- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Revestrekenes akvarieverden (side 66)
Revestrekenes akvarieverden (side 66)
Postet 06.11.11 kl 18:29
Postet 06.11.11 kl 18:33
Endret: 06.11.11 kl 18:43
Postet 08.11.11 kl 21:40
A. dolichopterus er ikke de mest sosiale mallene vi har så det er egentlig sjelden jeg ser de ynglene vi beholdt fra junikullet. I dag hang denne karen på glasset, tjukk og god med påbegynt tenåringsbart og det hele
C. condiscipulus er jo en langsnutet cory men denne gjorde seg nok ekstra langsnutet "til ære" for fotografen De fire ynglene lever i dag også, 6 dager gamle.
Postet 08.11.11 kl 21:42
Endret: 08.11.11 kl 22:13
Det er liv i Breeding-boxen på kjøkkenet også men hva som er hva oppi der vet jeg ikke, jeg var nemlig så dum å putte egg fra både gossei, adolfoi og CW032 i samme boks Foreløpig syns jeg det ser ut til å være yngel av alle de tre artene, men tiden vil vise om jeg har rett De klekket forresten to-tre dager før condiscipuluseggene og er da ca 10 dager gamle.
Postet 09.11.11 kl 19:38
Postet 09.11.11 kl 20:57
Artemia er helt greit å holde på med, og tydeligvis veldig populært blant ynglene, det syns jo )) Det er klart du får småtterister igjen du også, så bare ha kameraet klart
Her er et bilde av en liten condiscipulus (7 dager gammel i dag, og nesten 1 cm lang), de utvikles fort og nå har den til og med begynt å få striper på halen
Her er et bilde av en liten condiscipulus (7 dager gammel i dag, og nesten 1 cm lang), de utvikles fort og nå har den til og med begynt å få striper på halen
Postet 09.11.11 kl 21:29
Postet 09.11.11 kl 21:47
Postet 09.11.11 kl 21:52
Postet 09.11.11 kl 21:55
Postet 09.11.11 kl 22:18
Postet 10.11.11 kl 00:24
Håper du ikke hadde ertesuppetåke hele veien hjem Rita, var helt ferdig av å kjøre til Hobøl, og tenkte veldig på deg! Og så knakk jeg plutselig sammen i krampelatter over oss. For vi sto da hos Dahls og sa noe om å avle fram nye farger på fisk? Nå har guppyen her fått tilbake fargene...
Fantastisk da, gleder meg til basebildene ;o)
Fantastisk da, gleder meg til basebildene ;o)
Postet 14.11.11 kl 00:20
Neida, sikten og føret var helt greit når jeg kom til Oslo, skjønt det hadde snødd litt nærmere Dokka men ingenting hadde lagt seg på veien
Ja du snakker om fargeavlkritikere som står for meningene sine, og begge reiser hjem med hver sin pose guppyendlersfargeklatter ))
Jeg ble en god stund på Dahls jeg da, driver å tilvenner fisken nå og kommer nok til å holde på en god stund. Tror du ikke jeg endte opp med en gjeng som på en engelsk nettside beskrives slik: The orange-finned halfbeak might be a hard-to-find "oddball". Og "oddball" passer bra, Nomorhamphus ebrardtii ser skikkelig snedige ut, håper jeg klarer å holde dem i live for det står litt ymse vanskelighetsgrad på dem rundt omkring. Bilder av Oddball'ene kommer etterhvert
Ellers endte jeg opp med de fem gjenværende C. habrosus, noen Nannostomus eques (for å spe på gjengen vi allerede har) og Apistogramma commbrae F1 med lokasjon Bella Union, Uruguay. Thor identifiserte den killilignende fisken i C. pygmaeusposen og det var faktisk en killi, en Epiplatys dageti dageti så da tok jeg like godt med meg et par av dem også. Også holdt jeg helt på å glemme posen med C. rabauti... eller zygatus, jeg er ikke sikker
Ja du snakker om fargeavlkritikere som står for meningene sine, og begge reiser hjem med hver sin pose guppyendlersfargeklatter ))
Jeg ble en god stund på Dahls jeg da, driver å tilvenner fisken nå og kommer nok til å holde på en god stund. Tror du ikke jeg endte opp med en gjeng som på en engelsk nettside beskrives slik: The orange-finned halfbeak might be a hard-to-find "oddball". Og "oddball" passer bra, Nomorhamphus ebrardtii ser skikkelig snedige ut, håper jeg klarer å holde dem i live for det står litt ymse vanskelighetsgrad på dem rundt omkring. Bilder av Oddball'ene kommer etterhvert
Ellers endte jeg opp med de fem gjenværende C. habrosus, noen Nannostomus eques (for å spe på gjengen vi allerede har) og Apistogramma commbrae F1 med lokasjon Bella Union, Uruguay. Thor identifiserte den killilignende fisken i C. pygmaeusposen og det var faktisk en killi, en Epiplatys dageti dageti så da tok jeg like godt med meg et par av dem også. Også holdt jeg helt på å glemme posen med C. rabauti... eller zygatus, jeg er ikke sikker
Postet 14.11.11 kl 01:39
Rita RevestrekNeida, sikten og føret var helt greit når jeg kom til Oslo, skjønt det hadde snødd litt nærmere Dokka men ingenting hadde lagt seg på veien :)
E6 motsatt vei var ganske ille. Tåka lå tett når vi nærmet oss Sarpsborg. Hadde problemer med å se hvor jeg skulle ta av og jeg er jo ikke akkurat dårlig
kjent... :-p
Fikk snakket alt for lite med deg, men sånn går det innimellom. Morro å hilse lell....
Postet 14.11.11 kl 11:15
Postet 14.11.11 kl 16:06
Postet 14.11.11 kl 16:12
Kule fisker, de ser glupske ut Det er vel disse som hører med i gruppen fisk som kalles halvnebb eller noe sånt? Er de med i killi gruppen med fisk?
De minner meg faktisk en del om Panchax Wonder killi - skikkelig grådige rovdyr i pen og fargerik forkledning Not to be trusted...!
De minner meg faktisk en del om Panchax Wonder killi - skikkelig grådige rovdyr i pen og fargerik forkledning Not to be trusted...!
Postet 14.11.11 kl 16:19
Oddball var en god beskrivelse, men så flott fargespill! Godt å høre at det klarnet opp, tre timer i den grauten hadde vært helt grusomt etter en såpass intens dag. Jeg styrtet egentlig ut fra Dahls i går mens jeg fortsatt var tomhendt, for med Bjørns innlevelse da han snakket om de Bettaene, og Nannostomus som ikke er østfra, og danioer som begynte å komme seg - det er helt begrenset hvor mange bokser med luftestein det er plass til i hylla her ;o)
Postet 14.11.11 kl 17:32
Postet 14.11.11 kl 19:14