Mange bøtter vann.. (side 68)

da har vi lagt lista for ryggvondt med å måke hardpakka snå med ei jernskuffe med for kort skaft og som snøen bare sitter fast i =D

en gruppe triller
[External Image]

[External Image]
c melanotaenia
[External Image]

og like bak sniker en cw23
[External Image]

tok en del bilder av rekene idag. forer lite der, så en novocrap pellet dro til seg en del reker. så minst 2-3 med rogn, og sett mange skall i det siste.
[External Image]
Sanne
tok en del bilder av rekene idag. forer lite der, så en [B]novocrap[/B] pellet dro til seg en del reker. så minst 2-3 med rogn, og sett mange skall i det siste. [IMG]http://img.photobucket.com/albums/v720/ladonia/aquaria2/IMG_4341.jpg[/IMG]



hmmm litt rart fôrvalg:p hehehe
og p'n er ikke i nærheten av b engang xD tror jeg må begynne å lese korrektur :p

[External Image]
er ikke mye som er ett flottere syn i et rekekar som dette :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Har du mistet noen av de nye?? Jeg har funnet tre døde, den ene var med rogn, den var lissom blitt helt hvit, så mistet jeg to etter forrige vannbytte, disse to var oxo litt sånn hvite inni. Ellers ser jeg enda ei med rogn og de andre virker som de har den blåfargen de skal ha (altså friske).
Men jeg så no greier på glasset jeg ikke likte, ser ut som hvite fuglelus (hvis du har sett fuglelus noen gang da).
De beveger seg lissom på samme måten og jeg lurer jo da på om det kan være no parasitter som drepte rekene innenifra?? Når den med rogn døde så jeg nemlig masse hvite "greier" på en javastrek i nærheten, jeg trodde da det kanskje var rekeyngel og at hun kreperte av elde og slit med eggene når de klekte. Men nå lurer jeg da på om det kunne vært de insektslignende greiene jeg så.
de blir hvite når de er døde, helt normalt. men jeg hadde jo sykdom på mine i høst, at de ble gradvis hvite innvendig og stive mens de fremdeles levde.
jeg har bare mistet en, av uviss grunn. aner ikke hva slags kjønn det er.
hm, liker ikke det som skjer hos pennene. nå ser jeg to stykk som ikke ser helt bra ut rundt truten. men har jo akkurat brukt esha 2000 oppi der.. i tillegg klarer jeg faktisk ikke finne igjen den jeg mente hadde bukvannssott o_O enda jeg teller alle 8..

[External Image]
Det kan jo ha vært noe annet enn bukvannsot den hadde, jeg trodde en gang kineseren min hadde noe sånt (se bilde), men den ble frisk igjen og lever ennå.
vel, den hadde strittende skjell og alt. egen sykdom gjorde at jeg ikke orket å jage den (de er lynraske når de vil stikke av) så den har fått bli. lurer bare på hva det er med munnene dems nå. har jo medisinert for sopp og andre bakterier, mulig det tar lenger tid en de 3 medisineringsdagene får jeg ser bedring
Jeg har bare fått tatt det flotte bildet av pangioen med skilpaddemønster, det er så øyet blir stort og vått når jeg ser på det. Et virkelig blinkskudd, skal se om det kan bli tatt opp i basen
det viser virkelig mønstret på fisken ja hodet kunne vært en anelse skarpere, men med de fiskene der skal man være glad for det man får :p nydelig fisk er det uansett
Ja, verste er at bildet bare var sånn f... ta bilde da. For blitzen trengte tid på å lade seg opp, så om det egentlig var i fokus viste jeg jo ikke før jeg så på det etterpå. Den forsvant nemlig etter det bildet.
et lite tips, tøm kameraet ofte. mitt kamera blir tregt hvis det ligger for mange bilder på kortet, irriterende nok er det ikke så mange bilder som skal til..
Ja det tror jeg nok jeg må, er en stund siden nå, men har lissom ikke tatt meg tid til å laste de over på pc`n heller og da blir de lissom liggende der.
Æsj nå trodde jeg jeg hadde lastet de over, men så lå de bare i innmappa og har jeg nå slettet de fra kortet, æsj.
usjda. ikke morro. har vel nærmere 4500 bilder nå, må nok ta meg en dag å rydde opp i det..
80% av det er jo ikke brukbart :p
Jeg hadde tatt en litt mislykka flytting av bildene mine, og mangla ufattelig mange i et par måneder :P
I går fant jeg dem igjen et sted de aldri skulle vært :P Så da var 11000 bilder tilbake i databasen, og nå har jeg tatt ut en backup som skal til bankboksen
trenger noen flyteplanter..? :p
[External Image]
Ja, kunne gjerne tatt en haug :P
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap