- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 68)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 68)
Postet 04.02.12 kl 16:47
Inaktiv bruker
Heidi IngdalEndelig...1. eggklase lagt i natt. Lagt i det blå karet. Det var litt uventet for der er ikke sneglene så store men de har paret endel da...så det er vel det som gjør det. Håper resten kommer etter nå så det blir fine epler til våren og sommeren. Håper den er befruktet. :-)
Heldig du er, var ikke noe her i dag. :/ håper det skjer noe snart.
Postet 04.02.12 kl 18:47
Postet 04.02.12 kl 18:49
PlazaJeg våknet til klase nr. 3 i dag. Valgte å ta den ned siden det er begrenset plass her. Her parrer de som bare det nå, så da regner jeg med det vil komme klaser jevnt fremover.
Det gjør de hos meg også nå...hi hi hi
Du kommer garantert til å få flere da. Synd vi bor så langt fra hvernadre¨, da skulle jeg kjøpt klasene dine.
Postet 04.02.12 kl 19:05
Heidi Ingdal[QUOTE=Plaza]Jeg våknet til klase nr. 3 i dag. Valgte å ta den ned siden det er begrenset plass her. Her parrer de som bare det nå, så da regner jeg med det vil komme klaser jevnt fremover.
Du kommer garantert til å få flere da. Synd vi bor så langt fra hvernadre¨, da skulle jeg kjøpt klasene dine.
Ja, her kunne du fått plukket klaser.
Kan jeg håpe på å få noen lilla epler fra disse klasene?
Postet 04.02.12 kl 21:22
Plaza[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=Plaza]Jeg våknet til klase nr. 3 i dag. Valgte å ta den ned siden det er begrenset plass her. Her parrer de som bare det nå, så da regner jeg med det vil komme klaser jevnt fremover.
Ja, her kunne du fått plukket klaser.
Kan jeg håpe på å få noen lilla epler fra disse klasene?
Hvis du har en lilla eple så kan du få det. Du kan også få det hvis noen av de rosa har mor eller far som er lilla.
Jeg målte foten til den største lilla eplen min i dag og den er 7 cm lang..puhh den er svær altså og heldigvis så så jeg den paret seg i går. Den er så fin i fargen.
Postet 04.02.12 kl 21:29
Postet 04.02.12 kl 22:06
LarsernMen Heidi da,du må jo la dem få holde på alene med det der:)))
He he..inget privatliv her i gården nei..her blir alt obsevert og tatt bilder av,,Se bare hva jeg har funnet ut her...
Jeg satt og kikket på noen av mine oransje suller og jeg så at flere hadde slike lyse kuler i nakken eller langt bak på kroppen. Jeg tror faktisk den er gravid og at de bærer eggsekken oppi nakken og at den fødes gjennom den kjønnsåpningen de har på siden...Leste en plass at noen sandsnegler bærer ungene oppi nakken og fødes levende. Men disse føder jo ungene med eggsekken inni. På bildet ser man tydelig at den har en kul på nakken..Skal følge med på denne hvis jeg husker kjennetegnet på den. Så i alle fall 6 stk med slik kul, noen mindre og noen større...spennende dette Lars?
Postet 04.02.12 kl 22:43
Postet 04.02.12 kl 22:47
Kjempeepler?
Våknet i dag opp til den første eggklasen fra de nye sneglene mine. Til min store skuffelse var eggene knallrød, selv om han jeg fikk de av sa det var vanlige epler. Var innstilt på det da alle jeg fikk har lys kropp, jeg trodde kjempene hadde brunflekket kropp. Er redd de små jeg fikk også er kjemper, men de er helt hvite på kroppen og skallet, så håper ikke det. Dette forklarer jo hvorfor alle de fine lotusene mine forsvant.. Ganske irriterende i grunn.
Jeg har tre store hvor den ene er helt hvit og de to andre er gulbrune. De to gule henger sammen støtt og stadig, så regner med begge to er kjemper. Legger ved to bilder, så noen kanskje kan bekrefte det?
Bilde 1 er hannen og bilde 2 er hunnen, tror jeg. Beklager litt dårlige bilder, men hadde kun mobilen tilgjengelig.
Jeg har tre store hvor den ene er helt hvit og de to andre er gulbrune. De to gule henger sammen støtt og stadig, så regner med begge to er kjemper. Legger ved to bilder, så noen kanskje kan bekrefte det?
Bilde 1 er hannen og bilde 2 er hunnen, tror jeg. Beklager litt dårlige bilder, men hadde kun mobilen tilgjengelig.
Postet 05.02.12 kl 13:53
Endret: 05.02.12 kl 13:58
SarapVåknet i dag opp til den første eggklasen fra de nye sneglene mine. Til min store skuffelse var eggene knallrød, selv om han jeg fikk de av sa det var vanlige epler. Var innstilt på det da alle jeg fikk har lys kropp, jeg trodde kjempene hadde brunflekket kropp. Er redd de små jeg fikk også er kjemper, men de er helt hvite på kroppen og skallet, så håper ikke det. Dette forklarer jo hvorfor alle de fine lotusene mine forsvant.. Ganske irriterende i grunn. Jeg har tre store hvor den ene er helt hvit og de to andre er gulbrune. De to gule henger sammen støtt og stadig, så regner med begge to er kjemper. Legger ved to bilder, så noen kanskje kan bekrefte det?:-) Bilde 1 er hannen og bilde 2 er hunnen, tror jeg. Beklager litt dårlige bilder, men hadde kun mobilen tilgjengelig. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/28709_120205135322_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/28709_120205135325_2.jpg[/IMG]
Huff det var da synd. Jeg ville sagt at disse var helt vanlige epler for ingenting stemmer med fargene på kroppen osv. Har ikke sett kjempe epler i denne fargen før. Har de veldig langt luftrør når de trekker luft? Det har kjempene og de er også mye tyngre enn vanlige epler. Har hatt de gulgrønne og grønne med striper og begge hadde lysbrunflekket kropp og noen også ganske mørke. Kanskje har de krysset seg med vanlige epler.? Du kan jo spørre forrige eier om hvor han kjøpte de og hva han kjøpte de som? Jeg vet flere dyrebutikker selger kjemper som vanlige epler pga at de ikke vet bedre. Små kjemper har litt flekkete kropp. Jeg elsker kjempene de er så flotte men synd at noen selger de for vanlige epler for det blir ikke noe morsomt for de nye eierne som får sine planter ødelagt. Legger ved bilder av de to fargen jeg hadde pluss det siste som er av en yngel.
Postet 05.02.12 kl 14:23
Ja, var litt trasig. Jeg som trodde jeg bare hadde fått svært utsultede epler, så jeg har pøst på med agurk og salat. Men, det hjelper jo ikke, ser de begynner å gå løs på svedplantene mine også. Har ikke lagt merke til at de har veldig langt pusterør, men de har veeldig lange følehorn. Er også usikker på den ene som er helt hvit, om det er en vanlig eller kjempe. Den parrer seg ikke med noen av de andre.
Blir nok å gi de bort, for plantene vil jeg gjerne beholde. Så om noen vil ha de er det bare til å skrike ut
Blir nok å gi de bort, for plantene vil jeg gjerne beholde. Så om noen vil ha de er det bare til å skrike ut
Postet 05.02.12 kl 14:34
SarapJa, var litt trasig. Jeg som trodde jeg bare hadde fått svært utsultede epler, så jeg har pøst på med agurk og salat. Men, det hjelper jo ikke, ser de begynner å gå løs på svedplantene mine også. Har ikke lagt merke til at de har veldig langt pusterør, men de har veeldig lange følehorn. Er også usikker på den ene som er helt hvit, om det er en vanlig eller kjempe. Den parrer seg ikke med noen av de andre. Blir nok å gi de bort, for plantene vil jeg gjerne beholde. Så om noen vil ha de er det bare til å skrike ut;-)
Ja de har ekstra lange følehorn også...hadde jeg hatt plass til de så skulle jeg tatt de, men jeg har jo kuttet de ut....¨så håper noen andre vil ha de. De passer jo fint i kar som ikke trenger planter. Hadde disse ikke spist planter så ville de vært kjempepopulære..for de blir jo store som tennisballer omtrent. Hvis noen har krysset disse og de forandrer farge så er det veldig dumt syns jeg for da vet man jo ikke hva man får. Man må i alle fall være ærlig på hva man selger. Kjempene var ikke så enkle og bli kvitt og da er det dumt hvis noen selger de som vanlige epler bare for å bli kvitt dem.
Postet 05.02.12 kl 15:02
Postet 05.02.12 kl 21:41
Postet 05.02.12 kl 21:44
Postet 05.02.12 kl 22:09
Postet 05.02.12 kl 22:35
Postet 06.02.12 kl 14:02
SarapJa, var litt trasig. Jeg som trodde jeg bare hadde fått svært utsultede epler, så jeg har pøst på med agurk og salat. Men, det hjelper jo ikke, ser de begynner å gå løs på svedplantene mine også. Har ikke lagt merke til at de har veldig langt pusterør, men de har veeldig lange følehorn. Er også usikker på den ene som er helt hvit, om det er en vanlig eller kjempe. Den parrer seg ikke med noen av de andre. Blir nok å gi de bort, for plantene vil jeg gjerne beholde. Så om noen vil ha de er det bare til å skrike ut;-)
Jeg kom på at jeg sendte deg noen rosa epler og bare pass på sånn at de holdes adskilt fra kjempene.
Postet 06.02.12 kl 14:06
Postet 06.02.12 kl 14:09