Tropheus Bilder (side 68)

Triste greie når fiskene død. Det der med akvariefisk og ferie er et evig tema som kom overaskende hvert år på lik linje med jul. Jeg for min del valgte å bli hjemme i år. Men hobbyen må leve videre for det er jo en del av deg, Stig. Du som drar over fjell for å hente fisk. Trenger du nye tilskudd så har jeg en ny VF gruppe av Ikola som ble hentet av Kristian direkte fra Tyskland. Super fordeling med 4 hanner og hele 26 hunner. Roger skal visst ha en gjeng med vilde Ilangi. Friery Fry er det verre med.
Hei Martin! Så du også har fått Tropheus spøkelse hos deg. Men du kom sterkt tilbake. Gratulerer med nye friske Pemba. Ja, svenske er kjent for å drive med slike selektiv avling. Er ikke de Pemba'ene også med rødlig enn orange? De ser veldig pene ut på film.
Hei Badat, det er helt riktig at pembaene er mer til det røde en til det orange. En annen ting jeg har lagt merke til med den nye gruppa er at båndene er mer markert oppover i ryggfinnen, enn hva det var på de jeg hadde tidligere. Blir spennende å se hvordan de utvikler seg fremover. Allerede en som går og tygger nå, så det var jo litt plaster på såret..
Jeg følger med en svensk side om Tropheus. Der snakker de om Pemba som har bredere og høyere bånd som Ikola, og farge finnes både i gul til orange og rød.
Sp. black generell er kjent for å yngle godt. Så du kommer til å få mange yngel. Er det bare Pemba du har nå eller ser du etter andre type også?
martin spec
Hei Badat, det er helt riktig at pembaene er mer til det røde en til det orange. En annen ting jeg har lagt merke til med den nye gruppa er at båndene er mer markert oppover i ryggfinnen, enn hva det var på de jeg hadde tidligere. Blir spennende å se hvordan de utvikler seg fremover. Allerede en som går og tygger nå, så det var jo litt plaster på såret..

Det ligger jo 20 stk pemba tilsalgs her på forumet til 500 kr. Jeg hadde tatt de med en gang hadde vi bodd LITT nærmere hehe
Evolution
[Det ligger jo 20 stk pemba tilsalgs her på forumet til 500 kr. Jeg hadde tatt de med en gang hadde vi bodd LITT nærmere hehe :)

Burde ikke dere komplettere de 10 Kasakalawe som dere har med de 15 som er nå til salgs i Oslo, Erik! De skal visst være både viltfang og billig.
hei badat Nei vi sliter egentlig allerede med for mange grupper i forhold til kar. Så nå er det fiske-kjøpe-stopp med mindre det er flere av samme som vi allerede har da sef. Men nå skal vi på ferie til danmark. Da skal vi ha med oss en gruppe på 25 stk VF Livua Endelig! De har vi vert på jakt etter siden vi fikk vår lille flotte gruppe fra Kristian for snart 1,5 år siden.
Hvor ange grupper har du nå badat? Har du fått tak i red rainbow?
Triste nyheter i dag altså.. Jeg må si at jeg føler veldig med dere Martin & Stig!
Jeg har selv vært der, men hos meg har det heldigvis begrenset seg til ett kar..

Jeg tror teorien din Stig, med varmen, er helt rett..

Jeg holdt på og miste kirsebærgruppa mi etter en helvetes uke med opp til 32 grader i vannet, og det etter daglige kalde vannbytter.. Egentlig hadde vel hele gruppen ha strøket med, men med meget aktiv medisinering ved første synlige symtom klarte jeg, eirk og vibeke å redde halve gruppen..

Er man på reise er det vanskelig og gjøre dette. Det fikk jeg erfare i juleferien får tre år siden. Da røyk en gruppe med gule ilangier. Og de hadde ikke akkruat dødd dagen før jeg kom hjem får å si det sånn.. Det luktet død i hele andre etasje!

Jeg skjønner veldig godt at du er fortvilet, men ikke gi opp!! Dette er da hobbyen vår, som gir oss et par spark i ballene, sånn at vi holder fokusen oppe!

Martin, jeg har en sterk anelse om at de pembaene kommer fra samme odler som lufubuene til vibeke og erik, og de foreldrene er knallfine Grattis!!
Hei Erik! Jeg har alle kar full befolket med Tropheus. Men Red Rainbow har jeg enda ikke fått. Har ikke dere 10 stk. Kasakalawe fra Kristian? Bor de sammen med andre Tropheus de da? For de bør ikke bor alene for seg selv med mindre gruppen gruppen er dobbelt så mange.
varmen tok nok knekken på halve gruppen så de er bare 5 stk igjen. De går sammen med buluene slik de gjorde hos kristian. De går i 720 i stuen. Canaryene vi hentet hos deg går i 530 literen i gangen. Og livuaene har kommet i nye 720 literen. Da sitter vi igjen med lufubuene. De er ennå i 1000 liters dunken. Svensken som selger livuaen er muligens interessert i de men eg klarer ikke helt å gi slipp på de så derfor går de der midlertidig. Mulig vi henter min bror sitt 420 liters kar og bare beholder de. Bra Erik sover no, og ikke ser hva eg skriver hehe Lufubuene er søren meg så fine!!!!!! Mine klare favoritter så hvorfor skal eg selge de når eg egentlig har plass til flere kar? No trenger eg støtte her sånn at eg får overtalt Erik
Fine pembaer Martin! Jeg tror de kommer fra samme odler som Eirk&Vibekes lufubuer.. Har sett foreldrefiskene, og de er flotte!
Jo takk for det Kristian, jeg er neimen ikke sikker på hvem som har avlet disse frem. Kjøpte disse hos Kent en dag det var riktig så hektisk i sjappa hans, og fikk ikke snakket noe særlig med ham ang fisken. Var i utgangspunktet på jakt etter noe annet, men det var kun pembaene som hadde riktig form, farge og størrelse som tiltalte meg denne dagen.

Hvordan går det forresten med dine moshier? Må si det virker imponerende med en tropheus med kropp som en frontosa, for det er nettopp det inntrykket jeg har av enkelte petrochromiser jeg har sett.

Og til deg Badat, ja pembaene er min eneste gruppe med tropheuser om dagen. Kun 1 av 3 kar er i drift, tenkte å komme sterkere tilbake til høsten.

martin spec
Jo takk for det Kristian, jeg er neimen ikke sikker på hvem som har avlet disse frem. Kjøpte disse hos Kent en dag det var riktig så hektisk i sjappa hans, og fikk ikke snakket noe særlig med ham ang fisken. Var i utgangspunktet på jakt etter noe annet, men det var kun pembaene som hadde riktig form, farge og størrelse som tiltalte meg denne dagen. Hvordan går det forresten med dine moshier? Må si det virker imponerende med en tropheus med kropp som en frontosa, for det er nettopp det inntrykket jeg har av enkelte petrochromiser jeg har sett. Og til deg Badat, ja pembaene er min eneste gruppe med tropheuser om dagen. Kun 1 av 3 kar er i drift, tenkte å komme sterkere tilbake til høsten. :-)

Det går bra.. Det er ofte litt utfordrende å få igang magene dems når man får de rett fra sjøen, og den utfordringen har jeg også møtt.. Det er et par som ikke spiser enda, og jeg som er troffegutt, blir stressa.. Det er visst veldig vanlig med store petrochromiser, men klarer ikke å slappe helt av. Satt igang innkoppingskuren i dag, så får håpe det går seg til!

Skal på ferie nå til onsdag, og blir borte en uke. Ville så gjerne at alle spiste før jeg dro og forautomatene tok over..

Petroene er som noen svære hissige tropheus.. Et virkelig spennende genus, og det er mye fart & spenning! Kansje ett av karene dine skal romme noen petrochromiser?

Hva annet hadde kent?

Kristian Hennig
... Hva annet hadde kent?

VF Kasakalawe gruppe.
Ja da var karet ferdig oppsatt og Livuaen er kommet oppi. Er litt lite med 10 voksne og 10 yngel,men i slutten av juli kommer det 25 stk VF til
Hva syns dere om karet da?
Dette så jo riktig så bra ut det da. angrer nesten litt på at vi ikke kjøpte dem allikavel no da hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap