Sølvi sine coryer og litt til :) (side 67)

Han spytter ikke, han sikler? ;o) Lykke til med alle, både de på innsiden og utsiden!

Takk skal du ha . Ja kanskje han siklet litt he he ,men nå har han i allefall spyttet

Men ser ikke så mye til yngelen.Så en til i den andre steinrøysen på hin siden av karet.Har 2 gode røyser på hver sin side av karet så de har bra gjemmesteder.Men vet jo ikke hvordan foreldrene er mht.å spise egen yngel så håper de er flinke til å gjemme seg. Kommer til å bruke en sprøyte med lange slange på så jeg kan sprøyte maten inn i disse røysene. De er ganske små ,i underkant av en cm,høres kanskje stort ut ,men siden de er så tynne så er de ikke det likevel.
vet de skal være 5-6stk skal kjøpe flerer vis jeg har råd
Du får følge med om det er noen som selger privat ,da pleier det å være en overkommelig pris
har det noe å si om det er en liten bøy på bartene på den ene
Litt vanskelig å si noe om uten bilde da .Men hvis de ikke er slitt ned ville jeg tro at det ikke gjør noe.
Har du anledning til å ta et bilde av den og legge ut så ville det være lettere å gi deg et svar.
det er litt vanskelig men bilder skal du få

1. se på barbtene den til høyer
Ser ut som den har fått seg en knekk ja .Tror ikke det har noen betydning ,men om den vil rette seg aner jeg ikke.Hvis en cory mister bartene sine så pleier de å vokse ut igjen.Men denne ser ut til å ha fått en skade/knekk på seg.
Du får bare følge litt med den men tror ikke du skal bekymre deg over dette.
nå pustet jeg lette ut her jeg)
He he bra det da

Fikk ellers en hyggelig beskjed i ettermiddag ,nytt barnebarn på vei
Dette blir nr. 5 pluss at jeg har 2 bonus barnebarn (barn fra tidligere forhold av samboere )
er det noe fasit på hvor ofte c.sterbai legger egg

mente du carydoras sølvi)
Er nok ingen fasit på det nei,mine legger stort sett egg når de blir flyttet fra et kar til et annet .Så det blir ikke så ofte det skjer

Skjønte ikke hlt hva du mente med "mente du carydoras sølvi"

Hvis det gjaldt barnebarn så var det ikke coryer men menneskebarnebarn

jeg tenkte corydoras siden du skrev 2 bonus barnebarn
Bomnusbarn er barn fra tidligere forhold av samboere

Men har mange barnebarn av corydoras også
Gratulerer Sølvi. en produktiv gjeng fra Sotra.
Begge apisto damene mine flytter nå rundt med unger. hehe.
Hei Sølvi.
Sitter nå å leser om corydoras her på akvaforum og er veldig usikker nå.
Er veldig like bilder av disse to artene:

Corydoras sp. CW010
og Corydoras sp. CW023

Corydoras sp. CW010
Engelsk populærnavn: Orange Stripe Cory
Tidligere/andre navn: Gold Laser Cory, Orange Stripe Cory, Peru Orange Stripe Cory

Corydoras sp. CW023
Engelsk populærnavn: Orange Laser
Black_Flys
Gratulerer Sølvi. en produktiv gjeng fra Sotra. ;) Begge apisto damene mine flytter nå rundt med unger. hehe. :)

Ser sånn ut ja
Men snart 5 år siden sist gang så blir kjekkt med ny baby da

Flott at det går bra med Apisto-yngelen da.
Hva er du usikker på ?

CW 023 er lys i kroppen og CW010 er mørk i kroppen og har mer markert stripe i forhold til CW023 pluss at den er slankere enn CW023
Hei!

Stikker innom en snartur her for å ønske deg en riktig god påske. Ha det kos!
Tusen takk skal du ha Marianne og en rigtig god påske til deg og

Kikket foresten nettopp inn i karet til hestenesene og så et par små yngel pile mellom steinene.Å så glad jeg ble ,da er det ihvertfall liv i noen av de .Aner ikke hvor mange som ble spyttet siden de gjemmer seg mellom steinene.Tror ikke de pleier å gi fra seg så veldig mange yngel så må bare være glad for hver eneste en.
God påske !!!

Rekker du deg ut i påskeværet, eller må du være hjemme og passe på alle karene dine?? Vi i trøndelag har jo blitt spådd en utrolig flott påske i år, så vi blir nok stort sett værende ute når vi kan :o)

Vi har nå fått bekreftet sommerferieturen vår i år, og vi drar til Bergen, Haugesund og Stavanger i uke 27. Håper du har noen søte og leveringsklare grønne små til meg da :o) og kanskje noen weitzmani om de har formert seg?? *smile pent* Gleder meg til å se alle de flotte fiskene dine IRL!!
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap