Apistogrammet (side 67)

Apistogramma sp. "Kelleri"-herren reiser plutselig bust for ett eller annet. Usikker på hva han prøver å advare eller true. Men han holder nå på. Håper det er frua han prøver å imponere. Jeg blei i hvert fall imponert... Hadde vært svært så artig å fulgt denne munnrugende arten i sitt yngelpleie.

Ellers så var det første dagen jeg så Apistogramma paulmuelleri-yngelen ute med hua som bor ved filterveggen. Mistenker den andre hua for å vise fram sine håpefulle straks også. To kull i et kar vil i tilfelle bli en solid dose underholdning jeg tidligere har fått oppleve. Den gang hos A. rositae.
ok noen tips om hvor man får tak i en slik hov?

stilige bilder av Apistogramma sp. "Kelleri" litt av en positur
Jeg kjøpte en slik for et par år siden i vanlig zoo-butikk. Det eneste de hadde inne var i størrelse som en medium akvarie-hov. Man får også større typer med lange skaft og større hov . Det er definitivt greia! Har ikke den lokale akvariesjappa det inne, er de helt sikkert behjelpelige med å bestille det inn.

takk for tipset Simen, da har jeg sett på feil steder før.
osen går det med apisto boys er det noe nytt simen
Alltid noe på gang Thomas 8). Både med det ene eller andre... Men gleder meg til å besøke deg en dag, du er på min "to do-list"! Hoi hoi
Slutter aldri å bli overrasket av Apistogramma! Siden det er yngler i 6 kar om dagen, blir det automatisk at man følger litt ekstra med på yngelpleien også. Må si at det oppleves som 6 forskjellige verdener. Mye har man sett før, og mye har man hørt om. I dag fikk jeg observere for første gang at en hanne har overtatt yngelpleien totalt! Hua får ikke nærme seg yngelen. Han er faktisk mer tolerant ovenfor Nannostomus marginatus som suser rundt i toppen med flyteplantene. Lik hans "navnefar" Atahualpa ønsker han å styre, men kom igjen'a! Har ikke sett makan til maktskifter i et kar noen gang. Apistogramma atahualpa, søt musikk varer ikke lenge...

Første bilde er av hannen, andre bilde er av... SE Å FÅ VASKA DEN RUTA. HEI! VI SNAKKER TIL DEG!
Opplevde på kull nr 2 når jeg hadde bitaeniata det at hannen overtok yngel pleien. Jeg ble vettskremt og husker jeg med en gang sendte Tom en mail haha. Men blir ikke overrasket over apistoer lenger.

En opplever nye ting hver uke ogf smiler, ler, rister på hodet og har opplevelser en aldri glemmer.

Fikk en titt på cf luelingi ynglene i dag også =)

Kos deg masse og som apistoene sa, vask glassene dine lol
Det er derfor jeg har dem i glass-bur Leif! Så de ikke kommer og tvinger meg til å vaske 8). Følger forresten debatten/tråden om "aktivitet på forumet". Synes det er flott at det kommer inn tips og meninger. Uansett meninger, så er det engasjement. Jeg er selv svært fornøyd med AF, og velger å tenke på den som et bra nettsted med et kjempe potensiale! Jeg kom tilfeldigvis å glemme igjen mobilen på akvarie-rommet i natt. Det resulterte jaggu meg i en selfie! Og du sier du ikke blir overrasket lengre!?!! La oss legge igjen kameraer & mobiler, og la fiskene få sin selfie-tråd. Da tenker jeg nok AF hadde begynt å gløde hahaha

S i m e n
Det er derfor jeg har dem i glass-bur Leif! Så de ikke kommer og tvinger meg til å vaske 8). Følger forresten debatten/tråden om "aktivitet på forumet". Synes det er flott at det kommer inn tips og meninger. Uansett meninger, så er det engasjement. Jeg er selv svært fornøyd med AF, og velger å tenke på den som et bra nettsted med et kjempe potensiale! Jeg kom tilfeldigvis å glemme igjen mobilen på akvarie-rommet i natt. Det resulterte jaggu meg i en [B]selfie[/B]! Og du sier du ikke blir overrasket lengre!?!! La oss legge igjen kameraer & mobiler, og la fiskene få sin selfie-tråd. Da tenker jeg nok AF hadde begynt å gløde hahaha



Har ikke sett den tråden Simen. Sjeldent jeg leser/skriver i annet enn apistotrådene, de få som er. At aktiviteten er laber i forhold til få år tilbake ser jeg helt åpenbart på tidsrommet på trådene som er på forsiden. Kan jo faktisk gå flere timer mellom øverste og nederste tråd noe som var uvanlig tidligere.

Jeg for min del synes det er trist at det blir slik, og det sier jeg som er med på å svekke det!!! Synes at det blir snevert her inne når en har intresse hovedsaklig for en gruppe fisk. Får liksom ikke påfyll nok når en holder på med apistogramma som er en liten gruppe fisk i Norge. Vi er liksom en egen art/rase vi =)

Dette er vel en vesentlig del for at jeg startet opp mine 3 apistogrupper på FB. Den Norske gruppen er det laber intresse i med kun 70 medlemmer, er det vel og gjenspeiler apisto intressen her inne.

Den internationale apisto gruppa mi som du selv er medlem av er vi nå over 1750 medlemmer i og har hver eneste dag innput, fra alle verdens hjørner til og med. Vi er godt over 70 nasjoner representert i gruppa ved forrige undersøkelse føre jul.

Tilbakemeldinger og positiviteten i gruppa gir meg veldig mye, noe AF aldri vil kunne gi meg. Jeg setter neste kryss i taket og jubler når jeg får innlegg i tråden min =)

Det er alltid veldig hyggelig med tilbake meldinger, info, bilder og forslag til forbedringer.
Synes jeg ser et fingeravtrykk på bilde 2 innlegg 1328. Sikker på at du ikke mangler noe fisk??

Ellers ser selfie bildet ut som en som blir tatt på fersken i ett eller annet som han ikke burde gjøre :=)
Når man tar 60 bilder, så blir det resultater! Her er det eneste det blei noe av...

[External Image]

Apistogramma paulmuelleri-hua ligger å venter på dagens nyklekte artemia med sine yngler små. Lurer på når ynglene på motsatt side skal vise seg fram. Virker som om hun har noe på tre steder... Noen som har opplevd at Apistogramma-huer har "spredd risikoen" før?


Fart66
Synes jeg ser et fingeravtrykk på bilde 2 innlegg 1328. Sikker på at du ikke mangler noe fisk?? Ellers ser selfie bildet ut som en som blir tatt på fersken i ett eller annet som han ikke burde gjøre :=)


Dægærn!! Det er rett og slett to crime-scenes som har blitt fanga opp, og jeg har rett og slett ikke sett det! Perry Mason, Jessica Fletcher... Trur jeg går rett til fiskeriminister'n! Dette må jeg til "bunns" i. 40cms dyp er overkommelig 8)
Det er jo fredag så krim er jo et must hehehe
Nå er det tre kull med yngler i A. panduro-karet. Et som er konfirmert, og to på hver side. Alfa-hannen som ikke har fått delta i yngelpleie hos sin utvalgte hue, fant også lykke på nabosiden. Så nå skal han rundt å vokte intet mindre enn 3 kull, på et habitat 222liter. Det koster å være kar, stå på farsan 8)

Legger ved et bilde her fra eikegrein-tanken, da jeg skal bruke det i en tråd "Behandling av eikegreiner for bruk i akvarium". Denne er opprettet i DIY-forumet, og det er en riktig så bra DIY-tråd. Jeg gjør&skriver alt selv (Do It Yourself) 8).

Høres ut som den såpe operaen i A. panduro karet ditt simen
er vell masse spennende å se på der.

Er det friske eike greiner du har putta i vann?
Litt i overkant med action på akvarierommet om dagen! Alt for mye å følge med på 8). Roligere å observere eikegreinene må sies. Greinene lå inne noen dager i forkant av vannbadet, fram til jeg bestemte meg hva jeg skulle gjøre med dem. Så forholdsvis gode og ferske.

På bilde er det ei A. paulmuelleri-hue med yngel. Har kommet til over 20 yngler på denne siden. Det var her jeg undret meg om hun voktet noe på 3 steder. Fant tilslutt noen wiglers på det ene stedet. Mulig hun holdt på å flytte dem...
moro det yngler bra simen
nå er jeg endelig medlem av Larvik akvarieklubb jeg å
var innom på lørdag ,det var ett flott klubb lokale må jeg si
Var pittelittegrann trist da jeg ikke kunne få med meg lørdagens happening Thomas. Satser på at det blir mer moro der framover, i et flott lokale med en herlig gjeng! Da ses vi sikkert veldig snart igjen kjære klubbkollega 8)
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap