra akvariet til Corydoras adolfoi og tok det over i akvariet der Corydoras oiapoquensis går, så nå gjenstår det bare å se om det blir noen reaksjon. Eller, en reaksjon så jeg med en gang, men det kan jo bare være pga. en liten endring, en ny lukt...

Nå skal jeg vente i spenning. Skjer det noe, tro? Kanskje jeg ser noen lekstendenser? Oia'ene fikk en real dose leksvann, da. En halv bøtte omtrent... :p
Spennende Hold oss oppdatert!
Plussmedlem
mona o
Spennende :-) Hold oss oppdatert!




Det skal jeg! Og jeg kan si at noe skjer med Corydoras oiapoquensis etter at de fikk nytt vann. Jeg er helt overbevist, for det er full rulle der nå, ganske økt aktivitetsnivå. Hunnene er mye fremme også, gidder ikke ligge under rota når det er "ute" der skjer, liksom!
Jeg puttet oppi litt fôr også, diskusgranulat, men det pleier ikke å være en såpass aktivitet der ved fôring ellers.

Eneste som irriterer meg er hannene... :p De klår ikke på hunnene slik som jeg vil at de skal gjøre, jo Det er jo neste steg nå; at hannene prøver å få hunnene med på lek. Men jeg har ikke sett noe særlig av det enda. En ting jeg mistenker er vel at hannene kanskje kan være litt for unge, men... jeg syntes de ser såpass store ut at jeg vil tro at de er leksklare, men det skal jeg ikke konkludere med.

Nå gjenstår det å se om det oppstår noe mer tendenser, jeg skal følge nøye med, og jeg er stadig inne og titter
Veldig fine adolfoi!

Var på tropehagen zoo i tromsø i dag, og skulle kjøpe akvarium og panda pansermaller, jeg betalte for akvariumet og det var greit, så skulle jeg kjøpe mallene, så kommer fiskedamen og sa "du må være 18 år for og kjøpe fisk"???? ble ganske sur fordi jeg hadde kjøpt fisk fra samme damen 2 uker tidligere. Men jeg har ihvertfall akvariumet og er snart klar til og starte men artskar for panda
Plussmedlem
Nå skal jeg ikke si helt sikkert om det er 16 eller 18 år, men det stemmer at det faktisk er aldersgrense på å kjøpe fisk. Det går på handel av levende vesen, og da blir fisk inkludert. Og denne aldersgrensen vet jeg det har blitt bedt om å skjerpe inn håndhevingen av....
Syns det ble flotte bilder av coryene! Hvilket kamera bruker du?
Plussmedlem
Anders K
Jeg har investert i et veldig godt kamera jeg er veldig glad i; et Canon EOS 600D. Det kostet noen tusenlapper, ja, men så har jeg et kvalitetskamera som varer lenge og jeg er veldig fornøyd med :) Etter at jeg fikk det ble kvaliteten på bildene i denne tråden med ett ganske mye bedre. Det ble også en stor forskjell for meg som tar bildene, det er så utrolig mye lettere å lykkes med bildene!



Grapejuice, jeg hadde tilfeldigvis svart på det samme litt lenger opp på siden, så jeg bare siterer litt, jeg

Milo; jeg tror ganske bestemt det er 16 år som er aldersgrensen, selv om jeg ikke skal si noe helt sikkert.
Plussmedlem
De fem Corydoras eques (fire nye + 1 av mine opprinnelige) som går i 54 literen flyttes nå over til 85 literen der de fire andre går.

Jeg har lovet Marita og Kaja å legge ut bilde ovenfra sånn at de kan kose seg med kjønnsbestemmelse, så nå må dere hjelpe meg! Hvis du ser dette også, Mona, så må du også si det du ser

Den største er en hunn, den fisken er en av de fem jeg har hatt hele tiden.

Nå er jeg spent på hva dere ser













Mulig bildene ble litt for dårlige.
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Er den helt til høyre på bilde 2 den samme som den helt til venstre på bilde 3?
Etter hva jeg synes kun fra kroppsfasong er de 2 nevnt over mest sannsynlig gutter siden de skråner på riktig sted.
Synd at en ikke kunne se finnene også for litt mer pekepinn på kjønn.
Anders K
Hvis du ser dette også, Mona, så må du også si det du ser ;-)

Spør du meg, som tok ut den minste og tynneste Green laseren min for å drette i eget kar, sånn at jeg "helt sikkert skulle få en hanne med", og så var det DEN som peiset ut over 80 egg...! De større og bristeferdige hunnene la ikke et eneste egg, kun denne "sikre hannen" :p

Men for å ta det øverste bildet; jeg ville si hunn i midten, de to andre hanner.

PS!
Noe mer reaksjoner fra Oiapoq'ene etter at de fikk "eggvann" på seg..?
Plussmedlem
Kaja
Er den helt til høyre på bilde 2 den samme som den helt til venstre på bilde 3?


Det tror jeg kanskje kan være tilfelle, ja
I alle fall 1 da men kan putte den nest bortest til høyre op siste bilde i kanskje kategorien....
Plussmedlem
Kaja
I alle fall 1 da men kan putte den nest bortest til høyre op siste bilde i kanskje kategorien....


Og de to andre tror du altså er hunner?

Jeg er egentlig enig med deg ang. de to ganske sikre hannene, jeg har liksom sett et par som ganske sikkert er hanner.


mona o
Spør du meg, som tok ut den minste og tynneste Green laseren min for å drette i eget kar, sånn at jeg "helt sikkert skulle få en hanne med", og så var det DEN som peiset ut over 80 egg...! De større og bristeferdige hunnene la ikke et eneste egg, kun denne "sikre hannen" :p


Hehe! Jeg tror faktisk jeg har sett mistenkelig tynne damer selv i min Green Laser-flokk, så det hender nok det forekommer Noe som kanskje er er enda rarere er at i C. adolfoi-flokken min så har jeg en hanne som er så feit og "kvinnelig" at det er helt merkelig... men jammen er han kanskje den mest populære hannen blant damene, også, så...

Angående Oia'ene så ligger de og slapper av i dag, men jeg skal prøve igjen! Dumme fisk... men så vet jeg at de faktisk er fra "Søta Bror", da
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap