Tante Astrid´s undervannsverden (side 66)

hehe fin bildeserie astrid.

stakkars leopold, clotilde er jo ikke interisert i han. han får nok trene og trene. øvelse gjør mester. kansje du skal gi han no tips astrid.
ElinH
Det er jo bare så søtt :-) Stakkars Leopold, så fortvilet når hans utkårede ikke lar seg imponere. Han må jo bare fortsette og trene på boblene sine, så kanskje han får damens gunst en vakker dag ;-)


Stakkars Leopold, går nok på selvfølelsen løs snart. Du får få deg et sugerør og hjelpe han litt med boblene

Veldig enig i alt du sier om oppdrett, kanskje spesielt med kampfisk som folk tror de kan putte i et vannglass. Hadde jo selv en kjøper som ville putte ekstra hanner på flaske :-S Har ikke helt kommet over det ennå.
Sugerør er kanskje tingen, ja.

Han har faktisk fått litt hjelp. Det ble nemlig brått slutt med boblene da jeg fjernet flytebladene fra lotusen. Skar da bunnen av en styrofoamkopp og plasserte oppi og da ble det litt bobler igjen. Lurer på om den kan være litt i minste laget så jeg skal se om det er mulig å få tak i noe større. Det er i tillegg litt mer sirkulasjon i dette karet enn kampfiskene egentlig liker, men det må bli litt kompromiss når det er flere arter sammen.
Inaktiv bruker
håper på at han får det til å lage et stort skumrede en dag =
Bra fotonovelle. Hva med en fast Leopold-stripe?
Ja, det hadde vært noe ;D

Problemet er vel at det hadde blitt vel kjedelig i lengden. Det er liksom dette showet som kjøres kontinuerlig med veldig små variasjoner. Kan jo se om det byr seg en anledning om det skulle bli noe mer på gang. Ikke det at jeg har noen stor tro på det. De har liksom ikke kommet noe lenger enn dette det halve året de har bodd sammen.
I og med at du ikke ønsker å drive oppdrett, så er det kanskje like greit at det ikke skjer så mye.
Kjempe tøff bildeserie altså! Veldig fine kampfisker=)
Takk for det Nemo!

Måtte bare sette inn dette bildet av Leopolds ynkelige forsøk på et skumreir. Er det så merkelig at Clotilde ikke lar seg imponere egentlig

[External Image]
Hvis du deler koppen vertikalt er det plass til større rede. Kanskje han ikke tør bygge større rede i frykt for å gå tom for plass. Jeg har lagt litt Hydrocotyle leucocephala i området der koppen legges.
Er ikke størrelsen det kommer an på Varierer veldig med hannen min som jeg har hatt flere kull yngel på hvor store skumredene er. Nå er han i det late hjørnet om dagen og bare supplerer litt på boblene som har lagt seg under lotusbladene etter vannbytte Slakkisen sin det ... kanskje damene liker litt laid back typer, så du får instruere Leopold om å bli litt mer kul så skal du se damene kommer løpende :-P
Har prøvd det Humunukuapuaa, men han vil ikke lage reir i det hele tatt om ikke styrofoamen ligger helt nede på vannflaten. Han var kjempeflink da jeg hadde store flyteblad på lotusen så det spørs om han vil ha noe lignende. Sær type

Tenkte jeg skulle høre med noen som leverer varm-mat. De har jo ofte maten i slike firkantede bokser med lokk. Går sikkert an å skjære til noe som blir litt større og som både han og fruen blir fornøyd med.

Mulig han er litt lat ja, Liv, men han virker faktisk ganske fornøyd med seg selv der han henger under reiret. Det er bare dama som ikke blir imponert
Inaktiv bruker
Tante Astrid
Mulig han er litt lat ja, Liv, men han virker faktisk ganske fornøyd med seg selv der han henger under reiret. Det er bare dama som ikke blir imponert ;)


Han er gjerne av den selvopptatte typen som tror han er alle jenters drøm....

Kai Roger Bakken
Han er gjerne av den selvopptatte typen som tror han er alle jenters drøm....:)

.....og som ofte er det også
leopold er jo kjempefin rart at han ikke får noe napp. :P
clotilde virker jo liksom ikke interisert vil bare ikke bite på. :P

(måtte bare bruke de uttrykkene, passet så bra ;D)
Tante Astrid
...men han vil ikke lage reir i det hele tatt om ikke styrofoamen ligger helt nede på vannflaten.


Da kan du jo bare skjøte de to halvdelene sammen og så har han en svær diger lang hall å bygge i.

Åh, jeg savner å ha kampfisk når jeg leser om Leopoldi og Clotilde

Kan ikke få sagt nok hvor mye jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den Cafe Latte-fargede kampfisken jeg så en gang på Oslo City... argh! Det var en sånn kampfisk som fikk meg til å bråbremse der jeg gikk forbi karet den var i. Akkurat da tror jeg at jeg hadde svidd av en tusenlapp på fisk, så jeg synes der og da at det var nok... og så angret jeg allerede på toget hjem.
Det er over ett år siden.

Snodig. Tenk å huske noe sånt så lenge etterpå... en fisk!
Ikke snodig i det hele tatt. Tenker fremdeles på en spesiell Corydoras trilineatus jeg la merke til i butikken for lenge siden. Hvorfor jeg la spesielt merke til den aner jeg ikke, men den skilte seg litt ut fra de andre av samme art i karet, med en tøffere holdning og større kontraster i mønsteret. Selv om jeg altså hadde triller da og har hatt flere siden så kan jeg fremdeles se den for meg og angrer veldig på at jeg ikke kjøpte den. Så akkurat den forstår jeg godt
Har nå endelig fått på plass overvannsplantene i Afrika-karet. Mer informasjon og flere bilder finnes i tråden om oppsettet av dette karet

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap