Anders' akvarierom [NR. 1] (side 66)

Plussmedlem
Yippi - se hva jeg fant under rydding på soverommet mitt i dag :p Nå kan jeg kjøpe fisk!

[External Image]

Neida... det skal jeg ikke, men jeg kan jo tilbakebetale litt av gjelden min da, iallefall 1150 kroner ble funnet, og jeg som trodde jeg hadde brukt dem opp! Det var noe av det jeg fikk til bursdagen min i oktober. Det kom godt med.

Jeg har altså ryddet og ommøblert litt på rommet i dag, og jammen... jeg kunne egentlig tenkt meg å ha et akvarium der inne igjen, jeg fant nemlig ut at jeg har plass! Oyoy! det er liksom noe som mangler, og det er... vann!
Nå er akvarium føyd til på ønskelisten til jul, ihvertfall, men det er vel tvilsomt at noe sånt vil ligge under treet. Vi får se Det måtte nok blitt litt mer selskapsakvarium med litt diverse fisk isåfall, og Corydoras på bunnen, selvfølgelig! Men det kan ikke være så stort, da, for det har jeg ikke plass til.
Anders kunne du tatt noen bilder av akvarierommet ditt i morgen kansje?
trenger inspirasjon, for jeg skal nemlig kansje få ett EGET akvarierom!
Plussmedlem
Gard Johansen
Anders kunne du tatt noen bilder av akvarierommet ditt i morgen kansje? trenger inspirasjon, for jeg skal nemlig kansje få ett EGET akvarierom! :D


Hehe, jeg får se, men det ligger noen bilder noen sider bak i tråden... Husker ikke når jeg tok dem, men du kan jo lete litt og se? Det er nok en stund siden, da, så jeg kan jo se om jeg får tatt noen nye (etter litt opprydding...)

Et eget rom til akvariene er veldig praktisk på mange måter, så det er absolutt å anbefale om du har mulighet




REDIGERT:

Gard, bildene av rommet var i innlegg 1048.
Anders K
Yippi - se hva jeg fant under rydding på soverommet mitt i dag :p Nå kan jeg kjøpe fisk! [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/25724_121201222032_1.jpg[/IMG] Neida... det skal jeg ikke, men jeg kan jo tilbakebetale litt av gjelden min da, iallefall :-) 1150 kroner ble funnet, og jeg som trodde jeg hadde brukt dem opp! Det var noe av det jeg fikk til bursdagen min i oktober. Det kom godt med. Jeg har altså ryddet og ommøblert litt på rommet i dag, og jammen... jeg kunne egentlig tenkt meg å ha et akvarium der inne igjen, jeg fant nemlig ut at jeg har plass! Oyoy! det er liksom noe som mangler, og det er... vann! Nå er akvarium føyd til på ønskelisten til jul, ihvertfall, men det er vel tvilsomt at noe sånt vil ligge under treet. Vi får se ;) Det måtte nok blitt litt mer selskapsakvarium med litt diverse fisk isåfall, og Corydoras på bunnen, selvfølgelig! :-) Men det kan ikke være så stort, da, for det har jeg ikke plass til.


Jøss det var ikke værst ,skulle gjerne vært meg som hadde funnet glemte penger
Plussmedlem
Du får begynne å rydde rommet til Anders du også, Sølvi.... :-p
Gjemt og glemt, og så kjekt å finne da, Anders! Godt du ikke fant dem før auksjonen i Sarpsborg, for da hadde du vel kjøpt alle coryer som var


Anders K
...det kan ikke være så stort, da, for det har jeg ikke plass til.

Det bør vel være mulig å finne noe passende mellom dette og dette
milo
Du får begynne å rydde rommet til Anders du også, Sølvi.... :-p



He he ,ja knskje det
Plussmedlem
Janne
Gjemt og glemt, og så kjekt å finne da, Anders! Godt du ikke fant dem før auksjonen i Sarpsborg, for da hadde du vel kjøpt alle coryer som var :)


Ja, fy søren, det kunne gått direkte ille når jeg tenker meg om! Da hadde jeg gjerne kjøpt en pose til av både Weitzmani og Oiapoquensis (ihvertfall sistnevnte, for jeg hadde jo inngått en avtale om at jeg ikke skulle by på mere enn èn pose Weitzmani) :p



Janne
Det bør vel være mulig å finne noe passende mellom [URLBLOCK1]og [URLBLOCK2] ;)


Jeg tror jeg satser på å selge alle akvariene på akvarierommet, jeg, og fylle hele rommet med vann!

Nei takk. Noe så ekstremt... jeg tror jeg holder meg til max. 230 liter fortsatt, jeg. Hehe
Men utrolig artig å se at noen har klart å gjøre om huset til et akvarium. Jeg kunne fått plass til mange grupper Corydoras i et sånt, og kanskje en gruppe neontetra eller noe også!

Forresten; neste gang soverommet mitt skal ryddes, annonserer jeg det her, så kan vi si at "finner'n er vinner'n"
Må bare si jeg Anders at du er UTROLIG flink til å skrive, både gramatisk, rettskriving og at du skriver slik at det er utrolig morsomt og lese. DU ER SINSYKT FLINK!!!!!!!!!!!
Hvis ikke du får sekser i norsk, så skal jeg ta en alvorsprat med norsklæreren din, for det fortjener du! HEHE
Plussmedlem
Blir jo helt rød i kinnene her jeg sitter jeg, Henrik! Hehe

Utrolig hyggelig å høre sånt, tusen takk. Jeg er jo glad i å skrive, da, og det man liker lærer man jo fortere... jeg er ganske nøye når det gjelder å skrive rett, og dessuten har jeg vært aktiv på internett siden 2007, kanskje, og deltatt på diverse der det har blitt mye skriving de årene, så...

Når du nevner det; jeg har arbeidsuke på skolen denne uka, og er utplassert i lokalavisen. I dag har jeg skrevet artikkel som etter det jeg vet kommer ut i løpet av uken. Det blir jo gøy. Lurer litt på om jeg skulle satse på noe sånt, journalist eller noe innen media.
Men, skoler kreves og jeg tenker en del på videregående skole om dagen. Lenge har jeg trodd at jeg kommer til å gå på skole her på Notodden, men jeg er ikke like sikker lenger. Så det betyr egentlig at jeg må i tenkeboksen også mht. akvariehobbyen... *sukk*

Kanskje velger jeg videregående her på byen, men jeg kan jo selvsagt ikke la meg stoppe på grunn av fiskene. Skal jeg gå på en av de andre skolene jeg lurer litt på må jeg pendle en time hver vei ELLER bo på internat. Pendle to timer hver dag har jeg nok problemer med å orke, dessverre.

Så, jeg må nok roe litt ned med fiskekjøp og sånt inntil videre. Jeg kan ikke kjøpe så mye mer fisk når ting er så usikkert - tenk hvis jeg snart må selge! Men en ting vet jeg; trapper jeg ned, selger jeg nok ikke alt, men setter det vekk i kjelleren inntil tiden har kommet for at jeg kan ta det opp igjen. Og jeg må jo ha et eller to akvarier oppe uansett, for etterhvert nå venter det meg kanskje noen spennende fisk

Det ble et innlegg som sporet av, det her, men tenkte det var like greit å skrive det her nå før noe evt. ville skje om bare en liten stund.
Neinei, du skal ikke slutte med hobbyen, du skal fortsette å være like kunnskaps rik som du er, å hjelpe oss nybegynnere, haha :P
Neida, det er vell rett vei å tenke det Anders, må jo ikke la fiskene stoppe deg...
Men hvis det blir sånn da, at du slutter med hobbyen (I en periode ihvertfall) så må jeg bare si at du har vært veldig hjelpsom på alle mine spørsmål.. Tror ikke jeg hadde hatt så mange akvarier, hadde det ikke vært for deg
Jeg håper virkelig ikke du kutter ut hobbyen helt iallefall! Men jeg forstår om du ikke orker midt oppi eventuelt pendler-mas og videregående skole med lekse-mengden og prestasjons-press og alt.
Men du kan iallefall være aktiv (noe) her på AF uansett om du blir nødt til å trappe ned antall kar, iallefall Det er vi jo glade for her på AF.

Jeg har førstesjans på C. adolfoi'ene dine - hvis du skal selge ! Hvor kommer dine fra forresten? Det er ikke fra meg, nei...? (husker ikke alle som har kjøpt Afolfoi-oppdrett av meg opp gjennom tidene, dessverre) Men du har jo vært her og kjøpt reol iallefall, det husker jeg. Men har du vært her hos meg mer enn èn gang...?
Plussmedlem
mona o
Jeg håper virkelig ikke du kutter ut hobbyen helt iallefall! :) Men jeg forstår om du ikke orker midt oppi eventuelt pendler-mas og videregående skole med lekse-mengden og prestasjons-press og alt.


Jeg kutter nok ikke helt ut uansett, nei, det tror jeg at jeg har problemer med å takle i "hele" 3 år :p Men en nedtrapping MÅ nok til om det blir skole utenbys, iallefall.
Men nå aner jeg jo ikke noe om det enda, for det kan veldig godt skje at jeg velger en linje som er her på Notodden, og da blir ting (sannsynligvis) som før Jeg vil heller gå på Notodden, MEN, som sagt før; fisker og akvarier kan liksom ikke stoppe meg fra utdanning, selv om det er fristende


mona o
Men du kan iallefall være aktiv (noe) her på AF uansett om du blir nødt til å trappe ned antall kar, iallefall :-) Det er vi jo glade for her på AF.


Jeg tror AF har blitt såpass viktig for meg at jeg blir nok ikke *poff* plutselig borte herfra, nei. Har liksom en tilknytning til dette nettstedet :p

mona o
Jeg har førstesjans på C. adolfoi'ene dine - hvis du skal selge ! ;-) Hvor kommer dine fra forresten? Det er ikke fra meg, nei...?


Jeg skal huske på deg - jeg er ikke direkte bekymret for å selge fisk til deg Mine adolfoi'er kommer fra Dokka (de er nok kanskje avkom fra ditt oppdrett eller noe), + 3 fra en dyrebutikk som jeg kjøpte for å utvide gruppen litt. Jeg har 8 stk tilsammen, og de er flinke til å legge egg Men, siden det er en av yndlingene ryker de kanskje ikke så fort ut av huset, men det er riktignok ikke helt umulig. Som sagt; du er fostermor om jeg skulle selge dem!

Jeg har bare vært hos deg èn gang, ja, og det var jo da i 2010 når jeg kjøpte min første reol... tiden flyr! Over to år siden nå.


MartinT
Neinei, du skal ikke slutte med hobbyen, du skal fortsette å være like kunnskaps rik som du er, å hjelpe oss nybegynnere, haha :P


Jeg slutter ikke å være på AF om jeg skulle selge/sette unna en del, så du/dere kommer til å se meg uansett

Tusen takk for innlegget, forresten, det var hyggelig skrevet!
Veldig godt tenkt, Anders, med utdannelse foran hobby.

Off-topic: Jeg kan fortelle deg at min yngste datter, Anja Kristine, har gått medier og kommunikasjon, og det var en veldig positiv vei å gå for henne. Hun er en habil norsk-skriver, og nå studerer hun på UIN til ja, nettopp, norsklærer!
(hun har en liten 74L i stua si, og der er det bl.a. corydoras..)

God utdannelse = god inntekt = god råd til akvariehobby senere i livet!
Plussmedlem
Klokt sagt, Nina


Det går bare bra med Corydoras eques-gjengen på 9. De er friske og fine alle sammen, og det gleder meg selvfølgelig stort!
Jeg må si det er artig å se at hunnene blir flørtet litt med - det er det nok lenge siden de har opplevd, da svømte de vel rundt i Amazonas Det var en hann her i dag som prøvde seg på flere av de smellfeite hunnene. Og ja, de er virkelig massive! Særlig en av dem, hun er cirka 7 cm. med halen, og sprengferdig. Hadde vært fint å bli kvitt noen egg der, ja! Men jeg har dessverre ikke store håp om at det skal skje, da.

Når det gjelder nedtrapping av akvarier så får jeg ta det når den tid kommer. Familien har sagt at de kan fôre i ukene hvis jeg flytter på hybel (huff), så sånn sett er det jo greit å ha oppe i alle fall en del akvarier. Heldigvis!
Plussmedlem
Nå har Mona, Rita og Donald fristet meg så med de Breeding Box-lignende greia at jeg nettopp la inn en bestilling selv Det skal bli spennende å prøve, og det kommer til å forenkle oppdrett mye. Jeg har hatt lyst til å drette C. adolfoi litt ordentlig, og nå skal jeg nok gjøre det, ja

Veldig billig var den også, det var egentlig grunnen til at jeg bestilte. Du finner den HER.
Jeg har også kjøpt akkurat den der for ei tid tilbake. Funker flott den
Plussmedlem
Sissimor
Jeg har også kjøpt akkurat den der for ei tid tilbake. Funker flott den ;)


Det høres lovende ut! Siden det er så mange som har skrytt av den, tror jeg nok at jeg også vil bli fornøyd
Plussmedlem
På tide med noen fiskebilder igjen...

Her er en litt "småfin" Cory, og vi snakker selvsagt Corydoras eques Det er nesten som en drøm som har gått i oppfyllelse at jeg endelig har mer enn 5 av denne arten. 9 stk er en mye finere gruppe

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Er det noen som titter innom her som kjenner igjen denne planten som er avbildet? Jeg trodde lenge det var små tuster av vallisneria som aldri vokste, men nå sprer den seg over hele bunnen i en av 98 literene mine, og de blir bare veldig korte. Hva heter denne, tro...? Det er vel ikke Echinonodorus tenellus...?


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap