- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 66)
Leifs verden, del 2 (side 66)
Har styra litt med kar og div lys i dag. 160L med acara har fått nytt lys og tenner samt at det ble rensing av røtter og slamsuging. Aldri har noe kar hos meg vært så ille som akkurat det karet. Har vært redd for å slamsuge yngel og det blir liggende en del drit under røttene. Men nå ser det greit ut igjen.
Etter å ha vært i kjellern kom jeg inn til Tilapia karet hvor ALLE ynglene var på tur. Milde himmel..... tenk om mor skulle hatt en pupp til alle dem. Om en ser bort fra acaraene har jeg ikke hatt så stort yngelkull på flere år, så dette er gøy
Etter å ha vært i kjellern kom jeg inn til Tilapia karet hvor ALLE ynglene var på tur. Milde himmel..... tenk om mor skulle hatt en pupp til alle dem. Om en ser bort fra acaraene har jeg ikke hatt så stort yngelkull på flere år, så dette er gøy
Postet 28.12.11 kl 15:29
Postet 28.12.11 kl 15:37
Postet 28.12.11 kl 15:42
Postet 28.12.11 kl 15:47
Postet 28.12.11 kl 15:52
Postet 28.12.11 kl 16:17
Kristin T- Shiramor[QUOTE=LOFFA]Milde himmel..... tenk om mor skulle hatt en pupp til alle dem. Om en ser bort fra acaraene har jeg ikke hatt så stort yngelkull på flere år, så dette er gøy
Artig. Har du forresten navn til alle? :-p
Fine bilder!
Takk Shiramor. Noen navn ja...... For meg som er vandt med apistokull på 30-50 yngler blir dette en utfordring. Ikke bare med navn... men å se forskjellen på Per og Pål, samt Mona og Trixi, hehe.
Med foreldrene i karet blir det helt UMULIG å få noen flotte bilder av ynglene hos mine Tilapia. Di flyr rett i synet på meg (kamera) så det er enten hode, finner, en munn eller et øye med på alle bildene jeg tar. Blir vel enklere når ynglene vokser til.
Etter bare få dager er di jo giganter i min verden, i forhold til apisto yngler jeg er vandt med. Apistoer er jo som fnugg eller bøss i forhold. Disse vokser fort og er på str mellom en 50øre og en krone i løpet av 4-5 uker (har ca 15 av det nede i kjeller reolen som jeg fikk med)
Legger ut bilder av en sint pappa i neste innlegg.....
Postet 28.12.11 kl 17:42
Postet 28.12.11 kl 17:45
Endret: 28.12.11 kl 17:49
Postet 28.12.11 kl 17:48
530Den ser helt urimelig gretten ut på det første bildet! Men så kan man jo bli solid stresset av å ha over 200 yngel å passe på.
Har aldri opplevd maken 530, men skal unngå å jage han opp for mye. For å si det slik er jeg glad det ikke er andre fisk i den 250L nå. Tror ikke det ville gått veldig bra med di andre.
Er straks tom for det meste av frossen for, røde mygglarver, moina, artemia, sorte mygglarver og blood worms. Blir en tur til Kongsberg i morgen hvor jeg har skaffet meg en enda bedre avtale enn den jeg hadde i Drammen. 12 pakker røde mygglarver for 250 kroner. Tror ikke mange kan matche den, om di ikke har kjennskaper da.
Barlowiene får også sorte mygglarver. Skal visst være en trigger sammen med vannbytter hos dem.
På nyåret skal jeg få en bedre oversikt på hva jeg har av ungfisk i begge lokasjonene. Tar til meg en trio av begge og selger resten. Blir nok til at sterbai gruppa også går på ny året. PH er alt for lav her til at di skal trives veldig bra. Har lagt noen få egg, men har stoppet helt opp. Trikset med røde myggisser og vannbytte biter ikke på dem lengere virker det som. Kunne tenkt meg noen flere egg/yngler av disse før di ble solgt.
Postet 28.12.11 kl 18:05
Postet 28.12.11 kl 18:09
Hei på deg
250kr for 12 pakker var tanken dyrere en jeg er vant med.
Og det uten noe tilbud.
Har du et bilde av pakkningen?
Det kan jo hende det ikke er av samme merke.
Nn pakke kostet 15-17kr for meg.
Må si det igjen kjempe fine fisker du har.
Juvel yngelene mine er snart klare for sin første svømmetur.
250kr for 12 pakker var tanken dyrere en jeg er vant med.
Og det uten noe tilbud.
Har du et bilde av pakkningen?
Det kan jo hende det ikke er av samme merke.
Nn pakke kostet 15-17kr for meg.
Må si det igjen kjempe fine fisker du har.
Juvel yngelene mine er snart klare for sin første svømmetur.
Postet 28.12.11 kl 22:17
B. AndresenHei på deg 250kr for 12 pakker var tanken dyrere en jeg er vant med. Og det uten noe tilbud. Har du et bilde av pakkningen? Det kan jo hende det ikke er av samme merke. Nn pakke kostet 15-17kr for meg.Må si det igjen kjempe fine fisker du har. Juvel yngelene mine er snart klare for sin første svømmetur.
Jeg er 300% sikker på at vi ikke snakker om samme merke og mengde B.A. Se bilde
Antar du snakker om en forpaknoing som er ca 50g. Den jeg bruker er 100g og føres av Imazo tror jeg det heter (mulig stavefeil)
Har sett disse pakkene til 39 kr i Drammen og mitt tilbud er 250 kr for 12. Dvs 20,83 pr pakke er da grisebillig i forhold. Tror nok vi ikke snakker om samme pk/mengde av røde mygglarver
Slenger med et par yngelbilder når jeg først er i farta. Noen som gidder å telle for meg?
Takk for kompl B.A
Postet 28.12.11 kl 23:20
Postet 28.12.11 kl 23:24
Postet 28.12.11 kl 23:26
Postet 28.12.11 kl 23:29
SjuraJeg telte fire. også gav jeg opp. innså at oppgaven er umulig
Hehe ja jeg antar det Sjura. Sikkert et par hundre. Like håpløst å telle dem som å gi di alle et navn, hehe
Som du ser Sjura, er det iallefall noen acara yngler igjen til deg. Kommer vel et kull igjen snart.... om dem følger terminen....
Postet 28.12.11 kl 23:48
De kommer i allefall fra veldig nydelige foreldre. Så dette blir spennende å få i hus med tiden ja. Godt noen har klart seg gjennom alt sammen. Hvor store er foreldrene? Står jo at de kan bli oppmot 20 cm i basen her, hvis jeg ikke husker feil.
Håper jeg får lov til å ha acara i mange mange år. Er litt ekstra koselig med fisk man vet kan bli gamle.
Håper jeg får lov til å ha acara i mange mange år. Er litt ekstra koselig med fisk man vet kan bli gamle.
Postet 28.12.11 kl 23:58
SjuraDe kommer i allefall fra veldig nydelige foreldre. Så dette blir spennende å få i hus med tiden ja. Godt noen har klart seg gjennom alt sammen. Hvor store er foreldrene? Står jo at de kan bli oppmot 20 cm i basen her, hvis jeg ikke husker feil. Håper jeg får lov til å ha acara i mange mange år. Er litt ekstra koselig med fisk man vet kan bli gamle.
Tilapia hannen er vel 13-15 cm og acaraene er nok noe større ja. Tenker sjelden på str om jeg ikke får spørsmål der fisken er. Ser ut som ynglene deres vokser nokså kjapt også. Ja det er virkelig flott fiske art
Postet 29.12.11 kl 00:08
Stått opp tidligere en planlagt :P
Men har prøvd og telle uten og bruke nr som hjelp så litt vanskelig og telle men 150-200+
Kom til 50 men da ville ikke øynene mine mer og hadde da vært over 1/3- 1/4 del av bilde.
Det ernmulig jeg ikke gir meg helt på dette telle prosjektet
Sender deg mulig en PM ang. mygglarve saken senere.
Men har prøvd og telle uten og bruke nr som hjelp så litt vanskelig og telle men 150-200+
Kom til 50 men da ville ikke øynene mine mer og hadde da vært over 1/3- 1/4 del av bilde.
Det ernmulig jeg ikke gir meg helt på dette telle prosjektet
Sender deg mulig en PM ang. mygglarve saken senere.
Postet 29.12.11 kl 07:35