Sissis våte drømmer (side 67)

Pussig dette med reker egentlig. Her hos meg er det de blå som kommer i rare varianter. De er vel grå alle sammen, men det finnes mange toner av grått for å si det sånn ;D

Disse habrosusene er virkelig bare skikkelig søte! Nye og gamle har funnet hverandre, og barter i grumset sammen. Den som er chabby prøver å følge med, men sliter tydelig. Huff...

Nå skal jeg si det er liv og røre her! 6 små atroer er i ekstase etter å ha flyttet fra Poteten (25 liter) til Godteskåla (200 liter), og virrer rundt omkring i hele karet. Etter seg har de et blandet kobbel av voksne atroer og skjønne, grønne i diverse størrelser. Skikkelig arti å se! Det er nå jeg ser hvor små disse atroene er, nå når de er sammen med de voksne. Da de gikk sammen med habrosusene virket de jo store ;D

Mye aktivitet i Rio'n også, nå når de har fått mye kaldt vann etter et døgn med "tørke". Og masse myggisser selvfølgelig...

Og så lurer jeg på hva kampfiskene holder på med. Kåre oppholder seg inne i hydrocotylekrattet, stort sett sammen med Lene (den blå damen). Men om Marian (lilla) eller Malin (turkis) nærmer seg, så ruser hun ut og jager dem vekk. Er det lek på gang inni der tro?
Den lille, svake coryen klarte seg ikke gjennom natta, så nå har jeg desverre bare 6 habrosuser. Men det er absolutt bedre enn to, og resten ser flotte ut
Det er alltid trist når man mister fisker. men desverre er det sånn. Godt du har 6 stk du kan kose deg med. Håper de forblir friske og raske. Samt gir deg yngel og lever i minst 20 år.
Himmel og hav! Kom ut på kjøkkenet nå, og der føyk den største habrosusdamen forbi med egg mellom finnene! Hun ble selvfølgelig fryktelig forskrekket da jeg kom mot karet, og forsvant som dugg for solen. Men det var definitivt egg, så jeg drømmer jeg ivei om at de er befruktet, og at jeg plutselig få se yngel en dag ;D

Om ikke ottoene plutselig skulle få for seg å spise eggene da...
Så flott, gratulerer så mye med coryoppdrettet
Rita Revestrek
Så flott, gratulerer så mye med coryoppdrettet :)

Får jo inderlig håpe det blir oppdrett av det ja! Men dette er første gang jeg faktisk har sett egg. Flørting og T-posisjon holder jo de svarte på med hele tiden, men aldri egg det jeg har kunnet se. Dette er så gøy! Tydelig at coryer liker å komme til nytt sted på høsten
Plussmedlem
Gratulerer med egg! Håper du klarer å gå til et oppdrett av det
Søren at du bor så langt unna da..kunne godt tenkt meg Habrosus av Sissimor- oppdrett etterhvert Spennende er det i alle fall uansett
Jeg også Lene. Men jeg har en plan. vi tar en roadtrip til trøndelag når yngel er å oppdrive. Modifiserer et filter slik at vi kan putte det i sigarett tenneren. Jeg kjører og du har en solid plastboks av noe slag på fanget. så kjører vi frem og tilbake. jeg har kun 1 unge som må ha plass i baksetet.
Nå må dere ikke selge skinnet før bjørnen er skutt da, for jeg har bare sett en hunn med egg. Har ikke sett noen klistret noe sted, så ingen å plukke. Ikke er det sikkert de er befruktet heller...

Men jeg håper selvfølgelig, for jeg trenger jo flere selv også
De kan i alle fall, så du vet at du får noe og øve på! Moro :o)
Veldig morro Linda, også så søte ;D

I kveld var Mikrofisk innom med grunnen til den store fiskeflytten forrige dagen; 8 Parosphromenus linkei (lakriser) og 5 pygmèguramier. Disse står nå til aklimatisering i Poteten. Lakrisene skal etter hvert over i Kjøkkenøya, mens pygmèene skal joine sine to artsfrender i Godteskåla.
så heldig du er! elsker små guramier
Gjett om dette frister da! Større bopel nå!!! *gremmes*
Åja! Det skjønner jeg! Løp og hent! Skjønner at jeg er heldig som akkurat har bestilt en 530-liter...
Skulle så gjerne, men det finnes jo ikke plass... Hmpf...
Fryktelig irriterende med sånt man må la gå fra seg...
Sjura, Jeg kunne ikke vært mer enig med deg!! Jeg også en unge som må få plass i baksetet Meg med plastboks er bedre enn meg kjører i alle fall

Sissimor: Sorry for kapring av tråden din ett lite øyeblikk her
Det er ikke kapring Lene, bare svar på en veldig god idè! Jeg skal prøve så godt jeg kan å produser noe dere kan hente ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap