Sissis våte drømmer (side 66)

Har nå lekt meg med "nytt" kamera (pappas gamle Powershot) og redigering i iPhoto, så her kommer det noen bilder igjen.

Først fra Barnehagen, både små stjerner og knøttsmå perler:
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Så et par fra Kjøkkenøya, der både lotus-slektningen og blyxa'n ser ut til å trives. Vannet er skikkelig brunt, så fargene er jo litt rare...
[External Image]
[External Image]
Så fra Rio'n. Må jo starte med et av de svarte, verdens flotteste linselus ;D
[External Image]
Og så et par av fantomtetraene. Har bare 1 hann og 3 hunner igjen, og som dere ser på nederste bilde så har denne hunnen klumpete halefeste (eller sporefeste heter det vel...)
[External Image]
[External Image]
Og så tilslutt de flotte guramihannene mine...
Gunnar
[External Image]
go Henning
[External Image]
Tar av litt på bildespamming her nå, men pytt. Her fra Trollskogen:
Først en liten venezuelanus
[External Image]
go så søteste lille ottoen...
[External Image]
Og fra Godteskåla...
En nysgjerrig pygmégurami
[External Image]
go en ancistrus super-rot
[External Image]
Bildespamming er hyggelig spamming.
Prøveprosjekt...
Har senket vannstanden kraftig i Rio`n i dag, i håp om å lure noen egg ut av coryene. er 2 uker siden forrige vannbytte, og i morra skal jeg fylle på med kaldt vann. Røde myggisser står selvfølgelig på menyen
[External Image]
Den unge herren fra Revestrekene begynner å få barter...
[External Image]
Habrosus
I dag har jeg vært oppe så tidlig at "fugger`n" ikke hadde tenkt på å fise en gang! Måtte ned på stasjonen for å hente en pakke som kom med nattbussen fra Bergen, og min snille samboer stod opp grytidlig for å kjøre meg.

Så nå står 5 Corydoras habrosus til akklimatisering i breeding-boksen. Den ene er ikke i form, og jeg trodde først den var død, men jeg lever enda i håpet...

Med fraktkostnader ble dette selvfølgelig veldig dyr stykkpris på disse småfiskene, men nå har jeg endelig mer enn to! Og de er da så ustyrtelig søte, og spesielt den store, tjukke damen ;D

Skiftet halvparten av vannet i Kjøkkenøya i går, for å gjøre det klart. Ikke snev av ammoniakk eller nitritt før vannbytte, og nitrat var ca 5, så satser på at dette funker. Vannet er fortsatt skikkelig gult, og jeg har masse eikeløv som skal oppi, så regner ikke med at det blir mindre gult med det første. Fjernet bare litt av slammet, så ordenssansen får bare lide litt til
Sissimor
I dag har jeg vært oppe så tidlig at "fugger`n" ikke hadde tenkt på å fise en gang! Måtte ned på stasjonen for å hente en pakke som kom med nattbussen fra Bergen, og min snille samboer stod opp grytidlig for å kjøre meg.


Haha, fikk meg en god latter på morgenkvisten her. )

Regner med at du snart har coryer i lek med den metoden med "dårlig" stell i etpar uker og så senke vannstanden en stund før vannbytter. Det var med den metoden jeg fikk lurt trillene mine til og sette igang, etter og ha ventet på action i lang tid.

Flotte små coryer du har hentet deg.
Habrosusene begynner nå å få tilbake litt farge, og om ikke så lenge skal de få komme over i karet. Den som ligger for seg selv forran de andre, er den som er i chabby form. Lurer på om jeg skal vente enda litt lenger med utslipp, slik at denne får være i ro lengst mulig. Er veldig bekymra for den...
[External Image]
[External Image]
Og i vinduskarmen står maten deres og venter...
[External Image]
Søte små nurk :o)

Er de unge? Ser ut som det er litt størrelses forskjell på de. Synd om du mister den ene da...
Gratulerer med nye søte små. Håper den pjuke kommer seg. Og at du får litt egg snart. Prøver samme metoden er i hus men er neimen ikke greit når de ikke vil

Må si at det guramibilde ikke var spesielt vakkert. Den ser rett og slett litt morgengretten ut hehe
cara79
Søte små nurk :o) Er de unge? Ser ut som det er litt størrelses forskjell på de. Synd om du mister den ene da...


De to store er godt voksne, og fra den originale leksgruppa hennes. De tre små er yngel etter den gruppa. De to jeg har fra før ser ut til å være imellom i størrelse.

Krysser fingrene for den pjuske jeg også, den ligger ihvertfall rettveien og blunker til meg nå, istedet for å ligge på rygg og kave. Begynner å få litt mønster også, men er fortsatt veldig vinglete...

Labyrinter har generellt en tendens til å se veldig grinete ut Sjura, og innimellom er de det virkelig også. Men så vakre lell da gitt ;D
Operasjon fiskeflytt
Nå står det bokser med fisk her og der igjen, og følgende er på vei til å hende:
-6 C. atropersonatus: fra Poteten til Godteskåla
-6 otto (hoppei): fra Poteten til Kjøkkenøya
-2 C. habrosus: fra Poteten til kjøkkenøya
-1 svart reke med rogn: fra Poteten til Kjøkkenøya.

Denne svarte reka var med i posen med green laser som Siande kjøpte på storauksjonen. Tror dette egentlig er ei kirsebærreke. Vet Linda har en sånn, og så var det ei til som har, men i øyeblikket kommer jeg ikke på hvem (sorry). Blir veldig spennende å se om avkommene blir svarte nå, for egga ser ihvertfall veldig mørke ut. Hadde jo vært stilig med svarte snegler (afrikanske sandsnegler) og svarte reker...
Oj, en svart reke med egg? Høres spennende ut. Du har ikke sjans å få tatt bilde av den da?
Jeg har også sånn svart reke! Akkurat sånn som Linda har... men jeg tror jeg vet hvor den kommer fra. Jeg gjorde en fatal feil og glapp to grønne reker oppi karet med kirsebær... resultatet ble svart reke..:/
Du var det ja Lene! Det er nok noe annet som skjedde, for kirsebær kan faktisk ikke krysse seg med grønne reker. De grønne kan faktisk bare krysse seg med andre Caridina Babauti, og det er ikke mange arter. Kirsebær krysser seg med andre arter av Neocaridina.

Prøvde å ta bilde Mona, men hverken den eller kameraet var spesielt interessert i det... Den har lys stripe langs ryggen, og har et skjær av blått når den får mye lys på. Kanskje den er blanding av kirsebær og blå reke?
[External Image]
Aha! Når jeg tenker meg grundigere om har du jo selvfølgelig helt rett. Det ble jeg jo fortalt...jaja...da er ikke det noen krise Men hva i alle dager har skjedd da?
Mine "gule" reker er jo alt annet enn det, i dag fant jeg et par knall orange i filteret. Så da har jeg grønne, blå i alle varianter, kullsorte, orange, røde - men ingen gule. Som var det jeg kjøpte. Tror det er mer enn en sort Caridinia med i blandingen her ;o)

Nydelig fisk Sissimor, den står på ønskelista ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap