Sølvi sine coryer og litt til :) (side 65)

Blir spennende dette Sølvi.
Hvordan går det med sommerfuglciklidene dine og coryer?
Går fortsatt strålende hos meg.

Espen
Veldig spennende ,er litt gøy å prøve å få drettet fisker en ikke har prøvd på før.

Mistet desverre en av de små sommerfuglciklidne for et par dager siden
Ellers går det bra med de og coryene så langt.Men så er det jo heller ikke noe lek på gang.Vil nok ta en stund før den minste blir kjønnsmoden og vet jo heller ikke hvilket kjønn det er .Tror jeg kommer til å kjøpe noen flere hvis jeg kommer over noe litt større eksemlarer. Har du hatt noe lek på dine ?
Har hatt lek på de tre ganger, men i kar med store ancistruser.
Eggene overlevde flere dager etterhvert som de ble flinkere.
Ikke fått lek på de i det nye karet deres enda, men håper.
Gjerne bilder.

hehe
Er jo håp da for dine ,krysser fingene for at de leker i det nye karet snart
I dag holder jeg på å flytte noe små CW23-yngel over i karet til Sp. green laser-yngelen som står i vaskekjelleren.
Synes de har hatt så dårlig vekst i forhold til hva det de pleier å hå.tror jeg klarte å telle 29 stk. og det var flere enn jeg regnet med
Disse vokser som regel veldig fort.Men det kan jo selvfølgelig være at de ikke får nok tilgang til mat da de går sammen med noen ungdommer av samme sort.

Ungdommene blir forresten mest sannsynlig hentet i morgen.
Så da skal dette karet brukes til å forsøke å få lek på andre coryer.
De først jeg vil prøve på er CW010,gold/red laser. Disse er det lenge siden jeg har prøvd på, så gjør et forsøk nå en av de første dagene.

Masse yngel hjemme til Sølvi.
Satser på å komme innom deg direkte fra jobben i morgen.
Slutter litt tidligere enn antatt. Sender deg sms når jeg kjører.

Ha en flott kveld/natt videre.
Skal jeg ta med noen ekstra eplesnegler (for free)?

Espen
Det høres bra ut
En blå eller to hadde vært helt supert da hvis du har
Da har de siste orange laser-ungdommene forlatt hjemmet sitt . Men det er ikke så ille da jeg vet de har fått et godt ,nytt hjem med selskap av flere andre søsken

Har dag flyttet Gold/red laserne (CW010) over eget kar ,så nå blir det spennende om de vil legge noen egg igjen.

Ellers så så jeg en liten Weitzmani-yngel foreldrekaret i dag
Hadde helt gitt opp å se noen der ,har mistanke om at de spiser eggene sine. Men denne må være fra første egglegging dvs. ca 5-6 uker gammel for den hadde fått flotte Weitzmani-tegninger. Så også en bitte liten yngel så regner med at dette er en fra siste egglegging for ikke så lenge siden.
Har jo noen green laser-yngel gående der ,men denne var så liten at det umulig kan være en av de.
Håper det dukker opp flere
Ser ut som om de trives ja.
Lang lang rekke opp og ned glasset. hehe

Artig med alle yngelen du hadde i så mange kar.
En liten grønn en som er 7 uker gammel

[External Image]
Åhhh, verdens søteste lille grønne baby!!
Ja de er utrolig søte disse småttisene

Her et bilde( veldig dårlig da men) jeg tok i dag etter vannbytte og foring med litt snaddermat .
Prøver egentlig å friste Weitzmaniene( som går i samme karet ) til å legge egg igjen . Men det falt visst i smak hos disse her og

Så et bilde av noen voksne fisker også bare for å friste litt mer

[External Image]

[External Image]
Et dårlig bilde ,men de er så vanskelig å få tatt bilde av at jeg må bare bruke dette likevel.

Her er det hestenese-hannen som tygger på siste dagene og hunnen som holder seg i nærheten.
Regner med at han spytter i dag eller i morgen etter hva jeg har kunnet lest meg frem til.

Åhhh det blir så spennende om jeg klarer å få de til å leve opp ,Tror jeg må sette noe artemia til klekking i dag så jeg er forberedt i hvertfall. Ikke at det er nødvendig å fore de med dette ,de tar nok annet smått for også. Men siden jeg har hørt at de skal være vanskelig å fore opp så vil jeg prøve dette den første uken iallefall.

[External Image]
Et bilde til.
[External Image]
Det ser ikke ut til av vannbytte og røde mygglarver fristet Weitzmanien til å legge egg i dag

Men sp.green laser som også fikk et vannbytte og god mat igår ,ser ut til å takke for dette .
Der er det full aktion med egglegging nå
Har ikke satt på lyset i karet ennå men lys fra vinduet ved siden av gjør at det er litt av et syn å se på de.Den metalliske grønne fargen på når de suser av gårde er bare helt fantastisk.

Men om de blir befruktet er jo like spennednde hver gang.
Leste forresten her i sted på et dansk forum fra en Coryoppdretter at Sitat " Cw09 er meget svigende i deres befrugtning af æggene"

Så da ble jeg egentlig litt berolighet ,har jo begynt å lure på hvorfor de så mange ganger ikke har blitt befruktet.

CW010,red laserne ,har også vært i aktivitet i dag men de har det ikke skjedd noe ennå ihvertfall.
disse ble tatt over i eget kar for noen dager siden i håp om egglegging ,så det hadde jo vært gøy om de satte igang de og .
Tar du vannbytte først og så mat? Og er det kun røde mygglarver du fòrer med, eller mater du med noe annet også? (Av frossentfòr). Satt og så på våres Green Lasere i går, og 2-3 av dem så ut som feite rognstinne hunner så da må vi prøve å se om ikke det blir noe lek
Tar vannbytte først ja .Så venter jeg en liten stund før de får mat.
Det er ikke så ofte de får mygglarver hos meg da jeg ikke er helt komfortabel med disse larvene

Ellers så får de ofte frossen,opptint artemia og cyclops i tillegg til malletabletter,stick og annet tørrfor. Prøver fore veldig variert så her står der forbokser av alle mulige typer

Men det er lurt å fore de godt 2-3 gg. for dagen i noen dager før vannbytte.

Håper du får trigget dine til å skvise ut noen egg da
hei . hvordan går det med hestenesene har de spytta ut yngel
Nei han tygger fremdeles ,på overtid nå he he

Har hatt oppi litt mer småstein i dag i fall han føler seg litt utrygg på å slippe de løs.
Går å kikker på ham stadig vekk ,gruelig spennende dette her.
Ååå, de er vel nydelige de hestenesene! Skjønne er de.

Skulle egentlig innom for å ønske deg en flott søndagskveld.
Sliter alltid med å komme inn i tråden din, nesten som den henger seg oppe før jeg til slutt får frem sida. Når jeg er på mobil, så fryser sida fullstendig, kommer ikke inn da i det hele tatt.
Uansett, ha en riktig flott kveld!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap