Revestrekenes akvarieverden (side 66)

[External Image]
4 av de 5 condiscipulus'ene som klekket lever fortsatt i beste velgående, de er fire dager gamle i dag og spiser tydeligvis artemiaen de får servert
Plussmedlem
Så bra at nesten alle de få du fikk klekket lever iallefall Ser det ut til at Condiscipulusene skal legge flere egg?

Forresten; noe helt annet, men får du noe C121-ungfisk til salgs etterhvert?
Ja fire yngel er mye bedre enn ingen yngel Anders

Jeg har ikke plukket egg fra C121 og de lever i et kar stappfullt av ferskvannstang og javamose så hva som egentlig finnes inne i buskaset har jeg ingen anelse om, jeg skal se om jeg får somlet meg til å sjekke det en dag.
[External Image]
A. dolichopterus er ikke de mest sosiale mallene vi har så det er egentlig sjelden jeg ser de ynglene vi beholdt fra junikullet. I dag hang denne karen på glasset, tjukk og god med påbegynt tenåringsbart og det hele

[External Image]
C. condiscipulus er jo en langsnutet cory men denne gjorde seg nok ekstra langsnutet "til ære" for fotografen De fire ynglene lever i dag også, 6 dager gamle.
[External Image]
Det er liv i Breeding-boxen på kjøkkenet også men hva som er hva oppi der vet jeg ikke, jeg var nemlig så dum å putte egg fra både gossei, adolfoi og CW032 i samme boks Foreløpig syns jeg det ser ut til å være yngel av alle de tre artene, men tiden vil vise om jeg har rett De klekket forresten to-tre dager før condiscipuluseggene og er da ca 10 dager gamle.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Blåøyde små nusseligheter! Er noe helt eget med rosa mager, må nok tenke om på artemiaklekkeriet. I fall det skulle bli min tur til å ta bilder av småtterister mener jeg ;o)
Artemia er helt greit å holde på med, og tydeligvis veldig populært blant ynglene, det syns jo )) Det er klart du får småtterister igjen du også, så bare ha kameraet klart

[External Image]
Her er et bilde av en liten condiscipulus (7 dager gammel i dag, og nesten 1 cm lang), de utvikles fort og nå har den til og med begynt å få striper på halen
Plussmedlem
Krysser fingrene for at du får fler egg fra Condiscipulusene. Ser det ut til at de kan legge noen fler? Hadde jo vært artig med en hel skokk små fra de der
Ingen stor aktivitet hos dem for øyeblikket, jeg får prøve med noen kaldtvannsbytter
Plussmedlem
Kjør på, så starter dem nok igjen... Og du kan spre denne fantastiske fisken litt ut i Norge, hehe
Veldig fine bilder du legger ut, Rita!

Hvordan går det med Pseudacanthicus cf. leopardus'ene deres?
Takker Janne

Vi mistet den yngste rett før vi reiste til Brasil, og jeg vet ikke hvorfor, ingen synlige skader eller sykdom, den lå bare død i karet en dag Nå har vi bare den store igjen så vi må nok skaffe oss flere.
Håper du ikke hadde ertesuppetåke hele veien hjem Rita, var helt ferdig av å kjøre til Hobøl, og tenkte veldig på deg! Og så knakk jeg plutselig sammen i krampelatter over oss. For vi sto da hos Dahls og sa noe om å avle fram nye farger på fisk? Nå har guppyen her fått tilbake fargene...

Fantastisk da, gleder meg til basebildene ;o)
Neida, sikten og føret var helt greit når jeg kom til Oslo, skjønt det hadde snødd litt nærmere Dokka men ingenting hadde lagt seg på veien

Ja du snakker om fargeavlkritikere som står for meningene sine, og begge reiser hjem med hver sin pose guppyendlersfargeklatter ))

Jeg ble en god stund på Dahls jeg da, driver å tilvenner fisken nå og kommer nok til å holde på en god stund. Tror du ikke jeg endte opp med en gjeng som på en engelsk nettside beskrives slik: The orange-finned halfbeak might be a hard-to-find "oddball". Og "oddball" passer bra, Nomorhamphus ebrardtii ser skikkelig snedige ut, håper jeg klarer å holde dem i live for det står litt ymse vanskelighetsgrad på dem rundt omkring. Bilder av Oddball'ene kommer etterhvert

Ellers endte jeg opp med de fem gjenværende C. habrosus, noen Nannostomus eques (for å spe på gjengen vi allerede har) og Apistogramma commbrae F1 med lokasjon Bella Union, Uruguay. Thor identifiserte den killilignende fisken i C. pygmaeusposen og det var faktisk en killi, en Epiplatys dageti dageti så da tok jeg like godt med meg et par av dem også. Også holdt jeg helt på å glemme posen med C. rabauti... eller zygatus, jeg er ikke sikker
Plussmedlem
Rita Revestrek
Neida, sikten og føret var helt greit når jeg kom til Oslo, skjønt det hadde snødd litt nærmere Dokka men ingenting hadde lagt seg på veien :)


E6 motsatt vei var ganske ille. Tåka lå tett når vi nærmet oss Sarpsborg. Hadde problemer med å se hvor jeg skulle ta av og jeg er jo ikke akkurat dårlig
kjent... :-p

Fikk snakket alt for lite med deg, men sånn går det innimellom. Morro å hilse lell....
Jeg var litt redd det skulle være like tåkete hele veien for med 0-føre kunne det blitt en spennende hjemtur Det blir litt hektisk på slike auksjoner, og med bare pausene til prat blir det litt begrenset men det var trivelig å møte deg og fruen
[External Image]
Her er noen bilder (uten blitz) av "oddball'ene" fra mitt nattlige innlegg, Nomorhamphus ebrardtii. Denne er knipset uten flyteplanter over hodet.

[External Image]
Litt flisete finner men de vokser nok ut igjen med litt behandling, ellers så spiser de godt og ser ut til å trives så langt.

[External Image]

[External Image]
En smule underbitt
Kule fisker, de ser glupske ut Det er vel disse som hører med i gruppen fisk som kalles halvnebb eller noe sånt? Er de med i killi gruppen med fisk?

De minner meg faktisk en del om Panchax Wonder killi - skikkelig grådige rovdyr i pen og fargerik forkledning Not to be trusted...!
Oddball var en god beskrivelse, men så flott fargespill! Godt å høre at det klarnet opp, tre timer i den grauten hadde vært helt grusomt etter en såpass intens dag. Jeg styrtet egentlig ut fra Dahls i går mens jeg fortsatt var tomhendt, for med Bjørns innlevelse da han snakket om de Bettaene, og Nannostomus som ikke er østfra, og danioer som begynte å komme seg - det er helt begrenset hvor mange bokser med luftestein det er plass til i hylla her ;o)
Plussmedlem
Så en smule "sultne" ut de der......
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap