- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Apistogrammet (side 66)
Apistogrammet (side 66)
Postet 19.03.14 kl 21:16
Postet 19.03.14 kl 21:28
Begge huene har finni hvert sitt revir, på hver sin side i karet. Hannene må smyge seg rundt, og merker når de kommer for nærme revirene. Hua til høyre ved blåfiltermatta viser seg fram i gult, og godtar ingen i nærheten. Mens hua bakerst til høyre er mer mørk i fargen. Alfahannen må krangle litt med henne innimellom, men hu skal alltid ha det siste ordet. Den siste hannen er mer i skjul. Og det er lett i dette karet! Dette er absolutt kar for fisk og ikke først og fremst titter . Alt i alt en livlig gjeng som holder seg mye i skjul. Jeg må gjerne stå i ro et minutt før noen titter fram. Herlig!
Postet 19.03.14 kl 22:25
Postet 22.03.14 kl 22:45
S i m e nSamla inn et par eike-greiner på tirsdagen, som etterhvert skal inn i en tank eller tre. Tenkte å legge greinene i vann i morra, for å komme igang med "foredlinga". Noen som vet hvor lenge de skal ligge i vann og om vannet skal byttes eller etterfylles i denna perioden?
Har lenge tenkt å spørre deg om det samme lol. Da spør vi heller sammen =)
Postet 22.03.14 kl 22:49
Da ligger eikegreinene i et 160liters kar. Har fått lest litt om foredlinga, og kommer til å søke mer for å finne en oppskrift senere. Koking av greinene er dessverre utelukket, så da kjører jeg en annen variant... ellers høres jo det enkelt og greit ut. Mens alternativet om å la de ligge i sol/regn/vind i månedsvis er langdrygt. Så da får jeg se om det finnes et sted der i midten.
Skulle gjerne vært på auksjonen til Larvik & Grenland akvarieklubb idag. Håper de som drar får gode opplevelser og akvarielle godbiter! Jeg håper ikke at ferdig tilberede eikegreiner har vært auksjonsobjekter i dag 8)
Skulle gjerne vært på auksjonen til Larvik & Grenland akvarieklubb idag. Håper de som drar får gode opplevelser og akvarielle godbiter! Jeg håper ikke at ferdig tilberede eikegreiner har vært auksjonsobjekter i dag 8)
Postet 23.03.14 kl 13:52
Postet 25.03.14 kl 21:38
Postet 25.03.14 kl 21:45
Postet 28.03.14 kl 20:13
Kanskje han har bestemt seg for å være litt mer i det åpne rom hehe. Ikke umulig. Her koser sp Nadelstreifen seg med yngler og allpahuayo har lagt nye egg. Eller kommet inn noen annen raringer via et nytt kar her forrige dagen, Dont tell anyone, men har et guppy par som endte sammen med cory gruppa her samt et par (mulig 2xhuer) med L144. Noen få perle gurami yngler også faktisk. Tror du det begynner å tippe for meg Simen??? Mulig jeg må oppsøke noen med hvite frakker =)
Postet 28.03.14 kl 20:21
Jeg skal ikke si noe Leif! Sånt skal vi ikke ha på oss! Nei da, jeg synes det er topp at det er mangfold i hobbyen. Om folk har den ene eller andre arten, så er lidenskap smittende! Og om vi har lidenskap for det ene eller andre, så forstår vi jo hverandre utmerket (man slipper å vurdere om lytter vil anbefale hvit frakk). Og utrulig møe av hobbyen inneholder de samme ingredienser og utfordringer. Jeg velger heller å sette ekstra pris på folk som deler den samme galskapen, da det gir mulighet for litt ekstra erfaringsutveksling osv... Jeg skjønner godt at folk prøver seg litt fram også, for fornying gir jo en berikelse! Mens noen prøver andre arter og setter seg avls-mål, tester jeg ut eike-kvister som innredning. En voksen mann som samler inn eikekvister, har de i vannbad, skal sannsynligvis børste dem også... akkurat det blir mellom oss!
La frakken ligge på hylla inntil videre. Jeg følger med 8)
YNWA
La frakken ligge på hylla inntil videre. Jeg følger med 8)
YNWA
Postet 28.03.14 kl 20:49
Jeg bare nikker på hodet, men må si at apistogramma, ja de er det ingen annen fisk som kan måle seg med FOR MEG. Ingen arter har gitt meg den gleden som dem. Jeg er for øyeblikket fult fokusert på sp Nadelstreifen hua med yngler. Hun blir bare skjønnere og skjønnere. Generelt sett synes jeg det er en lite fargerik apisto, iallefall er dem det hos meg. Skal straks ned en tur igjen og tar med kameraet....
Postet 28.03.14 kl 21:09
Postet 28.03.14 kl 21:34
Postet 01.04.14 kl 22:35
Postet 01.04.14 kl 22:38
Postet 01.04.14 kl 23:23
Postet 01.04.14 kl 23:52
Postet 02.04.14 kl 17:47
Postet 02.04.14 kl 18:09
Postet 02.04.14 kl 19:20