Anders' akvarierom [NR. 1] (side 65)

Anders K
.......så har jeg en hanne som er så feit og "kvinnelig" at det er helt merkelig...


[External Image] [External Image][External Image]

Der begynte jeg å le høyt her jeg sitter, så gubben ropte "Hva er det som er så morsomt der inne?" fra stua. Herregud for et uttrykk! Hehe
Hei Anders
Når jeg ser på det nederste bildet hvor det er 5 stk. Eques, så ville jeg gjettet på at du har tre hunner og to hanner.
Flotte var de, og i godt hold alle sammen, akkurat slik coryer skal være. Den store damen er jo bare helt herlig rund og god
Ja var det jeg mente og vi får håpe at det er 2 gutter som er gutter og ikke kamuflerte damer...

På voksen gruppen her er guttene betraktelig kortere og mindre enn hunnene men det varierer kanskje litt det å.
Skal ikke være lett)

Oiapoquensisene fra Sverige ligger helt rolig spredt over hele akvariet og puster tungt her nå.
De har tydeligvis ikke fått levende dafnier før og tok helt av, så ikke rart de er slått ut.
Nå kommer kulda her så var nok siste fangsttur iår.
Plussmedlem
mona o
[QUOTE=Anders K].......så har jeg en hanne som er så feit og "kvinnelig" at det er helt merkelig...


[External Image] [External Image][External Image]

Der begynte jeg å le høyt her jeg sitter, så gubben ropte "Hva er det som er så morsomt der inne?" fra stua. Herregud for et uttrykk! Hehe

Uff, når jeg så det innlegget fra deg fikk jeg totalt latterkrampe selv, så det samme skjedde her... mutter'n kom og spurte "Hva er det for noe'a?" Jeg så jo nå at det var ufattelig rart skrevet selv om jeg ikke tenkte over det akkurat sånn det først der jeg satt - feit og kvinnelig til Corydoras å være!!!




Ellers - takk for hjelpen, jenter Nå går gruppen samlet, og jeg regner med at det er egg overalt i morgen (HA-HA), for noen av hunnene er så sprekkferdige at det er helt ekstremt.
Plussmedlem
Livet er herlig når man kan plukke i vei uten noen forstyrrelser...

[External Image]
Fantastiske bilder du tar anders
eg har et Canon EOS 550Dkamera,
men eg får ikke så klare og fine bilder som deg, har du noe tips til meg??
har ett sigma 18-200 linse.
Plussmedlem
pippi66
eg har et Canon EOS 550Dkamera, men eg får ikke så klare og fine bilder som deg, har du noe tips til meg?? har ett sigma 18-200 linse.


Jeg har egentlig ikke noen spesielle tips, skal jeg være ærlig... bare fokuserer og knipser, jeg :p Men du må nesten prøve deg frem med instillinger og sånt til du har funnet noe som er bra. Rene glass er viktig, da, ellers så har jeg ikke noe spesielt å komme med, nei

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Shit fa...! Nå er det i gang med en ny depressiv periode her igjen, for nå så jeg plutselig at noe er tydelig galt med noen av Green Laser-ungfiskene mine! Og noen av disse som er bortbestilt og greier...

Jeg har noe medisiner liggende, jeg vet jeg har eSHa 2000 og Maracyn 2, men Wormer Plus er jeg tom for.

Ikke noen vits i å medisinere før jeg aner hva det er, det er bare håpløst. Men de hadde noen merkelige bevegelser, og sammenklemt ryggfinne - tegn på noe galt.
Huff, det er så kjedelig når sånne ting inntreffer! Men egentlig har jeg vært heldig gjennom disse årene, jeg har ikke hatt masser av sykdom og frafall hele tiden, så noe må jeg vel regne med...
Anders K
[QUOTE=pippi66]eg har et Canon EOS 550Dkamera, men eg får ikke så klare og fine bilder som deg, har du noe tips til meg?? har ett sigma 18-200 linse.


Jeg har egentlig ikke noen spesielle tips, skal jeg være ærlig... bare fokuserer og knipser, jeg :p Men du må nesten prøve deg frem med instillinger og sånt til du har funnet noe som er bra. Rene glass er viktig, da, ellers så har jeg ikke noe spesielt å komme med, nei

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Shit fa...! Nå er det i gang med en ny depressiv periode her igjen, for nå så jeg plutselig at noe er tydelig galt med noen av Green Laser-ungfiskene mine! Og noen av disse som er bortbestilt og greier...

Jeg har noe medisiner liggende, jeg vet jeg har eSHa 2000 og Maracyn 2, men Wormer Plus er jeg tom for.

Ikke noen vits i å medisinere før jeg aner hva det er, det er bare håpløst. Men de hadde noen merkelige bevegelser, og sammenklemt ryggfinne - tegn på noe galt.
Huff, det er så kjedelig når sånne ting inntreffer! Men egentlig har jeg vært heldig gjennom disse årene, jeg har ikke hatt masser av sykdom og frafall hele tiden, så noe må jeg vel regne med... Anders
takk for svar
håper det går bra med Green Laser -ung fiskene dine og at du klarer å bevare dei, krysser fingrene!!
pippi66
eg har et Canon EOS 550Dkamera, men eg får ikke så klare og fine bilder som deg, har du noe tips til meg?? har ett sigma 18-200 linse.

Jeg er langt i fra noen fotoekspert altså Men en rask googling viser at det objektivet ditt har en nærgrense på 45 cm, altså nesten en halvmeter. Du kommer altså ikke så veldig nær de små rekene eller fiskene i akvariet som du vil fotografere.
Ville valgt en annen linse til den bruken. Den du har passer nok bedre til å zoome inn og fotografere selve akvariet på avstand. Tror jeg...

Jeg har brukt std objektivet Canon 18-55 til å knipse mange fisk med hell. I tillegg har jeg et makro-objektiv som heter Canon EF 100 mm f/2.8. Da kommer du virkelig nært innpå reker og småfisk!

Kanskje du kan sette et nytt kameraobjektiv på ønskelisten til jul, et som passer bedre til fotografering av småting som fisk og ting i akvariet på nært hold?
Anders K
Livet er herlig når man kan plukke i vei uten noen forstyrrelser... :-)


Knallbra bilde, Anders! Det skulle du spart til en foto-konk! (for sent nå da, men neste gang du har et sånt blinkskudd)

REDIGERT:
leste nå at du har oppdaget trøbbel hos Green Laserne, det var trist! Å ikke vite hva det er, er likevel det verste, og det er såååå vanskelig mange ganger å pin pointe hva som feiler de små krekene!
mona o
[QUOTE=pippi66]eg har et Canon EOS 550Dkamera, men eg får ikke så klare og fine bilder som deg, har du noe tips til meg?? har ett sigma 18-200 linse.

Jeg er langt i fra noen fotoekspert altså Men en rask googling viser at det objektivet ditt har en nærgrense på 45 cm, altså nesten en halvmeter. Du kommer altså ikke så veldig nær de små rekene eller fiskene i akvariet som du vil fotografere.
Ville valgt en annen linse til den bruken. Den du har passer nok bedre til å zoome inn og fotografere selve akvariet på avstand. Tror jeg...

Jeg har brukt std objektivet Canon 18-55 til å knipse mange fisk med hell. I tillegg har jeg et makro-objektiv som heter Canon EF 100 mm f/2.8. Da kommer du virkelig nært innpå reker og småfisk!

Kanskje du kan sette et nytt kameraobjektiv på ønskelisten til jul, et som passer bedre til fotografering av småting som fisk og ting i akvariet på nært hold?
Anders K
Livet er herlig når man kan plukke i vei uten noen forstyrrelser... :-)


Knallbra bilde, Anders! Det skulle du spart til en foto-konk! (for sent nå da, men neste gang du har et sånt blinkskudd)

REDIGERT:
leste nå at du har oppdaget trøbbel hos Green Laserne, det var trist! Å ikke vite hva det er, er likevel det verste, og det er såååå vanskelig mange ganger å pin pointe hva som feiler de små krekene! mona o
kansje eg kan bytte tilbake til den orginale linsa som var med kameraet, takk for svar foressten
Grøss....

Kjenner fortvilelsen på perioden der mine skjønne grønne ble grå og døde her...
Håper virkelig at du finner ut av det fort *krysser alt jeg har*
Anders K
Shit fa...! Nå er det i gang med en ny depressiv periode her igjen, for nå så jeg plutselig at noe er [B]tydelig galt[/B] med noen av Green Laser-ungfiskene mine! Og noen av disse som er bortbestilt og greier...


Det var trist å høre.
Merkelig hvordan både green, gold og sp. black plutselig kan bli slik du beskriver.
Har brukt litt optima vitaminer i vannet til yngel/ungfisk selv når de har sett pjusk ut.
Men noen ganger må wormer pluss til.
Håpe at de kommer seg, og hold humøret oppe)

Flyttet forresten Adolfoi gruppen min igår og jeg har visst også en sånn feit og kvinnelig gutt...
Og av alle ting borret han seg fast og sperret ut finnene i mallehulen så vi måtte skjære hulen opp i silikonet for å få han ut.
Ånei håper det går bra med fiskene ((
Plussmedlem
Kaja
Flyttet forresten Adolfoi gruppen min igår og jeg har visst også en sånn feit og kvinnelig gutt... Og av alle ting borret han seg fast og sperret ut finnene i mallehulen så vi måtte skjære hulen opp i silikonet for å få han ut.


Oj, såpass ja! :p Det var ikke særlig smart... godt det ordnet seg, med litt styr fra deres side, riktignok

Fisker kan jammen være litt dumme iblandt. Hehe!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

De eldste Corydoras vittatus-barna hadde "bursdag" i går (3 mnd gamle), og da måtte jeg jo gi dem en gave. Ha-ha Neida, men jeg fant ut at jeg skulle flytte dem til et større akvarium, selv om 30 literen var mer enn stor nok for dem.

Nå barter altså alle seks rundt i 54 literen, og de virker fornøyde med det. Herlige kryp... det var visst utrolig morsomt med et så tykt og litt ujevnt sandlag med litt "åser og hauger", for det var en stor fornøyelse å grave dypt i de små bakkene så sanden begynte å rase mot dem
I 54 literen skal de selvsagt gå til de skal flytte til et permanent bosted; 230 literen der foreldregruppen bor.

Et par bilder av dem. Ett tatt under flytting, ett i akvariet. De er ganske lange de her, men slanke, ikke noen korte og tjukke skapninger, som f. eks C. venezuelanus Noen mangel på mat har de nok ikke hatt her hos meg, ihvertfall :p






Ovenfra (sammenlign størrelsen dems med linjalen)
[External Image]

En skikkelig langsnut! Begynner virkelig å ligne på foreldrene nå.
[External Image]
Utrolig fine bilder Anders ! Store har de jo også blitt
Plussmedlem
Tusen takk, Mona og Martin Det begynner å bli størrelse på de nå, ja, og det er bra. Jeg er veldig glad for at oppveksten gikk så bra for de her! Det var jo det jeg så inderlig håpet på i starten.

Har skrevet ut og sitter og skriver litt på et sånt skjema for førstegangsoppdrett nå, så får jeg sende det inn etterhvert
Det er noe spesielt vakkert med langsnutede Cory
heisann trist å lese at det er noe som ikke stemmer med green laserne, håper du finner løsningen. jeg holder av plassen til gruppen "min" jeg, til det er helt sikkert at de er i form! De som veter på noe godt venter somsagt ikke forgjeves
Så fine vittatusene har blitt
Moro at det har gått så bra å drette de opp, og gratulerer med førstegangs-oppdrett, det er jo litt stas da
Håper du finner ut av hva som feiler green-laserne, kanskje du kunne vist bilde av en? Det kan jo være noen som kjenner det igjen og kan gi råd.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap