Mange bøtter vann.. (side 66)

Den sure munnen er helt uimotståelig
de er så sure at det er nesten morsomt :p
*suss*
[External Image]


dette er pennefiskene mine i morgendrakt :p de ser slik ut ellers

[External Image]
da har jeg vært på mitt første styremøte, og jeg er drit sliten. og tror du ikke vannflaska sprang lekk i posen, så den nye notatboken min er helt ødelagt. bare håper jeg greier å redde referatet, i og med at jeg er sekretær med nærmest null erfaring :p
Vær glad det ikke var en laptop du noterte på du :P
hakke laptop :p så den delen er rimelig grei ^^ dessuten hadde jeg da ikke hatt den løst oppi en pose. den hadde gått rett i en laptopveske.
da har jeg fått pakke fra webzoo også gitt. men, ikke har jeg fått luftpumpa jeg bestilte, og kan ikke se at jeg har fått noe beskjed om det.. og eikebarkekstraktet kom fra et annet merke enn jeg bestilte, samt at instruksen kun er på tysk. jaja. fikk hvertfall test refill og brusestein, og finfiltermatter :p
uffda, kom hjem til en død venusfisk, en av mine voksne. en rask nitrittprøve viser null der, så jeg vet ikke hva det er. aner jo ikke hvor gamle mine voksne er da men..
nannostumus eques i morgendrakt
[External Image]
merker at den ene pennen min er ganske dominant og kan finne på å kjeppjage de andre. jeg antar det er en han, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skiller kjønnene på disse. lurer på om det er vanlig at disse er hissige, skal jo lissom være en rolig stimfisk... forholdsvis rolige ja, men småhissige. raske saker når de vil også.
Morsomt hvordan de pennefiskene endrer farge natt og dag. Ser det samme på mine smykketetraer. Skjønte ingenting første gang jeg så dem om morgenen da lyset gikk på. Helt annen fisk jo.
neontetraer og venusfisk har også en dvaledrakt, men det er rett og slett en dempet drakt. blasse farger etc. pennene skifter jo til og med mønster. merkelig hvordan skjellene kan skifte mellom brunt og hvitt på den måten o_O
Nøkkelhullciklidene er også helt anderledes på natten og når de blir skremt. Fra en helt lys kroppsfarge med bare en mørk flekk på bakkroppen og en stripe over øyet på dagtid så går de over til kraftig mønster på natten og når de stresses. Helt utrolig hvor raskt de endrer farge også.
en litt mer positiv nyhet. jeg har jo bannet disse jegersneglene opp og ned, ikke gjør de jobben sin, ikke klekte eggene og alle untatt en døde. men minst ett egg må da ha klekt

[External Image]
bestemt meg for å se an situasjonen med pennefisken og observere den nøye, samt se etter i noen av de sidene med sykdomsbilder, selv om det er ekle greier. virker ikke som om noen her vet hva det kommer av, og jeg er ikke sikker på om jeg burde isolere fisken heller.
jeg må og skrive referat fra styremøtet, men halve stikkordslista mi er uleselig pga en flaske som sprang lekk i posen jeg hadde den splitter nye notatblokka mi -.-
Derfor det tar tid med referatet ja. Venter jo spent siden jeg ikke fikk vært med (dumme personalmøte) håper du kosa deg masse, det gjorde iallefal jeg sist.
Aner ikke hvor gamle venusene er jeg heller, de jeg kjøpte på krizoo virket yngre enn de jeg kjøpte på maxizoo, men de fra krizoo har jeg da oxo hatt mye lenger. Så jeg aner virkelig ikke.

De gobyene er nydelige, du er virkelig flink med vannbytter og måling og alt det styret der, så det kommer nok til å gå strålende. Jeg er nå på bok nr 24 i sagaen om isfolket, går sakte fremover. Er til tider slikt at jeg skulle ønske jeg kunne driti lang marsj i jobben og heller ligget under dyna og lest.
ja, vært sykt mye å gjøre, og den lille fritiden jeg har hatt har jeg vært sliten. må bare prøve å finne ut hva jeg har skrivd, det som ble vått er nærmest uleselig. håper å få gjort en del imorra, da det straks er natta for meg. men jeg må jobbe overtid denne uka og, ellers rekker vi ikke deadline.. jadda. begge gobiene er der, selv om jeg bare ser den ene ved foringstid eller hvis jeg lyser inn om natta :p
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap