- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 65)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 65)
Inaktiv bruker
Heidi IngdalJeg aner egentlig ikke hvor lang tid det tar. Fra 1-3 uker kanskje. Du vil se det på Barbie hvis du følger endel med på karet at ho vil gå endel og lete etter en plass å legge eggene. Over vannet, du må ha senket vannstand ca 7 cm for at ho skal få plass til å legge egg. Ho kan gå mange runder rundt kanten for å finne den rette plassen. Sørg bare for at ho ikke finner en vei ut av karet. Eggleggingen foregår om natten. 1. Disse to er søte vell? 2 og 3. Thiara winterii er knalltøffe sandsegler. De er sjeldne å se over sanden..men denne tok seg en tur over sanden...skikkelig fint skall har de.
Hun klarer vell ikke å løfte opp glass lokket? :/ TAPE!! :P
Utrolig flotte snegler.
Huff, eneste som yngler hos meg er skivesneglene. Aner ikke hvor mange de er men det er ikke få! :O
bilde 1-2 Fatso!
bilde 3 Barbie. :P
Postet 24.01.12 kl 13:43
Postet 27.01.12 kl 12:37
Postet 28.01.12 kl 10:36
Inaktiv bruker
JA, det var ikke et direkte vakkert syn da han var ferdig. Hun så virkelig ut som et voldtektsoffer!
Postet 28.01.12 kl 10:48
Hehe
[QUOTE=Heidi Ingdal][/QUOTE
utrolig flotte bilder og historie,, jeg fikk meg to snegler,,, eplesnegler, gule av min veninne her på forumet og jeg har bestillt meg rosa og så det gleder jeg meg til,er utrolig sjarmerende de sneglene ) kan se på dem lenge .-)
utrolig flotte bilder og historie,, jeg fikk meg to snegler,,, eplesnegler, gule av min veninne her på forumet og jeg har bestillt meg rosa og så det gleder jeg meg til,er utrolig sjarmerende de sneglene ) kan se på dem lenge .-)
Postet 28.01.12 kl 11:43
Du får sette skurken i fengsel på vann og brød. Stakkar liten sneglejente
Jeg har bare sneglebarna mine nå, de voksne døde, var nok litt for gamle. Gleder meg til det blir så varmt at man kan sende snegler. Trist å ikke ha , for de er så artige synes jeg. Nå er barna 8-9 mm, de største, og de minste omtrent 5 mm. prøver å ta bilder av dem men det er veldig vanskelig. Noen som har tips til å få tatt bilder av de små sneglene?
Jeg har bare sneglebarna mine nå, de voksne døde, var nok litt for gamle. Gleder meg til det blir så varmt at man kan sende snegler. Trist å ikke ha , for de er så artige synes jeg. Nå er barna 8-9 mm, de største, og de minste omtrent 5 mm. prøver å ta bilder av dem men det er veldig vanskelig. Noen som har tips til å få tatt bilder av de små sneglene?
Postet 28.01.12 kl 20:27
Postet 30.01.12 kl 14:06
Inaktiv bruker
Flotte snegler Heidi
Jeg har nå senket vannstanden i akvariet til sneglene. ;P
Det skjer daglig voldtekt så jeg håper jo at det snart blir små krypere.
Jeg har nå senket vannstanden i akvariet til sneglene. ;P
Det skjer daglig voldtekt så jeg håper jo at det snart blir små krypere.
Postet 30.01.12 kl 14:15
SpockFlotte snegler Heidi :D Jeg har nå senket vannstanden i akvariet til sneglene. ;P Det skjer daglig voldtekt så jeg håper jo at det snart blir små krypere. :D
Det er bra. Tror ikke ho kommer til å legge egg før ho er moden til det. Så jeg tror du må vente en stund til. Det er ikke sikkert at klasen er så stor heller første gangen og den kan også være ubefruktet. Det skjer ofte ...men så setter de igang vettu og når de gjør det, så skulle du ønsket at du ikke ønsket de skulle legge egg. He he det ble en rar setning....
Men det er innmari morsomt, spennende og man blir veldig utålmodig av å vente på at de skal legge egg.
Postet 30.01.12 kl 14:42
Inaktiv bruker
Heidi Ingdal[QUOTE=Spock]Flotte snegler Heidi :D Jeg har nå senket vannstanden i akvariet til sneglene. ;P Det skjer daglig voldtekt så jeg håper jo at det snart blir små krypere. :D
Det er bra. Tror ikke ho kommer til å legge egg før ho er moden til det. Så jeg tror du må vente en stund til. Det er ikke sikkert at klasen er så stor heller første gangen og den kan også være ubefruktet. Det skjer ofte ...men så setter de igang vettu og når de gjør det, så skulle du ønsket at du ikke ønsket de skulle legge egg. He he det ble en rar setning....
Men det er innmari morsomt, spennende og man blir veldig utålmodig av å vente på at de skal legge egg.
Jeg skjønner hva du mener ;D Men det er gøy å tenke på at de kanskje får det til.
Aner ikke hvor lang tid det kommer til og ta, men jeg skal være forberedt.
Om det blir mange så kan jeg skille de to så blir det plutselig stans. ;P
Jeg får alltid kvittet meg med overflødig snegler, er mange som har spurt meg om jeg har, ;D Hehhe.
Postet 30.01.12 kl 14:55
Spock[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Spock]Flotte snegler Heidi :D Jeg har nå senket vannstanden i akvariet til sneglene. ;P Det skjer daglig voldtekt så jeg håper jo at det snart blir små krypere. :D
Jeg skjønner hva du mener ;D Men det er gøy å tenke på at de kanskje får det til.
Aner ikke hvor lang tid det kommer til og ta, men jeg skal være forberedt.
Om det blir mange så kan jeg skille de to så blir det plutselig stans. ;P
Jeg får alltid kvittet meg med overflødig snegler, er mange som har spurt meg om jeg har, ;D Hehhe.
Det hjelper ikke å skille de for hosnegler kan lagre sperm så de kan befrukte seg selv i flere månder etterpå. hi hi
Postet 30.01.12 kl 15:08
Postet 30.01.12 kl 15:37
Postet 30.01.12 kl 18:03
Postet 30.01.12 kl 18:05
Postet 30.01.12 kl 18:10
Postet 30.01.12 kl 18:13
Postet 30.01.12 kl 19:41
Postet 30.01.12 kl 21:24
Heidi IngdalDette gikk ikke så bra så den går over på den andre siden for å se om han kan kaste vekk konkurrenten ...men det gikk ikke , så han går over hoa og stikker oppi skogen for å døyve skuffelsen...
Noen som vet hva det turkise belegget kommer av? Er det alger? De var sånn da jeg fikk de men har ikke blitt værre etter at de kom hit. De som er født her er helt fine i skallet. Der skallet har vokst ut er det helt fint.
Postet 30.01.12 kl 21:26
Postet 30.01.12 kl 21:44